Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tandplak bij FF wat nu?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Djencoh
geregistreerd lid

Tandplak bij FF wat nu?

Ongelezen bericht door Djencoh »

Hallo,
Sinds februari geven wij onze honden FF en nu hebben ze dus last van tandplak. Ze krijgen regelmatig botjes dus ook daar ligt het niet aan.
Nu zit ik dus te twijfelen om over te gaan op een andere brok die ook zo natuurlijk mogenlijk is dus zonder conserveeringsmiddelen enzo. Ook omdat Djencoh en Kaatje behoorlijk uit hun snufferd zijn gaan stinken.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee en waar kan ik daarover iets vinden op Internet?
Barfen of vers geven is geen optie hier.
Afbeelding
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Mischien is het niet nodig om over te stappen van brok, er zijn natuurlijk andere alternatieven.

Je geeft aan dat je af en toe botjes voert, maar hoe groot zijn die botjes?
Ikzelf gaf altijd koeienknieën, wat dus erg grote botten zijn en er zit een lekker stukkie vlees aan waar ze wel een paar uurtjes zoet mee zijn.
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Djencoh
geregistreerd lid

Ze krijgen hier mergpijpen en kauwvellen van rawhide.
Kaatje sleept de botten altijd mee de bank op dus botten met vlees er nog aan zie ik eigenlijk niet zo zitten :oeps:
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ik voer cavom dat is het zelfde als ff maar dan een harde brok
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Hier hadden ze ook verschrikkelijk last van tandplak na FF, ik ben overgestapt op Biofood.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ook hier hadden ze gigantische tandplak na FF.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Tanden poetsen.
weg gehaald zit een virus in
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook hier veel tandplak na FarmFood. Ik ben overgestapt op een andere brok en nu hebben ze weer mooie schone tanden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben overgestapt op Prins en nu ook geen tandplak meer :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

hm.... ik lees dit dus net nu ik mijn eerste zak FF in huis heb gehaald. Er zijn toch meer mensen op dit forum die FF geven, hoe voorkomen die dan de tandplak?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Patrol schreef:hm.... ik lees dit dus net nu ik mijn eerste zak FF in huis heb gehaald. Er zijn toch meer mensen op dit forum die FF geven, hoe voorkomen die dan de tandplak?
Ik voer ook FF, maar heb hier geen last van tandplak bij mijn honden....
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik denk dat het per hond verschillend is, de één heeft er aanleg voor de ander niet.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik voer ook al enkele jaren FF, en ook hier geen tandplak.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Djencoh
geregistreerd lid

Het verschilt inderdaad ook per hond denk ik, die van ons hebben er helaas wel last van.
We hebben nog een zak staan en het is verder goed voer dus we maken die nog op en dan gaan we over op iets anders, wat daar ben ik nog druk naar aan het zoeken.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Djencoh schreef:Het verschilt inderdaad ook per hond denk ik, die van ons hebben er helaas wel last van.
We hebben nog een zak staan en het is verder goed voer dus we maken die nog op en dan gaan we over op iets anders, wat daar ben ik nog druk naar aan het zoeken.
tja ik heb er nu 5.... geen een heeft er echt last van, mijn oudste begint nu af en toe wat te krijgen... maar goed dat heeft ook met de leeftijd te maken
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika heeft ook een hele tijd FF gegeten en zij had ook geen last van tandplak :wink: , maar Marouck dus wel.
Nika kon echter niet zo goed tegen een geperste brok, ze ging ervan spugen, zij zit dus nu op een geëxpandeerde brok :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Tandplak bij FF wat nu?

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Djencoh schreef:Hallo,
Sinds februari geven wij onze honden FF en nu hebben ze dus last van tandplak. Ze krijgen regelmatig botjes dus ook daar ligt het niet aan.
Nu zit ik dus te twijfelen om over te gaan op een andere brok die ook zo natuurlijk mogenlijk is dus zonder conserveeringsmiddelen enzo. Ook omdat Djencoh en Kaatje behoorlijk uit hun snufferd zijn gaan stinken.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee en waar kan ik daarover iets vinden op Internet?
Barfen of vers geven is geen optie hier.
Hallo Djencoh

Uit onderzoek is gebleken dat veel honden, nadat ze zijn overgegaan op Farm Food HE, in het begin meer of minder last hebben van tandplak.
Maar zoals je ook uit de reacties hier op het forum kunt lezen, hebben de honden die al langer Farm Food HE te eten krijgen hier geen last (meer) van. Dit komt omdat in het begin de zuurtegraad in de mond zich nog moet aanpassen. En omdat Farm Food HE geen bindmiddelen bevat (en daardoor wat zachter is) kan het bij de ene hond wat langer duren dan bij de andere.
Het beste is om een flink (rawhide) bot te geven en de natuur de tijd te geven om alles weer in evenwicht te brengen. Bindmiddelen toevoegen aan Farm Food HE is voor ons geen optie, want de gezondheid van de honden gaat ons boven alles.

Groet
Gerrit de Weerd
Farm Food.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”