Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar één persoon luisteren
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Naar één persoon luisteren
Luisterd je hond alleen naar zijn baas of ook naar
de medebewoners.
En wat vind je van mensen die op bezoek komen en ook willen oefenen,
Luka ga eens zitten, Luka kom hier, Luka liggen,....
Mag dat van jullie, commando's van anderen aannemen ?
de medebewoners.
En wat vind je van mensen die op bezoek komen en ook willen oefenen,
Luka ga eens zitten, Luka kom hier, Luka liggen,....
Mag dat van jullie, commando's van anderen aannemen ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Re: Naar één persoon luisteren
Het mag best. Ze horen het echter niet.Mama Sanneke schreef:Mag dat van jullie, commando's van anderen aannemen ?

Ja, dat mag. En Saar hoort precies het verschil. Als mijn vader vind dat ze te opdringerig is en moet gaan zitten, dan doet ze dat héél misschien maar dan wel met d'r kop in z'n kruis
Maar als een kind van 10 stoer wil doen tegenover z'n vriendje en zegt "zit", "down", "blijf", en weet ik wat allemaal nog meer, dan wil Saar best dat spelletje meedoen. Doet ze keurig wat dat kind graag wil

Maar als een kind van 10 stoer wil doen tegenover z'n vriendje en zegt "zit", "down", "blijf", en weet ik wat allemaal nog meer, dan wil Saar best dat spelletje meedoen. Doet ze keurig wat dat kind graag wil
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- sample
- Zeer actief
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Jessie luistert alleen naar mensen als ik zeg dat dat moet....hebben we haar niet geleerd of zo, doet ze uit zichzelf. Iemand vraagt of ze bv wil gaan zitten (ze hangt het liefst met de kop op schoot heel bambiachtig te knipperen) kijkt ze naar de baas of naar mij, en als wij knikken gaat ze zitten...(best wel cool eigenlijk.)
En als ze niet wil...dan wil ze niet.
Mijn vriendin wilde haar eens meenemen naar het bos, nou............nee dus...ze kreeg haar de auto niet in, ze weigerde pertinent...Das dan wel weer minder.......
En als ze niet wil...dan wil ze niet.
Mijn vriendin wilde haar eens meenemen naar het bos, nou............nee dus...ze kreeg haar de auto niet in, ze weigerde pertinent...Das dan wel weer minder.......
- bobientje
- Actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Floor luisterd alleen naar andere mensen als ze merkt dat het ook echt wat opleverd.
Benno doet het alleen bij mensen die die kent, anders moet ie al helemaal niks van die mensen hebben.
Job luistert wel, maar das meer als ie luistert
Benno doet het alleen bij mensen die die kent, anders moet ie al helemaal niks van die mensen hebben.
Job luistert wel, maar das meer als ie luistert

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
- Martin
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nika luistert eigenlijk naar iedereen die ze kent.
Toen ik nog werkte ging ze regelmatig mee naar de leefgroep en de kinderen vonden het dan geweldig om haar "kunstjes" te laten doen die ze kende van de Eg-cursus, zoals positiewisselingen, terugsturen naar de riem, voorkomen etc. Nika deed dat dus ook gewoon als de kinderen haar commando's gaven.
Marouck luistert het beste naar mij. Naar anderen luistert ze alleen als ik er niet bij ben (bij mijn ouders) of als ze weet dat ze de commando's niet kan negeren (als de trainer bv. de lange lijn vastheeft). Naar mijn vader luistert ze gewoon niet.
Toen ik nog werkte ging ze regelmatig mee naar de leefgroep en de kinderen vonden het dan geweldig om haar "kunstjes" te laten doen die ze kende van de Eg-cursus, zoals positiewisselingen, terugsturen naar de riem, voorkomen etc. Nika deed dat dus ook gewoon als de kinderen haar commando's gaven.

Marouck luistert het beste naar mij. Naar anderen luistert ze alleen als ik er niet bij ben (bij mijn ouders) of als ze weet dat ze de commando's niet kan negeren (als de trainer bv. de lange lijn vastheeft). Naar mijn vader luistert ze gewoon niet.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Zoie
- Zeer actief
Spok luistert matig naar mij, maar helemaal niet naar anderen, zo lijkt het. Op het uitlaatveldje roept men vaak zijn naam, maar Spok reageert daar zelden op.
Luna luistert echt goed naar b.v. "kom hier " bij mij, maar niet naar de oudste dochter uit het gezin waarin ze woont. Maar zitten voor een koekje doet ze voor iedereen.
Luna luistert echt goed naar b.v. "kom hier " bij mij, maar niet naar de oudste dochter uit het gezin waarin ze woont. Maar zitten voor een koekje doet ze voor iedereen.

