Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
angstig als een andere hond correctie krijgt
Moderator: moderatorteam
-
Bernadette
- Zeer actief
angstig als een andere hond correctie krijgt
Wat moet ik doen wanneer mijn hond in elkaar duikt wanneer een andere hond gecorrigeerd wordt door zijn baasje?
Negeren,
Leuk doen,
Corrigeren voor angstig gedrag?
Het is een hondje met een verleden. Tot 1 jaar ongeveer mishandeld, daarna bij mij gekomen.
Negeren,
Leuk doen,
Het is een hondje met een verleden. Tot 1 jaar ongeveer mishandeld, daarna bij mij gekomen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Bernadette
- Zeer actief
Zal mijn vraag uitbreiden... Wanneer hij appel loopt, moet hij luisteren. Hij moet dan gewoon gaan zitten, volgen etc. Maar wanneer een ander in de groep zijn hond een correctie geeft denkt Blitz dat het om hem gaat.
Tijdens het volgen en de persoon naast me geeft een correctie probeer ik hem af te leiden met bal/voertje. Maar ben bang dat hij gaat denken dat hij dan ondersteund wordt in zijn gedrag. Het levert immers iets op?
Hij reageert op de correctie van een ander. Als ik het negeer loopt hij bedrukt een aantal meter en is dan weer bij. Als ik het probeer af te leiden (door bal, voertje erbij te halen) dan is hij ook na een aantal meter weer bij.
De reactie echter van hem blijft erg heftig. Echt alsof hij geslagen wordt. Ineen duiken, staart op de buik etc.
Tijdens het volgen en de persoon naast me geeft een correctie probeer ik hem af te leiden met bal/voertje. Maar ben bang dat hij gaat denken dat hij dan ondersteund wordt in zijn gedrag. Het levert immers iets op?
Hij reageert op de correctie van een ander. Als ik het negeer loopt hij bedrukt een aantal meter en is dan weer bij. Als ik het probeer af te leiden (door bal, voertje erbij te halen) dan is hij ook na een aantal meter weer bij.
De reactie echter van hem blijft erg heftig. Echt alsof hij geslagen wordt. Ineen duiken, staart op de buik etc.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Bernadette
- Zeer actief
Als hij zo in elkaar duikt dan kijkt hij naar mij. Met wit in zijn ogen heel onderdanig. Dus hij zoekt zoiso wel contact op zo'n moment...
Lastig hoor...
Rot zo'n hond met een verleden. Weet je, je bent 4 jaar met zo'n beest bezig maar wat die mensen met hem in het eerste jaar hebben gedaan krijg je er volgens mij nooit meer helemaal uit. Kan me er over opwinden.
Lastig hoor...
Rot zo'n hond met een verleden. Weet je, je bent 4 jaar met zo'n beest bezig maar wat die mensen met hem in het eerste jaar hebben gedaan krijg je er volgens mij nooit meer helemaal uit. Kan me er over opwinden.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kan idd heel lastig zijn.... geduld en gezond verstand is het enige wat je kan doen.... tja als de hond zich zelf snel hersteld... dan is het gewoon zo...beloon hem ook op het moment van herstellenBernadette schreef:Als hij zo in elkaar duikt dan kijkt hij naar mij. Met wit in zijn ogen heel onderdanig. Dus hij zoekt zoiso wel contact op zo'n moment...
Lastig hoor...
- starfleet
- Erelid
Mijn hond heeft geen verleden, maar is wel erg gevoelig. Ze vertoont dat gedrag als iemand tegen zijn kinderen schreeuwt vlakbij of de hond van de buren naar binnen moet wegens blaffen. Niks aan de hand, dat was niet tegen jou, zeg ik dan altijd maar. Dan zie je haar ontspannen. Niet dat ze begrijpt wat je zegt, maar de opgewekte "niks aan de hand" toon die begrijpt ze wel.Bernadette schreef:Als hij zo in elkaar duikt dan kijkt hij naar mij. Met wit in zijn ogen heel onderdanig. Dus hij zoekt zoiso wel contact op zo'n moment...
Inmiddels is ze wel immuum geworden voor de stem van de buurvrouw gelukkig.
Anne
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vervelend dat jouw hond zo reageert.
Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt, maar ik heb je al ruim 4x niet meer op de cursus gezien...???????
anders zou je het namelijk ook aan de instructeurs kunnen vragen....
Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt, maar ik heb je al ruim 4x niet meer op de cursus gezien...???????
anders zou je het namelijk ook aan de instructeurs kunnen vragen....
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

