Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koudwatervrees
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Koudwatervrees
Ik begin last te krijgen van koudwatervrees!
Binnenkort komt onze pup en ik begin ineens enorm aan mezelf te twijfelen!!
We hebben ons écht wel goed voorbereid en we gaan ook op cursus dus staan er niet helemaal alleen voor maar ik begin ineens vreselijk hoge bergen te zien!!
Ik begrijp nu hoe toekomstige ouders zich voelen wanneer ze ineens de verantwoordelijkheid hebben over een heel nieuw leven!
Gisteravond was ik even wat aan het bladeren in een opvoedingsboek wat ik heb en ineens had ik een gruwelijke blackout! Ik schrok me dood en het leek wel dat ik voor het eerst besefte dat er straks gewoon een pup in huis is die totaal afhankelijk is van mijn kundigheid!! Help!!!
Hebben jullie hier ook last van gehad????
Het is niet zo dat ik terugkrabbel, integendeel... ik heb er enorm veel zin in maar ik begin toch ook wel een beetje de zenuwen te krijgen!
Wat als het een drama hond is die maar niet wil luisteren of heel gemeen wordt??!!! Of ik reageer niet op tijd met belonen of een correctie??!! Dit soort dingen spoken nu dus al twee dagen door mijn hoofd en hoe meer ik er aan denk hoe erger het wordt!!!
Ik hou het er maar op dat het gewoon gezonde zenuwen zijn maar het zou voor mij een hele geruststelling zijn als sommige van jullie hier ook last van hebben gehad!
Ik heb een enorm verantwoordelijkheidsgevoel ( altijd al gehad ) en ik denk dat dat nu gewoon dubbel de kop op steekt!!
Binnenkort komt onze pup en ik begin ineens enorm aan mezelf te twijfelen!!
We hebben ons écht wel goed voorbereid en we gaan ook op cursus dus staan er niet helemaal alleen voor maar ik begin ineens vreselijk hoge bergen te zien!!
Ik begrijp nu hoe toekomstige ouders zich voelen wanneer ze ineens de verantwoordelijkheid hebben over een heel nieuw leven!
Gisteravond was ik even wat aan het bladeren in een opvoedingsboek wat ik heb en ineens had ik een gruwelijke blackout! Ik schrok me dood en het leek wel dat ik voor het eerst besefte dat er straks gewoon een pup in huis is die totaal afhankelijk is van mijn kundigheid!! Help!!!
Hebben jullie hier ook last van gehad????
Het is niet zo dat ik terugkrabbel, integendeel... ik heb er enorm veel zin in maar ik begin toch ook wel een beetje de zenuwen te krijgen!
Wat als het een drama hond is die maar niet wil luisteren of heel gemeen wordt??!!! Of ik reageer niet op tijd met belonen of een correctie??!! Dit soort dingen spoken nu dus al twee dagen door mijn hoofd en hoe meer ik er aan denk hoe erger het wordt!!!
Ik hou het er maar op dat het gewoon gezonde zenuwen zijn maar het zou voor mij een hele geruststelling zijn als sommige van jullie hier ook last van hebben gehad!
Ik heb een enorm verantwoordelijkheidsgevoel ( altijd al gehad ) en ik denk dat dat nu gewoon dubbel de kop op steekt!!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja hoor, heel herkenbaar. Nog veel erger, ik had de pup al in huis en toen sloeg de paniek toe.
(nou was het bij ons ook niet erg gepland en was hij er opeens
)
Ik was bang dat ie ziek zou worden, bang dat ik alles fout zou aanpakken (inderdaad, dat het een valse hond zou worden) dat ik hem niet kon bieden wat hij nodig had.......
Uiteindelijk kon ik dat na een maand of 6 pas echt loslaten. Toen was ie in ieder geval over de periode heen dat hij zo klein en pupperig was en dus zo kwetsbaar en voelde ik de verantwoordelijkheid voor zijn gezondheid een stuk minder zwaar wegen.
