Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, hond gromt ineens naar m'n vader!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mayatjuh »

Baily schreef:Ik reageer een beetje laat maar ik vind het jammer dat je zo valt over het woord probleemgedrag en dit vooral bagatelliseerd.

Het lijkt alsof je het wilt ontkennen en je verantwoordelijk of aangesproken voelt.

.
Dit zie je heel verkeerd, en ik weet niet of je mijn latere posts gelezen hebt, maar mijn probleem lag erbij dat t meteen bestempeld werd, zonder dat andere dingen erbij betrokken werden en zonder dat eigk iemand iets uitlegde waarom k t dan zo zwaar moest opnemen...

Ik ben een type dat wil begrijpen en ik kan er geen genoegen meenemen als een hond bestempeld wordt met probleemhond zonder duidelijke uitleg. Daarom ging ik daar dus op in, maar k heb zelfs ergens een reactie gelezen dat k er te weinig vanaf wist om t uit te leggen, dit vind ik dom en bevooroordeeld en kan ik niet accepteren... K ben mss pas 16 en een beginner wat betreft honden dat wil niet zeggen dat ik dom ben of dingen niet kan begrijpen... Als mensen dus zo op mij gaan reageren vind ik dat moeilijk ja....K ben zeker wel bereid dingen aan te nemen, mits er iets uitgelegd wordt... En nee ik voel me dus niet aangesproken of verantwoordelijk, maar ik voel me een beetje betutteld doordat mensen er meteen vanuit gaat dat ik niet "kan weten" terwijl ze me niet kennen en bovendien hebk me wel degelijk flink ingelezen, k heb dan wel geen ervaring maar ik weet wel op wat voor dingen ik moet letten en wat voor gedrag er is en wat dit bijv kan betekenen...

Daar ligt dus mijn probleem en dus niet bij "aangesproken voelen" oid.

Iig gaat Bobby morgen terug naar 't asiel... We willen wel een nieuwe hond maar zullen dit keer waarschijnlijk kiezen voor een pup, maar eerst laten we alles weer even betijen, we gaan er niet meteen achteraan...
Greetz Maya
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mayatjuh schreef:
Iig gaat Bobby morgen terug naar 't asiel... We willen wel een nieuwe hond maar zullen dit keer waarschijnlijk kiezen voor een pup, maar eerst laten we alles weer even betijen, we gaan er niet meteen achteraan...
Ik vind het ontzettend sneu voor je. Ik hoop dat het asiel zijn beschrijving verandert en in ieder geval iets gaat vermelden over zijn verleden. Daar wordt toch imo wel eens erg onzorgvuldig mee omgesprongen.

Hier in het asiel stond een reu met: Ik mag wel eens de baas willen spelen hihi. Totaal misplaatst hihi .

Ik hoop dat jullie over een tijdje een leuke andere hond hebben. Ga je lekker inlezen in de verschillende rassen en kijk wat je aanspreekt en wat bij jullie zou passen, neem er lekker ruim de tijd voor en veel voorpret. Dan heb je veel meer kans op een goede match.

Sterkte ermee hoor.
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dat ga ik zeker doen, ik hoop idd ook dat ze de beschrijving aanpassen...

K ga op zoek naar een rustig ras, lijkt me wel verstandig... niet een te moeilijk ras :P
Greetz Maya
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mayatjuh schreef:
Baily schreef:Ik reageer een beetje laat maar ik vind het jammer dat je zo valt over het woord probleemgedrag en dit vooral bagatelliseerd.

Het lijkt alsof je het wilt ontkennen en je verantwoordelijk of aangesproken voelt.

.
Dit zie je heel verkeerd, en ik weet niet of je mijn latere posts gelezen hebt, maar mijn probleem lag erbij dat t meteen bestempeld werd, zonder dat andere dingen erbij betrokken werden en zonder dat eigk iemand iets uitlegde waarom k t dan zo zwaar moest opnemen...

