Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flyball materiaal?
Moderator: moderatorteam
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Flyball materiaal?
Hallo,
Heb net het boekje 'hondensport: flyball' uit en daar ze bij ons op de hondenschool geen flyball doen leek het me leuk om met een paar mensen dat zelf te gaan trainen. Heb wat ideetjes over waar we dat zouden doen hier in de omgeving.
We doen nu agility met Lukka maar ze had problemen met het 'hoog' springen, en dat bleek te komen door patella luxatie. Ze is nu geopereerd aan haar ene knie, de andere heeft het in zeer lichte vorm en daar laten we voorlopig niks aan doen. Hoewel het volgens de DA nu wel zou kunnen zie ik dat toch niet zitten om ze met haar 43,5 cm nu wel hoog te laten springen. Volgens de DA zou flyball echter wel meer iets zijn voor haar als het daar vooral om snelheid gaat en niet zozeer om heel hoog te springen (en ze is echt heel snel).
Mijn (voorlopig) idee was dus wat vrienden aan te spreken, zelf proberen aan het materiaal te geraken (zelf maken, maar dat lijkt moeilijk) of tweedehands. Iemand een idee?
Ook worden er naar het schijnt regelmatig flyball instructeurs cursussen gegeven in Nederland. Heeft iemand daar informatie over? Heb wel een boek over hoe je moet trainen maar zou toch graag zo een cursus volgen ook.
Kristien
Heb net het boekje 'hondensport: flyball' uit en daar ze bij ons op de hondenschool geen flyball doen leek het me leuk om met een paar mensen dat zelf te gaan trainen. Heb wat ideetjes over waar we dat zouden doen hier in de omgeving.
We doen nu agility met Lukka maar ze had problemen met het 'hoog' springen, en dat bleek te komen door patella luxatie. Ze is nu geopereerd aan haar ene knie, de andere heeft het in zeer lichte vorm en daar laten we voorlopig niks aan doen. Hoewel het volgens de DA nu wel zou kunnen zie ik dat toch niet zitten om ze met haar 43,5 cm nu wel hoog te laten springen. Volgens de DA zou flyball echter wel meer iets zijn voor haar als het daar vooral om snelheid gaat en niet zozeer om heel hoog te springen (en ze is echt heel snel).
Mijn (voorlopig) idee was dus wat vrienden aan te spreken, zelf proberen aan het materiaal te geraken (zelf maken, maar dat lijkt moeilijk) of tweedehands. Iemand een idee?
Ook worden er naar het schijnt regelmatig flyball instructeurs cursussen gegeven in Nederland. Heeft iemand daar informatie over? Heb wel een boek over hoe je moet trainen maar zou toch graag zo een cursus volgen ook.
Kristien
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Oh zo stom!!!!
Ik zit nu toevallig van vrijdag tot de zondag erop in Amerika voor mijn werk
(((((((
Anders was ik heel graag gegaan ...
Misschien kan ik mijn vriend overtuigen dat ie gaat? Heb jij daar meer info over, eventueel een link? Is het in Amsterdam. Probleem is dan wel dat de hond een dagje alleen thuis zit maar misschien vind ik wel iemand om te dogsitten
In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie. Zou je ook te weten kunnen komen hoe je aan het materiaal geraakt? heb nu een verkoper in Engeland gevonden op het web maar ik vraag mij af of die verstuurt naar buiten Engeland.
Ondertussen zijn we vandaag begonnen te trainen op het vangen van de bal
) Heb opnieuw een clicker gekocht (ik had dat al een jaar niet meer gebruikt want op mijn hondenschool gebruikten ze het niet) en ik moet zeggen dat dat toch wel goed gaat.
Ik zit nu toevallig van vrijdag tot de zondag erop in Amerika voor mijn werk

Anders was ik heel graag gegaan ...
Misschien kan ik mijn vriend overtuigen dat ie gaat? Heb jij daar meer info over, eventueel een link? Is het in Amsterdam. Probleem is dan wel dat de hond een dagje alleen thuis zit maar misschien vind ik wel iemand om te dogsitten
In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie. Zou je ook te weten kunnen komen hoe je aan het materiaal geraakt? heb nu een verkoper in Engeland gevonden op het web maar ik vraag mij af of die verstuurt naar buiten Engeland.
Ondertussen zijn we vandaag begonnen te trainen op het vangen van de bal

- kristien
- Actief
- Contacteer:
Nee, heb eens gepolst bij mijn vriend en hij wil niet. Hij gelooft namelijk niet in 'mijn project' want hij denkt dat ik nooit 4 honden bijeen ga krijgen
)
Nu mijn idee was sowieso eerst een paar weken te trainen met Lukka om te zien hoe het gaat en dan andere mensen te vragen om mee te doen. 2 andere honden vind ik nog wel, en misschien zijn hier nog andere mensen van het Leuvense (in Belgie) die mee willen doen? Ik woon in Wilsele-Putkapel
)
Lysette, weet jij wanneer die cursus de volgende keer gegeven wordt?

Nu mijn idee was sowieso eerst een paar weken te trainen met Lukka om te zien hoe het gaat en dan andere mensen te vragen om mee te doen. 2 andere honden vind ik nog wel, en misschien zijn hier nog andere mensen van het Leuvense (in Belgie) die mee willen doen? Ik woon in Wilsele-Putkapel

Lysette, weet jij wanneer die cursus de volgende keer gegeven wordt?
- marcindy
- Actief
Kristien ook met 4 honden ben je er nog nie helaas ,je moet met minimaal 5 aan de start op een wedstrijd maar liever 6.
Er zijn in Belgie zat teams hoor die aan flyball doen die gebruiken alleen vaak een andere flyballbak
,misschien zit er iets bij je in de buurt.
Lysette ik zie je morgen denk ik en met de cursus ,ik ben ook ingeschreven.
Kristien mail maar is naar de coordinator van de flyball zijn e-mail adres staat op www.fhn.nl hij kan je vertellen wanneer de volgende instructeurscursus weer te volgen is.
groetjes Cindy
Er zijn in Belgie zat teams hoor die aan flyball doen die gebruiken alleen vaak een andere flyballbak

Lysette ik zie je morgen denk ik en met de cursus ,ik ben ook ingeschreven.
Kristien mail maar is naar de coordinator van de flyball zijn e-mail adres staat op www.fhn.nl hij kan je vertellen wanneer de volgende instructeurscursus weer te volgen is.
groetjes Cindy
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Heb net een mailtje gestuurd en ook naar Cynophilia . Ben eens benieuwd. Laat iets weten hoe de cursus was!Kristien mail maar is naar de coordinator van de flyball zijn e-mail adres staat op www.fhn.nl hij kan je vertellen wanneer de volgende instructeurscursus weer te volgen is.
Kristien
- lihramj
- Vaste gebruiker
- lihramj
- Vaste gebruiker
- kristien
- Actief
- Contacteer:
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Het is er zoeen:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 32195&rd=1
Voor het moment ben ik het nog allemaal wat aan het uitzoeken (en toegegeven, ik ben nogal impulsief in mijn aankopen
) Maar bedankt voor de tip, misschien gaan we daar in Aarschot wel eens kijken...
Voor het moment ben ik het nog allemaal wat aan het uitzoeken (en toegegeven, ik ben nogal impulsief in mijn aankopen

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Ziet er een heel leuk ding uit, zou er zelf ook zo wel eentje willen omdat Yis dat wel leuk zou vinden denk ik.kristien schreef:Het is er zoeen:
Voor het moment ben ik het nog allemaal wat aan het uitzoeken (en toegegeven, ik ben nogal impulsief in mijn aankopen) Maar bedankt voor de tip, misschien gaan we daar in Aarschot wel eens kijken...
Maar deze worden in België dus nooit gebruikt, op wedstrijden is zo eentje zeker verboden hier.
Als je in Aarschot gaat kijken, zal je wel zien hoe de boxen er hier uit zien

