Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nu leuk samen, later niet meer?
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
nu leuk samen, later niet meer?
Moos en Saar hebben het eigenlijk vanaf dag 1 heel erg leuk samen. Ze spelen heel veel, likken af en toe elkaars oren uit, en slapen altijd bij elkaar in de buurt, en vaak ook tegen elkaar aan.
Ik ben hier natuurlijk heel erg blij me, alleen af en toe bekruipt me de angst dat dit misschien, wellicht, niet altijd zo zal blijven.
Is het feit dat het vanaf dag 1 goed gaat, en nu na 6 weken eigenlijk alleen maar steeds leuker wordt een teken dat het wel zo zal blijven gaan ( met name bij en reu-teef combi), of kan het altijd nog zijn dat ze later elkaar gaan negeren en helemaal niet meer naar elkaar omkijken?
Ik ben hier natuurlijk heel erg blij me, alleen af en toe bekruipt me de angst dat dit misschien, wellicht, niet altijd zo zal blijven.
Is het feit dat het vanaf dag 1 goed gaat, en nu na 6 weken eigenlijk alleen maar steeds leuker wordt een teken dat het wel zo zal blijven gaan ( met name bij en reu-teef combi), of kan het altijd nog zijn dat ze later elkaar gaan negeren en helemaal niet meer naar elkaar omkijken?

-
Reini
- Zeer actief
Vanuit mijn eigen ervaring is het goed gegaan!!
Mijn moeder had eerst twee Malthesers ( reu+reu ) en dat waren, en zijn nog steeds, dikke maatjes!! de oudste is nu 5 en zijn broertje is 4.
Toen de oudste 2 was is er nog een York bij gekomen en het jaar daarop nog een York! best druk vier honden en de laatste paar weken is er machtstrijd aan de gang maar verder zijn het altijd vriendjes met z'n allen!!
Ik denk dat het heel verschillend is of het goed blijft gaan of niet! Volgens mij zijn Malthesers redelijk vredelievende honden!! Ben benieuwd wat er nog meer wordt gezegd!!
Mijn moeder had eerst twee Malthesers ( reu+reu ) en dat waren, en zijn nog steeds, dikke maatjes!! de oudste is nu 5 en zijn broertje is 4.
Toen de oudste 2 was is er nog een York bij gekomen en het jaar daarop nog een York! best druk vier honden en de laatste paar weken is er machtstrijd aan de gang maar verder zijn het altijd vriendjes met z'n allen!!
Ik denk dat het heel verschillend is of het goed blijft gaan of niet! Volgens mij zijn Malthesers redelijk vredelievende honden!! Ben benieuwd wat er nog meer wordt gezegd!!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- starfleet
- Erelid
Re: nu leuk samen, later niet meer?
Dat kan ik me niet voorstellen. Als het nou teef-teef was of reu-reu. In de buurt hier lopen heel wat koppeltjes rond en dat zijn de dikste vrienden. Zeker als ze van hetzelfde ras zijn en dezelfde manier van spelen en omgang hebben. Ze zullen wel eens gaan kissenbissen, net als in ieder goed huwelijk, maar volgens mij is zo'n vriendschap voor het leven.Moos schreef:
Anne
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die relatie tussen Moos en Saar blijft gewoon goed. Tenzij Saar uitgroeit tot een ontzettend vervelende bitch, maar daar ziet het toch niet naar uit.
Iedereen die ik ken met een reu/teef combinatie die vanaf het begin goed klikken, hebben nog steeds een heerlijk stel honden samen.
Iedereen die ik ken met een reu/teef combinatie die vanaf het begin goed klikken, hebben nog steeds een heerlijk stel honden samen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Moos
- Zeer actief
Nee, het lijkt me sterk dat Saar uitgroeit tot een ontzettende bitch. Ze weet wat ze wil, dat wel, maar kan ook heel onderdanig en een tikkeltje onzeker zijn in bepaalde situaties. Saars nestzusje, dat was een beetje een bitcherig teefje, die had met 8 weken al het hele nest eronderRoelfien schreef:Die relatie tussen Moos en Saar blijft gewoon goed. Tenzij Saar uitgroeit tot een ontzettend vervelende bitch, maar daar ziet het toch niet naar uit.![]()
En Moos is wel een ongelooflijke doedel wat teefjes betreft, dus al zou Saar later heel sterk in d'r schoenen blijken te staan, dan lijkt het me heel sterk dat Moos daar problemen mee zal hebben...

-
estelle
tsja dan heb ik een andere ervaring.
Hera en Ghaya konden in het begin super met elkaar overweg, niks aan de hand. Ze lagen bij elkaar in de mand.
Totdat Hera ouder werd, toen werd ze een stuk minder leuk naar Ghaya toe. Ze hebben dan ook 1x echt goed gevochten, Hera heeft dat gewonnen en sindsdien durft Ghaya niet meer tegen Hera in te gaan.
Ze vechten niet meer maar echt leuk vinden ze elkaar niet en ik kan ook niet met Hera spelen als Ghaya erbij staat...dan is het dus wel weer knokken.....
Maar goed, Hera en Ghaya zijn wel 2 teven.
Voor de rest is het hier ook atlijd goed gegaan met de andere honden.
Hera en Ghaya konden in het begin super met elkaar overweg, niks aan de hand. Ze lagen bij elkaar in de mand.
Totdat Hera ouder werd, toen werd ze een stuk minder leuk naar Ghaya toe. Ze hebben dan ook 1x echt goed gevochten, Hera heeft dat gewonnen en sindsdien durft Ghaya niet meer tegen Hera in te gaan.
Ze vechten niet meer maar echt leuk vinden ze elkaar niet en ik kan ook niet met Hera spelen als Ghaya erbij staat...dan is het dus wel weer knokken.....
Maar goed, Hera en Ghaya zijn wel 2 teven.
Voor de rest is het hier ook atlijd goed gegaan met de andere honden.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier zijn ze nu dik een jaar samen en het gaat nog steeds hardstikke goed. Ze doen heel veel samen maar laten elkaar ook met rust als de één geen zin heeft. Die boodschap wordt altijd gelijk opgepakt door de ander.
Lekker blijven genieten van je hondjes.
Lekker blijven genieten van je hondjes.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
linlin
- Moos
- Zeer actief
-
Baily
Beer en Balou zijn hier ook nog steeds erg gek op elkaar, net als in het begin. Alleen toen Balou wat ouder werd was zij dus de baas van de twee i.p.v. Beer in het begin. Dat gaf eventjes wat gekift onderling, maar niks serieus en ook helemaal niet erg want het volgende moment speelden ze weer met elkaar.
Nu slapen ze niet altijd meer op dezelfde plek, maar soms ook wel. Maar ze kunnen nog heel goed met elkaar overweg na bijna drie jaar.
Nu slapen ze niet altijd meer op dezelfde plek, maar soms ook wel. Maar ze kunnen nog heel goed met elkaar overweg na bijna drie jaar.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Tagor en Jari kunnen het vanaf dag 1 goed met elkaar vinden, hebben ook nooit gevochten. Tagor heeft tot Jari een maand of 4 was alles van hem geaccepteerd, daarna werden de grensen wat duidelijker gesteld. Tegenwoordig zijn het een paar heerlijke ouwe mannen van 9,5 een 11,5 jaar, die prima op elkaar zijn ingespeeld en ook af en toe nog heerlijk met elkaar kunnen spelen.
- Mechelfanaat
- Actief
Gedrag
Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was.
Als ze nu goed met elkaar op kunnen schieten dan blijft dat ook wel zo,
of er moet iets onverwachts gebeuren ( ziekte of trauma )
En anders ben je er zelf ook nog om ze weer in het gereel te bergen toch
Als ze nu goed met elkaar op kunnen schieten dan blijft dat ook wel zo,
of er moet iets onverwachts gebeuren ( ziekte of trauma )
En anders ben je er zelf ook nog om ze weer in het gereel te bergen toch
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- moeli
- Actief
- Contacteer:
Mijn twee oudste (wel teven) herders konden het de eerste vier jaar goed vinden , tot de oudste wat ging sukkelen , een paar maal het onderspit moest delven,toen zijn we op aanraden van een gedragsdeskundige de jongste als "ranghogere" gaan zien, sindsdien geen problemen meer , maar het is meer van ze verdragen elkaar , dan dat ze nog iets hebben samen, ondertussen is de oudste dertien ,dan een van bijna zeven , een van vier en een van 12 maanden , de laatste drie zijn oma,dochter en kleindochter en zij kunnen het goed vinden samen, de oudste is doof, ziet niet meer zo goed , heeft arthrose, , en daar grijp ik nu dus in als ze die te na komen. vooral de jongste wil nog wel eens wat proberen .maar teven kan natuurlijk toch vaak wat moeilijker zijn dan reu- teef of tweee reuen samen. groetjes annemieke
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek