Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

partij voor de dieren!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

irstas schreef:snap ook niet waarom ik hier op inga want je leest toch wat je zelf graag wil lezen.
ja? jij schrijft wat jouw op dat moment het beste uitkomt, ongeacht of het nog klopt met het voorgaande wat je gezegd hebt, dus m.a.w. je verhaal klopt van geen kant meer, je spreekt jezelf constant tegen.
en over dat andere stuk dat een fokker niet heeft gekozen voor de pups tja is een keus of allemaal dood of de moeder redden heb ik geen respect voor of zo is niet meer dan normaal.maar ja daar kies je toch zelf voor ga der niet over lopen zeiken ja.vraag me af waarom deze fokkers zich zoiezo aangesproken voelen.maar ja dat is ook hun probleem en niet dat van mij.
ik ben geen fokker allereerst, maar als ik ga fokken met m'n teef doe ik dat omdat het een rasverbetering is. En wie ben jij dan om te beslissen dat dat niet mag omdat jij dat niet goed vind?
Natuurlijk zijn er de broodfokkers die ik liever vandaag dan morgen zie verdwijnen, maar ik zie ook genoeg goede fokkers.
En nee, niet iedereen kiest voor z'n teef dus zo normaal is het helaas niet.
ps. waarom schrijf je dat ellenlange verhaal nou 2 x?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Ach mens, ga toch op volleybal of zo.

Wat weet jij nou over fokkers, alleen wat jij zelf gezien hebt en die je kent. :blah:
Je scheert alle fokkers over 1 kam en das niet slim, moet je niet doen.

Je hebt goede fokkers en hebt slechte fokkers.
Wie ben jij om te beoordelen wie de slechte fokker is en om een fokker die het allemaal goed voor elkaar heeft met zijn honden een slechte fokker te noemen?
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

malinois schreef:
irstas schreef:snap ook niet waarom ik hier op inga want je leest toch wat je zelf graag wil lezen.
ja? jij schrijft wat jouw op dat moment het beste uitkomt, ongeacht of het nog klopt met het voorgaande wat je gezegd hebt, dus m.a.w. je verhaal klopt van geen kant meer, je spreekt jezelf constant tegen.

ik heb niks gezegt over dieren uitroeien wel rassen laten verdwijnen maar daar hoef je ze niet voor af te maken.
en over dat andere stuk dat een fokker niet heeft gekozen voor de pups tja is een keus of allemaal dood of de moeder redden heb ik geen respect voor of zo is niet meer dan normaal.maar ja daar kies je toch zelf voor ga der niet over lopen zeiken ja.vraag me af waarom deze fokkers zich zoiezo aangesproken voelen.maar ja dat is ook hun probleem en niet dat van mij.
ik ben geen fokker allereerst, maar als ik ga fokken met m'n teef doe ik dat omdat het een rasverbetering is. En wie ben jij dan om te beslissen dat dat niet mag omdat jij dat niet goed vind?
Natuurlijk zijn er de broodfokkers die ik liever vandaag dan morgen zie verdwijnen, maar ik zie ook genoeg goede fokkers.
En nee, niet iedereen kiest voor z'n teef dus zo normaal is het helaas niet.
ps. waarom schrijf je dat ellenlange verhaal nou 2 x?
fokken met een teef om het ras te verbeteren??tja hoevaak gebeurt dit nog op vandaag en daar hoef je niet elk jaar nesten voor te fokken.

dat je voor je teef kiest als goede fokker vind ik niet meer als noraal dat dit niet altijd zo gaat weet ik ook.en over goeie fokkers laat ik me niet uit daar is niks op aan te merken dus daar heb ik het niet over.

een fokker die afhankelijk is van het inkomen door het verkopen van pups hoe goed die het ook voor heeft met zijn ras is in mijn ogen geen goede fokker.maar dat spreekt voor zich en daar heb ik het al over gehad dan krijg je dezelfde shit als de boeren keuzes moeten maken op finacieel gebied.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik weet niet welke fokkers jij kent, maar ik ken er verdomde weinig die wat inkomen betreft afhankelijk zijn van hun fokproduct.
Verder maak je nu eindelijk eens het verschil tussen een goede en een slechte fokker. Tot nu toe gooide je alles op 1 grote hoop in jouw reacties. Erg negatief ook en daar reageren mensen op.
Afbeelding
irstas

