Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met zwangere teef op vakantie?
Moderator: moderatorteam
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Met zwangere teef op vakantie?
Wij verwachten dat onze hond ergens eind mei loops wordt en willen haar laten dekken.
Nu zaten we al een tijdje te bedenken of dat we dan nog wel op vakantie kunnen. We kunnen dit best missen hoor, maar toch: We wilden zoals andere jaren naar een camping gaan aan een leuk riviertje in Luxemburg. Lekker met de honden (we hebben 2 teven) daar in het bos wandelen etc.
Ik vroeg me af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft en tot wanneer je met een teef nog zo'n reis(je) kunt maken. Ik bedoel dus het aantal weken dat de hond drachtig is he. Zelf zaten we te denken aan maximaal 5 weken.....
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Nu zaten we al een tijdje te bedenken of dat we dan nog wel op vakantie kunnen. We kunnen dit best missen hoor, maar toch: We wilden zoals andere jaren naar een camping gaan aan een leuk riviertje in Luxemburg. Lekker met de honden (we hebben 2 teven) daar in het bos wandelen etc.
Ik vroeg me af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft en tot wanneer je met een teef nog zo'n reis(je) kunt maken. Ik bedoel dus het aantal weken dat de hond drachtig is he. Zelf zaten we te denken aan maximaal 5 weken.....
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Nanc
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
mmm ik ben er dan misschien iets makkelijker mee, tuurlijk kijk ik uit...en gebeuren er een aantal dingen niet meer, maar nee ik sluit een teef niet af van de buitenwereld....Hutsje schreef:Nee, dat klopt. Dat zou ik dus ook niet doen, gezien het feit dat herpes wel heel veel voorkomt tegenwoordig.
- Hutsje
- Zeer actief
Niet van de buitenwereld, maar ik ga dus niet naar plekken gaan waar veel honden komen (bijv. bos, dierenarts, show, hondenschool ed). Ook niet met mijn andere honden. Komt ook doordat ik recentelijk weer het gevolg van een met herpes besmet nest op de wereld en er net zo hard weer vanaf heb zien gaan.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee oke.... ik ook niet... doe ik zowiezo erg weinig...Hutsje schreef:Niet van de buitenwereld, maar ik ga dus niet naar plekken gaan waar veel honden komen (bijv. bos, dierenarts, show, hondenschool ed). Ook niet met mijn andere honden.

