Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kan je een oudere hond leren dat autorijden oké is ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

kan je een oudere hond leren dat autorijden oké is ?

Ongelezen bericht door lilalila »

Hallo allemaal,

Ik denk er over om een oudere hond in mijn gezin op te nemen. Het probleem is dat hij geen auto gewend is (van pups af aan) en dat de enkele keren dat hij met zijn vorige baasjes (waar hij nu nog is) met de auto op pad moest, hij intens gaat blaffen.
Zij hebben dat niet kunnen doorbreken, en geven hem een kalmeringstablet voor een lange reis. Korte afstanden kan hij dus niet mee in de auto. :(:

Mijn vraag: wat is de kans dat het mij lukt om hem te leren dat de auto oké is, en met beloning en korte ritjes (bijv. 5 minuten) op te bouwen ?

Want als hij echt niet met een auto kan (ook niet na training) dan is hij voor mij niet de meest geschikte hond. Wil graag naar het bos kunnen etc.

alvast bedankt ! :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dit is moeilijk te voorspellen, er zijn honden die met geduld en training alsnog heel goed mee kunnen, maar dus ook waar het altijd een probleem bij blijft...

het ligt er ook aan waarom de hond blaft, is het puur omdat hij het niet kent en er opgewonden van raakt, of is hij gewoon blij dat hij mee mag of is het echt angst....?
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Probeer het gewoon eens.
Chamook heeft tot haar 3e jaar nog nooit een auto van dichtbij gezien, sinds een half jaartje is ze bij ons en gaat blij mee de auto in. Ze volgt gewoon de andere honden die autorijden erg leuk vinden.
Misschien werkt het wel aanstekelijk als hij niet de enige hond in de auto is.

nu weet ik natuurlijk niet of je meer honden hebt...
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
starfleet
Erelid

Re: kan je een oudere hond leren dat autorijden oké is ?

Ongelezen bericht door starfleet »

lilalila schreef: Want als hij echt niet met een auto kan (ook niet na training) dan is hij voor mij niet de meest geschikte hond. Wil graag naar het bos kunnen etc.

alvast bedankt ! :wink:
Als hij echt angstig is wordt het moeilijk, maar je kan al eens beginnen hem in de auto te laten zonder dat je gaat rijden. Geef hem iets heel lekkers en als hij stil is, gelijk weer eruit en een lekkere wandeling maken.

Dan al eens starten en zo verder opbouwen. En als je rijdt, heel rustig rijden, je rijstijl aanpassen. Meestal hebben ze de meeste problemen binnen de bebouwde kom.

Zo zou ik het idd proberen.

Anne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

in het begin met de auto alleen leuke dingen gaan doen!

dus lekker wandelen of selen aan het einde van de straat enz.
Afbeelding
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

massam schreef:in het begin met de auto alleen leuke dingen gaan doen!
Dit was idd ook mijn eerste gedachte.

Je zou anders ook aan een hondenaanhanger (tje) kunnen denken. Onze oudste hond kregen we met 10 maanden en had ook nog nooit in een auto gezeten. Ze was niet bang, maar moest wel overgeven, ja elke rit was het raak!!!! Toen hebben we een hondenaanhanger aangeschaft ze is sindsdien nooit meer wagenziek geworden. Ik denk dat dat komt omdat ze nu niets ziet.
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Bedankt voor het meedenken.

Het baasje heeft iemand gevonden die dichtbij het strand woont en geen auto heeft. En dat is volgens haar veel beter voor de hond, omdat hij echt nogal angstig is in de auto.

Ben blij voor hem ! (en zelf een beetje verdrietig...)

lilalila :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”