Ik ben een type dat wil begrijpen en ik kan er geen genoegen meenemen als een hond bestempeld wordt met probleemhond zonder duidelijke uitleg. Daarom ging ik daar dus op in, maar k heb zelfs ergens een reactie gelezen dat k er te weinig vanaf wist om t uit te leggen, dit vind ik dom en bevooroordeeld en kan ik niet accepteren... K ben mss pas 16 en een beginner wat betreft honden dat wil niet zeggen dat ik dom ben of dingen niet kan begrijpen... Als mensen dus zo op mij gaan reageren vind ik dat moeilijk ja....K ben zeker wel bereid dingen aan te nemen, mits er iets uitgelegd wordt... En nee ik voel me dus niet aangesproken of verantwoordelijk, maar ik voel me een beetje betutteld doordat mensen er meteen vanuit gaat dat ik niet "kan weten" terwijl ze me niet kennen en bovendien hebk me wel degelijk flink ingelezen, k heb dan wel geen ervaring maar ik weet wel op wat voor dingen ik moet letten en wat voor gedrag er is en wat dit bijv kan betekenen...

Daar ligt dus mijn probleem en dus niet bij "aangesproken voelen" oid.

Okay, dan heb ik het verkeerd ingeschat. Ik vind wel trouwens dat je voor iemand van 16 jaar er heel serieus mee bezig bent, wel hartstikke goed hoor.

Jammer dat het niet gelukt is met de hond, maar ik denk wel een goede beslissing om hem terug te brengen. Maar het zal toch niet meevallen, je kunt je er al heel snel aan hechten.

Een iets makkelijkere hond lijkt me voor jou inderdaad om mee te beginnen veel prettiger. Je loopt dan met veel meer plezier met de hond buiten. Veel succes ermee. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

starfleet schreef:
Mayatjuh schreef:
Ik vind het ontzettend sneu voor je. Ik hoop dat het asiel zijn beschrijving verandert en in ieder geval iets gaat vermelden over zijn verleden. Daar wordt toch imo wel eens erg onzorgvuldig mee omgesprongen.

Hier in het asiel stond een reu met: Ik mag wel eens de baas willen spelen hihi. Totaal misplaatst hihi .

Ik hoop dat jullie over een tijdje een leuke andere hond hebben. Ga je lekker inlezen in de verschillende rassen en kijk wat je aanspreekt en wat bij jullie zou passen, neem er lekker ruim de tijd voor en veel voorpret. Dan heb je veel meer kans op een goede match.

Sterkte ermee hoor.
Ik hoop toch niet dat de hond nu gelijk een stempel heeft omdat hij geplaatst is bij onervaren mensen. :denken:
De hond hoeft in handen van een iets meer ervaren iemand helemaal geen probleem te geven en ik ben er nu nog steeds niet achter of er nu echt problemen waren ja of nee.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mayatjuh schreef:[ Daarom ging ik daar dus op in, maar k heb zelfs ergens een reactie gelezen dat k er te weinig vanaf wist om t uit te leggen, dit vind ik dom en bevooroordeeld en kan ik niet accepteren... K ben mss pas 16 en een beginner wat betreft honden dat wil niet zeggen dat ik dom ben of dingen niet kan begrijpen... Als mensen dus zo op mij gaan reageren vind ik dat moeilijk ja....K ben zeker wel bereid dingen aan te nemen, mits er iets uitgelegd wordt... En nee ik voel me dus niet aangesproken of verantwoordelijk, maar ik voel me een beetje betutteld doordat mensen er meteen vanuit gaat dat ik niet "kan weten" terwijl ze me niet kennen en bovendien hebk me wel degelijk flink ingelezen, k heb dan wel geen ervaring maar ik weet wel op wat voor dingen ik moet letten en wat voor gedrag er is en wat dit bijv kan betekenen...
Ik was degene die dat heeft gezegd en ik sta er ook gewoon nog steeds achter. Soms weten mensen te weinig om ze in korte bewoordingen uit te leggen wat er mis zit en welke gedachtengang niet klopppend is.
Ik geef best graag advies, maar op sommige vragen is het antwoord zo complex en groot dat het beter is dat mensen daarvoor naar een gedragstherapeut of hondenschool gaan en dat is je ook geadviseerd.
Ik verwacht niet dat er iemand mij kan uitleggen hoe ik een uitlaat moet vervangen van mijn auto via internet. Jij kan niet verwachten dat mensen je via internet een gebruiksaanwijzing bij je hond leveren of het gedrag helemaal kunnen uitleggen met alle achtergrondinformatie van dien erbij.
Je had hulp bij een gedragstherapeut kunnen vragen want die had dat wel gekund. Dat heeft niet te maken met dom of bevooroordeeld van mijn kant. Uit de wijze waarop je verteld over je hond en de interpretatie's van zijn gedrag blijkt gewoon dat je hele crusiale dingen niet weet..geen schande, maar wel dingen die handig zijn om te weten als je een hond in huis haalt die wat moeilijk begint. Voor sommige dingen heb je een basis nodig om dat te kunnen bijsturen. Als je die mist kan internetadvies gewoonweg niet gegeven worden, omdat het dan ook nog wel eens mis kan gaan. Advies geven aan iemand die er geen weg mee kan..dat is pas dom.
Sterkte overigens met het terugbrengen van Bobby..moet behoorlijk naar voor jullie zijn. :(:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Heel vervelend voor jullie dat jullie hem moeten terugbrengen, dat lijkt me echt vervelend.
Al heb je hem nog niet zo lang, je hebt je er waarschijnlijk toch al aan gehecht.
Heel veel sterkte ermee!!
Afbeelding
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

