Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tt in nek of op keel plaatsen ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

malinois schreef:
scooby doo schreef:geert de bolster dat is toch die kerel die wilt dat alleen nog politiehonden pakwerk mogen doen
is dat zo? :roll: wat is de reden van deze beste man?
even snel gegoogled maar heb alleen dit kunnen vinden...

Geert begon zijn hondenloopbaan in de Duitse Herdershonden wereld. Hij was actief in de hondensport meer bepaald in het Verdedigingshond - programma later IWR (Internationaal Wedstrijd Reglement).

(bron: http://www.debolster.be/html/geert.htm )

hij heeft notabene zelf hondensport gedaan....
bron : www.debolster.be

Zijn standpunt: “ In de bewakingssector mogen geen honden worden gebruikt die hebben leren bijtenâ€
Laatst gewijzigd door scooby doo op 17 apr 2005 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

zepenko schreef:
visaton schreef:
Inge schreef:Ik ken ook uit de praktijk de voorbeelden van het té makkelijk gebruiken van de tt. Tt gebruiken bij een jonge hond omdat ie niet meteen komt bv. :boos: Tja...da's niet mijn manier. Mijn ervaring is dat met mensen die voor elk wissewasje al een tt omhangen ook niet te praten valt, wat zij doen is goed en jij hebt er als leek domweg geen verstand van :roll: :roll:
Gelukkig gaat het bij onze club anders. Daar wordt niet zomaar met een tt gewerkt, eerst worden alle andere opties geprobeerd. :wink: En dat vind ik erg prettig. Ik heb niets tegen een tt als ie met beleid en verstand gebruikt wordt, gelukkig ken ik die voorbeelden óók uit de praktijk :wink:
Als ik naar de club ga, doe ik hem thuis al de TT om maar......probeer hem toch met "verstand" te gebruiken.Kan goed zijn dat ik hem heel de training niet gebruik.Maar als mijn hond de fout in gaat, en ik doe hem DAN de TT om, da's ook verkeerd gebruik van de TT.Wat ik bedoel....Iemand die altijd de TT bij zijn hond om heeft, wil niet zeggen dat hij er ook verkeerd mee omgaat
Hier wordt toch in ieder geval geïmpliceerd dat er vaker dan 3 keer gebruik wordt gemaakt van de tt. En dat is toch wat er bij het overgrote deel van de honden in de africhting met een tt om gebeurd.
Het overgrote deel van de africhting????
Helemaal niet dus. Zoals ik het lees na zijn uitleg is dat Visaton hem op een goede manier gebruikt, niet vaak maar alleen als dat nodig is.
Dat ik in de praktijk een voorbeeld ken van in mijn ogen onjuist gebruik wil nog niet zeggen dat dus het overgrote deel van de africhting een tt om heeft die ook nog eens verkeerd gebruikt wordt. :roll: :roll: Ik ken ook genoeg africhters die geen tt gebruiken omdat dat ook niet nodig is.
Zelf gebruik ik hem niet, is niet nodig en hoop ook niet dat ik het ooit nodig zal hebben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
malinois schreef:
scooby doo schreef:geert de bolster dat is toch die kerel die wilt dat alleen nog politiehonden pakwerk mogen doen

Geert begon zijn hondenloopbaan in de Duitse Herdershonden wereld. Hij was actief in de hondensport meer bepaald in het Verdedigingshond - programma later IWR (Internationaal Wedstrijd Reglement).

Zijn standpunt: “ In de bewakingssector mogen geen honden worden gebruikt die hebben leren bijtenâ€
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zepenko schreef:Hier wordt toch in ieder geval geïmpliceerd dat er vaker dan 3 keer gebruik wordt gemaakt van de tt. En dat is toch wat er bij het overgrote deel van de honden in de africhting met een tt om gebeurd.
ik zou het ook op deze manier doen. Indien nodig kan een correctie gegeven worden, zo niet, dan niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef: Dat heeft dus niets te maken met het bijten in de sport, zoals in de IPO en de ring. Zou ook erg raar zijn want hij is zelf pakwerker volgens mij.
dat vroeg ik me dus af, las in regel 3 ofzo dat hij hondensport heeft gedaan vandaar... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

Inge schreef:
scooby doo schreef:
malinois schreef:

