Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zalmkop

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nina
Zeer actief
Contacteer:

Zalmkop

Ongelezen bericht door Nina »

Hoi allemaal,

Vanochtend op de markt kon ik bij de visboer 3 prachtige zalmkoppen voor 1 euro meekrijgen, dus dat heb ik direct gedaan. :ok:
Nu kom ik thuis, en zit me eigenlijk af te vragen hoe ik dit Baloe ga geven.
Baloe is botten met vlees en ook vis (sardientjes, haring, wijting, sprot) gewend, maar die koppen zijn wel heel groot voor een hondje van 6,5 kilo... :denken:
Zou ik zo'n kop als maaltijd kunnen geven? Is wel niet compleet, maar ik heb begrepen dat dat niet zo erg is voor een dagje. De hoeveelheid die hij dan krijgt, lijkt me op zich nog wel groot, zou ik dan beter bv. morgenochtend een hele kop kunnen geven en dan verder morgen niet voeren?
Graag jullie advies!

Groetjes,
Nina
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hahaha, sla je slag!!! :smile:
Ik zou je hond 1 helft laten aanvreten en de rest goed inpakken, koel bewaren en dan de volgende dag de rest geven. In het begin waren mijn honden een beetje misselijk van zoveel vissekop. :mrgreen:
Mijn honden krijgen ook vaak kabeljauwkoppen, maar die dingen worden steeds groter. In het begin heb ik is geprobeerd die kop overdwars in 2 helften te snijden. Vraag me niet hoe maar het is gelukt. Alleen zat mijn schone keuken onder de drap en stonk ik na 3 weken nog naar vis.
Dat doe ik dus nooooit meer. Als ze hier een grote kabeljauwkop krijgen als hoofdmaaltijd, geef ik ze 's ochtends iets minder spiervlees.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Nou, dat doorzagen heb ik wel overwogen, maar leek me een moeilijke klus... :eek:

Ik denk inderdaad dat ik hem vanavond geef, de rest opberg en morgenmiddag de rest geef. Als het dan niet op is, gooi ik het maar weg.

Kabeljauwkoppen hadden ze trouwens ook, die waren 1 euro per stuk, maar ik had gelukkig wel genoeg inzicht om te zien dat dat een weekmaaltijd voor Baloe zou zijn. :mrgreen: Het leek me trouwens wel erg voordelig, dus ik ga er wel over nadenken hoe ik dat zou kunnen voeren.

Bedankt! :ok:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Wel vreemd trouwens dat je moet betalen voor die koppen. Ik kan op de markt alles voor niks halen. Ze worden anders toch weggegooid en zo hebben zij weer minder afval.
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Gaan de honden niet in de vis liggen rollen of doen ze dit alleen bij rotte vis?? :denken:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

donna schreef:Gaan de honden niet in de vis liggen rollen of doen ze dit alleen bij rotte vis?? :denken:
In rotte vis rollen ze hier inderdaad maar een lekkere verse vissenkop wordt meteen opgegeten. :mrgreen:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Nou, vers doet het ook goed, hoor! Whoop is zo'n vies varken. Als hij het op heeft, buikschuift ie de hele tuin door! :N: Gauw naar binnen dan....
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Baloe gaat er niet in liggen rollen, maar dat doet hij met wandelen of zo ook niet. Hij rolt liever in stront... :denken:

Overigens viel de zalm na een voorzichtige kennismaking erg goed in de smaak! :ok: Gistermiddag moest hij er even aan wennen .Het regende ook, dus Baloe wilde niet buiten eten, hebben we binnen maar een plekje voor hem gemaakt, waar hij heel voorzichtig begon met likken en het vlees eruit eten, terwijl ik de kop vasthield (jaja, je moet er wat voor over hebben!). Toen ik vanochtend de kop weer uit de koelkast pakte, werd hij helemaal blij. Nu staat hij er in de tuin van te eten en je ziet dat hij het nu niet meer vreemd vindt. Voor herhaling vatbaar dus!

Groetjes,
Nina
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”