Belle weegt ongeveer 43 kilo en ik kan haar ribben voelen, maar alleen heel laag aan de zijkant. Bovenaan de ribbenkast moet ik toch behoorlijk duwen en zit er naar mijn idee wel een klein vetlaagje tussen. I.v.m. haar HD zou ik haar toch liever wat slanker willen. Belle is gecastreerd en sinds die tijd krijgt ze al steeds minder voer. Ze zit nu op 280 gr. Royal Canin per dag, afgewisseld met diepvries (Rhodi of Smuldier, ongeveer half pakje per maaltijd). Verder krijgt ze bij de training ook nog wel het een en ander, zelfgebakken leverkoekjes en brokjes voor minirassen.
Het lijkt mij toch niet zoveel wat ze krijgt voor een grote hond. Chiva weegt maar 15 kilo en eet bijna evenveel, maar is superslank. Beweging krijgt ze naar mijn idee ook genoeg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe krijg ik Belle slanker
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
hoe krijg ik Belle slanker
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ik weet niet of ze van ballen en zwemmen houdt?
Onze honden wel en ik ga daarom vaak met ze naar het water en laat ze ballen apporteren. Vinden ze helemaal geweldig! Dan krijgen ze lekker veel beweging en het is nog goed voor de heupen ook.
Wat je wel moet doen is als je gaat trainen en je Belle beloont met dat lekkers, dit wel even in mindering brengen met haar avondeten.
Hoe groot is Belle eigenlijk?
Onze honden wel en ik ga daarom vaak met ze naar het water en laat ze ballen apporteren. Vinden ze helemaal geweldig! Dan krijgen ze lekker veel beweging en het is nog goed voor de heupen ook.
Wat je wel moet doen is als je gaat trainen en je Belle beloont met dat lekkers, dit wel even in mindering brengen met haar avondeten.
Hoe groot is Belle eigenlijk?

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Belle heeft een schofthoogte van 72 cm., dus op zich is haar gewicht niet zo gek. Ze is ook niet echt dik, maar ik heb haar liever nog wat schraler. Het rare is dat ik de hoeveelheid voer juist steeds al aan het minderen ben. Nog even en ze krijgt haast niets meer.
Balspelletjes wil ik haar niet laten doen i.v.m. de HD. Zwemmen durft ze niet. Ik ga daar van de zomer weer aan werken (als het warm genoeg is om mee in het water te gaan), maar het is me vorig jaar niet gelukt haar zover te krijgen. Ze gaat het water wel in, maar niet verder dan schouderhoogte.
Balspelletjes wil ik haar niet laten doen i.v.m. de HD. Zwemmen durft ze niet. Ik ga daar van de zomer weer aan werken (als het warm genoeg is om mee in het water te gaan), maar het is me vorig jaar niet gelukt haar zover te krijgen. Ze gaat het water wel in, maar niet verder dan schouderhoogte.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
-
- Actief
- Contacteer:
Volgens mij is ze dan met 43 kg echt niet te dik. Ik vind dat ze heel weinig eet voor een hond van dat formaat. Mees (schofthoogte 52 cm) krijgt 400 gram brokken per dag. Die weegt 24kg. Sypke (schofthoogte 48 cm) weegt 17,5 kg en krijgt 200 gram brokken.Belle schreef:Belle heeft een schofthoogte van 72 cm., dus op zich is haar gewicht niet zo gek.
- jemmeke
- Vaste gebruiker
Balou heeft ook de neiging om snel dikker te worden. Hij krijgt 200 gram nierdieet voer terwijl hij 450 gram hier van mag hebben. Verder krijgt hij 2 mergkoekjes en een halve knook van geperste runderhuid.
Ik heb ook zijn voeding met boontjes een tijdje aangevuld maar zijn gewicht daalde niet.
Hij valt alleen echt af als ik gemiddeld 2 Ã 3 uur per dag flink met hem ga wandelen. Dit gaan we nu weer opbouwen omdat hij van de winter door de artrose veel pijn aan zijn voorpoten heeft gehad waardoor zijn wandelingen werden ingekort.
Ik heb ook zijn voeding met boontjes een tijdje aangevuld maar zijn gewicht daalde niet.
Hij valt alleen echt af als ik gemiddeld 2 Ã 3 uur per dag flink met hem ga wandelen. Dit gaan we nu weer opbouwen omdat hij van de winter door de artrose veel pijn aan zijn voorpoten heeft gehad waardoor zijn wandelingen werden ingekort.