eerst zei je nog dat ze snachts niet binnen zitten??boxersien schreef:Dat kan ik niet begrijpen. Ten eerste loopt de hond heel veel buiten en zijn ze er dus ong. 10 uur per dag. Als ze er niet zijn dan zit hij opgesloten in een grote loods. Er wordt gewoon mee gewandeld en gespeeld en het is een schat van een hond, maar hij kan niet in huis leven. Eerst mocht hij wel mee naar huis, maar daar brak hij werkelijk de boel af en op het bedrijf is het een lieve sociale hond. Hier in de buurt gebeurt het heel veel op de bedrijven om zo een hond te houden. Dit is toch alleen maar fijn voor de Hond?? Moet hij dan hele dagen in een kennel lopen? Daar hebben ze hier problemen mee.MARC_S schreef:Ik vind het ongeschikt omdat we hier over een lieve huishond praten, geen geflipte hond die geen kans meer heeft op een normaal leven. Verder zijn 2 volwassen reuen op een terrein zonder enige toezicht, zonder hekken etc gewoon helemaal een slecht idee. Ik vind het overigens ook een zeer slecht idee voor de hond die daar al zit. 1 keer de fout in en dat dier wordt doodgereden of geschoten als hij zich vergrijpt aan schapen of gaat vechten met een passerende hond. Die hond is 14 uur in volledige vrijheid zonder toezichtboxersien schreef:Hun andere herder kwam daar ook zeer nerveus aan en ze zetten zich echt wel in voor hun honden. Ze zijn ongeveer 10 uur per dag bij die loods en ze worden ook gewoon uitgelaten en mee gespeeld hoor. Alleen wordt het dan natuurlijk wel een waakhond (wordt niet vals gemaakt) en moet dus wel 's nachts ook daar blijven, waarom zijn ze dan minder geschikt?? Veel honden hebben het veel slechter! Hij zal niet in een kennel komen of in een huis waar hij weer zijn energie niet kwijt kan. Het is een oud ijzer handelaar en daar kan hij dus niets kapot maken.
Maar zoals iedereen hebben ze natuurlijk ook hun eisen.Dat lukt nooit met deze hond aangezien hij de eerste avond de latten pakt na het eerste gevecht (ze gaan zeker matten in het begin en flink ook als er niemand bij is) en op zoek gaat naar zijn normale thuis.
Ik hou niet zo van honden houden op deze manier
Er is hier ook een fruitbedrijf met vele boomgaarden ook midden in de polders. Zijn twee border collies lopen ook altijd los buiten en 's nachts in de schuur. Er is daar niets aan de hand en dat al 35 jaar lang terwijl er loopse honden, schapen, vogels, paarden enz. langskomen er is nog geen border of herder geweest die daar achteraan is gegaan.
Het kan dus gemakkelijk, maar je moet wel de goede en geschikte honden uitzoeken En dat is een vreselijk moeilijk karwei. Zeker als het alleen met asielhonden gedaan wordt!! Pups zijn hiervoor minder tot helemaal niet geschikt voor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote problemen met m'n Mechelaar
Moderator: moderatorteam
-
Birt
- Vaste gebruiker
-
Birt
- Vaste gebruiker
sociaal is hij wel hoor. hij kan goed met mensen, andere honden (en andere dieren) overweg.Regine from the Border schreef:Zou je niet overwegen om met een gedragstherapeut aan de slag te gaan zodat je tenminste goed begrijpt wat er met je hond aan de hand is, hem eventueel nog wat socialer kunt maken en hem dan een veel betere kans op een succesvolle plaatsing kunt geven ? Ik heb eerder ook zoiets in meer woorden gesuggereerd, maar ik weet niet hoe jij hier over denkt.
Volgens mij is de kans op succesvolle plaatsing dan ECHT vele malen groter.... hoef je ook niet op allerlei noodscenario's in te gaan waardoor je hond waarschijnlijk helemaal niet goed terecht komt....
Regine
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
boxersien
Ik schreef dus toch in de loods alleen??? Op die loods zit een dak hoor. Overdag lopen ze wel buiten rond als ze er zijn, ik weet niet of ze er dan ook elke minuut naar kijken en of ze ervan uit gaan dat hij zich ook wel een uurtje samen met Basco kan vermaken.boxersien schreef:Die mensen nemen hun hond 's avonds niet mee naar huis, ze zijn dan in de loods alleen.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik haalde ook uit je eerdere bericht dat ze snachts vrij rond liepen omdat je zei dat ze wel erfvast moesten zijnboxersien schreef:Ik schreef dus toch in de loods alleen??? Op die loods zit een dak hoor. Overdag lopen ze wel buiten rond als ze er zijn, ik weet niet of ze er dan ook elke minuut naar kijken en of ze ervan uit gaan dat hij zich ook wel een uurtje samen met Basco kan vermaken.boxersien schreef:Die mensen nemen hun hond 's avonds niet mee naar huis, ze zijn dan in de loods alleen.
