Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is jullie reden om je hond in een kennel te houden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik denk dat ik ook op het type hond val, dat zich juist niet gelukkig voelt in kennels. Ik vind het heerlijk dat Miep 's avonds een plekje zoekt, waarbij ze het meeste lijfelijke contact met mij heeft. Ik vind het heerlijk om 's nachts wakker te worden, en te merken dat de dames van plaats wisselen. Dat Saar nu even tussen ons in mag liggen, en Miep even naar het voeteneind gaat. Ik vind het heerlijk als ik op zolder bezig ben, en Saar me daar gezelschap gaat houden.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Marion. schreef:Ik denk dat ik ook op het type hond val, dat zich juist niet gelukkig voelt in kennels. Ik vind het heerlijk dat Miep 's avonds een plekje zoekt, waarbij ze het meeste lijfelijke contact met mij heeft. Ik vind het heerlijk om 's nachts wakker te worden, en te merken dat de dames van plaats wisselen. Dat Saar nu even tussen ons in mag liggen, en Miep even naar het voeteneind gaat. Ik vind het heerlijk als ik op zolder bezig ben, en Saar me daar gezelschap gaat houden.
ik zou ook niks liever willen zoiets....
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Mijn honden zitten thuis absoluut niet in een kennel, ze kunnen goed samen overweg en ook alleen zijn is geen probleem.
Ook een grote reden is dat we alleen een balkon hebben :wink:
Maar als ze mee gaan naar mijn werk dan zitten ze de hele dag in de kennel met groot binnenhok( asielkennel) dit zijn ze van pup af aan gewend en ze liggen dan bijna de hele dag te slapen.

Hier in de buurt hebben mensen bullterriers, van een nest kregen ze toen een reu terug van toen 10 mnd. en omdat niet ging met hun reu hebben ze zelf een kennel gemaakt in de tuin.
De hond zit zomer en winter, dag en nacht buiten, soms in de kennel en soms mag hij los in de tuin.
Dat gedeelte is afgeschermd van de rest van de tuin,zodat hij niet bij de deur kan komen.
Hij is al een keer ontsnapt omdat 1 van de kinderen de tuin niet had afgesloten en hij heeft toen een klein hondje gepakt, nu zit de deur super goed dicht, maar hij springt er af en toe zo tegen aan dat je denkt dat hij er dwars door heen springt en dan denk ik waarom heb je de hond niet via de rasvereniging herplaatst.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chaco schreef: Helaas, die heb ik niet. Zal er eens eentje maken.

Chaco
:ok: ben benieuwd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
little-wolf
Zeer actief

malinois schreef:

Chaco
kijk eens op http://www.sleddogteam.tk/ en dan bij dogtruck.
het is helaas niet zo duidelijke n maar 1 foto.
hel stoere bak! :mrgreen:
maar je heb zoveel verschillende. sommigen hebben ze in een aanhanger achter de camper :roll:
anderen onderin de caravan :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
malinois schreef:

Chaco
kijk eens op http://www.sleddogteam.tk/ en dan bij dogtruck.
het is helaas niet zo duidelijke n maar 1 foto.
hel stoere bak! :mrgreen:
maar je heb zoveel verschillende. sommigen hebben ze in een aanhanger achter de camper :roll:
anderen onderin de caravan :denken:
:ok: ik ga es op je link kijken
hele gave bak...jammer dat je niet kan zien hoe de honden erin zitten... vind het altijd wel indrukwekkend zoveel honden!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
little-wolf
Zeer actief

heb nog wel 1 foto kunnen vinden.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:heb nog wel 1 foto kunnen vinden.