Branka schreef:Ik weet niet welke fokkers jij kent, maar ik ken er verdomde weinig die wat inkomen betreft afhankelijk zijn van hun fokproduct.
Verder maak je nu eindelijk eens het verschil tussen een goede en een slechte fokker. Tot nu toe gooide je alles op 1 grote hoop in jouw reacties. Erg negatief ook en daar reageren mensen op.
ik heb het hier alleen maar gehad over slechte fokkers, zoals ik al zei over de goede heb ik niks te zeggen dat spreekt voor zich.daar hoeven we het niet over te hebben maar die hebben van mij al een dikke duim gehad, maar ja die dingen leest iedereen overheen.
maar er voelen zich hier ook veel fokkers aangesproken dus die zullen daar dan wel bij horen denk ik dan zo he.

als je er voor kiest om met een misvormt ras verder te gaan fokken nee dan kan ik je geen goede fokker noemen.
Laatst gewijzigd door irstas op 08 apr 2005 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:Ik weet niet welke fokkers jij kent, maar ik ken er verdomde weinig die wat inkomen betreft afhankelijk zijn van hun fokproduct.
precies.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:als je er voor kiest om met een misvormt ras verder te gaan fokken nee dan kan ik je geen goede fokker noemen.
daar gaan we weer... wie ben jij om te beslissen of een ras misvormt is.
Afbeelding
irstas

malinois schreef:
irstas schreef:als je er voor kiest om met een misvormt ras verder te gaan fokken nee dan kan ik je geen goede fokker noemen.
dat beslis ik ook niet, dat is algemeen bekent een hond die beperkt is in zijn doen en hier last van ondervind daar heb ik het over.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:
malinois schreef:
dat beslis ik ook niet, dat is algemeen bekent een hond die beperkt is in zijn doen en hier last van ondervind daar heb ik het over.
maar waar ligt de grens dan? Voor de een ligt hij een stuk verder dan de ander. En daarnaast wil het nog niet zeggen dat een goede fokker van dat ras geen gezond exemplaar kan fokken vergeleken bij de exemplaren van de broodfokker
Afbeelding
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

tjeezz, wat eng hier zeg.
ik hou absoluut niet van dat radicale.
geen woorden maar moorden???? ja, heel diervriendelijk.
er moesten toch ook maar een paar rassen overblijven?
heb je je bedacht ofzo?
en broodfok, daar is iedereen toch wel over eens dat dat niet kan en het zou mooi zijn als daar iets aan gedaan zou worden.
maar ik heb dit topic ff doorgelezen, sta je echt achter al je uitspraken?
ben ook wel benieuwd wat voor honden jij hebt.
als iedereen bij die partij voor de dieren er zo over denk, gezien je uitspraken, maak ik me nergens druk over want dat wordt toch niets op die manier.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

irstas schreef:"ik kan gewoon via de officiele club gaan fokken met een ras zonder dat er ook maar iemand benul van heeft hoe het er aan toe gaat, je kan gewoon inteelt fokken en dan ook nog de pups met stamboom verkopen zonder dat iemand weet wie nou eigenlijk de echte vader of moeder is. wie komt er kijken als je gaat dekken? de raad van beheer?? iemand van de club???
niemand dus, de namen die jij op de stamboom zet bepaal je zelf en daar is geen controle over.....een simpel bloedtestje zou natuurlijk hiervoor een oplossing zijn maar word niet toegepast.
nu weet ik het zeker jij weet totaal helemaal niks je bent echt sorry maar TE DOM voor woorden als je nou eens over inteeld wil praten ga er dan eerst eens over lezen dan en alleen dan weet je wat je zegt want je lult als een kip zonder kop over inteeld zonder je weet wat de voor en nadelen wer van zijn, ga heen en vermenig vuldig je zelf alsjeblieft niet en kom noooooooit meer terug