Maargoed, twee reuen die waarvan er een onbekend voor de andere is zowiezo al een probleem, zelfde ras etc. Het gaat op den duur zeker prima maar voor de omgeving wordt het een risico. Ze jutten elkaar op en als ze zonder toezicht bij andere honden komen dan vind ik dat te link. Stel ik loop daar bv met 2 staffies rond daar en er komen 2 mechelaars zieken zonder dat er iemand in de buurt is? In mijn ogen kunnen 2 jonge reuen niet zonder toezicht een buurt onveilig maken, dat is gevaarlijk. Ook dieren lopen een veel groter risico als je 2 honden samen los laat struinen
Ik denk dat die mensen een teefje moeten overnemen van een boerderij die bewezen goed erfvast is en prima met vee om kan gaan. Reu teef is voor die honden ook prettiger als er snachts niemand is, veiliger ook
-
boxersien
Daar kun je heel veel gelijk in hebben. Vaak gaat het fout twee reuen, maar ook vaak goed, vooral als de ene erg onderdanig is zoals Basco is. Uiteraard is er een kans dat ze met z'n tweeen wel aan de wandel gaan, weet alleen niet hoeveel kans.MARC_S schreef:Ik haalde ook uit je eerdere bericht dat ze snachts vrij rond liepen omdat je zei dat ze wel erfvast moesten zijnboxersien schreef:Ik schreef dus toch in de loods alleen??? Op die loods zit een dak hoor. Overdag lopen ze wel buiten rond als ze er zijn, ik weet niet of ze er dan ook elke minuut naar kijken en of ze ervan uit gaan dat hij zich ook wel een uurtje samen met Basco kan vermaken.boxersien schreef:Die mensen nemen hun hond 's avonds niet mee naar huis, ze zijn dan in de loods alleen.In een loods is natuurlijk een stuk beter/veiliger.
Maargoed, twee reuen die waarvan er een onbekend voor de andere is zowiezo al een probleem, zelfde ras etc. Het gaat op den duur zeker prima maar voor de omgeving wordt het een risico. Ze jutten elkaar op en als ze zonder toezicht bij andere honden komen dan vind ik dat te link. Stel ik loop daar bv met 2 staffies rond daar en er komen 2 mechelaars zieken zonder dat er iemand in de buurt is? In mijn ogen kunnen 2 jonge reuen niet zonder toezicht een buurt onveilig maken, dat is gevaarlijk. Ook dieren lopen een veel groter risico als je 2 honden samen los laat struinen![]()
Ik denk dat die mensen een teefje moeten overnemen van een boerderij die bewezen goed erfvast is en prima met vee om kan gaan. Reu teef is voor die honden ook prettiger als er snachts niemand is, veiliger ook
tweede hond nemen is altijd moeilijk vinden we, maar denk nu dat het misschien wel verstandiger zal zijn om het niet te doen en het hun ook af te raden.
-
Birt
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dit, want eenmaal erbij neergelegd dat de hond hoe dan ook weggaat is er helemaal geen motivatie meer iets te pikken of iets te doen met de hond. Hij gaat immers toch de deur uit ...........Roelfien schreef:of de tolerantie van de overige huisgenoten t.o.v. de hond?
Niet dat ik dat geen goede beslissing vind overigens.
- Donja
- Actief
heb niet alle posts gelezen. dus als er iets bijstaat wat al eerder gezegd is, excuse me........
wat n eikel zeg, die vent waar je hem vandaan hebt!!! kun je dierenbescherming niet eropafsturen??? die vent is nog geen goudvis waard.
op mij komt het over alsof ie n kennelsyndroom heeft. hij lijkt me ook heel erg nerveus, als ik het zo zie. ook angstig, vandaar dat happen. gedragstherapeut lijkt me ook verstandig.
ik hoop dat het inmiddels al wat beter gaat
wat n eikel zeg, die vent waar je hem vandaan hebt!!! kun je dierenbescherming niet eropafsturen??? die vent is nog geen goudvis waard.
op mij komt het over alsof ie n kennelsyndroom heeft. hij lijkt me ook heel erg nerveus, als ik het zo zie. ook angstig, vandaar dat happen. gedragstherapeut lijkt me ook verstandig.
ik hoop dat het inmiddels al wat beter gaat
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
- Donja
- Actief
-
Birt
- Vaste gebruiker
beide, hij begint steeds meer op te springen enzo en nog minder goed te luisteren.Roelfien schreef:wat wordt er moeilijker dan?
het gedrag van je hond?
of de tolerantie van de overige huisgenoten t.o.v. de hond?
als hij op opspringt is hij groter dan m'n moeder en ze kan hem fysiek ook niet aan en voelt zich niet echt veilig meer (zonder echt bang te zijn ofzo)
en jah, de tolerantie tov Bob gaat dan bij de rest ook onbewust wel wat achteruit
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als hij echt spoedig weg moet kun je hem bij een Nederlands asiel af geven, ik weet dat het asiel in Rotterdam bvb. groot is, net als Rotterdam, er wonen daar veel mensen. Men schrijft hier dat de Nederlandse asielen beter zijn dan de Belgische. Je geeft hem door plaatsing in een asiel een grotere kans op een andere baas, omdat er elke dag mensen komen kijken naar hem.
Hoewel ik eerlijk gezegd de kans op een andere baas die het echt ziet zitten met deze hond sowieso al klein vind. Het zal dan ook best nog wel eens erg lang kunnen duren voordat hij bij jullie vertrekt met een andere baas, die hem voorgoed houdt. Stel je voor dat na enige tijd baas met hond weer bij je op de stoep staat met de vraag of je hem weer terug wilt nemen.
Hoewel ik eerlijk gezegd de kans op een andere baas die het echt ziet zitten met deze hond sowieso al klein vind. Het zal dan ook best nog wel eens erg lang kunnen duren voordat hij bij jullie vertrekt met een andere baas, die hem voorgoed houdt. Stel je voor dat na enige tijd baas met hond weer bij je op de stoep staat met de vraag of je hem weer terug wilt nemen.
-
Anna*
Zou zeker niet het asiel in Rotterdam aanraden, dat ken ik een beetje te goed...
Ze nemen sowieso alleen honden aan uit de eigen woonplaats.
Ik zou het toch zoeken in de hoek van de rasgekken, of hem via een herplaatsingsstichting aanbieden. Dan wordt de hond in een gastgezin geplaatst (als je hem zelf niet kunt houden) en op internet aangeboden.
Helaas, ik heb verder geen echt goede tips, hoe graag ik dit ook zou willen. Ik snap heel goed dat het steeds moeilijker wordt zo...
Ik zou het toch zoeken in de hoek van de rasgekken, of hem via een herplaatsingsstichting aanbieden. Dan wordt de hond in een gastgezin geplaatst (als je hem zelf niet kunt houden) en op internet aangeboden.
Helaas, ik heb verder geen echt goede tips, hoe graag ik dit ook zou willen. Ik snap heel goed dat het steeds moeilijker wordt zo...
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is er mis dan, in het rotterdamse asiel, of kan ik dat maar beter niet vragen?Anna Penta schreef:Zou zeker niet het asiel in Rotterdam aanraden, dat ken ik een beetje te goed...
Dan zoek je toch gewoon een ander asiel uit, er zijn er zat, ook goeie.
Een rasgek zie ik nog niet zo snel voor deze hond kiezen, je moet wel heel erg veel zin in een hond hebben wil je aan deze beginnen, er lopen namelijk nog zoveel Mechelaars rond die minder in de knoop zitten als deze.
Bestaan die, herplaatsingsstichtingen die honden in gastgezinnen opnemen, ook honden als deze, en ze dan plaatsen?
-
laeken
- Zeer actief
Niet zo pessimistisch mensen!
Hij is zeer mooi en lief en nog steeds niet ontspoort in agressie ondanks dat er niet correct met hem omgegaan wordt. Zo'n hond is dus een hond van goud voor de liefhebber.
Die vind echt wel een goede baas hoor.
De herders die in het asiel blijven hangen zijn de honden die of erg oud zijn, of niet binnen kunnen, of bijten. Dat geldt dus niet voor deze prachthond.
Hij is zeer mooi en lief en nog steeds niet ontspoort in agressie ondanks dat er niet correct met hem omgegaan wordt. Zo'n hond is dus een hond van goud voor de liefhebber.