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Maroucks broertje Faust bijtend op Geerd de Bolster..... :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef: ik heb nog nooit een bewakingshond gezien die niet heeft leren bijten .
het zou maar erg zijn iedere week kom je situaties tegen dat je hond wordt getest door een groepje zatlappen . en als je hond dan niet klaarstaat dan lig je 2weken in het hospitaal
En als de hond in de bewaking niet MAG bijten en hij bijt toch???
Ik heb het ook niet over niet leren bijten, ik heb het over niet bewust leren burgerbijten, daar zit m.i. toch een duidelijk verschil in. Bewaking is niet hetzelfde als politie!
Mijn hond leert bijten op een jute mouw maar heeft totaal niet de neiging iemand zonder mouw te bijten. En als iemand mij bedreigt kan ze ook heel gevaarlijk blaffen, dat schrikt ook al af hoor. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

scooby doo

Inge schreef:
scooby doo schreef: ik heb nog nooit een bewakingshond gezien die niet heeft leren bijten .
het zou maar erg zijn iedere week kom je situaties tegen dat je hond wordt getest door een groepje zatlappen . en als je hond dan niet klaarstaat dan lig je 2weken in het hospitaal
En als de hond in de bewaking niet MAG bijten en hij bijt toch???
Ik heb het ook niet over niet leren bijten, ik heb het over niet bewust leren burgerbijten, daar zit m.i. toch een duidelijk verschil in. Bewaking is niet hetzelfde als politie!
Mijn hond leert bijten op een jute mouw maar heeft totaal niet de neiging iemand zonder mouw te bijten. En als iemand mij bedreigt kan ze ook heel gevaarlijk blaffen, dat schrikt ook al af hoor. :mrgreen:
mijn hond was een beetje té sociaal dus hebben we samen met de club besloten om hem scherper te maken . burgerbijten is daar 1van . mijn hond leert ook bijten binnenkant arm . rug en heel soms borst voor het geval dat . maar daarom vergelijk ik het nooit met echte hondensport zoals ipo . bij ipo zijn er nooit verrassingen
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Maar dan nogmaals de vraag....wat als ie nu wel bijt in de bewaking want dat mag hij dus niet?! Wat gebeurt er dan????
Groetjes Inge
Afbeelding

Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Donja schreef:nou kijk, tenminste nog n paar mensen die zich f de moeite nemen of iets uit te leggen aan een leek, ipv een vraag gelijk af te zeiken. :ok:
Als je het topic helemaal had gelezen dan staan er genoe stukken die uitleggen waarom een TT soms gebruikt wordt.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

zepenko schreef:
malinois schreef:
visaton schreef:
Donja schreef: als het hier over stroomstootjes gaat, sorry maar ben hier echt faliekant op tegen. ik vind het regelrechte dierenmishandeling, en ook n beetje achterhaald moek zeggen.
met diervriendelijke methedes kun je je hond net zoveel leren, ipv m te pijnigen.
Lever het bewijs zou ik zeggen..Train een hond en haal je PH certificaat.
precies! :ok:
ben erg benieuwd.
Volgens mij heeft Geert de Bolster eens een hond op een positieve manier aan een certificaat geholpen. Maar dat was natuurlijk een toevalstreffer. Want als hij toch eens had gewerkt met een van jullie honden....

En verder heb ik nog een aanvulling op mijn redenen om tegen een tt te zijn:
Op het moment dat een hond stress heeft, leert hij niets meer (net als mensen overigens). En stress heeft hij als er een correctie wordt gegeven en zeker als hij voor deze correctie geen waarschuwing krijgt en de correctie voor de hond `uit het niets' komt. Dus je hond leert niets door een tt te gebruiken. Als dat nl. wel zou zijn zou je de tt hooguit 3 keer hoeven te gebruiken en dan zou de hond geleerd hebben wat de bedoeling is.
Jezus hoe vaak moet er nog gezegd worde dat de correctie niet uit het niets komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nee het kan zijn dat je vaker een TTmoet gebruiken omdat je met het ombuigen van natuurlijk gedrag te maken hebt.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

zepenko schreef:
Ca Cajuina schreef:Vanwege bovenstaande redenen ben ik dus niet tegen het gebruik van een TT prikband of slipketting mits zij gebruikt worden door mensen die verstand hebben van het leerproces vn dieren. Ik begrijp dat jij tegen elke vorm van positieve straf bent? Ik vind elke trainingmethode goed als deze is afgestemd op hond en baas. En gevoelige hond die een te harde stemcorrectie krijgt of die maar staat te wachten op een beloning vind ik net zo zielig als een hond die een pak slaag krijgt voor een oefening die hij nog niet beheerst.
Nee, ben niet tegen positief straffen, maar alleen mits de `hondenregels' in acht worden genomen. Dus dat betekent o.a. dat je straft in overeenstemming met de `overtreding' en op een hondse manier.