Als ik in de toekomst ooit weer een pup zou krijgen, dan probeer ik die paniek te voorkomen, want ik denk dat ik veel plezier gemist heb in de puppytijd doordat ik me zo zorgen maakte.
Dus maak je geen zorgen. Het feit dat je je goed voorbereid hebt is al heel wat en als het zo ver is, is het forum dichtbij om je met allerhande dingen te adviseren.
Ik was bang dat ie ziek zou worden, bang dat ik alles fout zou aanpakken (inderdaad, dat het een valse hond zou worden) dat ik hem niet kon bieden wat hij nodig had.......
Uiteindelijk kon ik dat na een maand of 6 pas echt loslaten. Toen was ie in ieder geval over de periode heen dat hij zo klein en pupperig was en dus zo kwetsbaar en voelde ik de verantwoordelijkheid voor zijn gezondheid een stuk minder zwaar wegen.
Als ik in de toekomst ooit weer een pup zou krijgen, dan probeer ik die paniek te voorkomen, want ik denk dat ik veel plezier gemist heb in de puppytijd doordat ik me zo zorgen maakte.
Dus maak je geen zorgen. Het feit dat je je goed voorbereid hebt is al heel wat en als het zo ver is, is het forum dichtbij om je met allerhande dingen te adviseren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Reini
- Zeer actief
Ik bereid me al jaren voor, daarom snap ik de paniek ook niet!!
En dat maakt het alleen maar erger!!
Ik ben zeker blij dat ik dit forum ruim van te voren heb ontdekt want het is vergeven van informatie en uiteenlopende meningen en adviezen!!
Bedankt Roelfien, ik ben dus in ieder geval niet de enige!!!
Ik ben zeker blij dat ik dit forum ruim van te voren heb ontdekt want het is vergeven van informatie en uiteenlopende meningen en adviezen!!

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het komt goed. Ik ga over een week of 7 alweer ( ja ja , ik hou het vakkundig bij!
) een nieuw hondje uitzoeken in Spanje en ook ik krijg daar af en toe de zenuwen van. OO, waar begin ik aan en zal het allemaal wel goed komen? Laat ik me niet verleiden door zielige hondenogen en zoek ik op gevoel een hond uit die hier niet gaat passen?
Zal de hond wel goed combineren met Nelson en zulen het geen twee jagers worden? ect ect..twijfels en vragen, waarop ik allemaal geruststellende antwoorden weet, maar soms is dat even niet genoeg en heb je toch ineens de kriebels.
Het hoort erbij en ik kan het ook wel weer relativeren..jij ook zo te lezen. Ik giechel er dus maar om.
Ik denk dat iedereen last heeft van twijfels of een klein beetje angst als er veranderingen plaatsvinden in je leven en je de verantwoordelijkheid gaat krijgen over een nieuwe hond. Dat is gewoon enorm spannend!
"Zwanger" zijn is niet alleen maar leuk! 
Zal de hond wel goed combineren met Nelson en zulen het geen twee jagers worden? ect ect..twijfels en vragen, waarop ik allemaal geruststellende antwoorden weet, maar soms is dat even niet genoeg en heb je toch ineens de kriebels.
Het hoort erbij en ik kan het ook wel weer relativeren..jij ook zo te lezen. Ik giechel er dus maar om.
Ik denk dat iedereen last heeft van twijfels of een klein beetje angst als er veranderingen plaatsvinden in je leven en je de verantwoordelijkheid gaat krijgen over een nieuwe hond. Dat is gewoon enorm spannend!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Wat spannend Eline!!! Een nieuwe pup!!! Gefeliciteerd alvast!
Met jou komt het zeker wel goed jij weet hartstikke veel
Waar ik inderdaad ook vaak aan denk is of ik wel de juiste pup uitkies!!
Als ze zo klein zijn zijn ze allemáál leuk ken volgens mij wordt het dan erg moeilijk om objectief te blijven!!
