Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klappertanden
Moderator: moderatorteam
- sample
- Zeer actief
Klappertanden
Logeetje klappert met zijn tandjes. Volgens mij een vorm van onderdanigheid, zou dat kunnen? Tgebeurt als hij gecorrigeeerd wordt. Dan gaat hij zitten, met zijn oortjes plat, zijn blik niet rechtstreeks, maar vanuit een zijpositie richting die grote. En dan gaat hij zitten klapperen met zijn tandjes. Tziet er maf uit trouwens 
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geilheid..het gaat wel lekker vanavond trouwens!
Nelson klappert de tanden uit zijn bek van lekkere teefjes en hij schuimbekt er ook nog bij! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Bernadette
- Zeer actief
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Gast
-
Gast
- *Linda*
- Zeer actief
Volgens mij kunnen ze er ook beter door proeven. Veel honden doen het als ze bloed proeven, niet alleen bloed van loopse teefjes maar ook bij. bloed wat ze van een wondje aflikken van zichzelf. Mijn Jack Russel wil altijd als ik een frummeltje uit haar oog heb gehaald, dit van mijn vinger af likken en gaat dan ook vaak zitten klapperen 

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het stress is, hij wordt gecorrigeerd en gaat klappertanden.
Er zijn twee opties, of hij weet niet waarvoor hij gecorrigeerd wordt en je moet dus eerst goed vervangend gedrag aanleren en pas corrigeren als je 100% zeker bent dat je hond weet wat er van hem gevraagd wordt, of hij is hard en veelvuldig gecorrigeerd en brengt een correctie in verband met een baas die onberekenbaar en licht ontvlambaar wordt, hij is dan dus ook onzeker en zelfs wat bangig.
Ik zou hem dus niet meer corrigeren als dat klappertanden tot gevolg heeft. Train hem positief en leidt hem eerst af.
Er zijn twee opties, of hij weet niet waarvoor hij gecorrigeerd wordt en je moet dus eerst goed vervangend gedrag aanleren en pas corrigeren als je 100% zeker bent dat je hond weet wat er van hem gevraagd wordt, of hij is hard en veelvuldig gecorrigeerd en brengt een correctie in verband met een baas die onberekenbaar en licht ontvlambaar wordt, hij is dan dus ook onzeker en zelfs wat bangig.
Ik zou hem dus niet meer corrigeren als dat klappertanden tot gevolg heeft. Train hem positief en leidt hem eerst af.
-
Nouba
- Actief
- Contacteer:
- linda
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
- chaco
- Actief
- sample
- Zeer actief
Tis gebeurt niet als ik hem corrigeer. Maar als grote lummel hem corrigeertMARC_S schreef:Ik denk dat het stress is, hij wordt gecorrigeerd en gaat klappertanden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dan is hij, heel logisch ook, nog niet helemaal zeker van wat hij kan verwachten als je andere hond zich boos maakt.sample schreef:
Tis gebeurt niet als ik hem corrigeer. Maar als grote lummel hem corrigeert
Misschien geeft je eigen hond wel subtiel signalen af die zeggen dat de kleine op moet passen voor een pak rammel :N:
- sample
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: