Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelnaam aanvragen???
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
Kennelnaam aanvragen???
Wie weet aan welke voorwaardes zo'n naam moet voldoen?
Op de site van de raad is de pagina nog in opbouw dus daar kom ik ook niet verder!
Op de site van de raad is de pagina nog in opbouw dus daar kom ik ook niet verder!
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als je ze belt kunnen ze je een formulier opsturen met hierop alle eisen waaraan een kennelnaam moet voldoen inderdaad.
Wat ik nog weet is dat je onder andere geen merk- eigennamen mag gebruiken, dat je naam niet ook voor iets anders gebruikt mag worden (dus bijvoorbeeld als je een trimsalon Kwispel hebt mag je kennelnaam niet ook Kwispel zijn) en hij mag ook niet gelijk zijn aan of teveel voereenkomsten vertonen met een andere kennelnaam (wereldwijd gezien).
De kennelnaam mag samen met de eigen naam /namen van de hond niet langer zijn dan 30 posities, dus het is handig om een niet te lange kennelnaam uit te kiezen.
Wat ik wel grappig (of dom) vindt als ik sommige kennelnamen lees in de publicaties in de Hondenwereld, is dat mensen er soms het ras bij zetten, of het woord kennel. Dan heet je hond dus bijvoorbeeld:
Pietje's Bullterriers Fikkie, of Kennel van het Bruggetje's Pietje...
Wat ik nog weet is dat je onder andere geen merk- eigennamen mag gebruiken, dat je naam niet ook voor iets anders gebruikt mag worden (dus bijvoorbeeld als je een trimsalon Kwispel hebt mag je kennelnaam niet ook Kwispel zijn) en hij mag ook niet gelijk zijn aan of teveel voereenkomsten vertonen met een andere kennelnaam (wereldwijd gezien).
De kennelnaam mag samen met de eigen naam /namen van de hond niet langer zijn dan 30 posities, dus het is handig om een niet te lange kennelnaam uit te kiezen.
Wat ik wel grappig (of dom) vindt als ik sommige kennelnamen lees in de publicaties in de Hondenwereld, is dat mensen er soms het ras bij zetten, of het woord kennel. Dan heet je hond dus bijvoorbeeld:
Pietje's Bullterriers Fikkie, of Kennel van het Bruggetje's Pietje...
-
- Actief
- Contacteer:
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Presta
- Vaste gebruiker
Ik heb dus vorig jaar mijn kennelnaam aangevraagd.
Het is Buster's Place geworden.
Hij is eigenlijk vernoemd naar mijn eerste rashondje en de reu waar ik mijn eerste nest van heb gehad.
Mijn dwergschnauzerreu Buster

Hij wordt zaterdag 9 jaartjes jong.
Sommige mensen vonden de naam niks maar iik vind dat hij nu een beetje onsterfelijk is hey.
Stel dat ik over 30 jaar nog fok dan komt ie nog steeds voor op stambomen.
Het is Buster's Place geworden.
Hij is eigenlijk vernoemd naar mijn eerste rashondje en de reu waar ik mijn eerste nest van heb gehad.
Mijn dwergschnauzerreu Buster

Hij wordt zaterdag 9 jaartjes jong.
Sommige mensen vonden de naam niks maar iik vind dat hij nu een beetje onsterfelijk is hey.
Stel dat ik over 30 jaar nog fok dan komt ie nog steeds voor op stambomen.

Agnes

- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben zelf de geschiedenisboeken ingedoken van de stad waar ik woon. Daar stond vroeger een kasteel waar nog een kleine toren van over is. Het kasteel heette 't Huys ter Riviere Mijn kennelnaam is dus Van 't Huys ter Riviere geworden.
Maar je moet vijf namen verzinnen en dat viel niet mee. Het is wel handig om de namen op te zoeken op Internet of ze niet al bestaan, scheelt weer een naam die je voor niks hebt aangemeld. Ik zou ook nooit een naam kiezen waar het ras in voorkomt voor het geval dat je ooit een ander ras wilt fokken.
Maar je moet vijf namen verzinnen en dat viel niet mee. Het is wel handig om de namen op te zoeken op Internet of ze niet al bestaan, scheelt weer een naam die je voor niks hebt aangemeld. Ik zou ook nooit een naam kiezen waar het ras in voorkomt voor het geval dat je ooit een ander ras wilt fokken.
Groetjes van Charlotte

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
jeetje moet je 5 namen verzinnen pfff ik wil ook een kennelnaam aan gaan vragen i.v.m. hondenbelasting (en wij waarschijnlijk nog een 3e hond krijgen dan kan je beter voor kenneltarief gaan hier in rotterdam) en ik kom niet verder als monsters
(als ik aan een am.staff denk denk ik aan monsters in de goeie zin van het woord
) heb ook absoluut geen fok plannen maar misschien in de toekomst wel en dan is het ook wel handig als je al een kennelnaam heb

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Om die reden hebben wij ook een kennelnaam. Scheelt in Schiedam 500 euro per jaar als je 5 honden hebt.monky555 schreef:jeetje moet je 5 namen verzinnen pfff ik wil ook een kennelnaam aan gaan vragen i.v.m. hondenbelasting (en wij waarschijnlijk nog een 3e hond krijgen dan kan je beter voor kenneltarief gaan hier in rotterdam) en ik kom niet verder als monsters(als ik aan een am.staff denk denk ik aan monsters in de goeie zin van het woord
) heb ook absoluut geen fok plannen maar misschien in de toekomst wel en dan is het ook wel handig als je al een kennelnaam heb
Groetjes van Charlotte

- Bowie
- Actief
Ik wist niet dat je een kennelnaam aan kon vragen als je geen honden fokt.
Wij waren laatst aan het kijken voor een huis in een bepaalde gemeente, maar de hondenbelasting was daar echt niet te betalen! Alleen als je een kennelnaam had dan betaalde je stukken minder.
Ik zal dan toch eens informeren!
Wij waren laatst aan het kijken voor een huis in een bepaalde gemeente, maar de hondenbelasting was daar echt niet te betalen! Alleen als je een kennelnaam had dan betaalde je stukken minder.
Ik zal dan toch eens informeren!
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
In principe kan iedereen met een hond een kennelnaam aanvragen. Of het voordeliger is dat is per gemeente verschillend. Voor ons scheelt het een hele hoop. Als wij voor onze 5 honden gewoon hondenbelasting zouden betalen zijn wij 516,- euro per jaar. Nu met kennelbelasting 164,40 per jaar. Dus even informeren in de gemeente waar je woont 

- chaco
- Actief
Wij hebben een aantal jaar geleden ook een kennelnaam aangevraagd. Met ook een financiele reden. Het is nl veel goedkoper dan hondenbelasting te betalen voor 6 honden.
Toen wij een naam uit moesten zoeken hebben we een beetje zitten puzzelen met de namen van onze eerste 4 honden. Dit wilde wij, omdat zij de reden zijn geweest dat we met de sport zijn begonnen en zo worden wij daar altijd aan herinnert. (2 van deze honden zijn ,helaas, overleden.
Onze kennelnaam is CHACONAYO
Staat dus voor: CHA= Chaui CO= Cody NA= Nanouk YO= Yoran
Bij het aanvragen van je kennelnaam kan je ook kiezen voor: Praefix of Suffix.
In het geval van Praefix komt de naam van de hond achter de kennelnaam.
In geval van Suffix komt de naam van de hond voor de kennelnaam.
Chaco
Toen wij een naam uit moesten zoeken hebben we een beetje zitten puzzelen met de namen van onze eerste 4 honden. Dit wilde wij, omdat zij de reden zijn geweest dat we met de sport zijn begonnen en zo worden wij daar altijd aan herinnert. (2 van deze honden zijn ,helaas, overleden.
Onze kennelnaam is CHACONAYO
Staat dus voor: CHA= Chaui CO= Cody NA= Nanouk YO= Yoran
Bij het aanvragen van je kennelnaam kan je ook kiezen voor: Praefix of Suffix.
In het geval van Praefix komt de naam van de hond achter de kennelnaam.
In geval van Suffix komt de naam van de hond voor de kennelnaam.
Chaco
- Daisy@
- Zeer actief
- chaco
- Actief
- Daisy@
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
In de regelementen staat:
Wie de fokkerij nu of later groter wil gaan aanpakken en meer dan incidenteel fokt boven de grens van 4 nesten fo 20 pups per jaar krijgt te maken met het hkb (honden en kattenbesluit)
de aanvullende eisen komen aan de orde als op grotere schaal gefokt gaat worden en de honden niet in huiselijke kring verblijven.
Wie de fokkerij nu of later groter wil gaan aanpakken en meer dan incidenteel fokt boven de grens van 4 nesten fo 20 pups per jaar krijgt te maken met het hkb (honden en kattenbesluit)
de aanvullende eisen komen aan de orde als op grotere schaal gefokt gaat worden en de honden niet in huiselijke kring verblijven.
en dat heeft dus niets van doen met het aanvragen van een kennelnaam..Diana schreef:In de regelementen staat:
-
- Actief
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
De site van de raad van beheer http://www.kennelclub.nl/ zag alleen dat ze de pagina voor het vragen van een kennelnaam nog niet update is. Maar je kunt wellicht per telefoon informeren hoe het in zijn werk gaat.Daisy@ schreef:Oh, thanx. Ga er eens achteraan. Weet iemand een site waar ik moet zijn???

- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- chaco
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
slechte zaakchaco schreef:Oh, dat hebben ze bij ons niet gedaan hoor.Sjalot schreef:We hebben ongeveer twee jaar geleden een kennelnaam aangevraagd. Dat kostte toen iets van 170 euro. Er komt dan iemand van de Raad die dan wat vragen stelt en de stambomen van je honden controleert.
Er is niemand langsgeweest.
Chaco

- Daisy@
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Daisy@