Het komt allemaal wel goed...
Met jou komt het zeker wel goed jij weet hartstikke veel
Waar ik inderdaad ook vaak aan denk is of ik wel de juiste pup uitkies!!
Als ze zo klein zijn zijn ze allemáál leuk ken volgens mij wordt het dan erg moeilijk om objectief te blijven!!
Het komt allemaal wel goed...

-
Reini
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik mag veel weten, maar jij weet blijkbaar meer dan ik!Reini schreef:Wat spannend Eline!!! Een nieuwe pup!!! Gefeliciteerd alvast!
Met jou komt het zeker wel goed jij weet hartstikke veel![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Reini
- Zeer actief
Excuzes-moi. Ben zo druk met mijn eigen pup dat ik overal puppenbeesten zie!!!Eline* schreef:Ik mag veel weten, maar jij weet blijkbaar meer dan ik!Reini schreef:Wat spannend Eline!!! Een nieuwe pup!!! Gefeliciteerd alvast!
Met jou komt het zeker wel goed jij weet hartstikke veel![]()
Een pup?
![]()
![]()
Het wordt dus geen pup??

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja, nu wel,Reini schreef:Jij doet het ook geweldig Sanneke!!Mama Sanneke schreef:Ik had dat ook in het begin met Luka hoor.
Maar jij bent gelukkig goed voorbereid, het loopt vast wel goed
Ik las bij een ander topic dat Luka keurig had gevolgd!!!
maar als ik zo goed als jij was voorbereid had dit misschien al een jaar geleden gekunnen.
Het lag niet aan hem, maar aan mij.
Dat gaat jou niet overkomen, daar ben ik rotsvast van overtuigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- stefanie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga samen met Marc en Martijn naar Spanje. Ik wil kiezen en ik wil eerst uitgebreid kennis maken voordat ik besluit een hond te nemen.stefanie schreef:Ben ook heel nieuwsgierig Eline.Ga je zelf naar Spanje of adopteer je een hond via één van de stichtingen?
Ik vind het echt erg erg leuk, maar ook ontzettend spannend!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Reini
- Zeer actief
Ik las al eerder dat je graag weer een maatje voor Nelson erbij neemt dus ik hoop voor je dat een leuke hond vind!Eline* schreef:Ik ga samen met Marc en Martijn naar Spanje. Ik wil kiezen en ik wil eerst uitgebreid kennis maken voordat ik besluit een hond te nemen.stefanie schreef:Ben ook heel nieuwsgierig Eline.Ga je zelf naar Spanje of adopteer je een hond via één van de stichtingen?
Wat het gaat worden weet ik dus nog niet.
Nog 7 weken wachten, dat duurt niet zo lang meer!
Spannend hoor!!!

- stefanie
- Zeer actief
Leuk zeg! Kan me voorstellen dat je al staat te trappelen om er heen te gaan.
Mijn beide honden heb ik 'uitgezocht' via een stichting. Dan ga je dus uit van een foto en een kort verhaaltje (soms ook helemaal niks). En eigenlijk weet je soms dan nog niks.
Lijkt me wel 'handiger' om een hond in het echie te kunnen zien en mee te maken.
Sterkte met wachten
en alvast heel veel plezier in Spanje!
Mijn beide honden heb ik 'uitgezocht' via een stichting. Dan ga je dus uit van een foto en een kort verhaaltje (soms ook helemaal niks). En eigenlijk weet je soms dan nog niks.
Lijkt me wel 'handiger' om een hond in het echie te kunnen zien en mee te maken.
