Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar vlees halen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Waar vlees halen?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zie regelmatig 'geitendijen', 'huppeldepop botten' etc. langskomen. Vast een stomme vraag, maar waar haal je dat? Gewoon bij de slager? En als je dan om een geitendij vraagt, dan schiet hij niet in de lach?

Je snapt het al, ik heb nog nooit eerder een hond gehad. Ik ken de slager alleen van biefstuk enzo, en da's me toch wat te duur. :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Op verschillende plekken, bij slachthuis, de slager etc.
Ikzelf doe dat niet want ik wil alleen diervriendelijk vlees. Ik koop bij AH weleens wat kippenpoten of zelfs een hele kip met het Eko-keurmerk. Ook wel Greenfields-vlees, van Ierse koeien. Ik wacht dan tot er een 35%-korting sticker op zit. Maar je zult nog volop tips krijgen, er is iig veel mogelijk.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als ik jou was zou ik gewoon lekker met KVV gaan beginnen (compleet vers vlees) en je dan op je gemak gaan inlezen in het zelf samenstellen.
Het is echt niet iets wat je zomaar ff tussendoor doet als je het goed wilt doen.
Op dit forum en http://www.barf-natuurlijk.nl en www.barfplaats.nl kun je heel erg veel informatie vinden. Ik haal het vlees meestal bij de Islamitische slager en de markt. Een slachterij vinden is meestal nog voordeliger.
KVV merken zijn laatst in een topic bijna allemaal opgenoemt.
enkele merken zijn Carnibest, Bibi, Energique, Bandit, Rodi enz.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik ga naar de islamitische slager. Kende de slager ook alleen maar van voorbij lopen, ik ben vegetarier :wink: De islamiet dus voor "moeilijke botten" en de markt voor kippennekken. :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Het is echt niet iets wat je zomaar ff tussendoor doet als je het goed wilt doen.
Ik heb al een keer op allerlei sites gekeken over voeding, maar om eerlijk te zijn wil ik er niet niet zo'n gedoe van maken als veel mensen doen. Die hebben er bijna een dagtaak aan man. Da's leuk als je niet werkt, maar voor mij niet te doen. En ga nou niet direct zeggen dat ik dan niet van m'n hondje houd, dan houd ik namelijk ook niet van mezelf, want ik ben zelf ook niet zoveel met m'n eigen eten bezig. De fokker van mijn hond geeft vers vlees gecombineerd met af en toe een blikje en brokken. Ik denk dat ik dat ook ga doen.

Ik was gewoon benieuwd waar jullie die 'lekkernijen' voor de honden vandaan halen. Moet er niet aan denken om naar het slachthuis te rijden, maar dat wil m'n vriend vast wel eens doen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zoek stok! schreef:
Ik heb al een keer op allerlei sites gekeken over voeding, maar om eerlijk te zijn wil ik er niet niet zo'n gedoe van maken als veel mensen doen. Die hebben er bijna een dagtaak aan man. Da's leuk als je niet werkt, maar voor mij niet te doen. En ga nou niet direct zeggen dat ik dan niet van m'n hondje houd, dan houd ik namelijk ook niet van mezelf, want ik ben zelf ook niet zoveel met m'n eigen eten bezig. De fokker van mijn hond geeft vers vlees gecombineerd met af en toe een blikje en brokken. Ik denk dat ik dat ook ga doen.

Ik was gewoon benieuwd waar jullie die 'lekkernijen' voor de honden vandaan halen. Moet er niet aan denken om naar het slachthuis te rijden, maar dat wil m'n vriend vast wel eens doen :wink:
Je hoeft natuurlijk ook niet fulltime BARF te geven, als je KVV geeft kun je heus wel eens gewoon voor de lekker en omdat je dat zelf leuk vindt een "geitendij" geven. Als je altijd brokken geeft vind ik dat weer niet handig, de maag van je hond is dan helemaal niet ingesteld op de botten. Trouwens qua botten zul je je toch echt ff in moeten lezen wil je lang met je hondje doen :denken:
KVV is makkelijk en goed en je hoeft je dan nergens verder in te verdiepen, alles zit er in. De brokken en het blikvoer zou ik lekker laten, maarja, dat moet je zelf weten natuurlijk.
Je kunt er nog een maand over nadenken en lezen toch voor je hondje komt ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zoek stok!
Zeer actief

KVV is makkelijk en goed en je hoeft je dan nergens verder in te verdiepen, alles zit er in. De brokken en het blikvoer zou ik lekker laten, maarja, dat moet je zelf weten natuurlijk.
Je kunt er nog een maand over nadenken en lezen toch voor je hondje komt ?
Ok, dan ga ik zoeken op KVV. Ik wil niet stad en land moeten afreizen voor voedsel en een heel gedoe hebben met menu's. Maar als het niet heel veel tijd kost en het goed voor m'n hondje is, doe ik het natuurlijk wel.

Ik heb nog 26 dagen om me er in te verdiepen inderdaad. Verder staat alles al klaar, het 'opvoedboek' is gelezen en de hondenschool is gekozen. De voeding is als laatste aan de beurt....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mijn 2 lams- en 1 geitvoorstukken koop ik in bij een slachterij. Die bestelliing geef ik aan het begin van de week door en dan kan ik het zaterdag vers ophalen. Alles is in stukken van rond het pond gezaagd. Meestal zijn het drie flinke zakken van zo'n 15 kilo en 6 kilo lamshart of runderhart en 8 flinke lamspenzen erbij. Hier hoop ik 2 mnd. mee te doen.
Hihi, de eerste keer dat ik daar kwam, had ik allerlei scenario's in mijn hoofd wat ik daar aan zou treffen. Nou, het valt 100% mee!! :mrgreen:
Het is er hartstikke schoon en overzichtelijk. De bestelling staat klaar in de 'verzamelruimte' en dat wordt daar ook gewogen en een factuur van gemaakt. In het kantoor kan ik pinnen en da's ook wel handig.
De botten (kipkarkassen/lamsschouderblad/lamsrib) bestel ik via een bottenleverancier, meestal 1x per maand.
Het overige vlees koop ik eens in de zoveel tijd in als er is een aanbieding is; paardenvlees/kipkarbo's/kalkoen- en kipfilet/kippenlever- maag. Vissekoppen krijg ik gelukkig via een vriendin haar werk. De tijd die ik kwijt ben aan het inkopen van vlees, valt nu best wel mee. Iedere week maak ik wel een paar bakken groentemix, die ik dan invries.
Plus alle overige bijprodukten die ik meeneem bij de wekelijkse boodschappen. Als je je verkooppunten weet, ben je al een heel eind.
Barfen moet je achter staan. In jouw geval is het misschien beter om een hoogwaardig KVV te geven. Mocht ik daar ooit op terugvallen, dan krijgen ze hier Carnibest, Energique of AHV.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik doe dat dus ook, gewoon kvv (Bandit) met als ik toch bij AH ben soms wat van bovengenoemd vlees of kip. En daar heb ik echt geen dagtaak aan :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Ik heb net even aan de fokker gevraagd, hij geeft vlees uit de diepvries begrijp ik. Hij zou me wat adressen geven waar ik dat kan halen. Ik heb niet zo'n groot vriesgedeelte, dus even kijken voor hoelang ik dat kan inslaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”