maar op zich is juist een camping nou niet echt een plek waar grote groepen honden samen scholen en ontlasten enz.....
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik zou het niet doen, zeker de eerste weken van de dracht niet. In die periode moet alles zich innestellen. Een vakantie brengt voor de hond toch een bepaalde 'stress' met zich mee. Het is niet de normale thuissituatie. Dus is er een grote kans dat een vakantie invloed zal hebben op de hond en dus ook op de dracht en misschien wel op de geboorte van de pups.
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou het wel doen.Stress heeft naar mijn ervaring een gedekte teef toch niet zoveel last van.Zelfs onze extreem schuwe Xandra is heel relaxed als ze zwanger is.
In Luxemburg zijn ook niet zulke concentraties honden,dus kans dat ze iets oplopen is ook niet zo groot.En zeker een hond die normaal altijd overal mee naartoe gaat kan dit best aan.Laatste weken zou ik thuis blijven,voor het geval dat.
Gr. Christa
In Luxemburg zijn ook niet zulke concentraties honden,dus kans dat ze iets oplopen is ook niet zo groot.En zeker een hond die normaal altijd overal mee naartoe gaat kan dit best aan.Laatste weken zou ik thuis blijven,voor het geval dat.
Gr. Christa
- Nanc
- Zeer actief
Even een vergelijking met mensen maken...Renske schreef:Ik zou het niet doen, zeker de eerste weken van de dracht niet. In die periode moet alles zich innestellen. Een vakantie brengt voor de hond toch een bepaalde 'stress' met zich mee. Het is niet de normale thuissituatie. Dus is er een grote kans dat een vakantie invloed zal hebben op de hond en dus ook op de dracht en misschien wel op de geboorte van de pups.
Vrouwen weten de eerste weken van hun zwangerschap niet eens dat ze zwanger zijn tot dat ze over tijd zijn en een testje halen toch?
De embryo's zijn toch goed beschermd.....
Maar alle tips zijn welkom hoor.
-
- Zeer actief
- Nanc
- Zeer actief
Ik heb eens gelezen dat ongeveer 1/3 van de Nederlandse honden besmet is met het Herpes virus en dat het niet bij alle tot uiting komt.
Over het enten: ik weet het niet......
Ik geloof dat ze dat 1 of 2 keer tijdens de zwangerschap doen.
Ik vind het eigenlijk best eng om een zwangere teef iets toe te dienen, misschien onzin hoor, gewoon mijn gevoel denk ik.
Heeft iemand hier ervaring mee?????
Ik ben vorige week toevallig nog bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse entingen en hebben het nog over de dekking gehad en aan de hand daarvan het ontwormen etc. Over Herpes heeft ze het niet gehad...
Ik zal het er nog eens met haar over hebben.
Over het enten: ik weet het niet......
Ik geloof dat ze dat 1 of 2 keer tijdens de zwangerschap doen.
Ik vind het eigenlijk best eng om een zwangere teef iets toe te dienen, misschien onzin hoor, gewoon mijn gevoel denk ik.
Heeft iemand hier ervaring mee?????
Ik ben vorige week toevallig nog bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse entingen en hebben het nog over de dekking gehad en aan de hand daarvan het ontwormen etc. Over Herpes heeft ze het niet gehad...
Ik zal het er nog eens met haar over hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat snap ik wel, ik ga ook geen plekken opzoeken waar veel vreemde honden aanwezig zijn... maar zeg nou zelf... op een camping is dat 9 van de 10 keer echt niet zo.....Nono schreef:Ik zou het niet doen. Zou bang zijn dat ze wat zou oplopen. En nee, ze worden hier echt niet in een glazen kistje gezet als ze drachtig zijn, maar ben wel voorzichtiger. Ga ook niet met een drachtige hond naar hondenschool of show. Alles gewoon uit voorzorg
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ja, dat weet ik wel, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Mijn gevoel zegt, niet doen. Wil niet zeggen dat ik de meningen van anderen niet respecteer hooryamie schreef:ja dat snap ik wel, ik ga ook geen plekken opzoeken waar veel vreemde honden aanwezig zijn... maar zeg nou zelf... op een camping is dat 9 van de 10 keer echt niet zo.....Nono schreef:Ik zou het niet doen. Zou bang zijn dat ze wat zou oplopen. En nee, ze worden hier echt niet in een glazen kistje gezet als ze drachtig zijn, maar ben wel voorzichtiger. Ga ook niet met een drachtige hond naar hondenschool of show. Alles gewoon uit voorzorg

- Hutsje
- Zeer actief
Waarom nou weer een vergelijking met mensen????Nanc schreef:Even een vergelijking met mensen maken...Renske schreef:Ik zou het niet doen, zeker de eerste weken van de dracht niet. In die periode moet alles zich innestellen. Een vakantie brengt voor de hond toch een bepaalde 'stress' met zich mee. Het is niet de normale thuissituatie. Dus is er een grote kans dat een vakantie invloed zal hebben op de hond en dus ook op de dracht en misschien wel op de geboorte van de pups.
Vrouwen weten de eerste weken van hun zwangerschap niet eens dat ze zwanger zijn tot dat ze over tijd zijn en een testje halen toch?
De embryo's zijn toch goed beschermd.....
Maar alle tips zijn welkom hoor.

Het risco bij honden is dat ze niet opnemen of verwerpen als je er mee op reis gaat en ze daar stress van ondervinden. Dan is het namelijk niet meer veilig om een nest te baren in een vreemde omgeving. Hetzelfde kan gebeuren als er veel ruzie in de mgeving van de teef is = onrust in de roedel = niet veilig.

- Donja
- Actief
- Nanc
- Zeer actief
Het is niet meer van toepassing, ze is nl een maand eerder loops geworden als verwacht.
Aankomende week wordt ze gedekt en de puppies verwachten we een week voor de vakantie van de kindjes begint.
We blijven in de zomervakantie dus thuis en gaan waarschijnlijk in de herfstvakantie als de puppies weg zijn.
Maar alsnog bedankt voor het meedenken hoor.
Aankomende week wordt ze gedekt en de puppies verwachten we een week voor de vakantie van de kindjes begint.
We blijven in de zomervakantie dus thuis en gaan waarschijnlijk in de herfstvakantie als de puppies weg zijn.
Maar alsnog bedankt voor het meedenken hoor.