Sterkte met wachten
- bobientje
- Actief
heel herkenbaar hoor, koudwatervrees.
heb ik ook gehad. na lang wikken en wegen wat voor hond er moest komen en uiteindelijk bobbie uitgezocht te hebben zag ik ook beren op de weg toen de datum naderde dat we hem konden ophalen.
zou het wel goed gaan, kan ik hem wel opvoeden enz enz. ik verheugde me er ontzettend op maar kon deze gevoelens ook niet wegdrukken.
en ik had me ook goed voorbereid, al een cursus uitgezocht ed.
toen gingen we hem ophalen en mijn twijfels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, het geluksgevoel overheerste.
hij is nu net een jaar geworden en alles is goed gegaan. het is een blije, lieve, makkelijke hond, zit goed in zijn velletje en wij zijn erg blij met hem.
de wil is er, het komt heus allemaal goed, dat zul je wel zien.
veel plezier met je pup.
heb ik ook gehad. na lang wikken en wegen wat voor hond er moest komen en uiteindelijk bobbie uitgezocht te hebben zag ik ook beren op de weg toen de datum naderde dat we hem konden ophalen.
zou het wel goed gaan, kan ik hem wel opvoeden enz enz. ik verheugde me er ontzettend op maar kon deze gevoelens ook niet wegdrukken.
en ik had me ook goed voorbereid, al een cursus uitgezocht ed.
toen gingen we hem ophalen en mijn twijfels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, het geluksgevoel overheerste.
hij is nu net een jaar geworden en alles is goed gegaan. het is een blije, lieve, makkelijke hond, zit goed in zijn velletje en wij zijn erg blij met hem.
de wil is er, het komt heus allemaal goed, dat zul je wel zien.
veel plezier met je pup.

-
Sjiel
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ook hier heel herkenbaar. Ik was met Moos ook zo vreselijk bang om iets fout te doen. Of ik had nachtmerries dat Moos een vreselijk agressieve pup bleek te zijn die ik helemaal niet in goede banen kon leiden; dat soort dingen.
De eerste nacht dat hij er was, en er een hondje van amper een kilo naast mijn bed lag te slapen, sloeg ook de paniek toe. Ik was alleen verantwoordelijk voor dit wezentje; en wat nou als hij opeens ziek werd?
Of, wat nou als de Bouvier van de overkant mijn Maltezer-pupje opeens verscheurt?
En toen bleef Moos maar in mijn handen bijten, en was hij met 4 maanden nog niet helemaal zindelijk. Ik moest toch wel wat fout doen!
Maar het is toch allemaal goed gekomen
Met Saar heb ik dat gelukkig een heel stuk minder, waardoor ik ook veel meer kan genieten van de puppytijd. Als zij in huis plast, nou ja, kan gebeurden, zindelijk wordt ze wel een keertje (en wonder boven wonder, is Saar nu met 3 maanden al wel praktisch helemaal zindelijk
). En ik weet ook veel meer dat bepaald gedrag gewoon normaal puppengedrag is, en dat ik geen monster-pup in huis heb gehaald.
Dus, die angst is volgens mij hardstikke normaal. Probeer er alleen niet teveel in op te gaan, want dan mis je, net zoals Roelfien en ik, heel veel leuke dingen van de puppytijd!
De eerste nacht dat hij er was, en er een hondje van amper een kilo naast mijn bed lag te slapen, sloeg ook de paniek toe. Ik was alleen verantwoordelijk voor dit wezentje; en wat nou als hij opeens ziek werd?
Of, wat nou als de Bouvier van de overkant mijn Maltezer-pupje opeens verscheurt?
En toen bleef Moos maar in mijn handen bijten, en was hij met 4 maanden nog niet helemaal zindelijk. Ik moest toch wel wat fout doen!
Maar het is toch allemaal goed gekomen
Met Saar heb ik dat gelukkig een heel stuk minder, waardoor ik ook veel meer kan genieten van de puppytijd. Als zij in huis plast, nou ja, kan gebeurden, zindelijk wordt ze wel een keertje (en wonder boven wonder, is Saar nu met 3 maanden al wel praktisch helemaal zindelijk
Dus, die angst is volgens mij hardstikke normaal. Probeer er alleen niet teveel in op te gaan, want dan mis je, net zoals Roelfien en ik, heel veel leuke dingen van de puppytijd!