Ter vergelijking:
bij een kind wat een chocoladereep jat, ga je niet z'n hand afhakken (straf niet overeenkomstig overtreding)
een kind dat een grote bek tegen je heeft, ga je niet in z'n nek bijten. (dat snapt hij niet want dan spreek je niet dezelfde `taal' als het kind)

En zo vind ik dat ook bij een hond. Da's namelijk wel zo eerlijk. En een tt heeft in ieder geval niets met honds gedrag te maken.
Wat is wel hondsgedrag dan? Een klap een schop? Heb je weleens gevoeld hoe een TT voelt. Volgens mijdenk jij namelijk dat er 220 opstaat. Het isniet meer dan een schokje eenvreemde prikkel die het gedrag doet stoppen waardoor je weer erder kunt. De hondne laten niet los omdat ze onder stroom staan. Dus zo'n zware correctie is het nu ook weer niet en tuurlijk straf je op basis van overeenstemming anders heeft je correctie in het trainen geen nut meer.

Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Ca Cajuina schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef:
visaton schreef:Lever het bewijs zou ik zeggen..Train een hond en haal je PH certificaat.
precies! :ok:
ben erg benieuwd.
Volgens mij heeft Geert de Bolster eens een hond op een positieve manier aan een certificaat geholpen. Maar dat was natuurlijk een toevalstreffer. Want als hij toch eens had gewerkt met een van jullie honden....

Op het moment dat een hond stress heeft, leert hij niets meer (net als mensen overigens). En stress heeft hij als er een correctie wordt gegeven en zeker als hij voor deze correctie geen waarschuwing krijgt en de correctie voor de hond `uit het niets' komt. Dus je hond leert niets door een tt te gebruiken. Als dat nl. wel zou zijn zou je de tt hooguit 3 keer hoeven te gebruiken en dan zou de hond geleerd hebben wat de bedoeling is.
Jezus hoe vaak moet er nog gezegd worde dat de correctie niet uit het niets komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nee het kan zijn dat je vaker een TTmoet gebruiken omdat je met het ombuigen van natuurlijk gedrag te maken hebt.
De correctie komt wel uit het niets, want er wordt van te voren geen waarschuwing gegeven. Of het moet zijn dat jouw los-commando de waarschuwing is, maar dan is het geen commando meer, maar de voorbode van de (onprettige) correctie.

En het heeft i.m.o. niets met ombuigen van natuurlijk gedrag te maken, maar met corrigeren van door de baas aangeleerd gedrag. Zitten is net als bijten natuurlijk gedrag. Maar dat vertonen op commando is aangeleerd. En als je dat niet goed aanleert en dus een andere resultaat verwacht, kun je dat ombuigen. Maar dat heeft dus niets met natuurlijk gedrag te maken.

En dat ombuigen zou je dus volgens mij zonder correcties moeten doen. Je bent immers zelf de schuldige van het onjuist uitvoeren van een commando! En niet je hond!
zepenko
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
zepenko schreef:
Ca Cajuina schreef:Vanwege bovenstaande redenen ben ik dus niet tegen het gebruik van een TT prikband of slipketting mits zij gebruikt worden door mensen die verstand hebben van het leerproces vn dieren. Ik begrijp dat jij tegen elke vorm van positieve straf bent? Ik vind elke trainingmethode goed als deze is afgestemd op hond en baas. En gevoelige hond die een te harde stemcorrectie krijgt of die maar staat te wachten op een beloning vind ik net zo zielig als een hond die een pak slaag krijgt voor een oefening die hij nog niet beheerst.
Nee, ben niet tegen positief straffen, maar alleen mits de `hondenregels' in acht worden genomen. Dus dat betekent o.a. dat je straft in overeenstemming met de `overtreding' en op een hondse manier.

Ter vergelijking:
bij een kind wat een chocoladereep jat, ga je niet z'n hand afhakken (straf niet overeenkomstig overtreding)
een kind dat een grote bek tegen je heeft, ga je niet in z'n nek bijten. (dat snapt hij niet want dan spreek je niet dezelfde `taal' als het kind)

En zo vind ik dat ook bij een hond. Da's namelijk wel zo eerlijk. En een tt heeft in ieder geval niets met honds gedrag te maken.
Wat is wel hondsgedrag dan? Een klap een schop? Heb je weleens gevoeld hoe een TT voelt. Volgens mijdenk jij namelijk dat er 220 opstaat. Het isniet meer dan een schokje eenvreemde prikkel die het gedrag doet stoppen waardoor je weer erder kunt. De hondne laten niet los omdat ze onder stroom staan. Dus zo'n zware correctie is het nu ook weer niet en tuurlijk straf je op basis van overeenstemming anders heeft je correctie in het trainen geen nut meer.
Hondse correcties:
- over de bek bijten;
- in de nek bijten;
- overstaan;
- etc.
Maar die kun je niet gebruiken voor het aan- of afleren van commando's, maar die gebruik je in de opvoeding. Dus voor het aan- of afleren van commando's kun je in mijn ogen maar 1 manier gebruiken en dat is goed aanleren.
En dus maakt het niet uit hoeveel stroom er op een TT staat of hoe hard je aan de slip trekt. Beide zijn niet hondse correcties en voor het leren van commando's dus niet te gebruiken. Gewoon goed aanleren!
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

http://www.putfile.com/media.php?n=Poli ... &width=320
dit zijn werkhonden, zijn dit honden die met een klikker zijn af gericht????
groetjes Ina en de doggies
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

zepenko schreef:
visaton schreef:
Inge schreef:Ik ken ook uit de praktijk de voorbeelden van het té makkelijk gebruiken van de tt. Tt gebruiken bij een jonge hond omdat ie niet meteen komt bv. :boos: Tja...da's niet mijn manier. Mijn ervaring is dat met mensen die voor elk wissewasje al een tt omhangen ook niet te praten valt, wat zij doen is goed en jij hebt er als leek domweg geen verstand van :roll: :roll:
Gelukkig gaat het bij onze club anders. Daar wordt niet zomaar met een tt gewerkt, eerst worden alle andere opties geprobeerd. :wink: En dat vind ik erg prettig. Ik heb niets tegen een tt als ie met beleid en verstand gebruikt wordt, gelukkig ken ik die voorbeelden óók uit de praktijk :wink:
Als ik naar de club ga, doe ik hem thuis al de TT om maar......probeer hem toch met "verstand" te gebruiken.Kan goed zijn dat ik hem heel de training niet gebruik.Maar als mijn hond de fout in gaat, en ik doe hem DAN de TT om, da's ook verkeerd gebruik van de TT.Wat ik bedoel....Iemand die altijd de TT bij zijn hond om heeft, wil niet zeggen dat hij er ook verkeerd mee omgaat
Hier wordt toch in ieder geval geïmpliceerd dat er vaker dan 3 keer gebruik wordt gemaakt van de tt. En dat is toch wat er bij het overgrote deel van de honden in de africhting met een tt om gebeurd.
Als je met TT traint, moet je hond de TT aan voordat je gaat trainen.Gaan trainen en als je hond een fout maakt, dan de TT omdoen heeft geen nut.Dat hij hem altijd aanheeft zegt niets over het feit hoe vaak ik hem moet gebruiken.

Deze stelling slaat trouwens nergens op.
zepenko schreef:Op het moment dat een hond stress heeft, leert hij niets meer (net als mensen overigens). En stress heeft hij als er een correctie wordt gegeven en zeker als hij voor deze correctie geen waarschuwing krijgt en de correctie voor de hond `uit het niets' komt. Dus je hond leert niets door een tt te gebruiken. Als dat nl. wel zou zijn zou je de tt hooguit 3 keer hoeven te gebruiken en dan zou de hond geleerd hebben wat de bedoeling is.
Vertel nu eens hoe dat jij een hond waarvan bijten zijn lust en leven is bijtvrij maakt als hij alleen met de pakwerker in het bos is.En dat met niet meer dan 3 correcties he…Alleen het feit dat de hond niet mag bijten geeft hem al stress, dus ja, volgens jou is dat niet te leren dan..De hond heeft immers stress en leert niets.
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

speurneus schreef:http://www.putfile.com/media.php?n=Poli ... &width=320
nee die hebben leren lossen met een worstje :pffff:
alleen vinden ze het lossen zo leuk dat ze het baasje ook nog maar erbij opknappen :mrgreen:
leuk filmpje trouwens! :ok:
Afbeelding
visaton
Actief

Ja..vast LoL :smile: Volgens mij word die ene geleider zelf gebeten :eek: Mooie filmpjes.... :ok:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:De correctie komt wel uit het niets, want er wordt van te voren geen waarschuwing gegeven. Of het moet zijn dat jouw los-commando de waarschuwing is, maar dan is het geen commando meer, maar de voorbode van de (onprettige) correctie.
ja, en dat is elk commando toch? Als mijn hond niet hierkomt op mijn commando hier heeft hij ook een probleem als ik hem ophaal.
Dus los is ook los.
En ja dit is AANGELEERD vantevoren anders snapt een hond de ballen ervan... maar ja... soms willen ze niet he... kijk voor de gein is naar het filmpje... zou je het fijn vinden om zo'n jongen aan je arm te hebben hangen (foutje van de politie ofzo, verkeerde gegrepen) en hij heeft even geen zin om te lossen... gewoon laten scheuren dan maar???

