Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje, over de Afghaansewindhond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Vraagje, over de Afghaansewindhond
De Kooiker/Patrijs/Saarlooswolfhond/ enz zijn NL rassen, de NL rasverenigingen dragen ok de verantwoording voor het inheemse ras, zoals evt aanpassing rasstandaard, de mogelijkheid nieuw bloed inbrengen met behulp van misschien Raad van Beheer.
Weten jullie ook welk land officieel op papier de verantwoording draagt van de afghaansewindhond.
Gr Bertus.
Weten jullie ook welk land officieel op papier de verantwoording draagt van de afghaansewindhond.
Gr Bertus.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik weet het niet zeker maar heeft Engeland de rasstandaard niet opgesteld , net zoalsbij meer rassen die zij als eerste uit het land van oorsprong naar engeland toehaalden? zoals de basenji, die komt uit centraal afrika maar de rasstandaard is opgesteld door engeland. 

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Dit kan je ook op de website van de FCI controleren. Daar staan de rassen ook gerangschikt per land van origine. En Groot Brittanië is inderdaad het land van origine van de Afghaanse Windhond.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb jij de website van de FCI, zo ja !!!! mag ik hem dan van je hebben.Branka schreef:Dit kan je ook op de website van de FCI controleren. Daar staan de rassen ook gerangschikt per land van origine. En Groot Brittanië is inderdaad het land van origine van de Afghaanse Windhond.
Gr Bertus.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.fci.be/home.asp?lang=enidorh schreef:Heb jij de website van de FCI, zo ja !!!! mag ik hem dan van je hebben.Branka schreef:Dit kan je ook op de website van de FCI controleren. Daar staan de rassen ook gerangschikt per land van origine. En Groot Brittanië is inderdaad het land van origine van de Afghaanse Windhond.
Gr Bertus.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Even op FCI in mijn vorige bericht klikken en dan kom je er ookidorh schreef:Heb jij de website van de FCI, zo ja !!!! mag ik hem dan van je hebben.Branka schreef:Dit kan je ook op de website van de FCI controleren. Daar staan de rassen ook gerangschikt per land van origine. En Groot Brittanië is inderdaad het land van origine van de Afghaanse Windhond.
Gr Bertus.

- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
reken er maar op van YES dat daar nog zuivere afghanen rondlopen, in afghnistan zijn dit honden van HOGE waarde, net asl de salukis voor de arabieren. Het verschil is echter dat de honden in afghanistan puur werkhonden zijn en dus nooit aan de huidige rasstandaard kunnen voldoen al is het alleen al vanwege de vachtend ie de showhonden hebben. KIjk maar een snaar foto's van afghanen vanvroeger, dus zoa ze er oorsponkelijk uit horen te zien, zulke honden zie je in afghanistan e.d. dat zijn wel de echte , goed bekekenjohan1969 schreef:Ik denk dat eventuele importen uit Afghanistan niet veel prijzen zouden halen op shows, laat staan dat er nog zuivere exemplaren rondlopen.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.