- starfleet
- Erelid
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik had het met mijn eerste pup ook terwijl ik daar jaren op gewacht had. Bij de tweede zag ik vooral op tegen de korte nachten, het zindelijk maken, het weer zo'n handenhapper in huis, het 10 keer per dag naar buiten etc. Dat was reëelReini schreef:Ik bereid me al jaren voor, daarom snap ik de paniek ook niet!!
Maar koudwatervreees, ja. Dat heb ik ook heel erg gehad de eerste keer en ook vlak voor de bevalling van mijn eerste kind. Vette paniek.
Anne
-
Baily
Als ik je een advies mag geven, pin jezelf niet teveel vast met wat je in boeken leest. De ervaring is de beste leermeester. Uit sommige boeken kun je inderdaad veel leren, maar hou daar ook niet te star aan vast. Net als bij mensen is geen hond hetzelfde en jouw hond kan ergens anders misschien beter op reageren als wat jij hebt gelezen.
Hier op het forum zijn mensen die echt heel veel weten. Ik denk dat je daar bij probleempjes waar je ongetwijfeld tegenaan zult lopen, meer aan hebt.
Denk niet te snel dat het niet goed is wat je doet als alles niet gaat zoals het zou moeten. Geniet gewoon van die puppentijd.
En iedereen doet wel eens wat fout en dat kun je meestal wel weer rechtbreien hoor. 
Hier op het forum zijn mensen die echt heel veel weten. Ik denk dat je daar bij probleempjes waar je ongetwijfeld tegenaan zult lopen, meer aan hebt.
Denk niet te snel dat het niet goed is wat je doet als alles niet gaat zoals het zou moeten. Geniet gewoon van die puppentijd.
-
Reini
- Zeer actief
Doe ik ook niet hoor, ik haal er een hoop informatie uit en richtlijnen maar iedere hond is weer anders inderdaad!!Baily schreef:Als ik je een advies mag geven, pin jezelf niet teveel vast met wat je in boeken leest. De ervaring is de beste leermeester. Uit sommige boeken kun je inderdaad veel leren, maar hou daar ook niet te star aan vast.
Ik hoop gewoon dat die zenuwen een beetje overgaan. Ik heb er eerder ook nog geen last van gehad maar hoe dichterbij het komt hoe erger het lijkt te worden. Misschien als de pup er straks is dat het wel overgaat omdat hij dan wezenlijk een deel van mijn leven uitmaakt.
Ik hoop dat het dan allemaal een beetje vanzelf gaat omdat ik er dan toch de hele dag mee bezig ben.

-
Reini
- Zeer actief
Goeie tip!! Ik ga zondag al een hondenschool van de kynologen club hier in de buurt bezoeken en dan zal ik gelijk gaan klikken in mijn hoofd!!Sjiel schreef:Je kan vast bij cursus gaan kijken en meedoen in je hoofd (klik als een hondje het goed doet) en alvast je negeer-plan trekken

- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Eline, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor: waarom een hond uit Spanje?Eline* schreef:Ik ga samen met Marc en Martijn naar Spanje. Ik wil kiezen en ik wil eerst uitgebreid kennis maken voordat ik besluit een hond te nemen.stefanie schreef:Ben ook heel nieuwsgierig Eline.Ga je zelf naar Spanje of adopteer je een hond via één van de stichtingen?
Wat het gaat worden weet ik dus nog niet.
Misschien had je het hier op het forum al verteld, maar zolang ben ik hier nog niet....
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan duizend en eén reden noemen, maar de voornaamste is omdat ik het leuk vind. Ik heb al een spanjaard en dat vind ik een hele leuke hond. Het is een hele vrolijke blije hond zonder complexen en gedonder.Nanc schreef:Eline, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor: waarom een hond uit Spanje?