Afbeelding
complete vrachtwagen :eek:
maar we zijn erg off-topic geloof ik :N:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Als ik zo de reakties lees van mensen met wel een kennel, vind ik dat allemaal heel verantwoord, en geen straf of mishandeling van de hond.
Alleen zie ik soortgelijk gebruik van kennels hier niet.
Ik zie alleen maar honden die buiten werken en trainen om, en uitlaten, in hun kennel worden gehouden.
Die honden krijgen misschien hun gerief in hun werk.
Maar ja, ze maken geen deel uit van een roedel, want het is werken voor de baas en de rest van de tijd in de kennel.
Echte gebruiksvoorwerpen.
En dan ken ik nog een categorie, en die vind ik helemaal heel erg vreselijk, want die zitten altijd in hun kennel.
:jank:
De boerderijhonden die moeten aanslaan als er iemand het erf opkomt.
Vanuit hun hok. :jank:
In onze zoektocht naar een woonplek met ruimte hebben we ze veel gezien. Te veel.
De bouviers. In hun hokken De mechelaar die een grote ruimte tot zijn beschikking had, met een in het beton in gesleten cirkel van de rondjes die hij liep.
Vreselijk. Gruwelijk. Erfhonden, zonder dat ze de vrijheid op dat erf hebben.
Een levend inbraakalarm

oh, ja, mijn hond heb ik puur voor mijn eigen plezier, en ik wil hem er graag bij hebben. Hij mag weer niet boven en in bed.
Misschien is dat ook weer zielig :mrgreen:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

rocco loopt de ganse dag op het erf . nu de laatste tijd letten we heel fel op de buren dagen hem uit en van die toestanden :evil: . ik ga hem wss als het wat warmer is in zijn buitenkennel zetten

de poedel zit binnen
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Daan schreef:
In onze zoektocht naar een woonplek met ruimte hebben we ze veel gezien. Te veel.
De bouviers. In hun hokken De mechelaar die een grote ruimte tot zijn beschikking had, met een in het beton in gesleten cirkel van de rondjes die hij liep.
Vreselijk. Gruwelijk. Erfhonden, zonder dat ze de vrijheid op dat erf hebben.
Een levend inbraakalarm
Ik heb dat vroeger toen ik op een dorp woonde helaas ook iets te vaak gezien. Zoals het hier beschreven wordt zie ik er niet echt een probleem in.

Maar het kleurt ook beslist mijn mening over kennels.

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Oh maar die arme honden in kennels ken ik ook hoor, drollen in het hok, blaffen met een schorre stem en helemaal doorgedraaid.
Dat soort mensen komt hier echter niet want die denken nooit aan hun hond, behalve als ze wekelijks drollen scheppen of de arme ziel wat eten brengen. Stel dat hij dood gaat, moet er weer een nieuwe gekocht worden :roll:

Ik ben een keer in een haven geweest en daar heb ik de dierenbescherming op af gestuurd. Een Duitse herder in een kapot kennel aan een ketting aan een betonblok :eek:
De hond had 1 meter lange erg dikke stalen ketting in een kapot hok. Ik kon wel janken maar de hond stelen is niet gelukt. Ik was met een vriend die ook 3 honden heeft en best die hond had willen stelen met mij :ok: Hij was alleen te agressief helaas.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Marion. schreef:Ik denk dat ik ook op het type hond val, dat zich juist niet gelukkig voelt in kennels. Ik vind het heerlijk dat Miep 's avonds een plekje zoekt, waarbij ze het meeste lijfelijke contact met mij heeft. Ik vind het heerlijk om 's nachts wakker te worden, en te merken dat de dames van plaats wisselen. Dat Saar nu even tussen ons in mag liggen, en Miep even naar het voeteneind gaat. Ik vind het heerlijk als ik op zolder bezig ben, en Saar me daar gezelschap gaat houden.
Onze honden komen dan wel niet op de slaapkamer, maar ik herken wel dat contact zoeken met je. M.n. bij Jari. Die vindt niets heerlijker dan uitgebreid met je knuffelen. Als je op de bank zit, ligt ie het liefst op je voeten of naast de bank om af en toe een aai te krijgen.
Tagor heeft dat minder, maar wil toch ook graag erbij zijn.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

wij hebben ook geen kennel als ik monky ff in de tuin laat en ik zou de deur dicht doen gilt ie heel de boel bij elkaar :wink: wel heb ik een bench staan de grootste maat en als ik weg ga moet Amy erin (ze is max. 2 uur per dag alleen) want anders gaat ze slopen :evil: monky loopt dan lekker los nu zijn we de tuin een beetje hond proef aan het maken en dan komt er een hondenluik zodat ze dalijk lekker zelf uit kunnen maken wanneer ze naar buiten willen want ze zijn wel graag in de tuin maar nu moet ik elke keer de deur open doen en dan verwacht monky ook dat ik mee ga ook slapen ze bij ons in bed en zijn ze dus lekker 22 uur per dag om me heen te vinden soms ook wel irritant :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Zorcan hebben wij vanaf pups af aan binnen gehouden en als wij weg waren in de bench. Hij lieft het liefst op de bank (beetje verwend :wink: ) en als we hem dus in de kennel doen dan gaat hij absoluut niet liggen, hij blijft zo een paar uur staan als het aan hem ligt en begint ook te blaffen.

Shita zat bij haar vorige eigenaars in de kennel. Blafte nooit in de kennel. Is een buitenhond en absoluut geen huishond. Was niet aan een bench binnen gewent. Had daar waarschijnlijk (bijna) nooit binnen gezeten en brak alles af om uit de bench te komen. Autokooien is geen probleem. We hebben haar dus nu ook aan de bench binnen leren wennen (met oud&nieuw, vuurwerk etc.) Als ze nu eenmaal binnen is dan is ze ff 10 minuten hyperactief en dan gaat ze rustig op de bank liggen. Soms staat de tussendeur open en dan rent mutsie direkt naar boven, een kamer in, pakt een sok en rent weer naar beneden :smile2: Echt binnen 3 seconden is ze van boven naar beneden en heeft ze weer een sok. Dat is echt een favoriet iets op kapot te scheuren :mrgreen: . Shita zou dus nooit als huishond in een gezin geplaatst kunnen worden, Zorcan wel.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
scooby doo

MARC_S schreef:Oh maar die arme honden in kennels ken ik ook hoor, drollen in het hok, blaffen met een schorre stem en helemaal doorgedraaid.
Dat soort mensen komt hier echter niet want die denken nooit aan hun hond, behalve als ze wekelijks drollen scheppen of de arme ziel wat eten brengen. Stel dat hij dood gaat, moet er weer een nieuwe gekocht worden :roll:

Ik ben een keer in een haven geweest en daar heb ik de dierenbescherming op af gestuurd. Een Duitse herder in een kapot kennel aan een ketting aan een betonblok :eek:
De hond had 1 meter lange erg dikke stalen ketting in een kapot hok. Ik kon wel janken maar de hond stelen is niet gelukt. Ik was met een vriend die ook 3 honden heeft en best die hond had willen stelen met mij :ok: Hij was alleen te agressief helaas.
ik zou ook agressief worden als ik 7op 7 achter tralies zat
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik heb honden genomen voor het gezelschap dus ik wil ze graag om me heen hebben.
Ik vind het echter prima als iemand een kennel gebruikt voor als de hond alleen thuis is en zo toch lekker buiten kan zijn. En dan moet het wel een goed formaat kennel zijn natuurlijk.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Onze honden zitten ook gewoon binnen bij ons. Ze zitten allebei graag bij ons, en alleen thuis blijven gaat ook goed. Ze slopen niet en gedragen zich voorbeeldig als we weg zijn :wink:
Frenchies
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenchies »

Mijn hondjes zal ik niet in een buitenkennel doen.
Ze zijn daar absoluut niet het type hond voor en zullen waarschijnlijk zielsongelukkig zijn/worden.