-
Bernadette
- Zeer actief
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
O, vandaar.Bernadette schreef:Moest steeds werken op zaterdagMorgenochtend weer een dag! Hoop dat ik nog mee mag doen....
Zal het voorleggen als er tijd is
Tuurlijk mag je nog meedoen, ik hoop wel dat je zo netjes bent geweest je de keren dat je niet kon, je af te melden.
En tuurlijk kan je het voorleggen, daar is altijd tijd voor.
Mijn ervaring is dat ook al is er niet veel tijd, dan wordt daar wel tijd voor gemaakt.Wie weet tot morgen.
Groetjes
Sandra

Sandra

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Murphy's Place schreef:O, vandaar.Bernadette schreef:Moest steeds werken op zaterdagMorgenochtend weer een dag! Hoop dat ik nog mee mag doen....
Tuurlijk mag je nog meedoen, ik hoop wel dat je zo netjes bent geweest je de keren dat je niet kon, je af te melden.
Okee, ik :sst: , anders bemoei ik me ook met dingen die mij niet aangaan!
Je kan zoals Noor al zegt eigenlijk weinig doen als je hond zo gevoelig reageert. Ik herken het wel want Nelson denkt ook altijd dat hij alles fout doet als iemand boos wordt. Eignlijk heel zot reageer ik automatisch zoals ik bij een mens ook zou doen..ik geef hem een knipoog en een grijns.
Je kan eventueel zelfs denken aan iets van Bach als je hond echt veel last heeft van (faal?)angst en het hem in jouw ogen te veel remt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Bernadette
- Zeer actief
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Geloof inderdaad dat ik daar maar niet inhoudeiljk op ga reageren....Eline* schreef:Murphy's Place schreef:O, vandaar.Bernadette schreef:Moest steeds werken op zaterdagMorgenochtend weer een dag! Hoop dat ik nog mee mag doen....
Tuurlijk mag je nog meedoen, ik hoop wel dat je zo netjes bent geweest je de keren dat je niet kon, je af te melden.![]()
Okee, ik :sst: , anders bemoei ik me ook met dingen die mij niet aangaan!
Je kan zoals Noor al zegt eigenlijk weinig doen als je hond zo gevoelig reageert. Ik herken het wel want Nelson denkt ook altijd dat hij alles fout doet als iemand boos wordt. Eignlijk heel zot reageer ik automatisch zoals ik bij een mens ook zou doen..ik geef hem een knipoog en een grijns.Dan is het ook okee en is hij niet meer bang.
Je kan eventueel zelfs denken aan iets van Bach als je hond echt veel last heeft van (faal?)angst en het hem in jouw ogen te veel remt.
Groetjes
Sandra

