Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk diepvries voer moet ik kiezen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
welk diepvries voer moet ik kiezen
even een vraag,
stel ik stap over op diepvriesvoer....
welke moet ik dan kiezen?
qua voedzaamheid,prijs en kwaliteit?
ik heb een hond van 8kilo die ik als het bevalt geheel op dit voer wil over laten gaan en een oudere hond van 10jaar die ik het liefst een combi van brokjes en diepvries wil geven(mits dit mogelijk is)
wat is wijs en wie kan mij vertellen hoe en wat?
en hoeveel mag zo'n hond van 8kilo per keer als hij 2keer per dag eten krijgt?
alvast bedankt.
groetjes eefje
ik heb een hond van 8kilo die ik als het bevalt geheel op dit voer wil over laten gaan en een oudere hond van 10jaar die ik het liefst een combi van brokjes en diepvries wil geven(mits dit mogelijk is)
alvast bedankt.
groetjes eefje
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik denk dat wanneer je even gaat zoeken op versvlees voeding je al heel wat informatie kan vinden hier in het topic Voeding.
Ik geef nooit alleen maar 1 merk versvlees maar verschillende, dus Duck, AHV, Energique, Rodi enz..
De hoeveelheid moet je even van je hond af laten hangen, die van mij wegen rond de 50 kg en krijgen zo'n 800 gram per dag.
Zou ik die de "voorgeschreven" hoeveelheiden geven kan ik ze rollen....
Ik geef nooit alleen maar 1 merk versvlees maar verschillende, dus Duck, AHV, Energique, Rodi enz..
De hoeveelheid moet je even van je hond af laten hangen, die van mij wegen rond de 50 kg en krijgen zo'n 800 gram per dag.
Zou ik die de "voorgeschreven" hoeveelheiden geven kan ik ze rollen....

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
ik heb nu rodi kompleet gekocht voor het weekend en daarvan moeten ze 5schijven per dag krijgen,ik heb het niet nagewogen maar 1schijf was geloof ik 100gram.
ik moet ook even kijken hoe dat natuurlijk gaat want ja ze moeten natuurlijk niet te dik worden.
ik vind het best wel veel want ik moet nu voor 2 honden 5pakjes gebruiken voor 2dagen....ik moet het even aankijken.
kan een hond bijv. s'ochtends brokjes krijgen en s'avonds versvlees?
of is de maag daar niet tegen bestand?
want dan kan ik het een beetje verdelen qua kosten ook want het is wel 0.89eurocent per doosje en dat dan x5 per 2dagen nou ja goed als het goed is maakt het me niet uit hoor maar wel even rekenen natuurlijk
groetjes eefje
ik moet ook even kijken hoe dat natuurlijk gaat want ja ze moeten natuurlijk niet te dik worden.
ik vind het best wel veel want ik moet nu voor 2 honden 5pakjes gebruiken voor 2dagen....ik moet het even aankijken.
want dan kan ik het een beetje verdelen qua kosten ook want het is wel 0.89eurocent per doosje en dat dan x5 per 2dagen nou ja goed als het goed is maakt het me niet uit hoor maar wel even rekenen natuurlijk

groetjes eefje
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: welk diepvries voer moet ik kiezen
Op de site van Duck vind je een tabel van hoeveel je ongeveer moet geven.eefje+huig schreef:even een vraag,
alvast bedankt.
groetjes eefje

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
5 schijven vind ik wel veel voor een hond van 8 kilo hoor.... dat is 500 grameefje+huig schreef:ik heb nu rodi kompleet gekocht voor het weekend en daarvan moeten ze 5schijven per dag krijgen,ik heb het niet nagewogen maar 1schijf was geloof ik 100gram.
groetjes eefje

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Ik geef versvlees van Prins En daarvan moet je 1 schijf van 100 gram per 5 kilo lichaamsgewicht geven.
Ik geef 5 dagen in de week brokken van Prins (ja, ik ben helemaal Prins fan
) en 2 dagen versvlees.
Als je nou zeg maar 2 weken lang alleen maar versvlees geeft, dan komen de darmen en de spijsvertering weer goed op gang. Dan is alles weer in orde en goed in balans. Na die twee weken kan je brokken combineren met versvlees, geperste brok is beter in combinatie met versvlees dan krokante. Je kunt dan zeg maar 's ochtends brokken geven en 's avonds versvlees, of 2 dagen in de week versvlees geven en de rest brokken.
Als ik het goed geleerd heb, gaat het erom dat er in brokken veel voedingsstoffen verloren gaan door het verhitten en die met versvlees weer aangevuld worden.
Correct me if I am wrong!
Ik geef 5 dagen in de week brokken van Prins (ja, ik ben helemaal Prins fan

Als je nou zeg maar 2 weken lang alleen maar versvlees geeft, dan komen de darmen en de spijsvertering weer goed op gang. Dan is alles weer in orde en goed in balans. Na die twee weken kan je brokken combineren met versvlees, geperste brok is beter in combinatie met versvlees dan krokante. Je kunt dan zeg maar 's ochtends brokken geven en 's avonds versvlees, of 2 dagen in de week versvlees geven en de rest brokken.
Als ik het goed geleerd heb, gaat het erom dat er in brokken veel voedingsstoffen verloren gaan door het verhitten en die met versvlees weer aangevuld worden.
Correct me if I am wrong!

