Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

behendigheid in zuid holland?

Moderator: moderatorteam

kattekop
Actief

behendigheid in zuid holland?

Ongelezen bericht door kattekop »

Ik wil heel graag behendigheid gaan doen met Luna, maar bij de vereniging waar ik nu gehoorzaamheidstraining met haar doe, moeten we eerst nog drie gehoorzaamheidscursussen doorlopen voordat ze daar behendigheid mag doen. Daar gaat snel nog een jaar inzitten. En eigenlijk wil ik zo lang niet wachten....

Weet iemand een hondenschool/hondensportvereniging in Zuid Holland waar ik met mijn basiscursusje gehoorzaamheid al behendigheid kan gaan doen (en waar geen jarenlange wachtlijsten zijn)...?
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

www.kcdordrecht.nl
daar moet je wel EG hebben...

en dan is er nog een vereniging onder de brienenoord..geloof dat dat de oase heet,
maar weet niet hoe het niveau daar is...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
chita
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chita »

In Krimpen aan de Ijssel misschien?

Hebben ook een website:
www.animalbasic.nl
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Het is belangrijk dat je je hond bij je kan houden, dat die dus luistert, en niet steeds naar andere honden vliegt, en dat red je niet met een basiscursus, ik denk bij geen enkele KC.

Groetjes Jet.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hoi Suzan,
Ik zou zeker wachten tot Luna 1 jaar oud is vanwege haar gewrichten. Het is dan wel geen hele grote hond maar voor haar gestel is het natuurlijk wel beter. Ik denk zelfs dat de meeste KC's wel een minumumleeftijd aan de hond stellen, al heb ik daar nog nooit naar gekeken.
Bij alle verenigingen die ik gezien heb vragen ze toch minstens EG. Ik heb wel gehoord van verenigingen die niets als eis stellen maar volgens mij werkt dat niet echt. Je hond moet gewoon los goed kunnen volgen voor behendigheid lijkt me.
Als je nu gewoon in Dordt EG komt doen in april ben je in juni/juli klaar en dan kun je daarna naar behendigheid of Breitensport in Dordt.
:cheer:

Goed idee hè ?!

Groetjes Sonja

Mag ik trouwens meteen heel off topic vragen of iemand de exameneisen van de EG toevallig op de computer heeft staan. Ben daar wel benieuwd naar.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

chita schreef:In Krimpen aan de Ijssel misschien?

Hebben ook een website:
www.animalbasic.nl
Geven geen behendigheid.

DVS wel, in het verleden bekend om de onvriendelijke manier waarop (sommige?) van de geleiders met de hond omgingen.
weg gehaald zit een virus in
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

DVS:
Cursus: Behendigheid

Honden vanaf 1 jaar kunnen de behendigheidscursus volgen. Gedurende 1 seizoen probeert de baas zijn/haar hond spellenderwijs op een consequente en ontspannen manier de basis commando's aan te leren. Het wordt aanbevolen om pas te starten met behendig als de hond fysiek en qua gedrag volwassen is dit om teleurstellingen en blesures te voorkomen. Gehoorzame Hond A is dan ook de minimale vooropleiding voor baas en hond om dat bijna alle oefeningen zonder lijn gebeuren moet de hond dus goed los commado's kunnen opvolgen. Nadat men alle toestellen goed onder de knie heeft kan men na het examen een startlicentie aanvragen om wedstrijden te gaan lopen met het wedstrijdteam van dvs.

KC Delft heeft het ook. En vraagt ook minimaal EG. (en er is een wachtlijst)

Groetjes Sonja
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij ons is het pas van 1,5 jaar.... en ook alleen na een basiscursus...... Alhoewel ik wel eerst alle 3 heb gedaan.......
Afbeelding
kattekop
Actief

Ik had ook niet verwacht dat we meteen kunnen starten, maar waar ik nu train kan het pas op z'n vroegst over een jaar (nog drie cursussen te gaan eerst) en ik vind het jammer om zo lang te moeten wachten. In Alphen ik misschien wel na de zomervakantie starten, al is er wel een kleine wachtlijst.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Schiedam:
http://www.hsvdebrandersstad.nl/main.htm

Volgens mij eisen ze bij ons alleen een basiscursus gehoorzaamheid. Mijn hond had immers niet meer dan dat. Wel een leeftijdseis van ik dacht 15 maanden.
Heb nooit van een wachtlijst gehoord.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

de vras in schiebroek. www.vras.nl is volgens mij de site

kcr kc rotterdam weet niet of ze site hebben.

vop

kijk anders eens op de site van de FHN http://www.fhn.nl daar heb je de bij hun aangesloten verenigingen op een rij, met erbij wat voor lessen ze hebben en waar ze zitten.
kattekop
Actief

http://www.fhn.nl/downloads/{EB4C58E7-3 ... 2005v2.pdf

Poeh, even gekeken wat een hond allemaal moet kunnen voordat ie het diploma 'sociale huishond' in zijn zak mag steken. Nou daar gaan we nu dus nog niet voor slagen. Om in Alphen behendigheid te mogen doen is dat dus een voorwaarde. En voedsel weigeren e.d. dat doet ze dus ECHT niet. Vraag me af of ik haar dat ooit kan leren, de veelvraat...:-)
Afbeelding
Anouk99

waddinxveen

Ongelezen bericht door Anouk99 »

in waddinxveen kun je zo beginnen. er is een wedstrijdgroep op dinsdagavond en een gewone groep op donderdagavond en zaterdagmiddag. ik heb het daar erg naar mijn zin.

