Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koudwatervrees

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Niekie schreef:Ik zag al dat jullie een fokker hadden uitgekozen. Leuk hoor. Spannend allemaal. Het zal moeilijk zijn, denk ik. Hoeveel pups zitten er in het nest? En welke kleuren?
Heel verhaal.. vijf reuen, drie gestroomd, twee met bruin en wit en drie teefjes, de teefjes zijn allemaal bruinig met wit!

Qua kleur vinden we degene die ook in mijn avater staat het mooist ( bruin met een witte bles, donkere snoet, witte borst en teentjes ) maar de keuze maken we pas over drie weken en dan gaat het karakter ook nog meetellen!! We hebben iig eerste keus en degene na ons maken pas een keus op het moment dat onze is bepaald!!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Wordt het een reu of een teef eigenlijk (misschien staat het wel ergens, hoor, maar niet gezien)?
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Reini schreef:
Niekie schreef:Ik zag al dat jullie een fokker hadden uitgekozen. Leuk hoor. Spannend allemaal. Het zal moeilijk zijn, denk ik. Hoeveel pups zitten er in het nest? En welke kleuren?
Heel verhaal.. vijf reuen, drie gestroomd, twee met bruin en wit en drie teefjes, de teefjes zijn allemaal bruinig met wit!

Qua kleur vinden we degene die ook in mijn avater staat het mooist ( bruin met een witte bles, donkere snoet, witte borst en teentjes ) maar de keuze maken we pas over drie weken en dan gaat het karakter ook nog meetellen!! We hebben iig eerste keus en degene na ons maken pas een keus op het moment dat onze is bepaald!!
Je moet gewoon lekker de pup nemen die je het leukste vindt. De karaktertesten die bij puppen worden afgenomen, zeggen namelijk nul komma nul iets over hoe de hond naar anderhalf jaar is. Van de zogenaamde voorspellende waarden van de puppentesten is al ergens in 1965 bepaald dat die er helemaal niet zijn. Het enige waar je wat nuttigs uit kunt halen zijn de karaktertesten van de ouders.

En als je straks je pup eenmaal hebt (die leuke dus), zorg dat je er volop van geniet, want voor je het weet zijn ze volwassen. Dat gaat altijd sneller dan je denkt. :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Het wordt een reu! We hebben lang nagedacht of het reu of een teef zou worden en uiteindelijk hadden we bedacht dat als we een leuke herplaatser zouden vinden dan zou dat een teef worden en als we een pup zouden nemen dan zou het een reu worden. En het is dus een pup geworden!! :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Hoi Reini,

Wat leuk, heel veel succes! Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, je hebt je zoooo goed voorbereid! En honden zijn best wel slim: het is niet omdat je al eens een foutje maakt of eens een keertje inconsequent bent geweest of vergeet of verkeerd beloont dat het om zeep is, je gaat dat heel goed doen :o)
Probeer je ook niet te veel zorgen te maken over de typische puppie zaken zoals zindelijkheid, het overal op knauwen: dat komt allemaal wel goed. Achteraf denk ik ook dat ik mij toen te veel zorgen heb gemaakt ipv te genieten van mijn pup en dat was voor niks nodig :o)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”