Zitten is net als bijten natuurlijk gedrag.
vind je zitten natuurlijk dan? Ik niet namelijk, mijn hond gaat uit zichzelf niet graag zitten, dan gaat hij eerder liggen. En heb dit ook vaker op tv bij wolven gezien, die liggen liever dan dat ze zitten.
En dat ombuigen zou je dus volgens mij zonder correcties moeten doen. Je bent immers zelf de schuldige van het onjuist uitvoeren van een commando! En niet je hond!
wel de hond, hij kent het en hij doet het niet. hij hoort te luisteren, heel simpel voor zijn veiligheid en dat van anderen.
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

zepenko schreef:
Ca Cajuina schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef: precies! :ok:
ben erg benieuwd.

De correctie komt wel uit het niets, want er wordt van te voren geen waarschuwing gegeven. Of het moet zijn dat jouw los-commando de waarschuwing is, maar dan is het geen commando meer, maar de voorbode van de (onprettige) correctie.

En het heeft i.m.o. niets met ombuigen van natuurlijk gedrag te maken, maar met corrigeren van door de baas aangeleerd gedrag. Zitten is net als bijten natuurlijk gedrag. Maar dat vertonen op commando is aangeleerd. En als je dat niet goed aanleert en dus een andere resultaat verwacht, kun je dat ombuigen. Maar dat heeft dus niets met natuurlijk gedrag te maken.

Je snapt het niet echt he. :roll: Een correctie geef je pas nadat je een commando hebt gegeven en wanneer commando wordt niet opgevold dan geef je een correctie. Als je traint met positief bekrachtigen en positief straffen wordt een commando dus altijd gevolgd door A) goed gedrag --> bekrachtiging B) verkeerd gedrag --> positieve straf.

Het bijten is voor een generaties lang gefokte KNPV hond is wel degelijk natuurlijk gedrag. Die drift hebben ze nu eenmaal opgebouwd. Het vast willen houden is zo'n zelfde drift (buitdrift) Dit is dus WEL natuurlijk gedrag voor de hond. Het is niet verkeerd aangeleerd de hond heeft zo'n drift dat hij het jute vast wil houden.

Je kan wel vasthouden aan je theorie maar je hebt het hier toch echt bij het verkeerde eind!!!!!!

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

zepenko schreef:
Ca Cajuina schreef:
zepenko schreef:

Ter vergelijking:

Hondse correcties:
- over de bek bijten;
- in de nek bijten;
- overstaan;
- etc.
Maar die kun je niet gebruiken voor het aan- of afleren van commando's, maar die gebruik je in de opvoeding. Dus voor het aan- of afleren van commando's kun je in mijn ogen maar 1 manier gebruiken en dat is goed aanleren.
En dus maakt het niet uit hoeveel stroom er op een TT staat of hoe hard je aan de slip trekt. Beide zijn niet hondse correcties en voor het leren van commando's dus niet te gebruiken. Gewoon goed aanleren!
Laat maar.

Ik heb het geprobeerd aan de hand van de leertheorien en ik geloof dat ik het nu al op 3 verschillende wijzen heb geprobeerd uit te leggen. Klaarblijkelijk heb je nog geen contact gehad met het type hond dat overloopt met bepaalde driften. Tijdens het trainen maak je inderdaad geen gebruik van hondse correcties. Wij zijn ook geen honden!

