Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lab. krijgt veel eten, maar valt alleen maar af. Wat te doen
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Lab. krijgt veel eten, maar valt alleen maar af. Wat te doen
Een labrador die ik goed ken, valt maar af, ondanks hij meer dan genoeg brokken krijgt.
Deze hond is 15 maanden en een gecastreerde reu.
Je kunt nu zelfs zijn ribben zien, hij weegt nog maar 25 kilo. Eerst woog hij tussen de 28 en 30 kilo.
Deze hond krijgt Eukanuba adult voer. Dit heeft hij altijd gehad.
De eigenaresse geeft hem meer dan wat er op de verpakking staat, maar het helpt niets.
Gisteren hoorde ik dat er op de verpakking vaak méér staat geschreven dan wat ze eigenlijk nodig hebben.
Dit heeft me toch wel aan het denken gezegd.
Een labrador wordt van niets meestal al dik.
De eigenaresse heeft me al een paar keer gevraagd wat ze moet doen, ik heb haar toen het advies gegeven om Cavom te proberen, maar het nadeel is: ze zweert bij Eukanuba. (omdat het een bekend en duur merk is en het onze dierenspeciaalzaaks beste sponsor is en alleen maar eukanuba adviseert).
Van versvlees e.d. moet ze ook niets weten, ik heb haar al eens een informatie pakketje gegeven van Farmfood, maar ze doet er niets mee.
Nu dacht ik: misschien zit er een medische oorzaak achter dat de hond afvalt en mager blijft.
Zou dat kunnen?
Wat zou dat dan kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Deze hond is 15 maanden en een gecastreerde reu.
Je kunt nu zelfs zijn ribben zien, hij weegt nog maar 25 kilo. Eerst woog hij tussen de 28 en 30 kilo.
Deze hond krijgt Eukanuba adult voer. Dit heeft hij altijd gehad.
De eigenaresse geeft hem meer dan wat er op de verpakking staat, maar het helpt niets.
Gisteren hoorde ik dat er op de verpakking vaak méér staat geschreven dan wat ze eigenlijk nodig hebben.
Dit heeft me toch wel aan het denken gezegd.
Een labrador wordt van niets meestal al dik.
De eigenaresse heeft me al een paar keer gevraagd wat ze moet doen, ik heb haar toen het advies gegeven om Cavom te proberen, maar het nadeel is: ze zweert bij Eukanuba. (omdat het een bekend en duur merk is en het onze dierenspeciaalzaaks beste sponsor is en alleen maar eukanuba adviseert).
Van versvlees e.d. moet ze ook niets weten, ik heb haar al eens een informatie pakketje gegeven van Farmfood, maar ze doet er niets mee.
Nu dacht ik: misschien zit er een medische oorzaak achter dat de hond afvalt en mager blijft.
Zou dat kunnen?
Wat zou dat dan kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

- Jasparov
- Vaste gebruiker
Ik zou een bloedtest laten doen of er niks aan de hand is met de schildklier, nieren of andere organen.
En het is heel belangrijk dat de darmflora goed is. Wanneer de darmflora niet goed is heeft het geen zin om heel veel voer te gaan geven. De hond kan toch de voedingsstoffen niet opnemen. Beter is om toch een tijdje een diepvriesversvlees op basis van vuile pens te geven. Heel veel keer per dag en dan terug op de brokken liever andere brokken. Met Farm Food werkt het ook zo. Magere honden ineens veel geven heeft geen zin omdat het darmstelsel van een hond kort is en het zaakje er snel uitgewerkt wordt dus niet goed verteerd dus tekort in opname van de voedingsstoffen. Beter is om veel keer per dag een klein beetje te geven zodat de darmen de tijd krijgen om het voer te verwerken.
En het is heel belangrijk dat de darmflora goed is. Wanneer de darmflora niet goed is heeft het geen zin om heel veel voer te gaan geven. De hond kan toch de voedingsstoffen niet opnemen. Beter is om toch een tijdje een diepvriesversvlees op basis van vuile pens te geven. Heel veel keer per dag en dan terug op de brokken liever andere brokken. Met Farm Food werkt het ook zo. Magere honden ineens veel geven heeft geen zin omdat het darmstelsel van een hond kort is en het zaakje er snel uitgewerkt wordt dus niet goed verteerd dus tekort in opname van de voedingsstoffen. Beter is om veel keer per dag een klein beetje te geven zodat de darmen de tijd krijgen om het voer te verwerken.
Groeten Ursula
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- stefanie
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
bij te veel eten geven worden de darmen ook te veel gestimuleerd om de boel af te voeren, of te wel de tijd wordt er niet gemaakt om de benodigde voedingstoffen te verteren dus alles gaat er voor in en bijna gelijk achter er weer uit.
eens een weekje de helft geven, verdeeld over 4x per dag en dan gewicht bij houden en kijken wat er dan gebeurt.
bij echte actieve labjes zoals wij er 2 hebben en een zeer actieve mechelaar waar gewoon voer er met kilo's in konden en niks uitmaakt zijn wij overgestap naar royal canin energie eerst de 4300 maar dat hielp niet echt en daarna naar de 4800 , nu voor het eerst zien de hondjes er perfect uit en blijven ze ook op het juiste gewicht zonder al te veel gekke fratsen uit te halen
eens een weekje de helft geven, verdeeld over 4x per dag en dan gewicht bij houden en kijken wat er dan gebeurt.
bij echte actieve labjes zoals wij er 2 hebben en een zeer actieve mechelaar waar gewoon voer er met kilo's in konden en niks uitmaakt zijn wij overgestap naar royal canin energie eerst de 4300 maar dat hielp niet echt en daarna naar de 4800 , nu voor het eerst zien de hondjes er perfect uit en blijven ze ook op het juiste gewicht zonder al te veel gekke fratsen uit te halen