Sandra

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bach is iets wat de balans hersteld. Als je dat dus wil gaan geven zal je gedurende een aantal weken 4 maal daags druppeltjes moeten geven.Bernadette schreef:Bach moet je toch een hele tijd van te voren gaan geven? Het is wel een optie op zich... Zat eigenlijk meer te hopen op een manier waarop ik het eruit zou kunnen trainen.
En hoe reageert Nelson als een andere hond gecorrigeerd wordt? Kijkt hij je aan en probeerd hij te vluchten..
Als bach iets doet met de angst is het de bedoeling dat zijn gedrag blijvend is opgeknapt als je ermee stopt. Het kan ondersteunend zijn.
Wegtrainen kan niet, wel kan de hond eraan wennen wat de stress kan doen afnemen.
Nelson zoekt me op en kijkt me aan of ik hem wil redden van het vreselijke monster wat hem nu nakomt. Dan maak ik dus contact en stel hem gerust zonder echte extra aandacht, maar wel even een steunend oogcontact. Klinkt wat achterlijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik vind het niet raar dat een hond schrikt namelijk van harde stemgeluiden of boosheid van iemand anders. Sommige kinderen worden daar ook bang van. Troosten moet je niet doen, maar ik vind wel dat je mag aangeven dat er geen oorlog is uitgebroken en dat alles in orde is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Bernadette schreef:Bach moet je toch een hele tijd van te voren gaan geven? Het is wel een optie op zich... Zat eigenlijk meer te hopen op een manier waarop ik het eruit zou kunnen trainen.
En hoe reageert Nelson als een andere hond gecorrigeerd wordt? Kijkt hij je aan en probeerd hij te vluchten..
zeker waar , aleen is de grens vaak zo verdomd moeilijk... er zijn niet veel mensen die subtiel een hond gerust kunnen stellen.....zonder daarbij toch de angst te steunen, en dat doet vaak meer kwaad dan goed...dan zeg ik liever, dan maar niet subtiel maar doe iets leuk, maak een lief leuk geluid, maak een huppel, zorgt dat de hond zich op jou focust en beloon hem dan.... of gewoon negeren...zeker wanneer de hond zich heel snel hersteldEline* schreef:Bach is iets wat de balans hersteld. Als je dat dus wil gaan geven zal je gedurende een aantal weken 4 maal daags druppeltjes moeten geven.
Als bach iets doet met de angst is het de bedoeling dat zijn gedrag blijvend is opgeknapt als je ermee stopt. Het kan ondersteunend zijn.
Wegtrainen kan niet, wel kan de hond eraan wennen wat de stress kan doen afnemen.
Nelson zoekt me op en kijkt me aan of ik hem wil redden van het vreselijke monster wat hem nu nakomt. Dan maak ik dus contact en stel hem gerust zonder echte extra aandacht, maar wel even een steunend oogcontact. Klinkt wat achterlijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.![]()
Ik vind het niet raar dat een hond schrikt namelijk van harde stemgeluiden of boosheid van iemand anders. Sommige kinderen worden daar ook bang van. Troosten moet je niet doen, maar ik vind wel dat je mag aangeven dat er geen oorlog is uitgebroken en dat alles in orde is
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja Noor, ik ben het ergens wel met je eens, maar puur negeren van angst als angst wel terecht is zet de hond voor een dichte deur bij zijn roedelleider en dat vind ik ook niet okee. Honden leren dan af om steun te zoeken en het voordeel daarvan zie ik niet.
De beste manier om oog te hebben voor de angst zonder te steunen is begeleiden..je zegt dus wat de hond moet doen. Gewoon een simpel commando of een handgebaar, een kinkje van die kant moet je op is vaak genoeg. Geen aaien, geen hoge rare stemmetjes, niets van dat alles, want er was immers niets wereldsschokkends aan de hand.
Mijn grijns en knipoog gaat inderdaad vaak gepaard met een doorloopgebaar en eigenlijk loopt dat in eén beweging door.
De beste manier om oog te hebben voor de angst zonder te steunen is begeleiden..je zegt dus wat de hond moet doen. Gewoon een simpel commando of een handgebaar, een kinkje van die kant moet je op is vaak genoeg. Geen aaien, geen hoge rare stemmetjes, niets van dat alles, want er was immers niets wereldsschokkends aan de hand.
Mijn grijns en knipoog gaat inderdaad vaak gepaard met een doorloopgebaar en eigenlijk loopt dat in eén beweging door.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja klopt... maar als ik bv dit verhaal lees, lees ik een hond die zich heel snel hersteld... valt bij mij meer onder schrikken dan onder echte vreselijke angst...Eline* schreef:Ja Noor, ik ben het ergens wel met je eens, maar puur negeren van angst als angst wel terecht is zet de hond voor een dichte deur bij zijn roedelleider en dat vind ik ook niet okee. Honden leren dan af om steun te zoeken en het voordeel daarvan zie ik niet.
denk dat ook het geruststel gebaar idd iets moet zijn wat je gewoon ook bij je hond doet, ook zonder angstvertoon... en daar zit hem nou net vaak het probleem, mensen reageren vaak zo spastisch anders als hun hond bang is...
- starfleet
- Erelid
Er zit toch flink verschil in toon in "alles goed meid" of "Och meisje toch"yamie schreef: zeker waar , aleen is de grens vaak zo verdomd moeilijk... er zijn niet veel mensen die subtiel een hond gerust kunnen stellen.....zonder daarbij toch de angst te steunen, en dat doet vaak meer kwaad dan goed.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een hond bang is voor een situatie en je loopt door is de reden om bang te zijn over en herstelt de hond dus.yamie schreef:ja klopt... maar als ik bv dit verhaal lees, lees ik een hond die zich heel snel hersteld... valt bij mij meer onder schrikken dan onder echte vreselijke angst...
denk dat ook het geruststel gebaar idd iets moet zijn wat je gewoon ook bij je hond doet, ook zonder angstvertoon... en daar zit hem nou net vaak het probleem, mensen reageren vaak zo spastisch anders als hun hond bang is...
Als een hond vreselijk bang is hoor je niet thuis op een hondeschool met zo'n hond. Die leert dan namelijk toch niets, behalve uitbreiding van zijn trauma's omdat je hem niet gedoseerd laat wennen maar gelijk vol in zijn angsten zet.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
das waarEline* schreef:Als een hond bang is voor een situatie en je loopt door is de reden om bang te zijn over en herstelt de hond dus.yamie schreef:ja klopt... maar als ik bv dit verhaal lees, lees ik een hond die zich heel snel hersteld... valt bij mij meer onder schrikken dan onder echte vreselijke angst...
denk dat ook het geruststel gebaar idd iets moet zijn wat je gewoon ook bij je hond doet, ook zonder angstvertoon... en daar zit hem nou net vaak het probleem, mensen reageren vaak zo spastisch anders als hun hond bang is...![]()
Als een hond vreselijk bang is hoor je niet thuis op een hondeschool met zo'n hond. Die leert dan namelijk toch niets, behalve uitbreiding van zijn trauma's omdat je hem niet gedoseerd laat wennen maar gelijk vol in zijn angsten zet.
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eens, maar in hetgeen hier aan de kaak gesteld is, wordt gezegd dat de hond zich redelijk snel hersteld.Eline* schreef:Als een hond bang is voor een situatie en je loopt door is de reden om bang te zijn over en herstelt de hond dus.yamie schreef:ja klopt... maar als ik bv dit verhaal lees, lees ik een hond die zich heel snel hersteld... valt bij mij meer onder schrikken dan onder echte vreselijke angst...
denk dat ook het geruststel gebaar idd iets moet zijn wat je gewoon ook bij je hond doet, ook zonder angstvertoon... en daar zit hem nou net vaak het probleem, mensen reageren vaak zo spastisch anders als hun hond bang is...![]()
Verder heeft dit zich waarschijnlijk op een andere hondenschool voorgedaan, want in die ene les dat ze bij ons heeft gelopen heb ik dit gedrag dus niet gezien.
Groetjes
Sandra

