Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gehakt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

gehakt

Ongelezen bericht door yamie »

hmm ff vraagje, mijn honden krijgen weleens gehakt (rauw dus) dan wel altijd rundergehakt.... nu heb ik een pakje gehakt uit de vriezer gehaald, die heb ik gekregen... nou weet ik alleen niet of dit runder of half om half is.... kan ik dat zien aan het gehakt (half om half is wat lichter dan rund?) of kan het wel een keer gewoon half om half geven....

:denken:
Marion.

Re: gehakt

Ongelezen bericht door Marion. »

yamie schreef:hmm ff vraagje, mijn honden krijgen weleens gehakt (rauw dus) dan wel altijd rundergehakt.... nu heb ik een pakje gehakt uit de vriezer gehaald, die heb ik gekregen... nou weet ik alleen niet of dit runder of half om half is.... kan ik dat zien aan het gehakt (half om half is wat lichter dan rund?) of kan het wel een keer gewoon half om half geven....
Als je bang bent voor Aujesky. Ja, dat kan ook in dat ene pakje half om half zitten.
Ik zou het wel geven, trouwens. Verschil zie ik ook alleen als ik rund en half-om-half naast elkaar heb liggen. En dan is er qua kleur nog een heel verschil met slagers en supermarkten. Mijn 'hondengehakt' (gemalen kippevlees met botten) ziet er roder uit dan half om half gehakt uit de super. Maar wel gegarandeerd zonder rood-maak-kleurtjes :19:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:hmm ff vraagje, mijn honden krijgen weleens gehakt (rauw dus) dan wel altijd rundergehakt.... nu heb ik een pakje gehakt uit de vriezer gehaald, die heb ik gekregen... nou weet ik alleen niet of dit runder of half om half is.... kan ik dat zien aan het gehakt (half om half is wat lichter dan rund?) of kan het wel een keer gewoon half om half geven....
Als je bang bent voor Aujesky. Ja, dat kan ook in dat ene pakje half om half zitten.
Ik zou het wel geven, trouwens. Verschil zie ik ook alleen als ik rund en half-om-half naast elkaar heb liggen. En dan is er qua kleur nog een heel verschil met slagers en supermarkten. Mijn 'hondengehakt' (gemalen kippevlees met botten) ziet er roder uit dan half om half gehakt uit de super. Maar wel gegarandeerd zonder rood-maak-kleurtjes :19:
ja ik zie het dus wel als ik het naast elkaar heb... maar ja dat heb ik dus nu niet... en idd ik geef gewoon liever geen, of eigenlijk nooit varken, weet best dat het niet of nauwelijks meer voorkomt maar toch...je zult net zien haha...denk dat ik maar ff vis uit de vriezer haal en dit voor mezelf opbak :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

is rundergehakt wel safe om rauw te geven ? Ik heb wel eens gelezen dat machines die gehakt malen niet tussendoor schoongemaakt worden als er met runder en varkensvlees gemalen wordt, en dat dus bacteriën over kunnen stappen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 05 apr 2005 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:is rundergehakt wel safe om rauw te geven ? Ik heb wel eens gelezen dat machines die gehakt malen niet tussendoor schoongemaakt worden als er met runder en varkensvlees gemalen wordt, en dat dus bacterieën over kunnen stappen.
nou.... nee daar ben ik niet zo bang voor.... :denken: geloof ik...
Marion.

yamie schreef:denk dat ik maar ff vis uit de vriezer haal en dit voor mezelf opbak :mrgreen:
Haha, ik denk precies andersom. Grrr, half om half? Dan maar naar de honden :smile: :smile: :smile:
Marion.

Zoie schreef:is rundergehakt wel safe om rauw te geven ? Ik heb wel eens gelezen dat machines die gehakt malen niet tussendoor schoongemaakt worden als er met runder en varkensvlees gemalen wordt, en dat dus bacteriën over kunnen stappen.
Weet je Jan, ik eet mijn hele leven al rauw rundergehakt. Ik ben een smeerkees, ik weet het, maar ik vind het heerlijk :mrgreen:
Ik hoor mijn moeder nog zeggen "je krijgt lintwormmmm", en ik heb nog steeds geen lintworm. Ik heb een weerstand waar je u tegen zegt. Ik ben niet zo bang voor bacteriën. Ook niet voor mijn hondjes :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

weet je Jan.
Voordat ik ook maar wist van Aujesky,kregen mijn honden gewoon varkenspootjes,knarretjes en botten..is in Duitsland de normaalste zaak dat honden dat daar eten!
Ze krijgen het nu ook nog wel als ik in duitsland ben..mensen durven daar bijna geen rund te geven! en is ook moeilijk te koop
Maar soms wordt ik alleen al "ziek" van het lezen van alle gevaren die er kunnen zijn!
:wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Marion. schreef:[Ik hoor mijn moeder nog zeggen "je krijgt lintwormmmm", en ik heb nog steeds geen lintworm. Ik heb een weerstand waar je u tegen zegt. Ik ben niet zo bang voor bacteriën. Ook niet voor mijn hondjes :wink:
Ja, als kind at ik ook rauw gehakt omdat ik het zo lekker vond, en dan zei mijn moeder dat ook: niet zo veel, anders krijg je lintworm. Heb ook nooit lintworm gehad, maar Spokkie wel !

En wat de bacteriën betreft, ik werk al vijftien jaar in de zorg, en dan kom je wat tegen, en ik ben geloof ik een of twee keer ziek geweest, dus met mijn weerstand is niks mis. Lees het alleen zo vaak op het forum dat je geen varkensvlees mag geven, dat ik gehakt eerst kook om bovengenoemde reden. Maar misschien is dat dan overdreven.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik ben altijd een beetje bang om mijn honden rauw vlees te geven (geen varkens) ik weet niet of dat slecht is, maar als je rauwe kip ofzo geeft kan je hond dan geen salmonella krijgen? Of kunnen dat alleen mensen krijgen. Hier geef ik wel hart en pens en rodi, maar laatst had ik een keer kip zo'n bak vlees uit de diepvries voor de honden en dat was rauw en ik durfde het echt niet te geven, heb het maar weggegooit.

Mijn honden zijn overigens wel gek op kip, maar dan haal ik gewoon kipfilet bij de supermarkt dat ik dan kook net als dat ze diaree hebben.

Afbeelding Afbeelding

Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Kyra en Yvar.
Barely legal
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barely legal »

Ik geef ze eigenlijk nooit rauw vlees behalve dan Rodi, koop wel eens soepvlees om bpuillon van te trekken of kipfilet, maar heb er eigenlijk nooit aan gedacht om ze gehakt te geven, geef je dat dan door de brokken?
Afbeelding

All at Barely Legal
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Barely legal schreef:Ik geef ze eigenlijk nooit rauw vlees behalve dan Rodi, koop wel eens soepvlees om bpuillon van te trekken of kipfilet, maar heb er eigenlijk nooit aan gedacht om ze gehakt te geven, geef je dat dan door de brokken?
ja soms ook wel, maar vaak maak ik er een prutje van, uitje er door, soms eitje erdoor, knoflookje..... jummie krijg er honger van hahha
Marion.

*tweety* schreef:maar als je rauwe kip ofzo geeft kan je hond dan geen salmonella krijgen? Of kunnen dat alleen mensen krijgen.
Het maagzuur van de honden is ietsje sterker dan die van de mens. Zij kunnen ook zonder problemen 'bestorven' vlees eten (lees half vergane hazen).
Voor Salmonella hoef je niet bang te zijn. Geef liever mooi puur vlees (mèt bot), dan die bakjes van Rodi en Duck enzo :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”