-
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dat doet Luka ook als andere hem commando's geven,Konni schreef:Jessie luistert alleen naar mensen als ik zeg dat dat moet....hebben we haar niet geleerd of zo, doet ze uit zichzelf. Iemand vraagt of ze bv wil gaan zitten (ze hangt het liefst met de kop op schoot heel bambiachtig te knipperen) kijkt ze naar de baas of naar mij, en als wij knikken gaat ze zitten...(best wel cool eigenlijk.)
.
naar mij kijken,
zo van, moet ik naar die zotte trees of heer ook luisteren

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Ghaya, Chello en Woopy luisteren naar iedereen.
maar eigenlijk hoeft niemand mijn honden commando's te geven, dat doe ik zelf wel, zeker in mijn/ hun eigen huis zeg ik wel wat de honden wel of niet mogen en of ze bijv. op hun plaats moeten gaan liggen.
Hera luistert al slecht naar onszelf laat staan nar een ander haha.
maar eigenlijk hoeft niemand mijn honden commando's te geven, dat doe ik zelf wel, zeker in mijn/ hun eigen huis zeg ik wel wat de honden wel of niet mogen en of ze bijv. op hun plaats moeten gaan liggen.
Hera luistert al slecht naar onszelf laat staan nar een ander haha.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn zooitje luistert zowel naar Tim als naar mij. De ene keer is Tim echt de baas en gaan ze naar hem en de andere keer ben ik blijkbaar diegene waar ze het meeste van verwachten.
Ze luisteren ook wel naar anderen, maar niet als wij ook roepen, dan gaan ze naar ons toe. Maar Toby en Yentie luisteren ook wel naar commando's van anderen. Beertje wat minder, die loopt dan naar ons toe en probeert dan echt onder het commando van de ander uit te komen.
Maar zodra wij er niet zijn, dan is de ander gewoon meteen de baas en luisteren ze daar naar. Misschien zelfs wel beter. Vreemde ogen dwingen.

Ze luisteren ook wel naar anderen, maar niet als wij ook roepen, dan gaan ze naar ons toe. Maar Toby en Yentie luisteren ook wel naar commando's van anderen. Beertje wat minder, die loopt dan naar ons toe en probeert dan echt onder het commando van de ander uit te komen.
Maar zodra wij er niet zijn, dan is de ander gewoon meteen de baas en luisteren ze daar naar. Misschien zelfs wel beter. Vreemde ogen dwingen.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nou als Fangio er beter van wordt of hij weet dat er wat te halen valt doet hij een hoop voor visitie
Maar dat valt bij mij niet onder de cat.luisteren....

Maar dat valt bij mij niet onder de cat.luisteren....

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ze luisteren beter naar mij. Als ik nachtdienst heb en 'smorgens is er iemand anders bij ze als ik slaap dan blaffen ze veel meer. Bij mij zijn ze vrij rustig in huis, maar als ik er niet bij ben breken ze de boel soms af met spelen.
Ook wordt er dan niet losgelopen met ze, omdat ze dan niet goed luisteren. Dat doe ik 'smiddags dan met ze. Mijn dochter heeft er een hekel aan als ik nachtdienst heb omdat dan de honden vervelend zijn zegt ze........
Gisteren liep ik met ze in het bos en toen nam degene met wie ik vaak samen loop met haar hond een ander pad wat omhoog ging door de heuvels. Daar vinden ze het heel erg leuk altijd, want dat is altijd rennen geblazen. Omdat ik last had van benauwdheid gisteren bleef ik beneden langs lopen. Ze riep mijn honden en ze wilden er heel graag naar toe, toch bleven ze naar mij kijken en bij me lopen. Dat vond ik eigenlijk wel heel erg leuk.
Ook wordt er dan niet losgelopen met ze, omdat ze dan niet goed luisteren. Dat doe ik 'smiddags dan met ze. Mijn dochter heeft er een hekel aan als ik nachtdienst heb omdat dan de honden vervelend zijn zegt ze........

Gisteren liep ik met ze in het bos en toen nam degene met wie ik vaak samen loop met haar hond een ander pad wat omhoog ging door de heuvels. Daar vinden ze het heel erg leuk altijd, want dat is altijd rennen geblazen. Omdat ik last had van benauwdheid gisteren bleef ik beneden langs lopen. Ze riep mijn honden en ze wilden er heel graag naar toe, toch bleven ze naar mij kijken en bij me lopen. Dat vond ik eigenlijk wel heel erg leuk.

