Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

leuk recept voor hondenkoekjes??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

leuk recept voor hondenkoekjes??

Ongelezen bericht door jenny* »

Hieft iemand hier een recept om zelf hondekoekjes te maken?
Ik had er een keer over gelezen, maar niet bewaard.
Afbeelding
Marion.

Re: leuk recept voor hondenkoekjes??

Ongelezen bericht door Marion. »

jojenny schreef:Hieft iemand hier een recept om zelf hondekoekjes te maken?
Zoekt, en gij zult vinden :mrgreen:
Zoek op viskoekjes, zalmkoekjes of levercake. Gegarandeerd prijs.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Gezocht op hondenkoekjes en bingo :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... denkoekjes

Ik kreeg zin om viskoekjes te maken voor de hondjes, maar bah, lijkt me niet echt lekker om dat in de blender te doen. Ga ik dat nog geurvrij krijgen :denken:
Marion.

Anna Penta schreef:Ik kreeg zin om viskoekjes te maken voor de hondjes, maar bah, lijkt me niet echt lekker om dat in de blender te doen. Ga ik dat nog geurvrij krijgen :denken:
Geurvrij? Jawel hoor, ik vind vis minder erg om te blenderen dan lever. Maar even een beurtje afwasmasjien en ik ruik niets meer hoor :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... es&start=0
rie
Zeer actief
Contacteer:

Re: leuk recept voor hondenkoekjes??

Ongelezen bericht door rie »

jojenny schreef:Hieft iemand hier een recept om zelf hondekoekjes te maken?
Ik dacht dat jij net mijn weblog had geinspecteerd :denken:
Daar staan er heel veel op. :19:
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Anna*

nou ik heb koekjes gemaakt van tonijn, olie, ei, volkorenmeel en beetje yoghurt en knoflook, heb die eerst een kwartiertje laten bakken en toen nog 1,5 uur op lage stand. Maar nou is de plak helemaal niet hard en uitgedroogd maar soepel en buigbaar :jank:

Hoe kan dat nou weer?

En kan ik ze nu niet bewaren? (niet dat dat erg is want het zal toch in twee dagen of minder op zijn)
Marion.

Anna Penta schreef:En kan ik ze nu niet bewaren? (niet dat dat erg is want het zal toch in twee dagen of minder op zijn)
In blokjes snijden, en verdelen over keukenpapier. Morgen zijn ze knapperig, overmorgen zijn ze hard. En als je een handje in je winterjas laat zitten, kun je ze in november zo weer voeren :mrgreen:
Anna*

Ah! Dus zo werkt dat. En ligt het gelukkig niet aan mijn bakkunst.
Ik hoop dat ik er tot overmorgen wat van kan bewaren. Voor optimaal resultaat. Maar wedden dat het smullllleeennn wordt!

Volgende keer ook twee grote blikken ipv twee kleine. Dit was een eerste experimentje.
Marion.

Anna Penta schreef:Ah! Dus zo werkt dat. En ligt het gelukkig niet aan mijn bakkunst.
Ik hoop dat ik er tot overmorgen wat van kan bewaren. Voor optimaal resultaat. Maar wedden dat het smullllleeennn wordt!
Hoogzomer werkt dit niet hoor. Dan heb je een vliegenkolonie om je koekjes hangen. Dan kun je ze ook drogen in de magnetron.
Wij bakken gewoon veel tegelijk :mrgreen:
Anna*

Koekjes vielen zéér in de smaak (nog lange tijd met bek smakken voor laatste kruimeltjes), maar waren nog net zo zacht en slap als gister.

Ik weet denk ik wel wat er gebeurd is. Ik heb het spul in eerste instantie in de blender gedaan en dat is niet goed. Dan loopt het vast en daarom moest ik er nog wat water en toen yoghurt bij doen. Toen liep het weer vast en heb ik het in de keukenmachine overgedaan. Daar werd het snel een mooie massa.

Ik heb er dus gewoon te veel vocht bij gedaan en daarom blijven ze zacht en buigzaam.

Weet ik voor de volgende keer. Niks aan de hand :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Klopt hoor Anna, dat ze niet hard worden. Ik heb het receptje van Marion ook een paar keer geprobeerd en hard worden ze niet.
Is niet erg, honden vonden het erg lekker, maar ze worden niet hard. :pffff: :mrgreen:

Hier nog meer receptjes voor koekjes (die wel hard worden :mrgreen: ) en levercake (die is echt fantastisch) http://groups.msn.com/MunnikesBeestenbo ... epten.msnw
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marion.

Roelfien schreef:Klopt hoor Anna, dat ze niet hard worden. Ik heb het receptje van Marion ook een paar keer geprobeerd en hard worden ze niet.
Is niet erg, honden vonden het erg lekker, maar ze worden niet hard. :pffff: :mrgreen:
Nou ja zeg! Zeg je nou gewoon dat ik uit mijn nek klets? Misschien droogt de Achterhoekse lucht wel heel anders dan de westerse, want bij mij worden ze echt hard. Of jullie maken de koek gewoon veel te dik. Bij ons is hij hooguit 5 mm dik.
Hier het restant van de vorige week vrijdag gebakken viskoekjes. Kruimels. En die krijg je niet van zachte koekjes :pffff: :tong:

Afbeelding
Anna*

Mmmh heb lang en hard zitten peinzen.
Ik heb min of meer de ingredienten van Roelfien gebruikt, min of meer volgens het recept van Marion :denken:

M.a.w. gewoon maar wat gedaan op basis van een beproefd recept.

Ik heb dus twee kleine blikjes tonijn (water afgegoten) met ei en scheut olie gemengd. Toen wat water erbij, toen wat yoghurt omdat het niet goed mengde. Toen wat meel erdoor.

Toen heel lang in de oven gedroogd, bijna 2 uur. Niet dik uitgerold, ook ongeveer 0,5 cm.

Volgende keer ga ik minder vocht toevoegen en kijken of dat verschil maakt. Maar zeker weten zijn ze hier zo op want ik kan die verheerlijkte blik en smekende oogjes niet aanzien dus echt uitmaken doet het niet.

Maar na nog even peinzen denk ik echt dat het aan de hoeveelheid vocht ligt. Als je een droog beslag hebt, krijg je een droge cake die sneller is uitgedroogd. Met meer vocht wordt de cake ook vochtiger en droogt ie niet snel uit.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Marion. schreef:
Roelfien schreef:Klopt hoor Anna, dat ze niet hard worden. Ik heb het receptje van Marion ook een paar keer geprobeerd en hard worden ze niet.
Nou ja zeg! Zeg je nou gewoon dat ik uit mijn nek klets? Misschien droogt de Achterhoekse lucht wel heel anders dan de westerse, want bij mij worden ze echt hard. Of jullie maken de koek gewoon veel te dik. Bij ons is hij hooguit 5 mm dik.
Hier het restant van de vorige week vrijdag gebakken viskoekjes. Kruimels. En die krijg je niet van zachte koekjes :pffff: :tong:

Afbeelding
Kan wel wezen, maar het receptje zoals je het hebt doorgegeven zorgt voor zachte koek. Wellicht maak je hem zelf toch met minder olie of de temperatuur van de oven is toch anders.
Ik heb jouw recept 3 keer geprobeerd en hij blijft zacht, terwijl het andere receptje (van Miranda) wel harde koek geeft. :pffff: :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”