En ik heb ze voor de gezelligheid gekocht.
Angels are just Frenchies & Cresties with wings.....
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Je hebt wel geen privacy hé als ze altijd binnen zijn.
Luka gaat nog net niet mee in bad, maar moet wel altijd even kome
kijken 's ochtends wat ik uitspook op de WC.
:smile: :smile:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Mama Sanneke schreef:Je hebt wel geen privacy hé als ze altijd binnen zijn.
Heeft jouw wc geen deur?
Groet,
Dorien
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik vind er niks aan om mijn hond in een kennel te doen....ik heb mijn hond voor mijn plezier, vind het gezellig als hij er lekker bij is bij alles wat ik doe. Een hond in een hok buiten daar heb ik niks aan.
Bovendien is Doerak er ook echt het type hond niet voor. Het is echt een hondje die er graag bij wil zijn....hij hoeft niet altijd aandacht, als hij maar in de buurt kan zijn. Tijdens het afwassen liggen slapen met zijn koppie op mijn voet, tijdens het pc-en onder mijn stoel....heel gezellig, ik zou niet anders willen.
Mocht ik ooit nog een grotere hond erbij krijgen dan wordt dat ook geen kennelhond.

Overigens ken ik ze ook; de arme beesten die hun kennel bijna niet uitkomen. De buren van mijn ouders. Het gekke is dat zij op het eerste oog (als je niet veel verder vraagt) bij elke fokker een hond mee zouden krijgen en ik nergens. Zij werkt niet, ze hebben een megagrote tuin, een hond zou het niet beter kunnen hebben dan daar. Maar hij komt dus, buiten 4 keer 100 meter lopen om te plassen en poepen, nooit zijn kennel uit.
Ik werk, heb geen tuin en Doerak heeft een superleven...nooit alleen, de hele dag bij zijn roedeltje, in het weekend lekker sjouwen in de bossen. En dan nóg mensen die zeggen dat ze het zielig vinden als een hond op een flat zit....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

t lijkt wel dat mensen die geen kennel hebben, met een omweg zeggen dat mensen die wel een kennel hebben, de hond niet voor t gezeltschap hebben. :roll:

kzal t wel weer verkeerd interperteren, maar komt wel over zo.
of ik mn hond niet voor de gezelligheid heb. :19:
MiekeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog - Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door MiekeB »

Wij hebben Ruud ook voor ons plezier gekocht, hij mag altijd binnen als we thuis zijn. Hij zit lekker bij ons op de bank, en mag zelfs mee naar bed. Toch heeft hij een kennel. Als we niet thuis zijn, zit hij daarin, en hij vind het helemaal niet erg. Hij kan wel binnen blijven, ook zonder te slopen, maar ik heb liever dat hij lekker buiten zit. Vooral nu we nog in een woonunit wonen, dat is zo'n klein kruiphok, heeft hij in zijn kennel meer ruimte.
Als van de zomer ons huis klaar is, dan kan de kennel weg. Er is dan genoeg plaats binnen, en het hekwerk om ons bedrijf wordt dan helemaal dicht gemaakt zodat Ruud 3 ha heeft om zich vrij te amuseren. Het is dus niet omdat ik een hond graag in een kennel zie, maar omdat ik het in onze situatie de beste oplossing vind. Gelukkig nog maar een paar maandjes.
Afbeelding
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Wel een kennel, geen kennel............het zal altijd een discussie blijven. Mensen denken nou eenmaal anders over dit soort zaken.
En het begrip "kennel" wordt soms ook verkeerd geinterpreteerd.
Onze honden zitten ook in een kennel, probeer maar eens 6 overactieve husky´s in huis te hebben :denken:
Maar een kennel is niet bij uitstek een kleine ruimte. Onze kennel is 90m². Groter dan de gemiddelde tuin. Sommige stukjes die hier geschreven zijn geven mij het gevoel alsof mensen die hun hond in een kennel houden, hun honden "mishandelen"
Wij hebben de honden ook voor de sport maar ook zeker voor het gezelschap, en dat kunnen ze ook krijgen als ze in een kennel zitten. Per dag zijn wij een aantal uur te vinden in de kennel.
Kijk waar je hond zich het prettigst bij voelt. Bij de 1 zal dit binnen zijn, en bij de ander buiten.