Sandra

-
Gast
Ik heb dat ook gehad met Mees bij een KC. Bijna alle andere bazen waren steeds aan het schreeuwen tegen hun hond. Mees (ook een herplaatser met een naar verleden) werd er steeds gedrukter door. Ik train nu bij een hondenschool waar niet geschreeuwd wordt.Bernadette schreef:Zal mijn vraag uitbreiden... Wanneer hij appel loopt, moet hij luisteren. Hij moet dan gewoon gaan zitten, volgen etc. Maar wanneer een ander in de groep zijn hond een correctie geeft denkt Blitz dat het om hem gaat.
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Als bazen constant aan het schreeuwen zijn tegen hun hond, dan gaat er iets geheel niet goed!sypke schreef:Ik heb dat ook gehad met Mees bij een KC. Bijna alle andere bazen waren steeds aan het schreeuwen tegen hun hond. Mees (ook een herplaatser met een naar verleden) werd er steeds gedrukter door. Ik train nu bij een hondenschool waar niet geschreeuwd wordt.Bernadette schreef:Zal mijn vraag uitbreiden... Wanneer hij appel loopt, moet hij luisteren. Hij moet dan gewoon gaan zitten, volgen etc. Maar wanneer een ander in de groep zijn hond een correctie geeft denkt Blitz dat het om hem gaat.
Goed dat je een hondenschool hebt gezocht, waarbij dit niet gebeurt.
Groetjes
Sandra

Sandra

- Hanneke2
- Zeer actief
Re: angstig als een andere hond correctie krijgt
Niks doen. Ja, effe geinteresseerd kijken naar hoe die andere baas staat te vloeken, en dan je schouders ophalen en doorlopen.Bernadette schreef:Wat moet ik doen wanneer mijn hond in elkaar duikt wanneer een andere hond gecorrigeerd wordt door zijn baasje?
Negeren,
Leuk doen,
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Gast
Mees is ook een wat angstige en onzekere hond. Ik ben al anderhalf jaar bezig om hem zekerder te maken, met resultaat, al is het in kleine stapjes. Dan laat ik hem niet verpesten door een stel nono's die hun hond niet onder appel hebben op een kc. Ik train juist met hem om hem zekerder te maken. In de eerste lessen deed hij het heel goed maar naarmate het geschreeuw toenam werd hij steeds angstiger en wilde hij ook niet meer in de rij staan. Hij kromp echt in elkaar als er weer iemand tegen zijn hond ging schreeuwen.Murphy's Place schreef: Als bazen constant aan het schreeuwen zijn tegen hun hond, dan gaat er iets geheel niet goed!
Goed dat je een hondenschool hebt gezocht, waarbij dit niet gebeurt.