Die vind echt wel een goede baas hoor.
De herders die in het asiel blijven hangen zijn de honden die of erg oud zijn, of niet binnen kunnen, of bijten. Dat geldt dus niet voor deze prachthond.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mee eens hoor Marc. Ik blijf er ook bij dat er echt niets mis is met deze hond als ik het verhaal zo lees.MARC_S schreef:Niet zo pessimistisch mensen!![]()
Die vind echt wel een goede baas hoor.![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Gast
Jammer dat het nog steeds niet goed gaat met Bob. Ik begrijp en respecteer jullie keuze om hem te herplaatsen. Maar ik begrijp niet wat er zo moeilijk aan is om een hond wat beweging, training en structuur te geven in de resterende tijd.
SHHH is een goede Nederlandse herplaatsstichting:
www.shhh.nl
Zij werken ook met gastgezinnen.
www.shhh.nl
- Roelfien
- Zeer actief
Absoluut, hier moet zeer zeker een baasje voor te vinden zijn, want het hoogst waarschijnlijk voor een baasje dat lekker met zijn hond wil sporten een prima hond. Lekker bij de rasvereniging aanmelden die heeft vast wel een herplaatsingsafdeling.
Hier het linkje van de rasvereniging: http://www.nvbh.nl/
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Birt
- Vaste gebruiker
met hen heb ik al contact opgenomen. ze herplaatsen enkel honden met een officiele stamboom (ik ben er intussen ook achter dat de stamboom van Bob een onbenullig stukje papier is)Roelfien schreef:Absoluut, hier moet zeer zeker een baasje voor te vinden zijn, want het hoogst waarschijnlijk voor een baasje dat lekker met zijn hond wil sporten een prima hond. Lekker bij de rasvereniging aanmelden die heeft vast wel een herplaatsingsafdeling.
-
Wiempie
- Vaste gebruiker
Mechel
Allereerst: de vele antwoorden heb ik niet allemaal gelezen, om een frisse neus voor dit probleem te houden.
Onze vorige hond was ook een mechel, een teef, welke door de vorige eigenaar werd herplaatst wegens "te lief" om door te gaan met trainen.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar van jouw hond nagelaten om "af te trainen", hetgeen ik bij Sita wél gedaan heb. Ze was in het begin tegenover mij zeer wantrouwend, overigens tegen mannen in het algemeen. Dit leidde binnen enkele weken tot een confrontatie en daar heb ik gebruik van kunnen maken, door haar (risico nemend dat ik gebeten zou worden) zonder fysiek geweld op haar plaats te zetten. Van de ene dag op de andere was er plotseling sprake van wederzijds vertrouwen. Ze aanvaardde mijn gezag zonder slaafs gedrag te vertonen en we zijn gaan werken aan het probleem. Beseffende dat zij bepaalde commando's kende, en zou opvolgen, heb ik haar in risicodragende situaties gebracht waarin ik in staat was om te ontdekken waar de schoen eigenlijk wrong. Hierdoor leerde ik de hond pas goed kennen, en vanaf dát moment kon ik gaan "aftrainen". Waarbij absolute controle over de hond vereist is. Voor een dergelijke methode is het wel noodzakelijk dat de nieuwe eigenaar in staat is om dagelijks vele uren met de hond door te brengen, en wel in de meest verschillende omstandigheden. Wij hebben er een zeer trouwe en lieve hond aan overgehouden, weliswaar met in het achterhoofd altijd de "gebruiksaanwijzing". Heb je daar geen tijd voor, dan heeft het inwinnen van adviezen volgens mij geen enkele zin en is het beter de hond te herplaatsen bij een meer ervaren liefhebber. Wél met vermelding van de problemen die zich voor hebben gedaan.
Veel sterkte!
Groet van Wiempie
Onze vorige hond was ook een mechel, een teef, welke door de vorige eigenaar werd herplaatst wegens "te lief" om door te gaan met trainen.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar van jouw hond nagelaten om "af te trainen", hetgeen ik bij Sita wél gedaan heb. Ze was in het begin tegenover mij zeer wantrouwend, overigens tegen mannen in het algemeen. Dit leidde binnen enkele weken tot een confrontatie en daar heb ik gebruik van kunnen maken, door haar (risico nemend dat ik gebeten zou worden) zonder fysiek geweld op haar plaats te zetten. Van de ene dag op de andere was er plotseling sprake van wederzijds vertrouwen. Ze aanvaardde mijn gezag zonder slaafs gedrag te vertonen en we zijn gaan werken aan het probleem. Beseffende dat zij bepaalde commando's kende, en zou opvolgen, heb ik haar in risicodragende situaties gebracht waarin ik in staat was om te ontdekken waar de schoen eigenlijk wrong. Hierdoor leerde ik de hond pas goed kennen, en vanaf dát moment kon ik gaan "aftrainen". Waarbij absolute controle over de hond vereist is. Voor een dergelijke methode is het wel noodzakelijk dat de nieuwe eigenaar in staat is om dagelijks vele uren met de hond door te brengen, en wel in de meest verschillende omstandigheden. Wij hebben er een zeer trouwe en lieve hond aan overgehouden, weliswaar met in het achterhoofd altijd de "gebruiksaanwijzing". Heb je daar geen tijd voor, dan heeft het inwinnen van adviezen volgens mij geen enkele zin en is het beter de hond te herplaatsen bij een meer ervaren liefhebber. Wél met vermelding van de problemen die zich voor hebben gedaan.
Veel sterkte!
Groet van Wiempie
-
Birt
- Vaste gebruiker
als je zelf geen structuur hebt kan je ook je hond geen structuur geven.sypke schreef:Jammer dat het nog steeds niet goed gaat met Bob. Ik begrijp en respecteer jullie keuze om hem te herplaatsen. Maar ik begrijp niet wat er zo moeilijk aan is om een hond wat beweging, training en structuur te geven in de resterende tijd.
www.shhh.nl
ik volg een opleiding theatertechniek en heb dus de meest onmogenlijke uren (zeker bij stages en in mijn bijjobje bij een sound&light firma)
mijn ouders hebben ook zeer verschillende uren elke dag (vader is grafisch ontwerper en werkt zowel thuis als freelance bij grotere bureaus)en mijn broer ook behoorlijk.
elke dag is hier anders, hoe kunnen we die hond dan structuur geven?
hij kan niet eens zijn eten elke dag op hetzelfde uur krijgen.
bedankt voor de link trouwens
-
boxersien
Als je Bob naar een asiel doet, doe hem dan gewoon naar Bergen op Zoom. Daar zijn ze herders gewend en weten ze ook hoe ze ze aan moeten pakken. Zij geven zelf ook cursussen gehoorzaamheid (weten dus goed hoe ze met zo'n hond om moeten gaan) en als een hond meer moet hebben dan huishond dan proberen ze daar ook de goede bazen voor te vinden. Kijk zelf maar op www.honderdak.nl
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
pfoe, moeilijk hoor. Als ik maar 1 hond zou hebben, had ik het serieus overwogen. Ik denk echt dat er wel wat van Bob te maken valt. Met de juiste huisvesting (ruimte dus), aandacht, beweging en duidelijke structuur, denk ik echt dat je er een goude hond aan zou kunnen hebben. Ik weet zo ook niet zo gauw iemand die er aan zou willen beginnen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
Birt
- Vaste gebruiker
er is niets meer mee aan te vangen de laatste dagen.
hij luistert compleet niet meer, als je een bevel geeft blijft hij staan en probeert je kost wat kost tegen te houden als je van hem weg wil gaan, hij knapt naar je handen of voeten...
mijn ouders willen hem zo snel mogelijk buiten. we spreken hier over een dag of 2-3 :s
weet iemand een herplaatsingsstichting die een hond ook meteen kan opvangen? dit is echt niet leuk meer
hij luistert compleet niet meer, als je een bevel geeft blijft hij staan en probeert je kost wat kost tegen te houden als je van hem weg wil gaan, hij knapt naar je handen of voeten...
mijn ouders willen hem zo snel mogelijk buiten. we spreken hier over een dag of 2-3 :s
weet iemand een herplaatsingsstichting die een hond ook meteen kan opvangen? dit is echt niet leuk meer
-
Gast
Heb je http://www.shhh.nl al geprobeerd? Gewoon even bellen en uitleggen dat het een noodsituatie is.Birt schreef:er is niets meer mee aan te vangen de laatste dagen.
-
Birt
- Vaste gebruiker
heb ik geprobeerd maar ik ben nooit voor 17:00 thuis en daarna zijn ze niet te bereikensypke schreef:Heb je http://www.shhh.nl al geprobeerd? Gewoon even bellen en uitleggen dat het een noodsituatie is.Birt schreef:er is niets meer mee aan te vangen de laatste dagen.
- selina en dallas
- Vaste gebruiker