Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeten
Moderator: moderatorteam
-
Djinny
- Zeer actief
Gebeten
Het is inmiddels al weer een tijdje geleden, maar ik ben een keer gebeten door de golden retriever van een kennis van me.
De eigenaresse van de hond liep samen met mij door de poort de plaats op waar de honden los liepen. Ze hebben ook nog een andere hond (kruising).
Toen ik door de poort was stormde de golden retriever op mij af en sprong waardoor zijn voorpoten ter hoogte van mijn buik terecht zouden komen.
Ik zag dit aankomen en daardoor probeerde ik de hond van me af te houden. :N:
De hond zette zijn tanden in mijn hand maar beet gelukkig niet door.
Er bleef een schaafwondje op mijn hand achter van een hoektand en de afdruk van zijn tanden heeft nog de hele dag in m'n hand gestaan.
Ik ben op dat moment enorm geschrokken en de eigenaresse van de honden stuurde de golden retriever naar z'n ren.
De andere hond zat er inmiddels al in (van schrik volgens mij).
Ze heeft de honden nog geen twee minuten laten zitten omdat ze het zielig vond.
Nou vraag ik me af of ik iets fout heb gedaan waardoor de hond zo op mij reageerde.
Ik ben geen vreemde voor de hond, maar ik was blijkbaar niet welkom in zijn territorium.
Wat moet ik in het vervolg doen om zoiets te voorkomen en wat had de eigenaresse van de honden moeten doen?
Naar mijn idee hebben beide honden nagenoeg geen opvoeding gehad.
De eigenaresse van de hond liep samen met mij door de poort de plaats op waar de honden los liepen. Ze hebben ook nog een andere hond (kruising).
Toen ik door de poort was stormde de golden retriever op mij af en sprong waardoor zijn voorpoten ter hoogte van mijn buik terecht zouden komen.
Er bleef een schaafwondje op mijn hand achter van een hoektand en de afdruk van zijn tanden heeft nog de hele dag in m'n hand gestaan.
Ik ben op dat moment enorm geschrokken en de eigenaresse van de honden stuurde de golden retriever naar z'n ren.
Nou vraag ik me af of ik iets fout heb gedaan waardoor de hond zo op mij reageerde.
Ik ben geen vreemde voor de hond, maar ik was blijkbaar niet welkom in zijn territorium.
Wat moet ik in het vervolg doen om zoiets te voorkomen en wat had de eigenaresse van de honden moeten doen?
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
Re: Gebeten
Was het wel echt bijten?En niet meer voor te spelen,ik ben al een paar keer gebeten en da zijn litekens die je nu nog ziet,kan het niet zijn da hij gw ruw wou spelen?Hier hebbe we ook zo iets zittenDjinny schreef:Het is inmiddels al weer een tijdje geleden, maar ik ben een keer gebeten door de golden retriever van een kennis van me.
-
Djinny
- Zeer actief
Het was echt geen spelen want de hond liet duidelijk zijn tanden zien en er kwam ook een flinke grom aan te pas.KwintenN schreef:[Was het wel echt bijten?En niet meer voor te spelen,ik ben al een paar keer gebeten en da zijn litekens die je nu nog ziet,kan het niet zijn da hij gw ruw wou spelen?Hier hebbe we ook zo iets zitten
-
linlin
-
Djinny
- Zeer actief
Dat zei ik zelf dus ook al....linlin schreef:echt doorbijten was het niet, anders had je wel meer dan een schram en gebits-afdrukken voor een dag gehad.
Maar ik ben er toch behoorlijk van geschrokken en gelukkig is het hierbij gebleven maar de hond gedroeg zich agressief naar mij toe.
Na dit voorval ben ik niet meer bij mijn kennissen geweest omdat ik niet goed weet hoe ik me tegenover de hond moet gedragen.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat hij naar me hapte.
-
Golden Stanley
Ik heb 2 vrij zelfverzekerde Goldens, die vreselijk sociaal naar vreemden toe zijn. Ze moeten het hier echt niet in hun hoofd halen om territoriumdrift te gaan uiten op het moment dat visite met mij de tuin in loopt. Die hond probeert in mijn ogen dan ook indirect zich boven de roedelleider te plaatsen. Noway, die baas moet hem aanpakken lijkt me, want hij voelt aan jouw lichaamstaal dat hij continu succes hier mee heeft.
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
[quote="Djinny"]
Jij hebt niks fout gedaan, maar als een hond zo op mij afkwam zou ik me omdraaien en het oogcontact verbreken. En dan wachten tot de eigenaar me ontzet.
Vreemd gedrag voor een Golden die jou wel vaker ziet overigens. Trouwens voor elke hond die je wel vaker ziet.
Anne
Jij hebt niks fout gedaan, maar als een hond zo op mij afkwam zou ik me omdraaien en het oogcontact verbreken. En dan wachten tot de eigenaar me ontzet.
Vreemd gedrag voor een Golden die jou wel vaker ziet overigens. Trouwens voor elke hond die je wel vaker ziet.
Anne
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
En al had hij je nog nooit gezienstarfleet schreef:Jij hebt niks fout gedaan, maar als een hond zo op mij afkwam zou ik me omdraaien en het oogcontact verbreken. En dan wachten tot de eigenaar me ontzet.Djinny schreef: Nou vraag ik me af of ik iets fout heb gedaan waardoor de hond zo op mij reageerde.
Anne
En inderdaad zou ik ook van de hond afraaien, maar dan is het nog steeds nogal vreemd, en je weet ook niet of hij dan niet gebeten had.
Het probleem ligt niet bij jou, eerder bij de eigenaresse die de hond niet in de hand heeft, denk ik dan.

-
Djinny
- Zeer actief
Hoe had zij op dat moment moeten reageren tegen de hond?Saartje schreef:.
Het probleem ligt niet bij jou, eerder bij de eigenaresse die de hond niet in de hand heeft, denk ik dan.
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
De hond duidelijk maken dat ze zo een gedrag niet dult,zei is de baas,niet de hondDjinny schreef:Hoe had zij op dat moment moeten reageren tegen de hond?Saartje schreef:.