mol :8):
irstas

Mol schreef:
irstas schreef:"ik kan gewoon via de officiele club gaan fokken met een ras zonder dat er ook maar iemand benul van heeft hoe het er aan toe gaat, je kan gewoon inteelt fokken en dan ook nog de pups met stamboom verkopen zonder dat iemand weet wie nou eigenlijk de echte vader of moeder is. wie komt er kijken als je gaat dekken? de raad van beheer?? iemand van de club???
niemand dus, de namen die jij op de stamboom zet bepaal je zelf en daar is geen controle over.....een simpel bloedtestje zou natuurlijk hiervoor een oplossing zijn maar word niet toegepast.
nu weet ik het zeker jij weet totaal helemaal niks je bent echt sorry maar TE DOM voor woorden als je nou eens over inteeld wil praten ga er dan eerst eens over lezen dan en alleen dan weet je wat je zegt want je lult als een kip zonder kop over inteeld zonder je weet wat de voor en nadelen wer van zijn, ga heen en vermenig vuldig je zelf alsjeblieft niet en kom noooooooit meer terug

eh mol dit gebeurt ik kan je zo een nest noemen waarbij het mis is gegaan, broer dekt zus perongeluk<grr wisten nog niet eens dat hun teef loops was, ja fokker was zwanger en nog meer van die smoesjes, fokker komt er pas achter als de teef al bijna bevallen moet, geeft als vader een hele andere reu op en verkoopt de pups met stamboom dus de nieuwe baasjes denken dat ze een pup hebben uit een geweldig goed nest, dit gebeurt in nederland vaker dan je denkt.<voor de duidelijkheid hier ben ik zwaar tegen!!!!!!!!maar ik sluit er mijn ogen niet voor.maar het zegt genog over de wetgeving van nederland over het fokbeleid , een zooitje

lees je nou echt wel wat ik schrijf meen je nou echt dat ik niet weet wat inteelt voor een problemen geeft.. of dat ik hier voor inteelt ben ofzo.jij kan echt niet lezen en bent gewoon een dolle stier zonder kop.

als koper van een pup denk je dat je als je via de raad van beheer en rassenvereniging een pup koopt dat het wel goed zit, koopt een pup met stamboom en je hebt gewoon een inteeltpup.....hiermee geef ik aan hoe goed<dus niet...het is geregeld in nederland.en dat inteelt nest komt van een heel goed aangeschreven fokker ik zal de naam niet op gaan schrijven want ze doen het niet alleen.

laat bloed testen kan een hoop ellende voorkomen weet waar je pup van afstamt want een stamboom zegt niks.
Laatst gewijzigd door irstas op 08 apr 2005 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

irstas schreef:
Mol schreef:

eh mol dit gebeurt ik kan je zo een nest noemen waarbij het mis is gegaan, broer dekt zus perongeluk, fokker komt er pas achter als de teef al bijna bevallen moet, geeft als vader een hele andere reu op en verkoopt de pups met stamboom dus de nieuwe baasjes denken dat ze een pup hebben uit een geweldig goed nest, dit gebeurt in nederland vaker dan je denkt.<voor de duidelijkheid hier ben ik zwaar tegen!!!!!!!!maar ik sluit er mijn ogen niet voor.maar het zegt genog over de wetgeving van nederland over het fokbeleid , een zooitje

lees je nou echt wel wat ik schrijf meen je nou echt dat ik niet weet wat inteelt voor een problemen geeft.. of dat ik hier voor inteelt ben ofzo.jij kan echt niet lezen en bent gewoon een dolle stier zonder kop.

als koper van een pup denk je dat je als je via de raad van beheer en rassenvereniging een pup koopt dat het wel goed zit, koopt een pup met stamboom en je hebt gewoon een inteeltpup.....hiermee geef ik aan hoe goed<dus niet...het is geregeld in nederland.en dat inteelt nest komt van een heel goed aangeschreven fokker ik zal de naam niet op gaan schrijven want ze doen het niet alleen.

laat bloed testen kan een hoop ellende voorkomen weet waar je pup van afstamt want een stamboom zegt niks.
als er 1 een kip zonder kop is ben jij het wel....

dat 'fokkers' andere ouders op geven is niet juist, laat ik daar duidelijk over zijn...

