Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

30 april 18 km. Utrechtse heuvelrug

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Mika
Actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mika »

Marion. schreef:
Sandro schreef:Hebben we echt drie uur gelopen over 11 km :denken: :mrgreen: Oke, ik heb niks gezegd :mrgreen:
Haha, erg he? :mrgreen: Maar dat krijg je gewoon. Hoe groter de groep, hoe langer je erover doet.
Dat dacht ik ook.
Maar in Appelscha liepen we met meer als 100 man en 52 honden een kwartier sneller dan als we de route alleen liepen.
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als jullie een beetje willen doorstappen ga ik maar niet mee. Mijn honden zijn vreselijke treuzelkonten. :roll:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

miekmiek schreef:Als jullie een beetje willen doorstappen ga ik maar niet mee. Mijn honden zijn vreselijke treuzelkonten. :roll:
:mrgreen: Ze passen zich wel aan aan de rest. Voor Femke lijkt 18 km me trouwens wel te lang nog.
Bayo
Actief
Contacteer:

Verzamelpunt

Ongelezen bericht door Bayo »

Hallo, is er al een verzamelpunt bekend? En een lijstje met de honden die meegaan is ook altijd leuk om te weten. Tot ziens, Petra met Bayo
Petra Holierhoek & Bayo
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik denk dat mijn vriendin en ik ook komen.....
estelle

Waar gaat er dan gewandeld worden????
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

estelle schreef:Waar gaat er dan gewandeld worden????
Op de Utrechtse Heuvelrug :mrgreen:
Austerlitz e.o.

Ik weet overigens niet of de route geschikt is voor wandelwagens. Sieneke, Karen of Charlotte... weten jullie dat?
estelle

Marion. schreef:
estelle schreef:Waar gaat er dan gewandeld worden????
Op de Utrechtse Heuvelrug :mrgreen:
Austerlitz e.o.

Ik weet overigens niet of de route geschikt is voor wandelwagens. Sieneke, Karen of Charlotte... weten jullie dat?
De kleine blijft ook thuis, als het goed is. Afgelopen week hebben we in appelscha gewandeld en dat was niet je van het met de wandelwagen... zweet stond overal en dat was nog geen 5 km wandelen haha kun je nagaan als ik 18 km moet lopen. Nee rosalie blijft mooi thuis bij papa.

Uhmzzz ja achteraf zag ik idd al utrechtse heuvelrug maar tzt wordt de precieze lokatie nog wel bekend neem ik aan want wij zijn erg onbekend daar. :wink:
estelle

okay, nog maar een keer dan.

Waar gaan we precies wandelen??????? als wij die zaterdag ons examen niet hebben dan komen mijn vriendin en ik namelijk met wat hondjes.
Marion.

estelle schreef:okay, nog maar een keer dan.

Waar gaan we precies wandelen??????? als wij die zaterdag ons examen niet hebben dan komen mijn vriendin en ik namelijk met wat hondjes.
Hihi.

Ik weet het niet. Sieneke (Bas Rouge) weet het wel denk ik. Zou het wel heel erg leuk vinden om jou te zien , Estelle!
estelle

Marion. schreef:
estelle schreef:okay, nog maar een keer dan.

Hihi.

Ik weet het niet. Sieneke (Bas Rouge) weet het wel denk ik. Zou het wel heel erg leuk vinden om jou te zien , Estelle!
haha, 't lijkt ons ook leuk om eens wat mensen te zien.
Ben vooral benieuwd naar jou Goldens, vind ze op de foto's namelijk prachtig!

We zijn alleen nog druk aan het bespreken welke hondjes we mee zullen nemen. W.s. nemen we ook een labrador mee die hier 2x in de week komt spelen....das zo'n ontzettende clown...die moet je meemaken! alleen moeten we dat nog ff aan het baasje vragen of die mee mag.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef:Ik weet overigens niet of de route geschikt is voor wandelwagens. Sieneke, Karen of Charlotte... weten jullie dat?
Hoi Marion,

Nee, dat weet ik ook niet.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Hihi.