K blijf bij mijn mening dat ik t bevooroordeeld vind...internet is niet makkelijk dat weet ik... maar zeggen je weet bepaalde cruciale dingen niet is voor mij te weinig... zeg me dan iig in welke richting k bepaalde dingen niet weer of welke dingen k evt verkeerd interpreteer, maar wimpel t niet op deze manier af....
t is gewoon erg makkelijk om je op deze manier ervan af te maken... k heb ook wel gezien dat je veel advies geeft en zo, dusk geloof wel dat dit dan erger is en dat je er daarom geen advies op geeft.... maar de reden dat ik t hier vraag is omdat ik reacties wil en neit in de vorm van ga naar een gedragstherapeut of hondenschool... dat was ik toch wel van plan... daar kan ik niets mee... Dit forum is voor vragen en reacties als ik t goed heb begrepen... althans daarvoor ben ik erbij gekomen... T enige wat k heb gekregen is "ga naar een gedragstherapeut" dat is goed advies dat weet ik, maar het beantwoord niet mijn vraag, die gedragstheraupet weet t allemaal wel, dat geloofk ook wel... maar de reden dat ik op dit forum ben gekomen is omdat ik jullie ervaring en jullie mening ook wil weten... er zit nl ook bij gedragstherapeuten veel kaf tussen t koren. Als ik dan afgewimpeld wordt door sommigen vind ik dat vervelend...
K hoop dat als ik een eventuele volgende hond krijg en k weer eens vragen heb er niet op deze manier op gereageerd wordt, maar wel uitgelegd, of poging tot uitleggen gedaan wordt als dan blijkt dak t verkeerd interpreteer, mij best dan zeg je dat en dan heb je 't iig geprobeerd en kank er mee leven... Nu heb je t niet eens geprobeerd en dat zit me dwars
Greetz Maya
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

dit is overigens wel erg offtopic nou dus denk dat t wel genoeg is zo...