- dulci
- Actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tagor en Jari luisteren naar ons allemaal. Maar Tagor beter naar mijn moeder en Jari weer beter naar mij.
Jari is nog wel genegen om naar anderen te luisteren. Tagor doet dat alleen als hij meent dat je een baas bent voor hem. Zo niet dan gaat ie zijn eigen gang. Meneer heeft dus al bij een aantal personen die de jongens voor ons zouden uitlaten, de benen genomen.
Op zich mogen buitenstaanders wel onze honden commanderen, maar ik kan mij er kapot aan ergeren als ze dat doen als ik met ze bezig ben. Dat meld ik dan ook
Jari is nog wel genegen om naar anderen te luisteren. Tagor doet dat alleen als hij meent dat je een baas bent voor hem. Zo niet dan gaat ie zijn eigen gang. Meneer heeft dus al bij een aantal personen die de jongens voor ons zouden uitlaten, de benen genomen.
Op zich mogen buitenstaanders wel onze honden commanderen, maar ik kan mij er kapot aan ergeren als ze dat doen als ik met ze bezig ben. Dat meld ik dan ook

- Moos
- Zeer actief
Moos luistert naar iedereen die hij lief vindt ( en dat is dus bijna de hele wereld
) en dan vooral als hij weet dat de persoon in kwestie koekies heeft!
Saar komt naar iedereen die haar roept. Ze kan naast (meestal) komen ook 'zit', 'af' en zo'n 10 sec. 'blijf', maar dat heeft eigenlijk nog nooit iemand aan haar gevraagd behalve ik, aangezien ze pas 12 weken is, dus of ze dat ook doet als iemand anders het vraagt weet ik eigenlijk niet
Maar aangezien ze net als Moos iedereen lief vindt heb ik zo'n vermoeden dat ze ook wel naar iedereen zal luisteren, vooral met koekje.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat iemand anders mijn honden ongevraagd ging lopen roepen of commanderen. Als mensen het vragen mogen ze ze best even af laten gaan, maar eigenlijk wordt me dat dus zelden gevraagd...

Saar komt naar iedereen die haar roept. Ze kan naast (meestal) komen ook 'zit', 'af' en zo'n 10 sec. 'blijf', maar dat heeft eigenlijk nog nooit iemand aan haar gevraagd behalve ik, aangezien ze pas 12 weken is, dus of ze dat ook doet als iemand anders het vraagt weet ik eigenlijk niet

Maar aangezien ze net als Moos iedereen lief vindt heb ik zo'n vermoeden dat ze ook wel naar iedereen zal luisteren, vooral met koekje.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat iemand anders mijn honden ongevraagd ging lopen roepen of commanderen. Als mensen het vragen mogen ze ze best even af laten gaan, maar eigenlijk wordt me dat dus zelden gevraagd...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Joy C
- Zeer actief
De honden luisteren naar ons allebei. Als het menens is, luisteren de reuen net iets beter naar mij en Terry naar mijn vriend.
Naar goede bekenden willen ze ook nog wel luisteren, maar dan zie je al meteen dat er een beetje nonchalance bij komt kijken. Onbekenden worden het erf afgejaagd, dus die krijgen de tijd niet om te commanderen.
Naar goede bekenden willen ze ook nog wel luisteren, maar dan zie je al meteen dat er een beetje nonchalance bij komt kijken. Onbekenden worden het erf afgejaagd, dus die krijgen de tijd niet om te commanderen.

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
Takkie luistert naar mij en Sjoerd en de rest van de wereld vindt ie wel aardig maar daar hoef je niet naar te luisteren.
Sheila kon ik aan iedereen meegeven en dan deed ze in principe alles voor ze als ze maar op de goede knopjes drukte en niet verwachtte dat ze iets los liet. Ik heb daarop aangestuurd tijdens de opvoeding omadat mijn vorige reu zoon zeikerd was met andere mensen, lastig als ie bij de oppas alleen maar voor het raam staat te kijken of ik al terug kom. Takkie is net zoon lulletje.
Sheila kon ik aan iedereen meegeven en dan deed ze in principe alles voor ze als ze maar op de goede knopjes drukte en niet verwachtte dat ze iets los liet. Ik heb daarop aangestuurd tijdens de opvoeding omadat mijn vorige reu zoon zeikerd was met andere mensen, lastig als ie bij de oppas alleen maar voor het raam staat te kijken of ik al terug kom. Takkie is net zoon lulletje.
weg gehaald zit een virus in
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer: