Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
(11-04) duimen jullie mee (nieuwe update onderaan pag. 2!!!)
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- *tweety*
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- johanna
- Vaste gebruiker
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Beetje warrig weekje gehad tot nu toe (afgelopen maandag mijn 15jr oude kat laten inslapen). Maar goed, de echo. Alsof mijn weekje niet nog warriger kan worden. Op de tweede echo wederom niets te zien. En dat had wel gemoeten, ze is nu tenslotte 5 weken onderweg. 1 of 2 puppy's zouden ze over het hoofd kunnen zien vertelde de da, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in. Ik ga er dus nu ook maar vanuit, dat ze leeg is gebleven. Jammer, maar volgende keer beter. Ze is gezond, dus een herkansing is mogelijk. Maar toch ergens ver weg in mijn hoofd ook nog wel een beetje twijfel. Ze is namelijk wel gegroeid, (meet altijd direct achter de ribben, voor de dekking en dan na 4 weken weer) ondanks dezelfde beweging en niet meer voer. Ook gedraagd ze zich vreemd (slaapt de hele dag en speelt niet meer met Nono en Logan en ze wil wel in me kruipen, zo aanhankelijk is ze). Maar ja, de echo zegt dan toch leeg. Ik weet het ook niet meer hoor. Ga er maar vanuit dat ze leeg is. Volgende keer beter dus.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik herken dit gevoel zo goed Esther! Heb precies hetzelfde, ook 2x niks gezien op de echo maar een hond die zo wezenlijk anders is dan normaal, dat ik nog steeds ook een klein beetje twijfel...
Ik kreeg zelfs eergisteravond een telefoontje uit Canada van een kennis die op mijn website gezien had dat Sjefke niet drachtig is, en met weet ik hoeveel voorbeelden aan kwam zetten van honden waarvan ook beweerd werd door de DA dat er niets in zat en waar variërend van 1 tot wel 8 pups in bleken te zitten...
Ook gaf een Amerikaanse me de tip om Sjefke te blijven behandelen alsof ze drachtig is, voor het geval dat er toch misschien ergens 1 verstopt blijkt te zitten...
En dan inderdaad het verhaal van Rea, wat me ook steeds door mijn koppie spookt...
Als er toch een pup in blijkt te zitten heb ik al een naam verzonnen. Als het een teefje zou zijn gaat ze naar Zwitserland, is het een reu zou hij misschien wel eens kunnen blijven...
Maar er zal wel niks in zitten, het zijn tenslotte maar enkele uitzonderingen die de regel bevestigen...
Ik kreeg zelfs eergisteravond een telefoontje uit Canada van een kennis die op mijn website gezien had dat Sjefke niet drachtig is, en met weet ik hoeveel voorbeelden aan kwam zetten van honden waarvan ook beweerd werd door de DA dat er niets in zat en waar variërend van 1 tot wel 8 pups in bleken te zitten...

Ook gaf een Amerikaanse me de tip om Sjefke te blijven behandelen alsof ze drachtig is, voor het geval dat er toch misschien ergens 1 verstopt blijkt te zitten...
En dan inderdaad het verhaal van Rea, wat me ook steeds door mijn koppie spookt...
Als er toch een pup in blijkt te zitten heb ik al een naam verzonnen. Als het een teefje zou zijn gaat ze naar Zwitserland, is het een reu zou hij misschien wel eens kunnen blijven...
Maar er zal wel niks in zitten, het zijn tenslotte maar enkele uitzonderingen die de regel bevestigen...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Sjefke wil nog steeds nauwelijks spelen met Nozem, en eet slechter. Ze is qua gewicht nog niet aangekomen trouwens, maar dat was de vorige dracht ook pas na een week of 6. Aanstaande zaterdag zou Sjefke 6 weken drachtig zijn.Nono schreef:ja, die verhalen ken ik ook en hoor ik ook steeds vaker. Het is ook zo dubbel. Is Sjefke ook nog steeds zo anders? Ik heb me voorgenomen haar in ieder geval goed in de gaten te houden, maar zoals je ook al zegt het blijven de uitzonderingen, waarbij er toch pups komen. We wachten wel af.
Ik ga ook rond de uitgerekende datum even nergens naartoe voor alle zekerheid.
Dat je het de laatste tijd vaker hoort ben ik met je eens. Mijn kennis uit Canada zei dat soms de teef enorm hoog draagt, echt helemaal tegen de ribben aan, en dat het dan heel moeilijk is om ze te vinden.
Ik blijf toch tegen beter weten in een heel klein sprankeltje hoop houden...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook...LongFields schreef:Ik blijf toch tegen beter weten in een heel klein sprankeltje hoop houden...Nono schreef:ja, die verhalen ken ik ook en hoor ik ook steeds vaker. Het is ook zo dubbel. Is Sjefke ook nog steeds zo anders? Ik heb me voorgenomen haar in ieder geval goed in de gaten te houden, maar zoals je ook al zegt het blijven de uitzonderingen, waarbij er toch pups komen. We wachten wel af.
- johanna
- Vaste gebruiker
Ik ook...mijn teefje bleek ook leeg te zijn bij de echo...
Ik vind haar ook anders: aanhankelijker, veel slapen, af en toe niet mee willen lopen, tepels hangen, ze wordt dikker in de flank...
Maar ja, dus toch schijnzwanger...?
Ik vind het behalve erg voor haar mezelf en mijn gezin ook erg vervelend voor de toekomstige eigenaren. Ze leefden al zo mee al vanaf het moment dat ze loops werd...
Zucht...het is niet anders (maar stiekem blijf je inderdaad toch hopen...)

Ik vind haar ook anders: aanhankelijker, veel slapen, af en toe niet mee willen lopen, tepels hangen, ze wordt dikker in de flank...
Ik vind het behalve erg voor haar mezelf en mijn gezin ook erg vervelend voor de toekomstige eigenaren. Ze leefden al zo mee al vanaf het moment dat ze loops werd...
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoi Esther,
Toch leeg?? En je was er zo van overtuigd dat ze wel drachtig is? Hoop voor je dat de pups zich ontzettend goed verstopt hebben en dat ze je over een paar weken de verassing van je leven bezorgen
Sterkte met het verlies van je kat!!
Nu maar hopen dat we de KKI hebben gehaald
Groeten,
Esther
www.rhodesian.nl
Toch leeg?? En je was er zo van overtuigd dat ze wel drachtig is? Hoop voor je dat de pups zich ontzettend goed verstopt hebben en dat ze je over een paar weken de verassing van je leven bezorgen

Sterkte met het verlies van je kat!!
Nu maar hopen dat we de KKI hebben gehaald

Groeten,
Esther
www.rhodesian.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje zeg, ik hoor het nu wel heel erg vaak hoor. alweer een teefje leeg.johanna schreef:Ik ook...mijn teefje bleek ook leeg te zijn bij de echo...![]()
![]()
![]()
Toch maar een clubje oprichten dan?