Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is het voor de moederhond?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Hoe is het voor de moederhond?

Ongelezen bericht door Joyce »

Misschien een vreemde vraag... maar bij jonge pups wordt altijd vertelt dat ze de eerste paar nachten nogal veel heimwee naar hun moeder en broertjes/zusjes hebben. Wat ook logisch is natuurlijk, maar hoe is het voor mama als haar pups ineens weggaan? En hou je daar als fokker ook rekening mee door niet bijvoorbeeld alle pups tegelijk naar hun nieuwe huisje te doen?
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Het ligt een beetje aan de teef , sommigen zijn blij dat ze er van verlost zijn , maar onze Leggy heeft nog dagen lopen zoeken en piepen naar haar puppen , erg triest :jank: Enne hier gaan ze bijna nooit allemaal tegelijk weg :wink:
Laatst gewijzigd door jip007 op 25 okt 2004 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Niet dat ik "fokker" ben, maar ik reageer toch maar eventjes. Per moederhond is het verschillend, maar ik heb wel gezien dat als je de pups 1 voor 1 laat weggaan dat dit goed gaat. Dus bijv. 1 pup op dag 1, de 2e op dag 3 enz...dus niet allemaal tegelijk.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Bij ons gaan ze nooit allemaal tegelijk weg, we verspreiden het over een paar dagen, (niet voor de teef, maar meer voor ons zelf). Onze teven zijn blij dat ze eindelijk van de puppy's zijn verlost. He he eindelijk weer rust, lijken ze te denken.
zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zoe »

Hier was Zoë ook blij dat de puppen weg waren. Ze heeft ze tot 8 weken laten drinken en dat was niet altijd fijn :mrgreen:
Helaas voor haar hebben door omstandigheden weer een pup terug.
Die is 4 weken weggeweest maar de moedergevoelens zijn er niet meer. Ze corrigeert hem als hij te ver gaat en verder negeert ze hem.
groetjes van Joke
poot van Tender
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Bij on sgaan ze nooit tegelijk weg. Toen vorig jaar de eerste drie wegwaren en er nog een over was, leek kalusha erg opgelucht dat er nog maar een was, maar toen deze ook wegging heeft ze nog wel even lopen zoeken. Gelukkig hadden mijn ouders er ook een genomen en zien ze elkaar alsnog elke dag :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Bij ons gaan ze ook nooit allemaal op 1 dag weg. Veel te veel stress voor de moeder (en voor ons) Verspreid over gemiddeld een week genomen vliegen ze uit.
Denk dat onze Diva nu de vlag gaat uithangen als ze weg gaan. Compleet met vaandel en al :cheer: :cheer: (maar wij niet)
Afbeelding
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Eigenlijk kwam het altijd zo uit dat de pups heel verspreid weggingen. Moeders had er geen problemen mee, ze miste ze niet echt geloof ik. Terwijl het een echt moedertje is, ze mochten zelfs met 8 weken nog bij haar drinken (met tandjes en nagels)! Volgens mij vind ze het wel lekker rustig.
Love all animals!
johanna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door johanna »

Even reageren op dit "oude" topic:
Ik ken (zijdelings) een golden retriever die, ondanks het feit dat haar pups verspreid over meerdere weken (einde zomervakantie, vandaar)het nest hebben verlaten, toch een soort van depressie kreeg. Ze vermagerde sterk, doffe vacht, was futloos...de da kon geen lichamelijke gebreken vast stellen. Het heeft geloof ik wel een half jaar geduurd voordat ze weer een beetje zichzelf werd... De eigenaar was écht bezorgd en probeerde haar veel afleiding te geven, ik weet niet meer of hij ook nog aan de voeding gesleuteld heeft...? Hond was trouwens al 6! bij haar eerste en enige nestje! Zou dat er mee te maken hebben?
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Een hond op 6- jarige leeftijd voor het eerst moeder laten worden is niet goed he! :denken:

Toen wij pups hadden zijn ze ook een voor een gedaan. We hebben er een gehouden en die was zo druk en gek als van een pup verwacht mag worden en de moeder keek ons dan ook af en toe aan van: Wanneer verkopen jullie die laatste pup nu? :mrgreen:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Uhmm zelf ook geen fokkker maar de moeder van Minyo.. die was geloof ik erg blij dat de puppies weggingen. want toen we daar kwamen negeerde ze de puppies hele tijd.. en corigeerde af en toe nog wat.. die eigennaren zeiden dat ook al..
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik lees over corrigeren alsof dit iets is dat niet goed is? Daar begint het opvoeden mee, dat zou je moeten koesteren!
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hutsje schreef:Ik lees over corrigeren alsof dit iets is dat niet goed is? Daar begint het opvoeden mee, dat zou je moeten koesteren!
Mijn idee :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”