-
- Zeer actief
van Rodi zou ik ook veel meer moeten geven dan van andere merken. Of dat echt zo is (oftewel of het voper minder energierijk is) of dat de dosering op de verpakkin gewoon veel te hoog is weet ik niet.
Bij de meeste andere versvoeders zul je met een hondje van 8 kilo rond de 2 ons per dag moeten geven denk ik.
Bij de meeste andere versvoeders zul je met een hondje van 8 kilo rond de 2 ons per dag moeten geven denk ik.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
ik moet zoveel geven volgens de verpakking dus maar ik moet gewoon even kijken wat er gebeurt en hoe ze reageren en dan kan ik pas bepalen hoeveel ze echt moeten krijgen.
ze krijgen Arion brokken en dit is volgens mij een geperste brok(als ik hem in water leg zwelt ie op)
hier krijgen ze maar 50gram per keer van.
ik ga als ze het lekker vinden(bijna geen twijfel mogelijk)van de week naar ranzijn want daar hebben ze meerdere merken dus kan ik kiezen
groetjes eefje
ze krijgen Arion brokken en dit is volgens mij een geperste brok(als ik hem in water leg zwelt ie op)
hier krijgen ze maar 50gram per keer van.
ik ga als ze het lekker vinden(bijna geen twijfel mogelijk)van de week naar ranzijn want daar hebben ze meerdere merken dus kan ik kiezen
groetjes eefje
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Eefje,
Ik denk dat 500 gram per dag voor een hondje van 8 kilo echt teveel is.. Baloe weegt 6,5 kilo en die krijgt 200 gram KVV per dag.
Volgens mij kun je het beste uitgaan van het dubbele gewicht van wat je aan brokken geeft aan vlees. Baloe kreeg dus 100 gram brokken per dag of 200 gram vlees en tegenwoordig alleen nog maar vlees, maar ik hou van verschillende merken ongeveer dezelfde hoeveelheid aan.
Groetjes,
Nina
Ik denk dat 500 gram per dag voor een hondje van 8 kilo echt teveel is.. Baloe weegt 6,5 kilo en die krijgt 200 gram KVV per dag.
Volgens mij kun je het beste uitgaan van het dubbele gewicht van wat je aan brokken geeft aan vlees. Baloe kreeg dus 100 gram brokken per dag of 200 gram vlees en tegenwoordig alleen nog maar vlees, maar ik hou van verschillende merken ongeveer dezelfde hoeveelheid aan.
Groetjes,
Nina
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Mijn honden krijgen ook Rodi compleet. Onze Jack Russell kruising weegt 7,5 kilo en krijgt 3 a 4 schijven op een dag. Hij is erg slank, en beweegt veel. En onze wolfskees krijgt 6 schijven per dag. Hij weegt 22 kilo, en is normaal op gewicht, maar hoeft ook niet zwaarder te wordeneefje+huig schreef:ik heb nu rodi kompleet gekocht voor het weekend en daarvan moeten ze 5schijven per dag krijgen,ik heb het niet nagewogen maar 1schijf was geloof ik 100gram.
want dan kan ik het een beetje verdelen qua kosten ook want het is wel 0.89eurocent per doosje en dat dan x5 per 2dagen nou ja goed als het goed is maakt het me niet uit hoor maar wel even rekenen natuurlijk![]()
groetjes eefje

Ook hij beweegt veel.
En ik betaal hier voor Rodi compleet 1,14 per pak. Dat scheelt nogal in prijs met wat jij betaalt. Ik heb altijd Rodi rundvlees en Rodi rund met groenten.
- starfleet
- Erelid
Ik geef de hond op de dag brokken en 's avonds een plak rodi met nog wat erbij. Mijn hond kan overal tegen, maar dat moet je even aankijken hoe je hond reageert.eefje+huig schreef: kan een hond bijv. s'ochtends brokjes krijgen en s'avonds versvlees?
groetjes eefje
Ik geef 's avonds van alles: hart met rijst en appel, Ridi compleet met een ei erdoor,, broccoli, kipfilet en rodi Vuile pens met wat brood Ik vind het leuk om voor de hond te koken en een lekker maaltje in elkaar te flanzen..
Hondenmagen zijn als het goed is overal tegen bestand.
Anne
- Zoie
- Zeer actief
Je kunt ook eens smuldier compleet proberen, Spok is er gek op, maar rodi b.v. lust hij niet rauw. Heb de prijzen niet in mijn hoofd zitten, maar smuldier is een stuk goedkoper.eefje+huig schreef:ik heb nu rodi kompleet gekocht voor het weekend en daarvan moeten ze 5schijven per dag krijgen,ik heb het niet nagewogen maar 1schijf was geloof ik 100gram.
want dan kan ik het een beetje verdelen qua kosten ook want het is wel 0.89eurocent per doosje en dat dan x5 per 2dagen nou ja goed als het goed is maakt het me niet uit hoor maar wel even rekenen natuurlijk![]()
groetjes eefje

-
- Zeer actief
ik heb vanmorgen die kleine van 8 kilo 1,5 schijf gegeven en die grote van 15kilo 2 schijven en dat vanavond weer.
ze zijn wel actief maar het is niet zo dat we elke dag even veel met ze wandelen
ik las ergens dat ze van Duck minder hoeven dus misschien haal ik dat wel want dat hebben ze hier in de buurt,dan hoef ik niet ver weg om het te halen,er zit ook meer in per pak,10x100gr.
in rodi zitten maar 4schijven per pak....
ze vinden het wel erg lekker,vielen me bijna aan toen ik het ging klaar maken!bakje uit me handen gejat enzo wel lachen!
ontlasting was ook goed en dat in 1keer geweldig als je bekijt dat die kleine al bijna 2weken aan de diarree was....
groetjes eefje
ze zijn wel actief maar het is niet zo dat we elke dag even veel met ze wandelen

ik las ergens dat ze van Duck minder hoeven dus misschien haal ik dat wel want dat hebben ze hier in de buurt,dan hoef ik niet ver weg om het te halen,er zit ook meer in per pak,10x100gr.
in rodi zitten maar 4schijven per pak....
ze vinden het wel erg lekker,vielen me bijna aan toen ik het ging klaar maken!bakje uit me handen gejat enzo wel lachen!
ontlasting was ook goed en dat in 1keer geweldig als je bekijt dat die kleine al bijna 2weken aan de diarree was....
groetjes eefje
-
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik geef altijd carnibest en daar ben ik heel erg tevreden over! Ik geef ook lang niet zoveel als op de verpakking staat, je moet gewoon met je ogen voeren. Smuldier heb ik ook wel eens gegeven, maar ik vind dat er niet zo heel super uitzien en ruiken. Vraag me altijd af hoe ze voor een euro kvv kunnen verkopen, terwijl de meesten minstens 2x zo duur zijn.
- Zoie
- Zeer actief
Volgens mij is het gewoon pens. Geef ik ook wel trouwens, maar is niet compleet. Kip vind ik iddd weer erg onfris eruit zien.Chatterbox schreef: Smuldier heb ik ook wel eens gegeven, maar ik vind dat er niet zo heel super uitzien en ruiken. Vraag me altijd af hoe ze voor een euro kvv kunnen verkopen, terwijl de meesten minstens 2x zo duur zijn.
Ik geef ook hart, rodi etc. maar dan gekookt. Spok vindt het rauw niet lekker. En dan nog brokken, al bouw ik die w.s. wel af. Ach ik experimenteer nog wat, maar Spok doet het zo goed en hij eet met smaak.

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
Ik haal Rodi ook bij de supermarkt, ik betaal hier bij de dieren speciaalzaak er nog meer voor dan 1,14.eefje+huig schreef:oja ik had rodi compleet bij de digros alias dirk van der broek of bas van der heijden gehaald,bij ons verkopen ze dat nog steeds misschien dat het daarom zo goedkoop is.
heb het idee dat dierenspeciaalzaken toch altijd effe meer rekenen...
groetjes eefje
-
- Actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
smuldier is een B-merk, maar waarom zou het niet goed of minder zijn ?Nouba schreef:Ik geef Prins schijven, het schijnt dat die beter zijn dan die van Rodi.... Heb ik gehoord. Mijn honden maakt het niet uit, die eten alles. Zelfs Smuldier, al denk ik dat dat een B-merk is.
Groetjes,
Elly en de hondjes.

-
- Zeer actief
ik geef brok en versvlees, dan voornamelijk de energique maar ook wel eens de smuldier, ze vinden dat heerlijk, vooral als ze er ook pens van smuldier bij krijgen, ik vind het er niet vies uit zien hoor, lekker rood, ziet er lekkerder uit dan zo'n grauwe driehoek van energique, maar ze eten bij mij alles.