Misschien had je het hier op het forum al verteld, maar zolang ben ik hier nog niet....
Ik wil graag een herplaatser, omdat ik niet wil dat er pups voor mij gefokt worden als er al honden zat zonder baas zijn. In de nederlandse asiels zitten het type hond wat ik zoek weinig en daarbij zijn ze verzekerd van een goed huis in Nederland. Ik zoek namelijk dit keer een makkelijke kleine/middelgrote hond. Die hebben in Nederland zo een nieuwe baas. In spanje niet. Daar blijven ze in asiels totdat ze omvallen of worden ingeslapen. Ze hebben het daar niet geweldig en hun toekomst (als die er al is) is weinig hoopgevend.
Daarom dus.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel!Nanc schreef:Nou, ik denk dat jij er weer eentje heel gelukkig gaat maken![]()
Succes met het uitzoeken van je nieuwe maatje. Zal wel moeilijk zijn om te kiezen denk ik.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
jidde
Ik had vorige week ook een pup in huis. Ik lees ontzettend veel over pups en weet meestal wel advies te geven, maar opeens komt het toch erg dichtbij
Achteraf heb ik mij druk om niets gemaakt, want het viel allemaal zo ontzettend mee.
Over 7 of 8 weken komt er een pup, ik denk dat dat ook prima zal verlopen
Over 7 of 8 weken komt er een pup, ik denk dat dat ook prima zal verlopen
- Niekie
- Zeer actief
Het komt goed, Reini. Je doet het hartstikke goed! Jullie hebben je goed voorbereid, vragen gesteld, gelezen. Zorgvuldig een fokker uitgezocht, je hebt de tijd voor een pup. Helemaal goed dus.
Geniet er nou maar van! Maar ik kan me voorstellen dat je ook opeens bang bent, die kleine lieve pup is straks wel helemaal afhankelijk van jullie.
Ook met de keuze van de pup denk ik dat het wel goed komt. Volg je gevoel en overleg met de fokker. Welke pup vindt de fokker het beste bij jullie passen? Jullie zien maar een momentopname van de pups, de fokker ziet ze 8 weken lang.
Bovendien vind ik ook dat pups nog zoveel kunnen veranderen. Ze zijn nog zo klein en hun karakter moet nog helemaal gevormd worden. Hoe ze nu zijn is een indicatie, maar zegt ook lang niet alles.
Succes en veel voorpret gewenst
Geniet er nou maar van! Maar ik kan me voorstellen dat je ook opeens bang bent, die kleine lieve pup is straks wel helemaal afhankelijk van jullie.
Ook met de keuze van de pup denk ik dat het wel goed komt. Volg je gevoel en overleg met de fokker. Welke pup vindt de fokker het beste bij jullie passen? Jullie zien maar een momentopname van de pups, de fokker ziet ze 8 weken lang.
Bovendien vind ik ook dat pups nog zoveel kunnen veranderen. Ze zijn nog zo klein en hun karakter moet nog helemaal gevormd worden. Hoe ze nu zijn is een indicatie, maar zegt ook lang niet alles.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
Reini
- Zeer actief
Bedankt hoor!!Niekie schreef:Het komt goed, Reini. Je doet het hartstikke goed! Jullie hebben je goed voorbereid, vragen gesteld, gelezen. Zorgvuldig een fokker uitgezocht, je hebt de tijd voor een pup. Helemaal goed dus.
Toevallig hebben we vandaag een fokker uitgekozen en aanbetaald voor de eerste keuze van een pup. We hadden al diverse fokkers bezocht maar bij deze klikte het direct aan beide kanten!!
Over zes weken mag de pup mee naar huis en over drie weken maken we onze keus. Vanaf nu gaan we ieder weekend kijken en foto's maken! Ik begrijp inmiddels iets meer over pixels en dat soort fratsen dus ik zal in de fotohoek eens wat foto's plaatsen van het nest!!

- Niekie
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever