Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prooigedrag?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Prooigedrag?

Ongelezen bericht door sample »

Het logeetje huppelt los met mij mee. Hij luistert goed en is niet vervelend naar andere honden en fietsers. Hij heeft af en toe last van de gekke 5 minuten en gaat dan als een gek rondrennen. Op het moment dat hij daarmee begint, begint mijn grote lummel te sluipen aan de riem. Wacht met zijn buik op de grond die kleine af en grijpt em dan in zijn nek. Niet gemeen, maar hij moet niet rennen, vindt die grote.

Kleintje weet het precies. Rent en rent buiten bereik van die grote lummel. Op het moment dattie binnen bereik komt, gaat ie langzaam lopen of liggen.

Is dat puur en alleen om de rangorde duidelijk te maken? Of zou het een soort uiting van onvrede zijn omdat die kleine los loopt en de grote niet?
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Ik heb ergens gelezen dat een ranghogere hond een ranglagere in de nek grijpt als correctie.
Ik denk dat het iets te maken heeft met dat rennen, maar waarom weet ik niet :19:
Doet hij niets als die kleine gewoon bij je loopt?
Ben benieuwd wat de 'kenners' ervan zeggen :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

Ik ben ook geen "kenner" maar ik zie hier dat de jonge hond gecorrigeerd wordt als ze vooraan wil lopen. De roedelleidster loopt voorop en als het jonge ding er voorbij wil krijgt ze een grauw of een uitval naar haar nek. Dan laat ze het weer even en blijft ze keurig achter de oudere hond.... Heel even, dan probeert ze het weer...... :wink:

Ik zie dit in ieder geval niet als prooigedrag.

Groetjes,
Elly en de hondjes.
Eens een Belg, altijd een Belg.
sample
Zeer actief

Saartje schreef:Ik heb ergens gelezen dat een ranghogere hond een ranglagere in de nek grijpt als correctie.
Ik denk dat het iets te maken heeft met dat rennen, maar waarom weet ik niet :19:
Niet als hij er gewoon bij loopt. Alleen alstie het op een rennen zet. En die grote gaat echt door zijn voorpoten zakken, oren gespitst en hij springt naar voren als die kleine voorbij komt.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

sample schreef:
Saartje schreef:Ik heb ergens gelezen dat een ranghogere hond een ranglagere in de nek grijpt als correctie.
Niet als hij er gewoon bij loopt. Alleen alstie het op een rennen zet. En die grote gaat echt door zijn voorpoten zakken, oren gespitst en hij springt naar voren als die kleine voorbij komt.
dat doet solar ook als de basenjis aan het rennen gaan, maar bij solar is het omdat ze mee wil spelen, daar ben ik inmiddels wel achter
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sample
Zeer actief

Moet ik dat gedrag laten gaan of me ermee bemoeien?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sample schreef:Moet ik dat gedrag laten gaan of me ermee bemoeien?
laten gaan... iig tot op zekere hoogte, tis natuurlijk niet helemaal fair wanneer de 'ranghogere'begrenst is, en de ranglagere daar jolig rondjes om heen kan rennen...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”