Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

na 2,5 jaar gaat hond ineens beter luisteren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

na 2,5 jaar gaat hond ineens beter luisteren?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond gaat veel beter luisteren, loopt niet meer ver weg, zonder dat ik de laatste tijd nu extra getraind heb
sommige zaken die erg moeilijk aan te leren zijn als pup lijken nu als vanzelf te gaan,
tja ik stond al wel met een 7 wkn oud pupje te trainen hoor, dus wellicht heeft ie het allemaal ergens opgeslagen in zijn hersenpannetje, maar dit valt toch wel echt op

Of zou hij mij beter kennen, meer gehecht zijn aan mij?

Hij is ook vééél aanhankelijker de laatste maanden :cheer: :I:

herkent iemand dit?

Ik hoorde iemand zeggen dat je met 2 jaar oud de hond hebt die je wil, althans die jouw gewoonten kent ed die bepaalde zaken weet (geleerd heeft) ligt natuurlijk ook aan hoeveelheid en doelmatigheid training....
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 11 apr 2005 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, ik herken het niet.

Behalve dat ik na 2 jaar wel precies mijn hond kon lezen. Daarvoor deed ze eigenlijk hetzelfde (komen als ik wilde dat ze kwam). Maar vanaf een jaar of 2 zag ik aan haar kop of ze eigenlijk liever wilde blijven waar ze was. En zolang dat geen kwaad kon, zie ik er eigenlijk ook geen kwaad in.

Als ik wil, kan ik haar ten alle tijde terugroepen. Ook als ze met een heel erg leuk spelletje met fuutjes bezig is. Maar dat doe ik niet. Ze heeft dan zo'n plezier, en ze doet niets of niemand kwaad. Dus laat ik haar even het spelletje spelen. Die dankbare kop die ik krijg als ik haar uiteindelijk weer aanlijn, maakt voor mij de dag alweer goed :wink:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

nou ja, hoe langer je je hond hebt, hoe beter je hem leert kennen, kan lezen, zoals marion zegt.
en, andersom, de hond weet ook steeds beter wat er van hem verwacht wordt. of niet. gewoon, goed op elkaar ingespeeld.

ik snap je vraag geloof ik niet helemaal :19: .........
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

linlin schreef:nou ja, hoe langer je je hond hebt, hoe beter je hem leert kennen, kan lezen, zoals marion zegt.
en, andersom, de hond weet ook steeds beter wat er van hem verwacht wordt. of niet. gewoon, goed op elkaar ingespeeld.

ik snap je vraag geloof ik niet helemaal :19: .........
herkent iemand dit, was de vraag.....
da's alles
als je het niet herkend, ook goed. Het valt mij gewoon op. Voor die tijd kost leren veel meer moeite
net zoals een pup leren dat ie geborsteld wordt, kan heel drama zijn, terwijl hij als ie een jaar is het gewoon leuk vindt :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ja.

sam is vanaf pup een renner.

los kan ook niet, want hij gaat gewoon ervandoor.

hij is nu 2 en sinds een paar weken kan ik hem regelmatig naast mij los laten lopen (riem sleept over de grond) zonder dat ie gaat.

wel heeft marion gelijk dat ik sam nu veel beter kan "lezen" en dus ook aanvoel waneer ik hem wel en niet kan loslaten. heeft hij een hyperbui doe ik het natuurlijk niet!
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ja, ik herken het wel. Belle is nu bijna twee en ik zie duidelijke vooruitgang in het gehoorzamen. Als klein pupje was ze heel gehoorzaam, maar met een maand of 8 begon ze minder goed te luisteren. Sinds een paar maanden gaat het steeds beter. Wel merk ik dat het nog met perioden gaat. Ze kan soms dagen tot weken achter elkaar perfect gehoorzamen en dan ineens weer een dag of een paar dagen niet.
Ik denk ook dat bepaald gedrag er gewoon in moet slijpen, een gewoonte moet worden, dus hoe langer je je hond hebt, hoe meer die gedragingen gewoontes gaan worden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Ik herken het niet, hier verschilt het per dag... de ene dag kun je lezen en schrijven met meneer Mugo :blah: , maar de volgende... :pffff:

Maar als jou hond het doorheeft, complimenten! Hihi. :ok:
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ja, ik herken het zeker. Jurek is drie geworden deze maand en de laatste maanden is hij rustiger geworden. Vooral buiten dan, binnen was hij altijd al vrij rustig. Hij lijkt nu een stuk verstandiger dan een jaar geleden. Hij is nu echt volwassen aan het worden.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Ja voor mij heel herkenbaar.

Missy is nu 3.5 en sinds een paar maanden gaat het eigenlijk steeds beter.
Ik hoef niet bang meer te zijn dat ze de brug overgaat (daar ligt altijd wel wat te eten) ik moet haar nog wel een beetje in de gaten houden maar als ik NEE roep dan stopt ze en komt meteen naar me toe. En wat belangrijk is .. ze gaat niet meer zo ver vooruit. Ze is attenter geworden en rustiger. En ik kan haar nu ook even los buiten laten plassen. Daarvoor moest ik haar altijd aanlijnen omdat ze gewoon veel te ver weg ging en dan had ik te weinig controle over haar.

Kortom ze is eindelijk volwassen geworden. :ok:

Maar zou het er ook niet mee te maken hebben wat voor ras het is?

Wil
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik kan alleen maar hopen dat het zo is :mrgreen: Dan heb ik over 1,5 jaar een perfect luisterende hond :mrgreen:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ja ik herken het wel, het lijkt wel of Luna opeens verstand begint te krijgen :mrgreen: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”