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dorien schreef:
Mama Sanneke schreef:Je hebt wel geen privacy hé als ze altijd binnen zijn.
Heeft jouw wc geen deur?
O jawel, maar dan zit zijn kop ertussen :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn 2 eigen honden ( jack en een galgo) zitten binnen, ik heb momenteel een opvanger ( herder, werkhond) die zit wel in een kennel als er geen mensen in huis zijn.
Ik laat Kabor( zo heet de herder) niet met mijn 2 honden in huis achter omdat hij niet als huishond is opgegroeid.
Hij gaat het nu wel erg waarderen en is ook graag binnen, maar als de laatste mens in huis zijn of haar jas aantrekt staat hij al bij de achterdeur om naar buiten tegaan.
Als het goed is heeft meneer volgende week een nieuwe eigenaar waar hij wel gewoon binnen mag blijven als dat lukt.
Dit is de eerst hond die ik in een kennel heb.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

little-wolf schreef:t lijkt wel dat mensen die geen kennel hebben, met een omweg zeggen dat mensen die wel een kennel hebben, de hond niet voor t gezeltschap hebben. :roll:

Ik bedoel dat in elk geval niet zo.
Voor mezelf gesproken vind ik het gezellig als mijn hond gewoon lekker bij me is als ik tv kijk, als ik afwas, als ik computer....
In een kennel buiten is mijn hond er niet bij en dat vind ik dus niet gezellig.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
scooby doo

little-wolf schreef:t lijkt wel dat mensen die geen kennel hebben, met een omweg zeggen dat mensen die wel een kennel hebben, de hond niet voor t gezeltschap hebben. :roll:

ik ben een voorstander van een kennel maar ben tegen sommigen mensen die hun dieren laten wegrotten :evil: . tuurlijk kan een kennelhond een gezelschapshond zijn :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

chaco schreef:Wel een kennel, geen kennel............het zal altijd een discussie blijven. Mensen denken nou eenmaal anders over dit soort zaken.
En het begrip "kennel" wordt soms ook verkeerd geinterpreteerd.
Onze honden zitten ook in een kennel, probeer maar eens 6 overactieve husky´s in huis te hebben :denken:
Maar een kennel is niet bij uitstek een kleine ruimte. Onze kennel is 90m². Groter dan de gemiddelde tuin. Sommige stukjes die hier geschreven zijn geven mij het gevoel alsof mensen die hun hond in een kennel houden, hun honden "mishandelen"
Wij hebben de honden ook voor de sport maar ook zeker voor het gezelschap, en dat kunnen ze ook krijgen als ze in een kennel zitten. Per dag zijn wij een aantal uur te vinden in de kennel.
Kijk waar je hond zich het prettigst bij voelt. Bij de 1 zal dit binnen zijn, en bij de ander buiten.

Chaco
jij slaat de spijker op zijn kop als je je afvraagt waar de hond zich het prettigst bij voelt.
De kennelhonden die ik heb gezien hebben geen bazen die zich dat afvragen.
Die zijn onderdeel van de veestapel.
De melkkoeien komen in de wei, de vleesstieren staan in de stal, ze hebben een overdekte en overbevolkte kippenren voor de verse eieren, en een hond in een hok om te blaffen als er iemand het erf op komt.
Ik heb dan dus moeite met die vleesstieren, met die kippen en met die hond.
Je hebt buitenhonden en honden die gevangen gehouden worden in een kooi.
Ik denk heel voorzichtig dat de eigenaren van de laatste categorie nooit een hondenforum zal bezoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”