maar inteelt is niet per definitie een vreselijk iets, maar goed daar heb jij dus het verstand niet voor....
irstas

yamie schreef:
irstas schreef:
Mol schreef:

eh mol dit gebeurt ik kan je zo een nest noemen waarbij het mis is gegaan, broer dekt zus perongeluk, fokker komt er pas achter als de teef al bijna bevallen moet, geeft als vader een hele andere reu op en verkoopt de pups met stamboom dus de nieuwe baasjes denken dat ze een pup hebben uit een geweldig goed nest, dit gebeurt in nederland vaker dan je denkt.<voor de duidelijkheid hier ben ik zwaar tegen!!!!!!!!maar ik sluit er mijn ogen niet voor.maar het zegt genog over de wetgeving van nederland over het fokbeleid , een zooitje

dat 'fokkers' andere ouders op geven is niet juist, laat ik daar duidelijk over zijn...

maar inteelt is niet per definitie een vreselijk iets, maar goed daar heb jij dus het verstand niet voor....
ik heb het hier niet over halfbroer op halfzus maar over broer en zus uit het zelfde nest.en nogmaals dit was een idioot ongelukje wat via de raad van beheer weer makkelijk recht gezet kan worden.door gewoon een topreu op de stamboom te gebruiken, dat dit mogelijk is daar heb ik het over dat is gewoonweg ernstig en dat weten de meeste mensen niet.
maar ja als jullie dit willen goedpraten dan hebben jullie je best gedaan nu.

ik heb het hier niet over inteelt maar als dit mogelijk is kan met alles genkoeit worden en kunnen de stambomen eigenlijk gewoon afgeschaft worden want wat hebben we er dan eigenlijk aan als er toch alleen maar mee gefraudeert kan worden.
Laatst gewijzigd door irstas op 08 apr 2005 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

irstas schreef:
yamie schreef:
irstas schreef:
Mol schreef: nu weet ik het zeker jij weet totaal helemaal niks je bent echt sorry maar TE DOM voor woorden als je nou eens over inteeld wil praten ga er dan eerst eens over lezen dan en alleen dan weet je wat je zegt want je lult als een kip zonder kop over inteeld zonder je weet wat de voor en nadelen wer van zijn, ga heen en vermenig vuldig je zelf alsjeblieft niet en kom noooooooit meer terug

ik heb het hier niet over halfbroer op halfzus maar over broer en zus uit het zelfde nest.en nogmaals dit was een idioot ongelukje wat via de raad van beheer weer makkelijk recht gezet kan worden.door gewoon een topreu op de stamboom te gebruiken, dat dit mogelijk is daar heb ik het over dat is gewoonweg ernstig en dat weten de meeste mensen niet.
nee dat wil ik niet goed praten, je moet alleen niet alles over 1 kam scheren... het soort fokkers, wat dit soort foutjes verdoezelt is slecht... dat het kan via de raad is idd een tekortkoming... ik ken ook een teef die goed (heeft) gescoord op de show, en pupjes heeft gehad die verkocht zijn aan fokkers die daar weer mee verder willen... helaas is de vader die op papier staat niet de werkelijke vader... dat is zeer kwalijk en verneuk je een ras mee..

maar het is niet zo zwart wit dat een broer zus combi niet kan of niet oke is... een fokker die weet wat hij/zij in huis heeft, zijn lijnen kent, kan dit zeer zeker doen... ten goede van een ras ja....

ik praat niks goed van kneuzen onder de fokkers, maar jij moet niet alles zwart/ wit stellen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

irstas schreef: toen ik nog onwetend was heb ik mezelf eens ontzettend kwaad gemaakt toen een dj op 3fm riep dat ze de hondenshows moesten afschaffen, onder het mom van dierenleed.
?? wat hondenshows zijn toch juist goed voor het welzijn van de rassen dacht ik toen nog...ja was toen net klaar met mijn theorie hondentrimmen en hadden zelfs les gehad van een keurmeester/fokker, mooie verhalen ja,
totdat ik zelf fokkers leerde kennen en mee naar de hondeshows ging, het is toch allemaal een grote nep en rotzooi bij de fokkers onderling, concurrentie, ik mis de eeneid bij fokkers onderling een beetje samen zorgen dat het ras in ere blijft is er niet bij.
Ik weet niet over fokkers van welk ras je het nu hebt hoor.
Kom eens naar een show en zoek de fokkers van de Laekense Herder eens op; niks nep, rotzooi, concurrentie en juist heel veel eenheid en met elkaar ervoor zorgen dat het ras in ere blijft!
Hou eens op met alles en iedereen over 1 kam te scheren wil je! :denken:
irstas

Geplaatst: Vr Apr 08, 2005 3:49 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------

irstas schreef:

toen ik nog onwetend was heb ik mezelf eens ontzettend kwaad gemaakt toen een dj op 3fm riep dat ze de hondenshows moesten afschaffen, onder het mom van dierenleed.
?? wat hondenshows zijn toch juist goed voor het welzijn van de rassen dacht ik toen nog...ja was toen net klaar met mijn theorie hondentrimmen en hadden zelfs les gehad van een keurmeester/fokker, mooie verhalen ja,
totdat ik zelf fokkers leerde kennen en mee naar de hondeshows ging, het is toch allemaal een grote nep en rotzooi bij de fokkers onderling, concurrentie, ik mis de eeneid bij fokkers onderling een beetje samen zorgen dat het ras in ere blijft is er niet bij.

Ik weet niet over fokkers van welk ras je het nu hebt hoor.
Kom eens naar een show en zoek de fokkers van de Laekense Herder eens op; niks nep, rotzooi, concurrentie en juist heel veel eenheid en met elkaar ervoor zorgen dat het ras in ere blijft!
Hou eens op met alles en iedereen over 1 kam te scheren wil je!
nou daar mag je toch wel heel trots op zijn.hoef jij je ook niet aangesproken te voelen.
yamie schreef:
irstas schreef:
yamie schreef:
irstas schreef: eh mol dit gebeurt ik kan je zo een nest noemen waarbij het mis is gegaan, broer dekt zus perongeluk, fokker komt er pas achter als de teef al bijna bevallen moet, geeft als vader een hele andere reu op en verkoopt de pups met stamboom dus de nieuwe baasjes denken dat ze een pup hebben uit een geweldig goed nest, dit gebeurt in nederland vaker dan je denkt.<voor de duidelijkheid hier ben ik zwaar tegen!!!!!!!!maar ik sluit er mijn ogen niet voor.maar het zegt genog over de wetgeving van nederland over het fokbeleid , een zooitje

nee dat wil ik niet goed praten, je moet alleen niet alles over 1 kam scheren... het soort fokkers, wat dit soort foutjes verdoezelt is slecht... dat het kan via de raad is idd een tekortkoming... ik ken ook een teef die goed (heeft) gescoord op de show, en pupjes heeft gehad die verkocht zijn aan fokkers die daar weer mee verder willen... helaas is de vader die op papier staat niet de werkelijke vader... dat is zeer kwalijk en verneuk je een ras mee..

maar het is niet zo zwart wit dat een broer zus combi niet kan of niet oke is... een fokker die weet wat hij/zij in huis heeft, zijn lijnen kent, kan dit zeer zeker doen... ten goede van een ras ja....

ik praat niks goed van kneuzen onder de fokkers, maar jij moet niet alles zwart/ wit stellen
daar gaan we weer.... wit hoeven we het niet over te hebben als het verbeteringen betreft daar zeg ik niks over. ik heb het hier ook niet over de fok zelf over inteelt of wat dan ook, dit was een voorbeeld verhaal en als dit mogelijk is kan er in alle opzichten geknoeit worden zo ook met hd uitslagen enz wat zegt een stamboom dan nog?? daar kun je toch helemaal niet meer van opaan.nee een goede fokker zal hier normaal niet mee knoeien maar voor de slechte onder de fokkers word het wel heel makkelijk gemaakt om via de zogenaamde goede en officiele weg te fokken.
Mol
Zeer actief

irstas schreef:
yamie schreef:
irstas schreef:
Mol schreef: nu weet ik het zeker jij weet totaal helemaal niks je bent echt sorry maar TE DOM voor woorden als je nou eens over inteeld wil praten ga er dan eerst eens over lezen dan en alleen dan weet je wat je zegt want je lult als een kip zonder kop over inteeld zonder je weet wat de voor en nadelen wer van zijn, ga heen en vermenig vuldig je zelf alsjeblieft niet en kom noooooooit meer terug

ik heb het hier niet over inteelt maar als dit mogelijk is kan met alles genkoeit worden en kunnen de stambomen eigenlijk gewoon afgeschaft worden want wat hebben we er dan eigenlijk aan als er toch alleen maar mee gefraudeert kan worden.

waar heb je het dan wel over je heb het over inteeld inteeld is bij defenitie niet slecht, en dat er geshoemelt word met stambomen dat is al zou oud als dat er ras honden bestaan klaar dit gebeurt ook met outcros honden, maar je maakt een punt om vervolgens totaal het tegen over gestelde te beweren ga toch fietsen.

linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Mens kruip toch terug onder je steen en ga een winterslaap houden ofzo!! Eerst praat je over honden uitroeien en nu over fokkers aanpakken,wat wil je nu eigenlijk?? Kom je aandacht te kort ofzo :roll:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
irstas

dus jij keurt het goed dat als bij een fokker broer volle zus dekt terwijl dit niet de bedoeling was , en dat ze dan een andere reu als dekreu opgeven bij de raad van beheer en het dus zo op de stamboom komt te staan, dat de kopers van de pups dus gewoon bedondert worden.ik heb het hier dus niet over of inteelt goed is ja of nee!!!!!!daar zijn jullie toch voor experts op het gebied van fokken.
ik vind het idioot dat het mogelijk is terwijl hier een makkelijke oplossing voor is,maar ja wie ben ik he.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Tuurlijk keur ik dat niet goed,maar je praat nu heel ergens anders over dan je in t begin van dit topic deed!!
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
irstas

linda schreef:Mens kruip toch terug onder je steen en ga een winterslaap houden ofzo!! Eerst praat je over honden uitroeien en nu over fokkers aanpakken,wat wil je nu eigenlijk?? Kom je aandacht te kort ofzo :roll:
honden uitroeien heb ik niet gezegt!! wel rassen laten uitsterven ja maar dat is iets anders en daar hoef je geen honden voor af te maken.de reden daarvoor is duidelijk alleen maar rechtzetten wat wij zelf veroorzaakt hebben honden die lijden omdat wij ze zo leuk vinden zo.
ja dat fokkers aangepakt moeten worden is iets wat hier nou eenmaal bijhoort.
Mol
Zeer actief

irstas schreef:dus jij keurt het goed dat als bij een fokker broer volle zus dekt terwijl dit niet de bedoeling was , en dat ze dan een andere reu als dekreu opgeven bij de raad van beheer en het dus zo op de stamboom komt te staan, dat de kopers van de pups dus gewoon bedondert worden.ik heb het hier dus niet over of inteelt goed is ja of nee!!!!!!daar zijn jullie toch voor experts op het gebied van fokken.
ik vind het idioot dat het mogelijk is terwijl hier een makkelijke oplossing voor is,maar ja wie ben ik he.
zeg ik dat waar heb ik dat geschreven dan?
je moet be-gr-ij-pend lezen
ik zeg dat er al 100 jaar met stambomen wordt gesjoemeld.
en dat er een keer perongelijk broer zus combi is gebeurt tja das kut is dit bij een echte fokker gebeurt of bij iemand die af en toe een nestje heeft, het verhaal komt me namelijk zo bekent voor.
maar goed maak je punt en hou er over op je lult je eigen alleen maar in een hoek.

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Kortom, je hebt nog niets nieuws bijgedragen en alleen maar mensen boos genmaakt met je apekool.
Wat je verteld is OUD nieuws en heeft een baard van minstens vijf meter. Hier op het forum hebben we het daar tot uit den treure over gehad.
Dus kom terug als je iets zinnigs bij te dragen hebt of blijf idd maar onder je steen.

