Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe los ik dit op
Moderator: moderatorteam
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
hoe los ik dit op
aschra de teef is de roedellijdster en macho de reu die ik denk onder aschra staat.
soms lijkt het ook wel of ze op gelijke hoogten staan
als er nu een hond langs de schutting loopt blaft macho en komt aschra kijken en vliegt macho aschra aan en wordt het een soort gevecht.
dit gebeurt ook als de bel gaat ze knokken dan naar de voordeur toe
wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen
soms lijkt het ook wel of ze op gelijke hoogten staan
als er nu een hond langs de schutting loopt blaft macho en komt aschra kijken en vliegt macho aschra aan en wordt het een soort gevecht.
dit gebeurt ook als de bel gaat ze knokken dan naar de voordeur toe
wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen
-
boxersien
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
aschra
- Zeer actief
aandacht afleiden is geen optie want hij is gewoon doof en als het voorbij is dan denkt hij o vrouwtje riep geloof ikboxersien schreef:Zolang ze niet erg gewond raken zou ik ze laten doen.
Ik zou geen oplossing weten voor dit probleem, je zou kunnen proberen om hun aandacht af te leiden, maar ik weet niet of dat zou helpen.
-
aschra
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat je reu spanning afreageert en eigenlijk is dat iets wat een ranghogere naar een ranglagere doet. Anders krijgt hij namelijk zelf een veeg uit de pan terug. Je baas zonder reden uitkafferen kan je immers duur komen te staan. Misschien is dat dus ook wat er gebeurd.
Het kan zijn dat je reu en je teef erg dcht bij elkaar liggen wat dominantie betreft en dat ze daarom ook af en toe het conflict met elkaar aangaan. Ik zou me er buiten houden.
Het kan zijn dat je reu en je teef erg dcht bij elkaar liggen wat dominantie betreft en dat ze daarom ook af en toe het conflict met elkaar aangaan. Ik zou me er buiten houden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
plenty
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
plenty schreef:Heb er gelukkig geen last van , ik ben namelijk de de baas in huis en daar buiten ook.
Groetjes Jet.
Het is onzin dat roedelleiders zich bemoeien met rangordespelletjes tussen ranglageren. Dat zal ze namelijk worst wezen.
Gerotzooi in de rangorde tussen honden onderling komt trouwens 9 van de 10 keer door mensen, die denken vanuit hun baas zijn van alles te zeggen te hebben over hoe de honden met elkaar omgaan.
Honden zijn prima in staat met elkaar te communiceren. Daar hebben ze jou niet voor nodig.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
plenty
- Zeer actief
Dan hebben ze pech gehad met mij , want er wordt bij mij niet gevochten , ook niet als ik weg ben , ondanks dat ik 3 teven in huis heb , waaronder de dove hond die voor de andere twee soms toch vreemt uit de hoek kan komen.Eline* schreef:plenty schreef:Heb er gelukkig geen last van , ik ben namelijk de de baas in huis en daar buiten ook.
Groetjes Jet.En? je kan wel bepalen dat er niet gevochten wordt tussen je honden als jij erbij bent, maar dat heeft dus consequentie's, namelijk dat je je honden apart moet gaan zetten als je wegbent.
Het is onzin dat roedelleiders zich bemoeien met rangordespelletjes tussen ranglageren. Dat zal ze namelijk worst wezen.
Gerotzooi in de rangorde tussen honden onderling komt trouwens 9 van de 10 keer door mensen zoals jij, die denken vanuit hun baas zijn van alles te zeggen te hebben over hoe de honden met elkaar omgaan.
Honden zijn prima in staat met elkaar te communiceren. Daar hebben ze jou niet voor nodig.
Groetjes Jet.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat probeer je nou te zeggen? Dat het jou verdienste is dat je teven niet met elkaar vechten, zelfs als je weg bent? Leg me dat eens uit?plenty schreef:Dan hebben ze pech gehad met mij , want er wordt bij mij niet gevochten , ook niet als ik weg ben , ondanks dat ik 3 teven in huis heb , waaronder de dove hond die voor de andere twee soms toch vreemt uit de hoek kan komen.
Groetjes Jet.
Of zou het ook gewoon een mogelijkheid zijn dat je de mazzel hebt dat jouw honden het onderling goed kunnen vinden zonder dat jij daar een rol in speelt?
Ik vind dat je je nogal denigrerend opstelt ten opzichte van degene waarbij het minder soepel loopt en ook nog eens geheel ten onrechte ook.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
plenty
- Zeer actief
Oke mijn honden vechten ook hoor, moet zeker 2 keer per maand naar de d.a om de gaten te laten dichten , tikt lekker aan , maar ach wat maakt het uit , vrouwtje heeft centen zat.Eline* schreef:Wat probeer je nou te zeggen? Dat het jou verdienste is dat je teven niet met elkaar vechten, zelfs als je weg bent? Leg me dat eens uit?plenty schreef:Dan hebben ze pech gehad met mij , want er wordt bij mij niet gevochten , ook niet als ik weg ben , ondanks dat ik 3 teven in huis heb , waaronder de dove hond die voor de andere twee soms toch vreemt uit de hoek kan komen.
Groetjes Jet.
Of zou het ook gewoon een mogelijkheid zijn dat je de mazzel hebt dat jouw honden het onderling goed kunnen vinden zonder dat jij daar een rol in speelt?
Ik vind dat je je nogal denigrerend opstelt ten opzichte van degene waarbij het minder soepel loopt en ook nog eens geheel ten onrechte ook.
-
Marion.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor je inzichtgevende antwoord. Je snapt niet waar het om gaat in deze en dat is nou ook duidelijk!plenty schreef: Oke mijn honden vechten ook hoor, moet zeker 2 keer per maand naar de d.a om de gaten te laten dichten , tikt lekker aan , maar ach wat maakt het uit , vrouwtje heeft centen zat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
boxersien
Bij de roedel bij onze buren zijn ook regelmatig problemen. We laten de honden het zelf altijd uitzoeken, maar soms moet er even tussen gesprongen worden. Na het vechten liggen ze ook weer gewoon naast elkaar. Ze zijn nooit samen binnen en in de tuin gaat het altijd goed, behalve als er mensen binnenkomen die zich niet storen aan hun rangorde (de verkeerde hond aaien). Dit gebeurd maar 2x per jaar ongeveer.
Als je een roedel honden heb, vind ik dat je niet gek moet kijken als er eens een vechtpartij is. Ik zeg niet dat het hoort, maar het komt nu eenmaal vaak voor door ouder worden van de honden en de jongere willen de rangorde dan 'veranderen'.
Als je een roedel honden heb, vind ik dat je niet gek moet kijken als er eens een vechtpartij is. Ik zeg niet dat het hoort, maar het komt nu eenmaal vaak voor door ouder worden van de honden en de jongere willen de rangorde dan 'veranderen'.
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Ik ben blij dat mijn honden onderling nog nooit gevochten hebben, zelfs geen meningsverschil onderling. Als er visite komt, dan maakt het hen niet uit wie er als eerste geaaid gaat worden, als er maar geaaid word.
Ze verdringen elkaar dan wel, maar vechten..................... nog niet meegemaakt.
Ze verdringen elkaar dan wel, maar vechten..................... nog niet meegemaakt.
Peace sells, but who is buying?
-
tineke
Wij hadden dit probleem ook enigzins tussen Tash en Orson als de bel ging maar het liep niet op vechten uit maar er werd dan wel wat gesnauwd naar elkaar.
Wij hebben het probleem opgelost door ze te leren op hun plaats te gaan als de bel gaat en dan kregen ze iets lekkers en was de visite binnen mochten ze er weer vanaf,als die daar van gediend was.
Wij hebben het probleem opgelost door ze te leren op hun plaats te gaan als de bel gaat en dan kregen ze iets lekkers en was de visite binnen mochten ze er weer vanaf,als die daar van gediend was.