Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vreemd - slecht eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

vreemd - slecht eten

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno eet sinds een paar dagen slecht. Eerst laat ze de carnibest eend staan. Nou ja dat kan nog wel een keer voorkomen dat een hond iets niet lust, maar gisteren en vandaag gewoon Duck gegeven en dat laat ze ook staan. :denken:

Ze had overigens wel interesse in mijn boterham met kaas.Ze oogt verder ook niet ziek, is actief etc.

Moet ik nou gewoon nog een paar dagen aankijken of ze gaat eten (ik pak de bak overigens gewoon weg na een kwartiertje) of moet ik iets anders doen?
Alan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alan »

May begon ook sinds kort slecht te eten. Maar sinds we haar eten spannender maken, bijv. appeltje in kleine stukjes snijden en mengen met de brokken of nog beter pedigree mixen met haar brokken eet ze haar bakje echt in no time leeg.

Misschien ligt het er aan dat ze haar groei spurt heeft gehad en niet meer zoveel energie nodig heeft voor de groei, of het kan liggen dat ze genoeg kreeg van altijd alleen maar brokken in haar bakje.

Het kan ook liggen aan minder activiteit, waardoor de hond gewoonweg minder energie nodig heeft.

Uiteraard kan er ook sprake zijn van een ziekte, dus mocht het aantrekkelijk maken van het eten niets bijdragen aan haar eetlust dan zou ik toch even de dierenarts raadplegen.

Alan

P.S. ik ben niet zo deskundig dus hecht ook weer niet teveel waarde aan mijn gedachten.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bram is sinds een dag of twee selectief in zijn eten en maakte ons vannacht wakker: hevige diarree. Misschien heerst er weer iets?
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

bram en thijs schreef:Bram is sinds een dag of twee selectief in zijn eten en maakte ons vannacht wakker: hevige diarree. Misschien heerst er weer iets?
In mijn ouderlijk dorp zijn echt veel honden hevig aan de diarree en/of aan het spugen hoorde ik van kennissen. Het viel echt op. Dus daar zal wel iets heersen. Misschien landelijk virusje?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Is ze toevallig net loops geweest of moet ze loops worden?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Het kan ook zijn dat ze overvoert is geef de hond iets minder en kijk het dan even aan. Door het overvoeren willen ze ook wel slecht gaan eten.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ze is in januarie voor het eerst loops geweest dus het kan best zijn dat dat allemaal nog niet helemaal geregeld gaat loopt . Ze verhaart ook best veel, dus wie weet is het dat.

Verder merk ik niets aan haar :19:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”