Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klappertanden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Klappertanden

Ongelezen bericht door sample »

Logeetje klappert met zijn tandjes. Volgens mij een vorm van onderdanigheid, zou dat kunnen? Tgebeurt als hij gecorrigeeerd wordt. Dan gaat hij zitten, met zijn oortjes plat, zijn blik niet rechtstreeks, maar vanuit een zijpositie richting die grote. En dan gaat hij zitten klapperen met zijn tandjes. Tziet er maf uit trouwens :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geilheid..het gaat wel lekker vanavond trouwens! :mrgreen: Nelson klappert de tanden uit zijn bek van lekkere teefjes en hij schuimbekt er ook nog bij! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Mijn hond doet dat ook alleen als er een loopse teef in de buurt is... Mijn hond zet meestal ook de haren op zijn kont overend.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Eline* schreef:Geilheid..het gaat wel lekker vanavond trouwens! :mrgreen: Nelson klappert de tanden uit zijn bek van lekkere teefjes en hij schuimbekt er ook nog bij! :wink:
Goh het lijkt Bo-ghy wel... :roll: :wink:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Eline* schreef:Geilheid..het gaat wel lekker vanavond trouwens! :mrgreen: Nelson klappert de tanden uit zijn bek van lekkere teefjes en hij schuimbekt er ook nog bij! :wink:
Voeg daar nog bellen blazen en een vage blik aan toe, mijn ouwe reu.
weg gehaald zit een virus in
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mees beperkt zich tot urine likken (van alle teefjes want je weet het maar nooit) en hevig snuffelen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb even mijn boek erbij gepakt. Kaakklapperen is een stressuiting, net als pootheffen, tongelen en grijnzen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Volgens mij kunnen ze er ook beter door proeven. Veel honden doen het als ze bloed proeven, niet alleen bloed van loopse teefjes maar ook bij. bloed wat ze van een wondje aflikken van zichzelf. Mijn Jack Russel wil altijd als ik een frummeltje uit haar oog heb gehaald, dit van mijn vinger af likken en gaat dan ook vaak zitten klapperen :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat het stress is, hij wordt gecorrigeerd en gaat klappertanden.
Er zijn twee opties, of hij weet niet waarvoor hij gecorrigeerd wordt en je moet dus eerst goed vervangend gedrag aanleren en pas corrigeren als je 100% zeker bent dat je hond weet wat er van hem gevraagd wordt, of hij is hard en veelvuldig gecorrigeerd en brengt een correctie in verband met een baas die onberekenbaar en licht ontvlambaar wordt, hij is dan dus ook onzeker en zelfs wat bangig.

Ik zou hem dus niet meer corrigeren als dat klappertanden tot gevolg heeft. Train hem positief en leidt hem eerst af. :wink:
Afbeelding
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

In dit geval is het stress, omdat het na die correctie gebeurt.

Maar wat Eline zegt klopt ook, het kan ook geilheid zijn. Mijn teven klapperen met hun kaken als de ander dekrijp is. En de plasjes zijn ook heerlijk....
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Eens een Belg, altijd een Belg.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Hier doen ze t als er een loopse teef in de buurt is of akls ze wat lekkers ruiken :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Indy klappertandt van stress bij de DA in de wachtruimte.
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Wij hebben alleen maar reuen die regelmatig aan elkaars pikkie likken :denken: Hierdoor gaan ze ook klappertanden en schuimbekken.
Komt ervan als ze nog nooit een teef in de buurt gehad hebben :roll:

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
sample
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat het stress is, hij wordt gecorrigeerd en gaat klappertanden.
Er zijn twee opties, of hij weet niet waarvoor hij gecorrigeerd wordt en je moet dus eerst goed vervangend gedrag aanleren en pas corrigeren als je 100% zeker bent dat je hond weet wat er van hem gevraagd wordt, of hij is hard en veelvuldig gecorrigeerd en brengt een correctie in verband met een baas die onberekenbaar en licht ontvlambaar wordt, hij is dan dus ook onzeker en zelfs wat bangig.

Ik zou hem dus niet meer corrigeren als dat klappertanden tot gevolg heeft. Train hem positief en leidt hem eerst af. :wink:
Tis gebeurt niet als ik hem corrigeer. Maar als grote lummel hem corrigeert :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sample schreef:
Tis gebeurt niet als ik hem corrigeer. Maar als grote lummel hem corrigeert :wink:
Dan is hij, heel logisch ook, nog niet helemaal zeker van wat hij kan verwachten als je andere hond zich boos maakt. :wink:
Misschien geeft je eigen hond wel subtiel signalen af die zeggen dat de kleine op moet passen voor een pak rammel :N:
Afbeelding
sample
Zeer actief

Kleintje was de enige uit het nest, dus geen broertjes en zusjes om correcties van te incasseren en leren. Zou dat zijn onzekerheid kunnen verklaren?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sample schreef:Kleintje was de enige uit het nest, dus geen broertjes en zusjes om correcties van te incasseren en leren. Zou dat zijn onzekerheid kunnen verklaren?
dat kan.... de eerste beginselen van honden taal onderling gemist...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”