K kom hier iig nog eens terug als de volgende hond komt (waarschijnlijk daarvoor al... vind al die dingen wel interessant ;))

En verder zalk wel zien hoe er de volgende keer op een prob van mij gereageerd wordt
Greetz Maya
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb dit topic nu 3 keer over gelezen.... en ik snap het nog steeds niet helemaal... wat er nu precies gebeurt is... wat heeft het asiel nu tegen jullie gezegd? waarom ben je nu van mening dat je deze hond idd niet aankunt, terwijl je hiervoor de boel constant aan het 'recht" praten was (hij is wel lief, ik zie er geen agressie in, ik ben voorbereid, ik weet wel een boel) ik zeg niet dat dit niet de juiste keuze is hoor, ik snap het alleen niet zo....
starfleet
Erelid

Eline* schreef: Ik geef best graag advies, maar op sommige vragen is het antwoord zo complex en groot dat het beter is dat mensen daarvoor naar een gedragstherapeut of hondenschool gaan en dat is je ook geadviseerd.
Toch heb ik er wat moeite mee dat er de hele tijd gezegd werd: je doet het niet goed, maar er geen handvaten worden gegeven. Zeker van belang als iemand *nu* met iets zit. Hoe te reageren op dat grommen van een hond bij vreemden. Het is waarschijnlijk een mengelmoes van van alles: angst, territorium, onzekerheid, maar toch ook weer niet. Dan kan iemand in ieder geval de dag weer door.. Denk je dat het grom/blaffen in eerste instantie genegeerd had moeten worden of niet?

Dit los van de vraag gedragstherapeut ja of nee, dat is meer voor de iets langere termijn, die komt niet naar je huis gehold op vrijdagmiddag even tussendoor en ondertussen moet je wel het weekend door.

Anne
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

K heb jullie berichten gelezen enk reageerde zo omdak t moeilijk vond te accepteren omdat niemand wat zei over dat ie daarna zo lief was...

Nu gaat ie langzaam aan steeds meer grommen, mijn broer durft bijv niet eens naar beneden zo'n beetje omdat Bobby dan al tegen m begint te grommen....

We hebben t er met z'n allen over gehad, ook naar aanleiding van de berichten diek hier op dit topic heb gehad en besloten dat t waarschijnlijk geen zin had om een therapeut in onze situatie in te schakelen (niet uit onwil maar omdat mijn moeder niet optimaal is en zo'n situaties (agressie) waarschijnlijk niet zou kunnen "handelen") en ook naar t asiel gebeld, maar toen was de beslissing eigk al genomen dat ie gewoon teruggaat en dat ze daar een gezin zoeken waar hij beter in past en waarbij het wel zin heeft met een therapeut te werken....
Greetz Maya
starfleet
Erelid

Eline* schreef:
Ik hoop toch niet dat de hond nu gelijk een stempel heeft omdat hij geplaatst is bij onervaren mensen. :denken:
De hond hoeft in handen van een iets meer ervaren iemand helemaal geen probleem te geven en ik ben er nu nog steeds niet achter of er nu echt problemen waren ja of nee.
Ben ik met je eens, maar als ik de advertentie van het asiel zag, stond er daar niets van bij. Het enige wat gezegd werd was dat hij bij alles kon en dat hij in het asiel een paar dagen nodig had gehad om los te komen en daarna een enorme lieverd die graag geknuffeld wilde worden. Dan denk je als onervaren baas gemakkelijk: "Dat is nou echt wat voor ons".

Anne
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Het is toch heel moeilijk om advies te geven als je niet precies weet wat er speelt? Eerst gromt hij naar mensen, maar het is niet agressief... daarna is hij weer heel lief.... Als je nu zou gaan zeggen ga de hond maar negeren, dan zouden ze ook kunnen gaan denken dat ze ineens geen gedragstherapeut meer nodig hebben. Daarom begrijp ik best dat Eline zich daar niet aan wil wagen en gewoon zegt schakel een gedragstherapeut in. Die kan thuis eens een paar uur meekijken en precies zien waar het mis gaat. Daarnaast is deze hond er volgens mij net 3 (???) dagen, dus kan je er gewoon nog weinig zinvols over zeggen. Ik stel me een onzekere reu voor die binnen een maand nu al 2x verhuist is en daardoor misschien nog meer gestresst is. Kan me ook voorstellen dat mensen die net een hond hebben niet kunnen wachten om gezellig te gaan knuffelen en aaien en misschien niet doorhebben dat dat als bedreigend over kan komen. Dat de hond dan even later op de grond voor de voeten gaat liggen of z'n buik toont zegt mij niet zoveel. Ik denk dat als er een gedragstherapeut ingeschakeld zou worden en jullie zouden serieus aan het werk gaan dat je nog een hele leuke hond kan hebben, maar de wil moet er wel zijn en als die er niet is dan is het inderdaad beter om de hond te laten herplaatsen. Bedenk alleen dat het nemen van een pup niet automatisch betekent dat je een probleemloze hond krijgt... verre van dat zelfs. Om van een pup een goede sociale hond te maken heb je ook kennis, tijd en inzet nodig.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mayatjuh schreef:K blijf bij mijn mening dat ik t bevooroordeeld vind...internet is niet makkelijk dat weet ik... maar zeggen je weet bepaalde cruciale dingen niet is voor mij te weinig... zeg me dan iig in welke richting k bepaalde dingen niet weer of welke dingen k evt verkeerd interpreteer, maar wimpel t niet op deze manier af....
Ik stoor me mateloos aan het feit dat je het afwimpelen noemt. Afwimpelen is niet hier je pogen uit te leggen waarom ik geen advies geeft.Ik kan geen touw aan je verhaal vastknopen. Je gebruikt zelf te pas en te onpas termen van angst terwijl de hond dus wel een hoge houding heeft en nadert? je verhaal is niet coherent. Een bange hond benader je anders dan een agressieve en dat heb ik je notabene uitgelegd. Ik heb je uitgelegd dat je als je dit verkeerd aanpakt je de problemen groter kan maken. Wat nou makkelijk afwimpelen? je snapt het gewoon niet. Je snapt gewoon niet wat er hier tegen je gezegd wordt en je kan ook niet een duidelijk en eenduidg verhaal geven omtrent het gedrag van je hond. Wat verwacht je dan in godsnaam van mij in dit geval?
Een verkeerd advies kan maken dat de hond straks een bijtincident op zijn naam heeft. En dan is het bedankt Eline. Daar pas ik voor. Als ik het idee heb dat een situatie gevaarlijk is..en dat heb ik reeds in mijn eerste bericht al aangegeven ga ik je geen advies geven. Daar help ik je het meeste mee.

t is gewoon erg makkelijk om je op deze manier ervan af te maken... k heb ook wel gezien dat je veel advies geeft en zo, dusk geloof wel dat dit dan erger is en dat je er daarom geen advies op geeft.... maar de reden dat ik t hier vraag is omdat ik reacties wil en neit in de vorm van ga naar een gedragstherapeut of hondenschool... dat was ik toch wel van plan... daar kan ik niets mee... Dit forum is voor vragen en reacties als ik t goed heb begrepen... althans daarvoor ben ik erbij gekomen... T enige wat k heb gekregen is "ga naar een gedragstherapeut" dat is goed advies dat weet ik, maar het beantwoord niet mijn vraag, die gedragstheraupet weet t allemaal wel, dat geloofk ook wel... maar de reden dat ik op dit forum ben gekomen is omdat ik jullie ervaring en jullie mening ook wil weten... er zit nl ook bij gedragstherapeuten veel kaf tussen t koren. Als ik dan afgewimpeld wordt door sommigen vind ik dat vervelend...
K hoop dat als ik een eventuele volgende hond krijg en k weer eens vragen heb er niet op deze manier op gereageerd wordt, maar wel uitgelegd, of poging tot uitleggen gedaan wordt als dan blijkt dak t verkeerd interpreteer, mij best dan zeg je dat en dan heb je 't iig geprobeerd en kank er mee leven... Nu heb je t niet eens geprobeerd en dat zit me dwars
JIJ hebt hier een probleem en het is hier niet u vraagt wij draaien. Je vraagt advies en het beste advies krijg je..en dat is dat deze situatie niet via het net te beoordelen is en dat je daarvoor hulp moet zoeken.
Als jij dat lekker makkelijk vind tekent je onkunde. Ik vind het lekker makkelijk om een hond uit het asiel te trekken en te verwachten dat je hier pasklare oplossingen krijgt aangereikt voor problemen. Zo werkt dat niet. Dat kan namelijk niet.
Je hebt totaal irreeele verwachtingen.
Laatst gewijzigd door Eline* op 02 apr 2005 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik ben het met Eline eens dat je niet altijd precies uit kunt leggen wat er achter je antwoorden zit. Tijdens een goed gesprek met een goede gedragsdeskundige had je veel dieper in kunnen gaan op dit alles. Maar om te verwachten dat je op dit forum net zo diepgaand over honden en hun problemen kunt spreken als met iemand persoonlijk is te veel verwachten. Wat niet wegneemt dat je hier prima terecht kunt voor antwoord op vragen en advies over vele zaken die gedrag aangaan. Als ik alles teruglees vind ik ook dat je niet kunt zeggen dat je hier geen goede antwoorden hebt gehad, integendeel. Misschien niet precies wat en hoe jij wilde. Maar wel datgene wat in eerste instantie belangrijk was.

Ik ben blij dat er al besloten is dat Bobby teruggaat. Dat was namelijk wat ik vanaf het begin wilde adviseren. Zonder precies en in het kort uit te kunnen leggen waarom ik dat het beste vond.

Ik heb dat advies niet gegeven, omdat ik daar te weinig gegronde redenen voor had, slechts een erg ongemakkelijk gevoel wat ik kreeg door je berichten, en mijn ervaringen met honden.

Volgens mij geeft het feit dat jullie nu al zover zijn dat jullie zelf vinden dat hij weer weg moet aan dat mijn eerste indruk een juiste was. Ik ben dan ook blij voor jullie en voor de hond dat hij alweer weg mag.

Blijkbaar heb je toch meer aan de antwoorden hier gehad dan je in eerste instantie denkt.

Veel sterkte bij het afscheid en de komende tijd, je zult hem ongetwijfeld missen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mayatjuh schreef:
Ik vind het ontzettend triest voor jullie en voor Bobby, en sorry, het moet me toch even van het hart dat er hier op het forum wel erg vlot geroepen is dat het een potentiële probleemhond zou zijn.

Ik kan me voorstellen dat je na deze ervaring huiverig bent om het opnieuw met een volwassen asielhond te proberen, maar bedenk wel dat een pup afgrijselijk veel werk met zich meebrengt. En als je voor een pup kiest, haal hem dan alsjeblieft niet bij een broodfokker! (Misschien een overbodige opmerking hoor, maar veel mensen weten domweg niet wat een ellende er achter die hondjes schuilgaat, en wat een ellende je als eigenaar met een broodfokpup kan krijgen.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Ik vind het ontzettend triest voor jullie en voor Bobby, en sorry, het moet me toch even van het hart dat er hier op het forum wel erg vlot geroepen is dat het een potentiële probleemhond zou zijn.
Blijkbaar niet en is de situatie aardig juist ingeschat. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hanneke2 schreef:sorry, het moet me toch even van het hart dat er hier op het forum wel erg vlot geroepen is dat het een potentiële probleemhond zou zijn.
Je kunt toch niet ontkennen dat Bobby problematisch gedrag vertoonde? En dat gedrag werd steeds erger kunnen we uit de berichten van zijn baasje lezen.
Gast

Ik vind het heel verstandig dat Bobby terug gaat naar het asiel. Ik vind het natuurlijk ook ontzettend jammer voor je dat je niet de hond heb gekregen die je graag wilde hebben.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Berichtje over het hoofd gezien. Laat maar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

sypke schreef:
Je kunt toch niet ontkennen dat Bobby problematisch gedrag vertoonde? En dat gedrag werd steeds erger kunnen we uit de berichten van zijn baasje lezen.
Ik vond dat anders moeilijk inschatten in het begin. Wel dat Bobby onzeker was en nogal overdonderd was, maar als hij de eerste dagen rust had gehad en uit de loop had kunnen liggen etc., geen vreemden in huis, niet teveel indrukken, was het misschien toch anders gelopen.

Afijn dat is achteraf gepraat. Ik vind dat zo'n asiel ook duidelijk in gebreke blijft.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Berichtje over het hoofd gezien. Laat maar.
:smile: he gets mens, ik was je net aan het quoten.... snapte er ff niks van :mrgreen:
Gast

starfleet schreef:
sypke schreef:
Ik vond dat anders moeilijk inschatten in het begin.
Voor mij is het heel duidelijk dat het gedrag van Bobby problematisch was in de situatie waarin hij verkeerde. De oorzaak van het gedrag was me niet duidelijk en de aard van het gedrag slechts ten dele. Ik heb wel in verschillende berichten van Maya en op haar website gelezen dat zij bijvoorbeeld de staarthouding van Bobby verkeerd interpreteerde.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Hanneke2 schreef:Ik vind het ontzettend triest voor jullie en voor Bobby, en sorry, het moet me toch even van het hart dat er hier op het forum wel erg vlot geroepen is dat het een potentiële probleemhond zou zijn.
Blijkbaar niet en is de situatie aardig juist ingeschat. :19:
Misschien heb ik iets gemist, maar hoezo 'blijkbaar niet'? Is Bobby inmiddels naar iemands keel gevlogen?

Ik ben er trouwens achter waarom ik dit topic constant met kromme tenen heb zitten lezen. :roll: Ben effe in het archief gedoken van het buitenlandse hondenforum, en kijk:
Gisteren had ik nog een perfecte hond die alsmaar beter ging luisteren en alsmaar minder ging trekken aan de riem, maar vandaag is het Helemaal Mis met Jack. Hij trekt weer als een gek aan de riem (ook aan de gewone, en gisteren liep hij al bijna 'naast' me, hij vliegt op vogels en katten (buiten) af, hij blaft als een gek in huis (naar de katten, naar ons), hij gaat onderaan de trap zitten piepen en blaffen als ik even naar boven loop, hij blijft maar op de bank springen en met z'n voorpoten op het aanrecht. En (en daar baal ik echt van) alsmaar 'speels' (dus wel kwispelend) happen naar ons. En omhoog spingen deed hij al erg, maar nu zet hij zelfs z'n voorpoten op mijn rug als ik effe niet oplet. Oh, en hij luistert voor geen meter meer. Kijkt een beetje van 'Ja wat is er?' als ik roep, gaat nog effe een beetje om zich heen zitten kijken en wil af en toe nog wel eens komen, en alleen als hij weet dat er een koekje valt te halen komt hij meteen aanrennen.

En alsmaar gapen, en aan z'n bek likken en als een wezenloos z'n speeltjes molesteren. Beetje gestresst dus ook.

Met dat beetje wat ik gelezen en gehoord heb over honden denk ik 'rangordeprobleem', dus ik heb John Fisher al uit de bibliotheek gehaald (vooral hoofdstuk 3 ), en ik ben nu aan het proberen het hem weer duidelijk te maken, maar ja, zo vlug gaat dat niet.

Wat ik zo graag zou willen weten, wat kan nou de aanleiding zijn geweest?

Hanneke
Ik vind dit dus *heel* vergelijkbaar. Toen ik dat bericht postte had ik Jack net 3 dagen, het was (eh, is) mijn allereerste hond, en mijn kinders (waar Jack het meest 'speels in hapte') waren toen 11 en 13 en hadden uiteraard ook geen enkele ervaring met honden.

