Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe doen jullie dat met BARF? (rotzooi)
Moderator: moderatorteam
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe doen jullie dat met BARF? (rotzooi)
Het voeren van BARF, daarbij geef je toch o.a. botten met stukken vlees eraan? Hoe doe je dat zonder dat je hele huis onder de prut komt te zitten? De groente en fruit-prutjes zijn niet zo'n probleem, maar die botten met vlees. Tip sleept een bot echt het hele huis door. Mam is daar niet zo blij mee, en ik ook niet.
De botten met vlees die ik af en toe tussendoor geef, geef ik nu dus buiten met droog weer. Buiten even de tuinslang eroverheen en het is weer schoon. Maar binnen?
Hoe doen jullie dat? Daar heb ik nog niet echt iets over kunnen vinden.
De botten met vlees die ik af en toe tussendoor geef, geef ik nu dus buiten met droog weer. Buiten even de tuinslang eroverheen en het is weer schoon. Maar binnen?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Precies om die reden vervang ik mijn in- en insmerige kleed in de huiskamer niet
Een paar keer per jaar maak ik het goed schoon met schoonmaak en borstel, en kijk dan weer met lede ogen toe hoe het steeds viezer wordt.
Gelukkig zijn de kleuren zo dat het niet zo erg opvalt (wit wordt beige en beige wordt bruin en oud-roze wordt ouder-roze).
Op dat kleed gebeurt van alles: kluiven, doorslikken, uitkotsen, oplikken, te vies voor woorden
Gelukkig beperken ze hier hun knaagactiviteiten tot dit kleed zodat de schade beperkt blijft. Elders sta ik het gewoon niet toe, dan stuur ik ze terug.

Een paar keer per jaar maak ik het goed schoon met schoonmaak en borstel, en kijk dan weer met lede ogen toe hoe het steeds viezer wordt.
Gelukkig zijn de kleuren zo dat het niet zo erg opvalt (wit wordt beige en beige wordt bruin en oud-roze wordt ouder-roze).
Op dat kleed gebeurt van alles: kluiven, doorslikken, uitkotsen, oplikken, te vies voor woorden

Gelukkig beperken ze hier hun knaagactiviteiten tot dit kleed zodat de schade beperkt blijft. Elders sta ik het gewoon niet toe, dan stuur ik ze terug.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Erelid
- Contacteer:
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dus niet de beschikking over zo'n plek waar Tip dat mag. Dat slepen is (deels) nog wel af te leren, maar dan nog. Hij eet altijd in de keuken, en mam wil "niet dat gore rauwe vlees bij mijn lekkere hygiënische eten!" Sowieso is het mijn hond en is zij niet zo voor "dat BARF-gedoe, want een hond eet brokken en daarmee uit".
Maar jullie beperken de rotzooi dus gewoon tot een bepaalde plek in huis? Hmm... Slim
Laatst (toen mam weg was
) heb ik de hele keukenvloer leeggeruimd, alle schoenen en het kleed weggehaald, en hem toen daar laten eten met de deur dicht, nádat mam had gekookt en er dus niet meer hoefde te zijn. Dat was wel ideaal (+ de keuken werd goed schoongeschrobt erna wat 'n grote plus was voor mam). Nadeel is wel dat Tip dan pas laat zijn eten krijgt en dus gigantisch gaat lopen kwijlen en zeuren.
Ik denk dat ik dat dan dus maar als vaste plek ga gebruiken voor als Tip weer eens 'n kluifje krijgt. Moet ik wel veel tijd hebben om daarna de hele keuken te schrobben :N:
Maar jullie beperken de rotzooi dus gewoon tot een bepaalde plek in huis? Hmm... Slim

Laatst (toen mam weg was

Ik denk dat ik dat dan dus maar als vaste plek ga gebruiken voor als Tip weer eens 'n kluifje krijgt. Moet ik wel veel tijd hebben om daarna de hele keuken te schrobben :N:

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier eten Beertje en Yentie het op hun kussen, waar kleden op liggen dus kleedje vies, hopla in de wasmachine. Toby wil zijn botten en vlees buiten, dus dat is ook geen probleem. Alhoewel als je ziet wat een penslap voor vieze plek op de straatstenen geeft... :N: Maar goed, emmer warm water erover, even boenen, klaar. 
En binnen heb ik plavuizen, dus als er iets vies wordt, stevige sopje en dweilen maar....

(let niet op die vreselijk vacht van Yentie, dat is al weer een hele tijd geleden. :N: )

En binnen heb ik plavuizen, dus als er iets vies wordt, stevige sopje en dweilen maar....

(let niet op die vreselijk vacht van Yentie, dat is al weer een hele tijd geleden. :N: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Tip eet het op het terras. Wij hebben 'n soort balkon/terras voor je in de tuin komt. En op dat terras met lichte tegels eet hij altijd z'n vlees. Die bloedvlekken die dan achterblijven zijn niet echt mooi en geven 'n vies idee. Vandaar de tuinslang.Marion. schreef:En ze eten het helemaal op, likken het gras na, en ik ga er dus echt niet met een tuinslang overheen:roll: Voor wie zou dat vies moeten zijn dan?
Hij kan ook in de tuin hoor, maar dat is weer te ver weg van het baasje, dus dat doet ie niet

Bedankt voor de tips iig
-
- Zeer actief
- de drentjes
- Actief
hoi,
Hier hebben de dames ook een (vr)eetkleed, een oud wollen legerdeken van mijn zoon in tween geknipt. Dat leg ik op de normale kleden in hun manden. Als ze die kleden zien weten ze het al. Missy wil buiten ook het liefst op dat kleed en als ze klaar zijn leg ik het gewoon terug in het houthok. Het gekke is dat het ook niet stinkt, alleen maar vaag naar vlees ruikt.
Wil
Hier hebben de dames ook een (vr)eetkleed, een oud wollen legerdeken van mijn zoon in tween geknipt. Dat leg ik op de normale kleden in hun manden. Als ze die kleden zien weten ze het al. Missy wil buiten ook het liefst op dat kleed en als ze klaar zijn leg ik het gewoon terug in het houthok. Het gekke is dat het ook niet stinkt, alleen maar vaag naar vlees ruikt.
Wil
- starfleet
- Erelid
Re: Hoe doen jullie dat met BARF? (rotzooi)
Ik heb een bench die tegenwoordig vnl gebruikt wordt voor het eten van vieze troep. Ik leg een kussensloop over de slaapzak met dekbedovertrek. Dan kan het daarna gewassen.Assie schreef:
Ik voer (nog) geen barf, maar wel bloederige kluifbotten en kongen met hart of runderlap e.d.
In de (afgebroken) benchwenperiode gaf ik daar pensstaven en ander lekkers en deed dan het deurtje dicht, dus dat zit er nog steeds in. Ze gaat er niet mee slepen.
Anne