Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, hond gromt ineens naar m'n vader!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

Help, hond gromt ineens naar m'n vader!

Ongelezen bericht door Mayatjuh »

We hebben dus sinds woensdag een hond, eerst was ie gewoon lief tegen pap, nu toen ie vandaag thuis kwam van zn werk (vanmorgen nog alles ok, samen uitgeweest) gromt en blaft ie ineens naar mijn vader, na een paar minuten accepteert ie hem wel weer redelijk, maar als pap, mij of mijn moeder knuffelt oid blaft ie ook weer... We weten dus niet zijn verleden of wat ie heeft meegemaakt en we willen m wel wat tijd gunnen, maar als ie doorblijft gaan moet ie terug naar t asiel :S
Wat moeten we doen???!!!!

Vanmorgen was alles nog hardstikke goed, en gisteravond bij thuis komen was er ook niets aan de hand, we snappen er dus eigenlijk niets van.... tegen vreemden blaft en gromt ie juist ook niet alleen als ze erg opdringerig zijn... T enige wat pap deed was binnenkomen, verder helemal niets... k snap er niets van :S
Greetz Maya
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Blaffen van blijdschap? Herkenning? :denken:
Kun je wat duidelijker formuleren wat er aan de hand is?
Als je vader binnenloopt dan doet hij toch wel iets? Binnenlopen dus........
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

echt met rust laten. je kan het vertrouwen van deze hond denk ik niet binnen een dag winnen.

wat ik al eerder zei, de hond moet wennen in zijn nieuwe omgeving. dus ook aan zijn nieuwe bazen. hij zal de komende tijd wel meer onverwacht gedrag vertonen.

je kan het volgende geintje proberen - als er iemand binnenkomt waar hij tegen blaft, laat hem of haar dan een frolicje in z'n hand houden en aan de hond geven. voor mijn part laat je het op de vloer vlak bij hem vallen.
verder doe je niks. geen geaai, geen gepraat, niet naar hem kijken. volledig negeren.

iemand die binnenkomt=leuk. die associatie moet hij leggen. alleen maar leuk, niet eng, vreemd, erg opwindend of om boos over te worden.

verder, wat ik al zei, de hond niet zo letterlijk en figuurlijk om de nek hangen.
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

het rare is dat ie verder helemaal niet heeft geblaft... en t was echt blaffen en vooral ook Grommen van blijf uit m'n buurt of zoiets...hij heeft niet geprobeerd te happen... Eerst dachten we ook blijdschap ant hij liep met staart omhoog naar de deur en toen ging ie echt blaffen en grommen... maar zeker niet van blijdschap, meer zo van pas d'r op of zo
We laten 'm ook best wel met rust eigk, maar als hij zo ineens reageert schrik je toch wel ff... Hij zal wel geschrokken zijn of zo, maar als ie t vaker doet is dat wel een probleem :S

Als ie t bij andere mensen ook gaat doen zalk dat trucje zeker proberen...

Overigens hangen we echt niet aan m hoor, op dit moment enige eten, uitlaten, en als ie iets doet wat niet mag foei zeggen (komt eigk niet zo vaak voor) dat lijkt me toch niet echt "hangen aan" of wel... weet dat de foto's anders uitzien...
Greetz Maya
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

linlin schreef:
je kan het volgende geintje proberen - als er iemand binnenkomt waar hij tegen blaft, laat hem of haar dan een frolicje in z'n hand houden en aan de hond geven. voor mijn part laat je het op de vloer vlak bij hem vallen.
verder doe je niks. geen geaai, geen gepraat, niet naar hem kijken. volledig negeren.
Bij mijn hond werkte dat dus niet (eten in je hand houden dus). Als mensen hem gelijk een koekje ofzo zouden proberen te geven wordt hij alleen maar banger. Casper is een voormalig zwerver uit Griekenland en heeft het niet zo op mensen. Bij hem was het geen kwestie van leren dat bezoek leuk is maar leren dat bezoek hem met rust laat. Nu zijn we zover dat hij nog steeds wel tegen bezoek blaft (ook tegen mensen die hij elke week ziet) maar hij houdt op als ze hem negeren en op de bank gaan zitten. Dan is het wat hem betreft wel goed verder en gaat hij lekker liggen dutten.
Maar nog steeds pakt hij niet van iedereen iets lekkers aan maar er zijn ondertussen al bezoekers waarbij hij rustig naast op de bank gaat liggen met zijn koppie tegen ze aan. Naarmate hij mensen vaker ziet is hij ook sneller rustig en gaat hij sneller naar ze toe om even aan ze te snuffen.

Mijn advies is dan ook om hem met rust te laten als je binnenkomt en hij reageert met geblaf of gegrom. Laat hem leren dat hij niks van bezoek te vrezen heeft en dat ze hem met rust zullen laten. Verder zal het vooral veel tijd, rust en geduld nodig moeten hebben... Veel geduld. Dit werkt bij mijn hond in ieder geval het beste.
Laatst gewijzigd door BeëlzeBubble op 31 mar 2005 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

BeëlzeBubble schreef:
linlin schreef:
Bij mijn hond werkte dat dus niet (eten in je hand houden dus). Als mensen hem gelijk een koekje ofzo zouden proberen te geven wordt hij alleen maar banger. Casper is een voormalig zwerver uit Griekenland en heeft het niet zo op mensen. Bij hem was het geen kwestie van leren dat bezoek leuk is maar leren dat bezoek hem met rust laat. Nu zijn we zover dat hij nog steeds wel tegen bezoek blaft (ook tegen mensen die hij elke week ziet) maar hij houdt op als ze hem negeren en op de bank gaan zitten. Dan is het wat hem betreft wel goed verder en gaat hij lekker liggen dutten.
Maar nog steeds pakt hij niet van iedereen iets lekkers aan maar er zijn ondertussen al bezoekers waarbij hij rustig naast op de bank gaat liggen met zijn koppie tegen ze aan. Naarmate hij mensen vaker ziet is hij ook sneller rustig en gaat hij sneller naar ze toe om even aan ze te snuffen.

Mijn advies is dan ook om hem met rust te laten als je binnenkomt en reageert met geblaf of gegrom. Laat hem leren dat hij niks van bezoek te vrezen heeft en dat ze hem met rust zullen laten. Verder zal het vooral veel tijd, rust en geduld nodig moeten hebben... Veel geduld. Dit werkt bij mijn hond in ieder geval het beste.
Vind ik ook, gewoon negeren als je binnenkomt.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Mijn hond gromde eerst ook in het begin af en toe, ik deed hetzelfde als lin zegt, gewoon genegeerd en eigenlijk geen aandacht meer aan besteed.
Hij was er nog maar net een dagje, nu is dat over, en het is pas 2 en halve week verder. :wink:
Ik denk trouwens dat je hond ook vooral nog heel erg moet wennen, voor een hond kan het heel stressvol zijn om te 'verhuizen'.
Misschien vindt hij het vreemd dat er zomaar iemand binnenkomt en herkent hij niet direct wie het is, hij went er waarschijnlijk vanzelf aan :ok:
In ieder geval succes!
Afbeelding
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

K denk dat t ook zoiets is... Nu ging ie ineens spontaan op z'n rug liggen (buik naar boven) en pap ging met m spelen en dat vond ie geweldig... nu is ie dus eigk hardstikke leuk naar pap... Is gewoon geen touw aan vast te knopen... K denk dat Bobby zelf gewoon niet wist wat ie moest doen....

Goede hoop iig dat het allemaal goed komt... Duim maar voor me ;)

Het blijft een lieve hond en ik zou m niet graag terugsturen!!!
Greetz Maya
Rataplan
Zeer actief

Ik vraag me toch af als ik het goed begrijp hebben jullie deze hond uit een asiel? Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie begeleiding vanuit het asiel? Of een gehoorzaamheidscursus of iets waar je met vragen terecht kan?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

een hond uit het asiel past zich niet 1, 2, 3 aan hoor, vaak al een hele geschiedenis. Dat vertrouwen moet komen, geef hem de tijd. mIsschien is een cursus ook wel leuk?

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

Rataplan schreef:Ik vraag me toch af als ik het goed begrijp hebben jullie deze hond uit een asiel? Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie begeleiding vanuit het asiel? Of een gehoorzaamheidscursus of iets waar je met vragen terecht kan?
We hebben 'm idd uit t asiel... mijn vader heeft eerder een hond gehad, mijn moeder en ik niet, dat weten ze ook bij t asiel, we hebben geen begeleiding van t asiel en bij een gehoorzaamheidscursus zijn we dus nog niet geweest omdat ie hier pas sinds gisteren is...
Greetz Maya
Rataplan
Zeer actief