Maar goed ik stop ermee want je snapt, zie ik niet wat ik bedoel

Afbeelding
scooby doo

jah zo zie ik het graag de geleider haald de hond van de pakwerker zijn arm :ok: .

maar tuurlijk dit is allemaal geleerd met een brokje :mrgreen: .
je ziet zelfs dat de hond PER ONGELUK de geleider zijn hand inslikt in plaats van het brokje :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Klaarblijkelijk heb je nog geen contact gehad met het type hond dat overloopt met bepaalde driften.
precies, en ik hoop voor hem/haar dat dat ook zo blijft.
Afbeelding
Donja
Actief

Ongelezen bericht door Donja »

little-wolf schreef:
Donja schreef:nou kijk, tenminste nog n paar mensen die zich f de moeite nemen of iets uit te leggen aan een leek, ipv een vraag gelijk af te zeiken. :ok:
als je met de zoekfunctie had gezocht, had je al er alles al over kunnen lezen.
als iedereen dat zou doen, zouden er nooit meer vragen zijn, want alles is te vinden op het internet
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
visaton
Actief

scooby doo schreef: maar tuurlijk dit is allemaal geleerd met een brokje :mrgreen: .
je ziet zelfs dat de hond PER ONGELUK de geleider zijn hand inslikt in plaats van het brokje :roll:
Ach verdorie, en ik dacht dat die hond zijn geleider beet...maar hij was gewoon wat te gulzig :smile: Wat je een hond al niet kan leren met een koekie en stukje worst.
Afbeelding

scooby doo

visaton schreef:
scooby doo schreef: maar tuurlijk dit is allemaal geleerd met een brokje :mrgreen: .
Ach verdorie, en ik dacht dat die hond zijn geleider beet...maar hij was gewoon wat te gulzig :smile: Wat je een hond al niet kan leren met een koekie en stukje worst.
:ok: :smile2: mss een ideetje voor mijn hond . ipv te lossen neem ik gewoon de pakwerker mee de auto in . of ik bied hem mijn arm aan :wink:
zepenko
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
zepenko schreef:
Ca Cajuina schreef:
zepenko schreef: Nee, ben niet tegen positief straffen, maar alleen mits de `hondenregels' in acht worden genomen. Dus dat betekent o.a. dat je straft in overeenstemming met de `overtreding' en op een hondse manier.

Ter vergelijking:

Hondse correcties:
- over de bek bijten;
- in de nek bijten;
- overstaan;
- etc.
Laat maar.

Ik heb het geprobeerd aan de hand van de leertheorien en ik geloof dat ik het nu al op 3 verschillende wijzen heb geprobeerd uit te leggen. Klaarblijkelijk heb je nog geen contact gehad met het type hond dat overloopt met bepaalde driften. Tijdens het trainen maak je inderdaad geen gebruik van hondse correcties. Wij zijn ook geen honden!

Maar goed ik stop ermee want je snapt, zie ik niet wat ik bedoel
Ja, en met dezelfde leertheorien probeer ik hier uit te leggen dat je geen TT of slip of iets dergelijks nodig hebt, om je hond iets te leren, ongeacht welke driften er spelen. Dus klaarblijkelijk heb je nog geen contact gehad met het type mens en methode wat je dat wel kan laten zien. Dus kan ik er ook maar net zo goed mee stoppen.
zepenko
Zeer actief

visaton schreef:
Nee. helaas. Is redirectie gedrag. De hond reageert op een ranglagere zijn frustratie af. :mrgreen:
zepenko
Zeer actief

malinois schreef:
zepenko schreef:De correctie komt wel uit het niets, want er wordt van te voren geen waarschuwing gegeven. Of het moet zijn dat jouw los-commando de waarschuwing is, maar dan is het geen commando meer, maar de voorbode van de (onprettige) correctie.
ja, en dat is elk commando toch? Als mijn hond niet hierkomt op mijn commando hier heeft hij ook een probleem als ik hem ophaal.
Dus los is ook los.
En ja dit is AANGELEERD vantevoren anders snapt een hond de ballen ervan... maar ja... soms willen ze niet he... kijk voor de gein is naar het filmpje... zou je het fijn vinden om zo'n jongen aan je arm te hebben hangen (foutje van de politie ofzo, verkeerde gegrepen) en hij heeft even geen zin om te lossen... gewoon laten scheuren dan maar???
De hond had opgevoed moeten worden ipv afgericht.
Zitten is net als bijten natuurlijk gedrag.
vind je zitten natuurlijk dan? Ik niet namelijk, mijn hond gaat uit zichzelf niet graag zitten, dan gaat hij eerder liggen. En heb dit ook vaker op tv bij wolven gezien, die liggen liever dan dat ze zitten.
Prima vervang het woord "zit" in de tekst door "lig" of "af".
wel de hond, hij kent het en hij doet het niet. hij hoort te luisteren, heel simpel voor zijn veiligheid en dat van anderen.
Je gaat er van uit dat hij het kent, maar dat weet je niet.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”