Ik heb nu een teef die tot 2 x toe leeg is gebleven. 1 x heeft ze 1 levend pupje gehad en 1 doodgeboren. Gelukkig de hond van een vriendin de laatste x door de zelfde dekreu gedekt en was deze ook leuk... lag misschien dus aan de reu ??
Mijn andere teef heeft laatste x ook maar 1 pup gehad. Ik heb wel eens gehoord dat dit aan het herpes virus kan liggen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb wel eens van die vaccinatie gehoord dat je 10 dagen na dekken en 10 dagen voor bevallen kan geven. Werkt dit echt?
Bloedtest om herpes te ontdekken... hoelang voor de loopsheid teef.... of bij de reu.... hoelang voordat hij moet dekken?
Bijna de helft van de honden schijnt herpes te hebben maar is er alleen kans op steriel zijn of leeg blijven als de hond rond dekdatum (of de teef er vlak na) wordt besmet?
groetjesss
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herpes
Moderator: moderatorteam
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kan natuurlijk,maar hoe zit het met de inteeld van je honden?En de verdere familie van je honden,hoe zit het daar met de voortplanting?
Is de loopsheid normaal?
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor niet goed vruchtbaar zijn.
Heb gelukkig zelf nog nooit dode pup meegemaakt,maar wel keertje 1 pup en 1x leeg gebleven.Het is heel naar,je leeft toch ergens naartoe.
Gr. Christa
Is de loopsheid normaal?
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor niet goed vruchtbaar zijn.
Heb gelukkig zelf nog nooit dode pup meegemaakt,maar wel keertje 1 pup en 1x leeg gebleven.Het is heel naar,je leeft toch ergens naartoe.
Gr. Christa
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat werd er verder gezegd over het herpes virus door die viroloog?Inge O schreef:ik volgde laatst een lezing van een viroloog, en die was er heel stellig in dat herpes NIET de oorzaak van onvruchtbaarheid is bij honden. maar gezien onvruchtbaarheid zo een beladen en vaak ongrijpbaar probleem is, wordt het door fokkers maar al te graag aan herpes toegeschreven - zonder enig bewijs dus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik bedoelde niet zozeer wat er met Wiske is gebeurd. Heb al van meerdere DA gehoord dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het het herpesvirus zou zijn omdat het algehele beeld niet klopt.
Maar is het niet zo dat het herpesvirus bij honden net als bij mensen in je lichaam blijft en weer de kop opsteekt bij verminderde weerstand? Het zou dan juist zo kunnen zijn dat het door een zwangerschap of bevalling de kop opsteekt en zo de pups besmet kunnen raken. Dat is wat ik heb gehoord over het herpesvirus.
Maar is het niet zo dat het herpesvirus bij honden net als bij mensen in je lichaam blijft en weer de kop opsteekt bij verminderde weerstand? Het zou dan juist zo kunnen zijn dat het door een zwangerschap of bevalling de kop opsteekt en zo de pups besmet kunnen raken. Dat is wat ik heb gehoord over het herpesvirus.