Als mensen mij op dat moment hadden verteld dat het allemaal wel eens erger zou kunnen worden en dat ik er een deskundige bij moest halen... :80:
Nou Hanneke kom op zeg!! Jouw verhaal lijkt niet eens op dat van Bobby.
Even uitleg van mijn verhaal; deze hond liet zich in het asiel al moeizaam benaderen..dat was een open ruimte en geen besloten huiskamer waarin de hond niet kan vluchten. Dat is wat mij betreft al genoeg om te weten dat het hier een bange hond betreft die moeizaam contact maakt met vreemde mensen. Dat hoeft geen enkel probleem tezijn als de hond vrij is van agressie, maar gezien dit probleem is ie dat niet. Dus heb je een probleem. Een niet mensenvriend die gromt en blaft naar mensen voelt zich dus bedreigt. Je ziet het ook aan de foto's in de fotohoek van Bob, waarbij je echt een bange houding ziet bij de hond. Ik zie niet een hond die makkelijk en ontspannen contact maakt.
Verder is het verhaal van Maya niet eenduidig, in tegenstelling tot het verhaal van jou wat wel duidelijk is en waarbij je zelfs al de diagnose klaar had. Dat verhaal gecombineerd met de tekst en uitleg van Maya is genoeg om via het net te beoordelen dat er een deskundige bij moet komen. Een angstigagressieve hond (want daar hebben we het over) is gevaarlijk en valt zeker in goede banen te sturen als er snel en vlot goede hulp bij komt, maar niet als de mensen zelf bang zijn van de hond en niet weten hoe te reageren. Als een hond agressie toont uit een angstmotivatie moet je altijd hulp zoeken. Als het jouw hond was geweest ook. Via het net is dat namelijk niet te beoordelen. Ik maak een plaatje van alles en trek conclusie's die niet de juiste hoeven te zijn. VAndaar dus ook die therapeut erbij.
Alleen een Nelson is die hond niet. Zijn angst gecombineerd met de agressie tegen dezelfde prikkel geeft een probleem aan.
Laatst gewijzigd door Eline* op 02 apr 2005 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Te laat Muts! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:

he fuck , jij was wel op tijd hahahha ik piste er net naast :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Eline* schreef:

Jij pist er altijd naast! Viespeuk!! :smile2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef:
Eline* schreef:

Jij pist er altijd naast! Viespeuk!! :smile2:
:boos: nouhou zeg :boos:
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

ach ja t is iig nu goed opgelost... k heb er overigens wel goed ove rnagedacht hoor voork aan deze hond begon, maar je gaat wel uit van indrukken en zoalsk al zei bij t asiel waren ze zooo positief over m, toen we ze belden zeiden ze ineens dat ie in t asiel ook wel gegromt had (DAT hadden ze dus vantevoren niet gezegd)

K wil nog ff op t hard drukken voor degenen die denken we maken ons er makkelijk vanaf... Wij verwachten een (redelijk) rustige hond, die dan welliswaar angstig was maar verder geen probemen leek te geven... dat bleek anders... we zouden dolgraag met m naar een therapeut gaan, maar aangezien mam bobby dan ook in controle zou moeten kunnen halen mocht ie op iemand af willen springen (bijv door vasthouden) zou ze dit niet kunnen door haar lichamelijke gebreken.... omdat dit dus dan problemen zou geven hebben wij zo iets van het is in dat geval beter voor de hond ook dat ie bij een gezin komt waar ze dat wel kunnen, en dan eigk zo snel mogelijk zodat ie niet te veel went hier....
(als ie dus wel zo was als ie in t asiel was, kon mam m wel aan --> uitlaten of zo is geen probleem, ook niet trekken)

En eline... m'n verontschuldigingen... mss was mn verhaal ook niet duidelijk... en mss reageer k wel wat te heftig op t feit dat k geen uitleg kreeg terwijlk die idd toch meer heb gehad nu k alles nog een x heb doorgelezen....

overigens hij heeft dan nog niemand aangevlogen maar t wordt wel degelijk erger... bijvoorbeeld als ik naar de wc ga en hij heeft dit niet in de gaten gehad dan gromt ie even hard naar mij als naar een vreemde... enige verschil is dat ie sneller op houdt omdat ie me dan kent....

Iig wordt ie morgenochtend teruggebracht en we hopen dat ie een heel leuk nieuw plaatsje krijgt want toch is t een schat van een hond...

We zorgen iig dat ie vandaag nog een hele leuke avond heeft, lekker aaien en spelen als ie dat wil.... nu is ie ook lekker aant spelen en we hopen gewoon dat alles goedkomt voor m...
Greetz Maya
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”