Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitvallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Uitvallen

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb toch even een vraag over Calsey. In het begin toen we haar net uit het asiel hadden viel ze enorm uit naar alles wat bewoog (als ze aan de lijn zat) en dan bedoel ik dus auto's, fietsen, bussen etc. Dat is nu gelukkig zo goed als over, maar helaas heeft ze weer wat nieuws bedacht waar ik nog veel minder blij mee ben.
Ze valt nu dus uit naar mensen. Ze doet het aan de lijn, maar ook als we bezoek krijgen! Ze doet het dus niet bij vrouwens, alleen bij mannen die op bezoek komen. Ze gaat in mijn ogen echt meteen in de aanval. Ze doet het ook in het trappenhuis van onze flat, daar heeft ze het voorzien op mijn buurman en de onderbuurman.
Ik probeer het op te lossen zoals ik het deed met auto's etc en dat was afleiden met een koekje, maar daar trapt ze dus niet meer in :roll:
Iemand nog een idee?
Ze doet het trouwens ook bij kinderen, doet ze al vanaf het begin. Dus daar houden we haar echt bij weg. Alleen ik zou het wel fijn vinden als ik wel normaal bezoek kan ontvangen :19:
Het vervelende is dat er niks bekend is over haar verleden, dus ik heb ook echt geen idee waarom ze dit gedrag vertoond.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Misschien een domme vraag van mij, maar wat versta jij onder uitvallen? Is het alleen blaffen als er iemand binnen komt of is het ook grommen en de tanden laten zien?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:Misschien een domme vraag van mij, maar wat versta jij onder uitvallen? Is het alleen blaffen als er iemand binnen komt of is het ook grommen en de tanden laten zien?
Soms een blaf vooraf (tijdens de sprong die ze naar de persoon maakt) en daarna meteen een hap. maar vd week kwam mijn oom de tuin in lopen (die had ze al een paar keer gezien die dag) hij kwam vanuit ons huis en mevrouw hapte meteen in zn arm zonder te blaffen of te grommen. Volgens mijn oom beet ze niet door, maar ik vond het er erg agressief uitzien.
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Klink als angst aggresie , misschien dat je er hulp bij kan krijgen , lijkt me moeilijk om zelf op te lossen.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Klinkt in ieder geval als meer dan waarschuwen dat er iemand is.

Ik heb helaas geen tips voor je, maar het lijkt me inderdaad beangstigend om te zien.
Als het om mijn hond zou gaan dan schakel ik een gedragstherapeut in. Ik zou daar hulp bij nodig hebben, aangezien afleiden niet werkt in dit geval.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Schakel een gedragstherapeut in en stop met zelf te rommelen. Jammer eerlijk gezegd dat je niet vanaf het begin dit hebt aangepakt. Vaak is een hond meer plooibaar als je hem net in handen hebt, omdat je beiden nog geen ingesleten gewoontes hebt in de interaktie met elkaar.
Je woont in Amersfoort..als je bereidt bent tot een half uurtje autorijden zou ik je aanraden Bianca Uittenbogaard in Ermelo eens te bellen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Demi
Zeer actief
Contacteer:

We hebben niet eerder een GT ingeschakeld omdat het eigenlijk heel goed ging. Maar nu we erg druk zijn in ons nieuwe huis gaat ze dit ineens doen!
Ik zat zelf ook al aan een GT te denken, omdat ik dit wel erg vind en ik ben bang dat het anders alleen maar erger wordt.
Is die Bianca Uittenbogaard een GT?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Demi schreef:We hebben niet eerder een GT ingeschakeld omdat het eigenlijk heel goed ging. Maar nu we erg druk zijn in ons nieuwe huis gaat ze dit ineens doen!
Ik zat zelf ook al aan een GT te denken, omdat ik dit wel erg vind en ik ben bang dat het anders alleen maar erger wordt.
Is die Bianca Uittenbogaard een GT?
Ja, en een hele goede ook nog. Ik loop ieder geval weg met haar. Ben er in het (verre) verleden met Laika ook geweest. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”