Hier is hun site: http://www.aarschotse-hondenvrienden.tk/
Zelfs train ik flyball in Halen, 10 minuutjes van Diest ( http://groups.msn.com/FLYBALLTEAMLUPUS/ , http://groups.msn.com/Hondenschoollupus/ ).
Laatst gewijzigd door ~Tine~ op 16 apr 2005 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- kristien
- Actief
- Contacteer:
ai pech, ik had mij dus beter moeten informeren
) Maar het is inderdaad een leuk ding
)
Misschien ga ik inderdaad eens zien. We zitten nu een impasse wat betreft wat we verder gaan doen: zoals gezegd is agility waarschijnlijk iets te gevaarlijk na de patella luxatie knie. Is wel spijtig want dat deed ze heel graag. We gaan zondag eens kijken naar schaapdrijven of dat iets voor haar zou zijn en dan misschien voor in de week flyball...
Ze is heel snel en als ze niet te hoog moet springen moet dat wel kunnen.

Misschien ga ik inderdaad eens zien. We zitten nu een impasse wat betreft wat we verder gaan doen: zoals gezegd is agility waarschijnlijk iets te gevaarlijk na de patella luxatie knie. Is wel spijtig want dat deed ze heel graag. We gaan zondag eens kijken naar schaapdrijven of dat iets voor haar zou zijn en dan misschien voor in de week flyball...
Ze is heel snel en als ze niet te hoog moet springen moet dat wel kunnen.
- kristien
- Actief
- Contacteer:
- marcindy
- Actief
- marcindy
- Actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben er nietmarcindy schreef:Ik vergeet nog wat 29 mei is er weer een wedstrijd(fhn)hier in Breda,is misschien leuk om te komen kijken.
Zowel lysette en ik zullen er dan zijn![]()
groetjes Cindy

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Hoihoi,
Danku dat is allemaal heel lief! We zijn tijdens jullie wedstrijd wel net een weekje naar de provence dus dan kunnen we niet komen kijken maar ik heb mijn gedacht nu wel op flyball gezet.
We zijn gisteren eens gaan proberen schapendrijven, en die plannen zijn opgegeven. Ze ging wel achter de schapen, maar ze gaat bijvoorbeeld nooit ver van mij dus als de shapen te ver zijn blijft ze lekker bij mij. Ook is ze waarschijnlijk te oud om het nog goed te leren. Enfin, we hebben een goede uitleg gekregen en we mochten zeker nog eens komen, hebben ook tips gekregen om ons voor te bereiden, maar we hadden allemaal wel door dat het een lang en moeizame zaak zou worden ;o) En ik wil gewoon iets vinden voor 2x in de week dat leuk is voor mijn hond en waar ze mentaal/fysiek ook wat moe van wordt. Die schapendrijf meneer zei trouwens uit zichzelf dat hij met dit hondje flyball zou doen (want ze is snelllll), dus flyball it shall be!
Danku dat is allemaal heel lief! We zijn tijdens jullie wedstrijd wel net een weekje naar de provence dus dan kunnen we niet komen kijken maar ik heb mijn gedacht nu wel op flyball gezet.
We zijn gisteren eens gaan proberen schapendrijven, en die plannen zijn opgegeven. Ze ging wel achter de schapen, maar ze gaat bijvoorbeeld nooit ver van mij dus als de shapen te ver zijn blijft ze lekker bij mij. Ook is ze waarschijnlijk te oud om het nog goed te leren. Enfin, we hebben een goede uitleg gekregen en we mochten zeker nog eens komen, hebben ook tips gekregen om ons voor te bereiden, maar we hadden allemaal wel door dat het een lang en moeizame zaak zou worden ;o) En ik wil gewoon iets vinden voor 2x in de week dat leuk is voor mijn hond en waar ze mentaal/fysiek ook wat moe van wordt. Die schapendrijf meneer zei trouwens uit zichzelf dat hij met dit hondje flyball zou doen (want ze is snelllll), dus flyball it shall be!