Hoi Marion,

Ik neem het topic (in overleg) over van Sieneke, omdat zij niet weet of haar honden tegen die tijd in staat zijn om mee te wandelen.
In het boekje van de ANWB (Wandelen met je hond) staat een wandeling van 12,5 km. bij Austerlitz. Op zich wel leuk (schijnt wel een erg mooie wandeling te zijn), maar geen 18 km. zoals gedacht. Is dat erg?
Bij Renkum is nog een wandeling van 14 km.
En bij Dronten is een wandeling van 13 km.
Dus roept u maar, zou ik zo zeggen. :mrgreen:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Scooby schreef:

Hoi Marion,

Ik neem het topic (in overleg) over van Sieneke, omdat zij niet weet of haar honden tegen die tijd in staat zijn om mee te wandelen.
In het boekje van de ANWB (Wandelen met je hond) staat een wandeling van 12,5 km. bij Austerlitz. Op zich wel leuk (schijnt wel een erg mooie wandeling te zijn), maar geen 18 km. zoals gedacht. Is dat erg?
Mijn beide grote honden zijn nog herstellend van hun beider kreupelheden en of ik mee ga/kan wil ik laten afhangen van hoe ze zijn vlak voor de 30e. Hoop natuurlijk dat ze zover zijn dat dat kan.
Dank Scooby (Karen) dat jij de planning over wil nemen! :ok:

Groet, Sieneke
estelle

Scooby schreef:

Hoi Marion,

Iets wat het dichtsbij Groningen ligt haha Wil namelijk wel graag komen.

de afstand maakt niet zoveel uit. Ik denk dat Austerlitz het dichtsbij is voor ons, toch?? maar goed, moet de rest daar ook wel heen willen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Scooby schreef:

Hoi Marion,

Iets wat het dichtsbij Groningen ligt haha Wil namelijk wel graag komen.

de afstand maakt niet zoveel uit. Ik denk dat Austerlitz het dichtsbij is voor ons, toch?? maar goed, moet de rest daar ook wel heen willen.
Hoi Estelle,

Austerlitz ligt bij Utrecht. Ik denk dat Dronten veel dichterbij is voor jou. (Dat ligt in Fleovoland.) Misschien is Renkum ook wel dichterbij voor je dan Austerlitz, maar dat weet ik niet.
Marion.

Scooby schreef:Austerlitz ligt bij Utrecht. Ik denk dat Dronten veel dichterbij is voor jou. (Dat ligt in Fleovoland.) Misschien is Renkum ook wel dichterbij voor je dan Austerlitz, maar dat weet ik niet.
Hoi Karen,

Renkum is mooi, maar is officieel niet meer honden los (nog een stukje van 4 km ofzo wel losloopbos). Ik ben wel voor Austerlitz, wellicht kunnen we er nog een stuk aan vast plakken zodat we toch op 18 km komen.

Doen we de volgende keer een wandeling uit het tweede boekje van Nicky Gootjes, in Drenthe (15 km) :mrgreen:

(Estelle, in dat boekje staan trouwens 4 wandelingen in de 3 Noordelijke provincies. Wellicht leuk voor jou om aan te schaffen?)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Renkum is mooi, maar is officieel niet meer honden los (nog een stukje van 4 km ofzo wel losloopbos). Ik ben wel voor Austerlitz, wellicht kunnen we er nog een stuk aan vast plakken zodat we toch op 18 km komen.
Hoi Marion,

Die wandeling bij Renkum kwam ook uit dat boekje van Nicky Grootjes, is dat veranderd dan?
Als je bij Austerlitz de wandeling vergroot, zal je waarschijnlijk ook in een gebied lopen waar honden niet los mogen, dus dat maakt dan geen verschil. Het verschil bij Renkum is dat de route helemaal beschreven staat (heb jij die al eens gelopen?) en als je er bij Austelitz zelf wat aan vast gaat knopen, heb je geen route-beschrijving meer. Het hoeft toch ook niet persé 18 km. te zijn?
Marion.

Scooby schreef:Die wandeling bij Renkum kwam ook uit dat boekje van Nicky Grootjes, is dat veranderd dan?
Als je bij Austerlitz de wandeling vergroot, zal je waarschijnlijk ook in een gebied lopen waar honden niet los mogen, dus dat maakt dan geen verschil. Het verschil bij Renkum is dat de route helemaal beschreven staat (heb jij die al eens gelopen?) en als je er bij Austelitz zelf wat aan vast gaat knopen, heb je geen route-beschrijving meer.
Wij hebben hem 2 keer gelopen. De eerste keer mochten ze inderdaad overal los. Laatst (februari) stonden er andere bordjes. Keek ik later op internet na, is hij inderdaad ook van die site gehaald.

Ik heb een SBB kaart van de Utrechtse Heuvelrug (uiteraard heb ik die :mrgreen: ), en de wandeling van Nicky is een aaneenschakeling van paaltjesroutes. Die we heel makkelijk uit kunnen breiden :wink:

Overigens is de Huizen-wandeling uit deel 1 ook erg leuk.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Ik heb een SBB kaart van de Utrechtse Heuvelrug (uiteraard heb ik die :mrgreen: ), en de wandeling van Nicky is een aaneenschakeling van paaltjesroutes. Die we heel makkelijk uit kunnen breiden :wink:

Overigens is de Huizen-wandeling uit deel 1 ook erg leuk.
Hoi Marion,

Misschien is het handiger als jij dit topic overneemt? :mrgreen:
Marion.

Scooby schreef:Misschien is het handiger als jij dit topic overneemt? :mrgreen:
Neeeeee, ik wil je wel een kaartje sturen :mrgreen:
Maar ik vind 12,5 km ook wel goed hoor. Al heb ik liever wat langer :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Scooby schreef:Misschien is het handiger als jij dit topic overneemt? :mrgreen:
Neeeeee, ik wil je wel een kaartje sturen :mrgreen:
Maar ik vind 12,5 km ook wel goed hoor. Al heb ik liever wat langer :wink:
Hoi Marion,

Het maakt mij niet uit hoe lang we wandelen (als het maar meer dan 10 km. is. :wink: ). Ik weet niet hoe de anderen er over denken? 12,5 Km. vind ik ook prima.
Marion.

Scooby schreef:Het maakt mij niet uit hoe lang we wandelen (als het maar meer dan 10 km. is. :wink: ). Ik weet niet hoe de anderen er over denken? 12,5 Km. vind ik ook prima.
En in het onderwerp staat nou eenmaal Austerlitz :mrgreen:
Ik vind het helemaal goed hoor :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: En in het onderwerp staat nou eenmaal Austerlitz :mrgreen:
Ik vind het helemaal goed hoor :ok:
Hoi Marion,

O, maar dat kan Sieneke zo veranderen! :wink:
Maar het maakt mij ook niets uit. Meeste stemmen gelden. :mrgreen:
estelle

Daar ben ik weer.

Austerlitz weet ik in ieder geval te vinden, hebben daar eens gewandeld met het buitenlandsehondenforum, en je kunt daar idd behoorlijke stukken wandelen.
Hoeveel km's maakt ons niet zo uit, wij komen helemaal uit Groningen dus ik wil niet na 1 uur uitgewandeld zijn als het ff kan hahahaha. :wink:

Wat ons wel uitmaakt is niet-losloopstukken, wij komen met z'n 2én met behoorlijk wat honden die allemaal enorm druk zijn, dus liever geen stukken waar aan de lijn gewandeld moet worden.

Marion: met pasen hebben m'n vriend en ik het wandelgebied opgezocht bij Dwingelerveld, stond op de ANWB site. Was prachtig en heerlijk rustig en ze mochten er dus ook echt los lopen.

pffff ik heb wel wat eisen zeg, nou ja goed, jullie zeggen het maar. :ok:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Hoi hoi,

Ik wil op zich ook wel graag mee met Baloe. Kan dat nog?
Volgens mij ben ik dan wel de enige met een klein hondje, ik weet niet of dat lastig is (hij loopt wel aardig door hoor, en is ook lange afstanden gewend)...

Ik ken de route bij Austerlitz niet, zijn er veel ruiterpaden?

Groetjes,
Nina
estelle

valt volgens mij wel mee met ruiterpaden, hoezo?? gaat je hond achter paarden aan????
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Weet ik niet, hij is wel bang voor paarden iig en hij is een keer op de vlucht geslagen toen we een ruiterpad kruisten. Nu zoek ik meestal plekken op waar we geen paarden tegenkomen. Hij maakt ook weinig kans als hij onder een paard belandt met zijn 6,5 kilo.

Groetjes,
Nina
estelle

oei, ja misschien dat een nader weet of er ruiterpaden zijn??? Anders zou je hem aan moeten lijnen als we een ruiterpad naderen.

overigens als er paarden aankomen moeten wij ook wat hondjes aanlijnen hoor.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

baloe2004 schreef:Hoi hoi,

Ik wil op zich ook wel graag mee met Baloe. Kan dat nog?
Volgens mij ben ik dan wel de enige met een klein hondje, ik weet niet of dat lastig is (hij loopt wel aardig door hoor, en is ook lange afstanden gewend)...

Ik ken de route bij Austerlitz niet, zijn er veel ruiterpaden?

Groetjes,
Nina
Hoi Nina,

Natuurlijk kunnen er ook kleine honden meelopen. Dat zijn toch ook honden? :mrgreen:
Of er veel ruiterpaden zijn op de route bij Austerlitz, weet ik niet, maar ik denk het niet, want het is een speciale loslooproute.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”