BYE!!!!!
:zwaai
irstas

Mol schreef:
irstas schreef:dus jij keurt het goed dat als bij een fokker broer volle zus dekt terwijl dit niet de bedoeling was , en dat ze dan een andere reu als dekreu opgeven bij de raad van beheer en het dus zo op de stamboom komt te staan, dat de kopers van de pups dus gewoon bedondert worden.ik heb het hier dus niet over of inteelt goed is ja of nee!!!!!!daar zijn jullie toch voor experts op het gebied van fokken.
zeg ik dat waar heb ik dat geschreven dan?
je moet be-gr-ij-pend lezen
ik zeg dat er al 100 jaar met stambomen wordt gesjoemeld.
en dat er een keer perongelijk broer zus combi is gebeurt tja das kut is dit bij een echte fokker gebeurt of bij iemand die af en toe een nestje heeft, het verhaal komt me namelijk zo bekent voor.
maar goed maak je punt en hou er over op je lult je eigen alleen maar in een hoek.

ja en dat moet dan maar zo blijven gewoon sjoemelen met stambomen omdat ze het al 100 jaar zo doen :roll: , daar is een hele makkelijke oplossing voor omdat te voorkomen, waarom laten ze het dan maar gewoon zo, omdat het volgens jou eens 1 x gebeurt is.

mijn verhaal is gebeurt bij een goed aangeschreven fokker die al jaren fokt, dit verhaal komt je bekent voor omdat het niet iets is wat maar af en toe voor komt, en niet alleen hiermee kan genkoeit worden maar dit geeft aan dat op alle punten geknoeit kan worden.

en ja dat weet jij al honderd jaar fijn voor jou maar ik wil het hier even opnemen voor de mensen die een pup op een goede manier willen aanschaffen die zijn hier niet van op de hoogte en denken in goed vertrouwen een goede pup te kopen.

ik vind de fokkers hier erg voor zichzelf spreken en de rest boeit jullie allemaal niet, kunnen jullie je wel verplaatsn in iemand anders bv de persoon die een pup komt kopen.

en nee mol ik zal me niet vermeerderen ik ga mijn kind toch niet het leed aandoen wat ik elke dag van mijn ziekte moet ondervinden, is ook erfelijk daar hoor je als mens net zo goed rekening mee te houden, hebben het nu al 3 generaties doorgegeven en bij mij stopt het.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

irstas schreef:honden uitroeien heb ik niet gezegt!! wel rassen laten uitsterven ja '
" zullen er heel wat rassen verdwijnen in nederland ."
Dat heet volgens mij toch echt uitroeien hoor :denken:
Wie wil je nou uitroeien?
De fokkers of de honden?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
irstas

maxcola schreef:
irstas schreef:honden uitroeien heb ik niet gezegt!! wel rassen laten uitsterven ja '
De fokkers of de honden?
uitroeien van een ras dat is wat hitler met de joden heeft geprobeert, uit laten sterven bedoel ik stoppen met het fokken van een ras daar hoef je geen honden voor af te maken.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

:blah: :blah: :blah:

OUD NIEUWSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je eens het forum na zou lezen, zou je zien dat hier al heel wat vaker over dit soort praktijken gediscusieerd is en nog.
De Marktplaats is wel 100 keer over de tong gegaan over het aanbieden van pups en broodfok.

Ieder mens met een gezond verstand weet toch al lang dat dit gebeurt. Daar hebben we jou echt niet voor nodig.
Zeker niet op jou manier van preken.

Je preekt tegen de verkeerde personen!!!!!

Ga eens emails sturen naar een paar van die luitjes op de marktplaats. Of geef ze aan bij de dierenbescherming.

dat doe ik ook. Ik ga niet zitten mekkeren hier op het forum over dierenmishandeling. Als ik iets zie dan bel ik meteen de politie of dieren bescherming. Ik ga geen onschuldige mensen afzeiken op het forum en met mijn vingertje wijzen.
Al helemaal niet naar mensen die bijvoorbeeld veel verdriet hebben gehad omdat ze een nest verloren zijn door omstandigheden.Mensen die veel van hun hond houden en het verschrikkelijk vinden wat er gebeurt is.
Wie ben jij dan hé! :tong:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Over welk ras heb je het?
Groetjes Els
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

irstas schreef:
maxcola schreef:
De fokkers of de honden?
uitroeien van een ras dat is wat hitler met de joden heeft geprobeert, uit laten sterven bedoel ik stoppen met het fokken van een ras daar hoef je geen honden voor af te maken.
Okay,uitsterven is geen uitroeien dan.
Maar hoe wil je dat met die fokkers doen dan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”