Mayatjuh schreef:
Rataplan schreef:Ik vraag me toch af als ik het goed begrijp hebben jullie deze hond uit een asiel? Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie begeleiding vanuit het asiel? Of een gehoorzaamheidscursus of iets waar je met vragen terecht kan?
We hebben 'm idd uit t asiel... mijn vader heeft eerder een hond gehad, mijn moeder en ik niet, dat weten ze ook bij t asiel, we hebben geen begeleiding van t asiel en bij een gehoorzaamheidscursus zijn we dus nog niet geweest omdat ie hier pas sinds gisteren is...
Ik raad het toch aan om eens wat meer over honden te lezen of bij een cursus aan de slag te gaan met de hond. Hij kan een heleboel gedrag vertonen wat je niet een twee drie kunt verklaren maar die wel erg bij het wezen hond horen. Het helpt als je gedrag aan ziet komen en ervoor al je maatregelen kunt nemen dus bijvoorbeeld je hond kunt afleiden voor hij "een fout" begaat.
Het zou jammer zijn dat hij om reden dat hij gewoon hond is (meer kan een hond nooit zijn) weer terug moet naar het asiel. En dan daarbij is het wel zo leuk als je iets of iemand in huis haalt en je leert hoe die ander nou precies in elkaar zit. Het voorkomt miscommunicatie.
Als je een hond een beetje begrijpt is het ook geen marsman (die vreemd gedrag vertoont) meer voor je maar kan hij een leuke metgezel worden (met beperking dat hij gewoon alleen maar hond kan zijn en ook als hond behandeld wil worden :wink:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

BeëlzeBubble schreef:
linlin schreef:
Bij mijn hond werkte dat dus niet (eten in je hand houden dus). Als mensen hem gelijk een koekje ofzo zouden proberen te geven wordt hij alleen maar banger. Casper is een voormalig zwerver uit Griekenland en heeft het niet zo op mensen. Bij hem was het geen kwestie van leren dat bezoek leuk is maar leren dat bezoek hem met rust laat.
daarom had ik het ook over koekje achteloos op de vloer laten vallen en verder negeren.

eigenlijk kan je er vanaf hier niet veel van zeggen, behalve wat algemenigheden.

vele asiels hebben een gedragstherapeut in hun gelederen die voor weinig tot niets graag nieuwe bazen begeleid met hun asielhond en zijn kuren.
doe maar. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik wat de zenuwen krijg van je verhaal. Je klinkt als iemand met erg weinig kijk op hondengedrag (echt geen schande) maar wel met een complexe hond in huis. :19:
Ik heb het verhaal van Bobby net gelezen op je site en ik denk dat deze hond geen mensenvriend is. Wat jij beschrijft als verlegenheid noem ik angst. Angstige honden buiten zijn makkelijker dan in een huis, omdat ze buiten ruimte hebben om te vluchten en binnenshuis niet. Ik denk dat dat dus ook het gedrag naar je vader toe verklaart.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik lees potentiele problemen bij deze hond. Zoek NU hulp als je de boel in goede banen wil leiden, dat zou ik je eigenlijk willen adviseren en overweeg anders deze hond terug te brengen. Het is erg zuur maar dit is in mijn ogen geen lekenhond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Je vader komt weer helemaal nieuw binnen voor hem, hij kent hem nog niet echt en je vader neemt een heel andere geur mee. Hij hoort er voor je hond nog niet echt bij. Ik neem aan dat je vader in het weekend wel vrij is? Kijk dan eens wat hij op de zaterdag en zondag doet, dat kan heel erg meevallen.

Na het weekend weet hij waarschijnlijk wel dat je vader deel uitmaakt van zijn nieuwe familie.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 01 apr 2005 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Mayatjuh schreef:
Overigens hangen we echt niet aan m hoor, op dit moment enige eten, uitlaten, en als ie iets doet wat niet mag foei zeggen (komt eigk niet zo vaak voor) dat lijkt me toch niet echt "hangen aan" of wel... weet dat de foto's anders uitzien...
Wat me opviel aan de foto's dat je hem nogal knuffelde en dat hij zijn staart onder zijn benen had. Ik zou hem dus voorlopig niet knuffelen, maar er vrij afstandelijk mee omgaan. Als hij tegen je voeten aan komt liggen, prima, maar ik zou hem nog niet knuffelen en aankijken etc. Daar lijkt het me zo op de foto'safgaand niet het type hond voor. Hij kan zich ineens toch bedreigd voelen en dan gaan grommen en happen. Eerst moet het vertrouwen er zijn en dat heeft tijd nodig.

Qua bezoek zou ik even oppassen. Niet teveel bezoek de eerste dagen, en laat het bezoek hem vooral niet aanhalen of hem over zijn kop aaien etc.

Anne
starfleet
Erelid

Eline* schreef: Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik lees potentiele problemen bij deze hond. Zoek NU hulp als je de boel in goede banen wil leiden, dat zou ik je eigenlijk willen adviseren en overweeg anders deze hond terug te brengen. Het is erg zuur maar dit is in mijn ogen geen lekenhond.
Heel erg eens. Als je op dierenasiels.com kijkt en je tikt in kan bij kinderen ja, kan bij andere honden ja etc. dan rollen daar best wel honden uit die denkelijk meer aan jullie idee van een hond in huis voldoen. Zo zitten er heel wat lieverds in het asiel die enkel maar niet alleen kunnen blijven of niet bij kleine kinderen kunnen of niet helemaal zindelijk zijn maar voor de rest heel lieve en leuke kameraden zijn.

Ik zou daar eerder aan denken in jullie geval. Deze hond kan van zich af gaan bijten als hij zich bedreigd voelt. En dan moet je echt wel stevig in je schoenen staan wil je dat in goede banen leiden. Het is een grote, flinke hond, die neem je niet zo maar even op je schoen bij wijze van spreken.

Anne
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

En daar wou ik aan toevoegen dat je ook nog mannen en vrouwenhonden hebt. Ik denk dat die van jullie een vrouwenhond is, die komen wat minder bedreigend over (vraouwen dus).
weg gehaald zit een virus in
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

starfleet schreef:
Eline* schreef: Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik lees potentiele problemen bij deze hond. Zoek NU hulp als je de boel in goede banen wil leiden, dat zou ik je eigenlijk willen adviseren en overweeg anders deze hond terug te brengen. Het is erg zuur maar dit is in mijn ogen geen lekenhond.
Heel erg eens. Als je op dierenasiels.com kijkt en je tikt in kan bij kinderen ja, kan bij andere honden ja etc. dan rollen daar best wel honden uit die denkelijk meer aan jullie idee van een hond in huis voldoen. Zo zitten er heel wat lieverds in het asiel die enkel maar niet alleen kunnen blijven of niet bij kleine kinderen kunnen of niet helemaal zindelijk zijn maar voor de rest heel lieve en leuke kameraden zijn.

Ik zou daar eerder aan denken in jullie geval. Deze hond kan van zich af gaan bijten als hij zich bedreigd voelt. En dan moet je echt wel stevig in je schoenen staan wil je dat in goede banen leiden. Het is een grote, flinke hond, die neem je niet zo maar even op je schoen bij wijze van spreken.

Anne
hij had bij alle onderdelen ja....

en over bang zijn voor mensen.... hoe verklaar je dat ie wel reuze nieuwsgierig is? t is meestal maar een minuut dat ie ff wegkruipt en dan gaat ie wel snuffelen en vind ie t wel best...

oowjaah op de foto's ziet ie er mss groter uit dan ie is, want in werkelijkheid is ie nog kleinter dan een labrador (vind ik dus niet zo groot)...

Er komt ook eigk geen bezoek nu... En idd waarschijnlijk moet ie m'n vader nog leren kennen daar krijgt ie vanaf vanmiddag ook alle kans voor :D... Overigens hebk al veel boeken over hondengedrag en zo gelezen, ook mijn moeder... Dat ik dit post is meer om te zien wat jullie kijk op de zaak is vergeleken met mijn kijk dan dat ik niet weet wat ik er mee aanmoet... mss is m'n titel ook wel een beetje verkeerd gekozen...

K denk dat het moeilijk is van verhalen uit te gaan over wat voor hond dit is... Hij is bang... maar eigenlijk heel aanhankelijk, k heb ook met meerdere mensen gesproken die de hond kennen en die zeggen dit ook.
K denk niet dat het meteen een "probleemhond is of wordt" omdat ie tegen mijn vader gromde/ blafte... Meteen daarna accepteerde ie m volkomen.... K weet niet wat de hond heeft meegemaakt want hij reageert afstandelijker op mannen dan op vrouwen. Dat is geen probleem, elke hond is anders.

Ook is deze hond juist best wel een knuffeltype (mss lijkt t niet op de foto's, daar trok k m bij die ene foto mss teveel naar me toe) maar hij komt telkens weer voor een knuffel of een aai, dit is ook iets wat de mensen van t asiel al hadden aangegeven, en Bobby heeft dat na een paar uur duidelijk laten zien.... Nu is het zefs zo dat ie begint te piepen als mam en ik fftjes weg zijn (al is het maar naar de wc) --> mss verlatingsangst, mss ook niet.

De reden dat ik dit poste was omdak t in eerste instantie raar vond dat een hond eerst zzo goed reageert en toen niet meer... al snel daarna snapte k t wel... toen hadk t ook al gepost...

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=73769 (link van t dierenasiel met beschrijving van bobby --> alle onderdelen "ja" dus

als laatste wil ik even zeggen... k ben misschien een "leek" maar dat wil niet zeggen dat je dan automatisch niets van honden begrijpt... k zeg niet dat ik t wel doe of niet doe, dat laat ik aan iemand die mij kent en ziet hoe ik omga met de hond over....

K stel jullie berichten allemaal erg op prijs k heb er zeker nog dingen van geleerd!!!
Greetz Maya
starfleet
Erelid

Mayatjuh schreef:Nu is het zefs zo dat ie begint te piepen als mam en ik fftjes weg zijn (al is het maar naar de wc) --> mss verlatingsangst, mss ook niet.

De reden dat ik dit poste was omdak t in eerste instantie raar vond dat een hond eerst zzo goed reageert en toen niet meer... al snel daarna snapte k t wel... toen hadk t ook al gepost...

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=73769 (link van t dierenasiel met beschrijving van bobby --> alle onderdelen "ja" dus
Dat piepen is inderdaad wel verlatingsangst, hij moet er nog aan wennen dat jullie altijd terugkomen. Ik zou precies zo opbouwen als je dat met een jonge pup zou doen.

Uit de beschrijving van het asiel begrijp ik dat hij even wat tijd nodig heeft om los te komen. Dat klinkt helemaal niet verkeerd als hij daar na een paar dagen loskwam is dat een goed teken en hij is nog superjong natuurlijk.

Ik snap dat je schrok van het tegen je vader grommen, maar nou net dat vind ik vrij normaal voor een hond die in het begin angstig is en nog niet weet dat je vader bij het huishouden hoort.

Veel succes met Bobby hoor, neem er lekker rustig de tijd voor.

Anne
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

Overigens past deze hond precies bij het idee dat ik van een hond in huis heb... K ben nu al dol op m :I:
(ondanks blaffen/grommen...)
T is niet dat we blaffen/grommen niet verwacht hadden... maar we hadden t in eerste instantie niet verwacht bij iemand met wie ie al kennis had gemaakt en al mee heeft zitten spelen... Toen we beter nadachten is t wel logisch...
Greetz Maya
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

bobbie heeft ook wel eens gegromd naar mijn man. omdat de "rangorde" tussen hen nog niet goed was denk ik.
hij is echt mijn hond wat dat betreft.
hij heeft ook wel dingen bij hem geprobeert die hij bij mij niet gedaan heeft.
als het regent bv dan droog ik altijd zijn poten af. geen probleem. toen manlief dat deed ging hij grommen.
ook ging bobbie als we gingen wandelen hem vaak in de weg lopen.
en hij had ook bedacht dat hij bij mijn man wel lekker irritant een bot van huis kon meenemen tijdens een wandeling. dat loopt dus voor geen meter en mag ook niet maar toen hij dat bot wilde afpakken, grrr.
dus toen vond ik het nodig dat hij eens wat meer met hem bezig ging en ook wat rangorde bepalende dingen met hem ging doen en nu is het ook over. het blijft wel echt mijn hond maar hij gedraagt zich niet meer zo.
niet dat ik zeg dat dat aan de hand is maar als we het toch over grommen hebben wilde ik dit ff kwijt :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Gewone goed gesocialiseerde blije en sociale honden grommen niet. Nelson zou in een zelfde situatie als Bobby echt niet grommen. Ik vind het wat vreemd nu te gaan doen alsof iedere herplaatser gromt in een nieuwe situatie en alsof dat niets zegt over de hond. Dat vind ik echt grote onzin, het zegt erg veel over de hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bobientje
Actief

Eline* schreef:Gewone goed gesocialiseerde blije en sociale honden grommen niet. Nelson zou in een zelfde situatie als Bobby echt niet grommen. Ik vind het wat vreemd nu te gaan doen alsof iedere herplaatser gromt in een nieuwe situatie en alsof dat niets zegt over de hond. Dat vind ik echt grote onzin, het zegt erg veel over de hond.
ik zeg toch ook niet dat iedere herplaatser dat doet?
ik wilde mijn verhaal kwijt over het grommen. ik geef hierover helemaal geen advies oid. ik moest hier ineens aan denken toen ik het woord grommen zag staan maar mischien anders overgekomen omdat ik dat in dit topic plaatste.
btw, bobbie is geen herplaatser die heb ik al vanaf pup en mijn verhaal speelde zich dan ook af in die eerste tijd. toen was de rangorde nog niet duidelijk denk ik en naar mijn mening kunnen dan zulke dingen gebeuren.
en bobbie is een hele lieve, blije hond.
Laatst gewijzigd door bobientje op 01 apr 2005 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

bobientje schreef:
Eline* schreef:Gewone goed gesocialiseerde blije en sociale honden grommen niet. Nelson zou in een zelfde situatie als Bobby echt niet grommen. Ik vind het wat vreemd nu te gaan doen alsof iedere herplaatser gromt in een nieuwe situatie en alsof dat niets zegt over de hond. Dat vind ik echt grote onzin, het zegt erg veel over de hond.
ik wilde mijn verhaal kwijt over het grommen.
en bobbie is geen herplaatser die heb ik al vanaf pup en mijn verhaal speelde zich dan ook af in die eerste tijd.
Volgens mij bedoelt ze bobby van de topic opener!!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
bobientje
Actief

ooooh, die heet ook bobby maar dan met y dus.
lekker slim van mij :mrgreen ik snapte er ook al niet van
eline, ik heb niets gezegd, buig buig
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
bobientje schreef:
ik wilde mijn verhaal kwijt over het grommen.
en bobbie is geen herplaatser die heb ik al vanaf pup en mijn verhaal speelde zich dan ook af in die eerste tijd.
Volgens mij bedoelt ze bobby van de topic opener!!
Dat klopt. :wink: Grommen kan allerlei redenen hebben. Grommen omdat je de rangorde hebt laten versloffen is geen gedrag wat een nieuwe hond direct laat zien, omdat er nog helemaal geen sprake is van een rangorde is.
Verdedigen van voer staat vaak ook weer los van de rangorde en is ook weer iets wezelijk anders dan gegrom bij benaderen van vreemden.
Kortom..het ene gegrom is het andere niet en het is een communicatiemiddel van de hond. Maar iets zeggen dat doet het. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Volgens mij kun je dit gegrom bij deze hond wellicht interpreteren als angst-agressie?

Valt me ook op dat het een "poolhond-kruising" is.
starfleet
Erelid

Eline* schreef: Verdedigen van voer staat vaak ook weer los van de rangorde en is ook weer iets wezelijk anders dan gegrom bij benaderen van vreemden.
Kortom..het ene gegrom is het andere niet en het is een communicatiemiddel van de hond. Maar iets zeggen dat doet het. :wink:
Hoe kan ze daar dan het beste mee omgaan bij Bobby?

Anne
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Op je site staat dat je hem bestraft hebt voor het grommen. Wat heb je precies gedaan? Ik zie ook een foto waar je hem (ben jij dat??) een kus op z'n kop geeft. Voor jou betekent dat een liefdevolle uiting, voor hond kan dat ronduit bedreigend zijn. Niemand hier veroordeelt jou omdat je nog nooit een hond gehad hebt, maar als je een hond neemt (en dan helemaal eentje met een verleden) moet je gewoon al iets meer dan de basiskennis hebben. Heel goed naar de lichaamstaal van je hond kijken om erachter te komen wat hij precies bedoelt. Welke boeken heb je al gelezen over honden?

Dan nog even over het grommen... Toen ik Molli net had zag haar vacht er echt niet uit. Ik wist toen ook helemaal niks van dominante handelingen etc. etc. dus ik besloot om Molli maar eens goed te borstelen. Op haar rug was geen probleem, maar zodra ik haar borst wilde borstelen begon ze te grommen. Allereerst schrik je natuurlijk, maar nu weet ik dat ik veel te snel te veel van Molli verwachtte. Het borstelen ben ik dus heel langzaam met een heleboel snoepjes op gaan bouwen en nu geniet ze er zelfs van als ik haar borstel. Je moet het vertrouwen van je hond verdienen en dat lukt niet binnen een dag.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”