dit is hun site: http://www.hsvw.dds.nl/index.htm

succes!

groetjes Anouk
kattekop
Actief

Hai Anouk,

Dank voor je reactie. Inmiddels heeft Luna haar Sociale Huishonddiploma gehaald en doen we breitensport in Alphen. De behendigheid zit daar vol, maar ik kan nu zeer waarschijnlijk toch in Leiden starten per september. Vind Waddinxveen toch net iets te ver weg eigenlijk...
Afbeelding
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Behendigheidclubs die ik ken

Ongelezen bericht door Boss of Ryu »

Er is een aantal clubs in en dichtbij Zuid-Holland.
Zo ken ik Kynologenvereniging Voorne-Putten en omstreken in Spijkenisse. Deze eist wel minimaal een gehoorzaamheidscursus deel 1.

In Rotterdam zit de club V.R.A.S... Hier weet ik echt niets van dus erna toe bellen is handig. :idea:

De Vrije Sprong is een andere en licht in Hoek van Holland. Leuke omgeving en lekker dicht bij het strand. Ik weet niet wat hiervoor vereist is om met behendigheid mee te doen.

Verder ken ik nog KC de Hoeksche Waard. Deze trainen op een heel andere manier dan de KVVP. Maar één pluspunt is dat deze het hele jaar door trainen! :ok:

Er zijn er volgens mij nog enkelen maar die weet ik niet meer bij naam. Ik hoop dat dit voldoende informatie is anders kan je via deze link op een site komen waar alle resultaten van behendigheidshonden worden bijgehouden. Klik dan op één van de namen van de clubs en je heb het adres, telefoonnummer en meer..

Tot de volgende keer maar weer.
Grrrr(oeten) van Ryu
kattekop
Actief

Dank voor de info, maar is voor mij allemaal behoorlijk uit de buurt. En inmiddels trainen we al weer een paar weken in Leiden en het gaat supergoed! :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

kattekop schreef:Dank voor de info, maar is voor mij allemaal behoorlijk uit de buurt. En inmiddels trainen we al weer een paar weken in Leiden en het gaat supergoed! :ok:
Train je bij de KV Rijnland in Leiden?
Zeker niet op de dinsdagavond dan, dan ben ik er namelijk met Nozem en Sjefke.
kattekop
Actief

LongFields schreef:
kattekop schreef:Dank voor de info, maar is voor mij allemaal behoorlijk uit de buurt. En inmiddels trainen we al weer een paar weken in Leiden en het gaat supergoed! :ok:
Nee op dinsdagavond was er geen plaats meer, dus train ik nu op donderdagavond. Leuk dat jij daar ook traint! Wij zitten nog maar in de beginnersklas hoor. Doe jij al wedstrijden?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

kattekop schreef:
LongFields schreef:
Nee op dinsdagavond was er geen plaats meer, dus train ik nu op donderdagavond. Leuk dat jij daar ook traint! Wij zitten nog maar in de beginnersklas hoor. Doe jij al wedstrijden?
Nee joh! :wink:
Met Nozem ben ik net begonnen en we moeten alles dus ook nog aanleren. Met Sjefke heb ik jaren geleden behendigheidstraining gedaan in Alphen, en pakken we het nu voorzichtig aan weer op. Maar ik moet nog het meeste leren met Sjefke, vooral dat ik geen "HIER" moet roepen steeds, maar gewoon haar naam moet gebruiken! :wink:
kattekop
Actief

LongFields schreef:
kattekop schreef:
LongFields schreef:
Nee joh! :wink:
Met Nozem ben ik net begonnen en we moeten alles dus ook nog aanleren. Met Sjefke heb ik jaren geleden behendigheidstraining gedaan in Alphen, en pakken we het nu voorzichtig aan weer op. Maar ik moet nog het meeste leren met Sjefke, vooral dat ik geen "HIER" moet roepen steeds, maar gewoon haar naam moet gebruiken! :wink:
Met Luna doe ik breitensport in Alphen, dus de behendigheid pakt ze wel snel op. Alleen wil ze niet door de slurf (zeker niet lekker, die lap op haar blote velletje). Waarom ben je niet weer in Alphen gaan trainen? Of ben je tussentijds verhuisd?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

kattekop schreef: Met Luna doe ik breitensport in Alphen, dus de behendigheid pakt ze wel snel op. Alleen wil ze niet door de slurf (zeker niet lekker, die lap op haar blote velletje). Waarom ben je niet weer in Alphen gaan trainen? Of ben je tussentijds verhuisd?
Wij zijn inderdaad tussentijds verhuisd. Nu werk ik nog wel in Alphen, maar het brak me op een gegeven moment op om een aantal keer per dag van Nieuw-Vennep naar Alphen heen en weer te rijden om te gaan trainen.
En ik wilde ook graag bij een KC gaan trainen, met name voor gehoorzaamheid in verband met eventuele diploma's die als ze door Cynophilia worden uitgegeven ook op de stambomen van mijn pups komen te staan. De Alphense Honden Club is een FHN-vereniging en die diploma's worden niet erkend bij Cyno.
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”