Ah, dat couperen wordt dus ook onder volledige narcose uitgevoerd.little-wolf schreef:
achja, zolang sterelisatie/castratie wel normaal is en voor het gemak van de mens gedaan wordt, moet hier ook niet over gezeurd worden.
Anne
Moderator: moderatorteam
mee eens!starfleet schreef:little-wolf schreef:
achja, zolang sterelisatie/castratie wel normaal is en voor het gemak van de mens gedaan wordt, moet hier ook niet over gezeurd worden.
Het was vroeger ook "normaal" dat een hond een melkkar trok, dat je jonge katjes verzoop en je hond half dood schopte of mensen hun hoofd afhakten of vierendeelde.Duvel schreef:
mee eens!
En wat maken we ons toch weer druk! wat hebben we toch weer een hoop bla bla omdat we zogenaamd onze beesjes pijn doen enz, enz. Vergeet niet dat nog maar enkele jaren geleden dit alles heel normaal was en je er niemand over hoorde.
gelul in de ruimte het laatste gedeelte, je mag geen hond meer laten trekken omdat dit zielig zou zijn, ja toen dertijd meschien ja maar er zijn genoeg rassen die het nogsteeds werelds vinden om zwaare opjecte weg te trekken in andere landen heb je daar zelfs wedstrijden in.starfleet schreef:Het was vroeger ook "normaal" dat een hond een melkkar trok, dat je jonge katjes verzoop en je hond half dood schopte of mensen hun hoofd afhakten of vierendeelde.Duvel schreef:
mee eens!
En wat maken we ons toch weer druk! wat hebben we toch weer een hoop bla bla omdat we zogenaamd onze beesjes pijn doen enz, enz. Vergeet niet dat nog maar enkele jaren geleden dit alles heel normaal was en je er niemand over hoorde.
Als je een hond met staande oren zo mooi vindt moet je een hond met staande oren nemen. Ik begrijp best dat het bij de rassen waar gecoupeerd werd van oudsher een doel had, maar tegenwoordig is het voor de "mooi" en het staat zo "stoer". Die flappers zien er te lief uit.
Anne (generaliserend)
Ja, idd alleen hier door een stomme &^%$ wet mag het niet meer. Ja, als je een Poolhond hebt weer welMol schreef:
gelul in de ruimte het laatste gedeelte, je mag geen hond meer laten trekken omdat dit zielig zou zijn, ja toen dertijd meschien ja maar er zijn genoeg rassen die het nogsteeds werelds vinden om zwaare opjecte weg te trekken in andere landen heb je daar zelfs wedstrijden in.
mol
Hoeveel rassen kunnen nog hun oorspronkelijke functie uitoefenen ? Niet veel denk ik, en al zeker niet de exemplaren die in de showring hoge prijzen halen.Mol schreef:en elk ras is gefokt met een doel en elk ras wat in de ring staat moet dan ook zij ras vertegenwoordigen en moet ten alertijde zijn functie kunnen uit voeren, en is dit niet meer het geval zoals beschreven staan zoals in de standaard is de hond in kwestie niet meer geschikt voor zijn funktie dus vertegenwoordigt dez zwart wit gezien ook zijn ras niet meer.
mol
ik durf niet te zeggen of couperen onder verdoving gebeurd, ben er nog nooit bij geweest.starfleet schreef:Ah, dat couperen wordt dus ook onder volledige narcose uitgevoerd.little-wolf schreef:
Anne
het zou es tijd worden dat mensen es die oogkleppen af deden.johan1969 schreef:Hoeveel rassen kunnen nog hun oorspronkelijke functie uitoefenen ? Niet veel denk ik, en al zeker niet de exemplaren die in de showring hoge prijzen halen.Mol schreef:en elk ras is gefokt met een doel en elk ras wat in de ring staat moet dan ook zij ras vertegenwoordigen en moet ten alertijde zijn functie kunnen uit voeren, en is dit niet meer het geval zoals beschreven staan zoals in de standaard is de hond in kwestie niet meer geschikt voor zijn funktie dus vertegenwoordigt dez zwart wit gezien ook zijn ras niet meer.
mol
En wat dan met rassen als de Fila Brasileiro, Dogo Argentino, CAO .... die men naar hier haalt ? Dan had men die nooit naar hier moeten halen omdat ze hier in de lage landen hun functie niet kunnen uitvoeren.
Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het was een grote kynoloog die zei 'elke hond is in de eerste plaats een gezelschapshond'. Hiermee bedoelde hij dat elke hond in de eerste plaats een gezinshond is, die zich sociaal moet gedragen in onze overvolle maatschappij. De tijden zijn veranderd.
Door het couperen geeft men de honden een extra agressieve uitstraling. Veel van de angst van mensen die aanleiding geeft tot de hetze tegen 'vechthonden' heeft te maken met die gecoupeerde oren.
Als je een gecoupeerde pitbull met een pinnenhalsband ziet, die ziet er toch veel gevaarlijker uit dan een niet-gecoupeerde. Ik denk zelfs dat veel mensen een niet-gecoupeerde pitbull niet zouden herkennen als dusdanig.
Idem met de Mastino : altijd maar groter, zwaarder , breder, meer rimpels.... geen wonder dat Jan met de Pet er schrik van heeft.
Idem met de Rottweiler, die nu bijna 2x zoveel weegt als zijn voorouders.
het gaat er niet om of dat ze het wel of niet mogen of kunnen omdat het hier niet toe gestaan is het gaat er om dat de een hond een ras vertegenwoordigt en een show is ook nog altijd gebaseerd op dit feit dat een hond zo goed mogelijk aan de standaard van zijn ras voldoet, of de hond nou wel of niet voor zijn functie in gezet wordt of niet dat is niet de esentie van het gebeuren, het gaat er om dat het ras voldoet aan de eisendie gesteld worden aan het ras om zijn funtie te kunnen beoefenen.johan1969 schreef:Hoeveel rassen kunnen nog hun oorspronkelijke functie uitoefenen ? Niet veel denk ik, en al zeker niet de exemplaren die in de showring hoge prijzen halen.Mol schreef:en elk ras is gefokt met een doel en elk ras wat in de ring staat moet dan ook zij ras vertegenwoordigen en moet ten alertijde zijn functie kunnen uit voeren, en is dit niet meer het geval zoals beschreven staan zoals in de standaard is de hond in kwestie niet meer geschikt voor zijn funktie dus vertegenwoordigt dez zwart wit gezien ook zijn ras niet meer.
mol
En wat dan met rassen als de Fila Brasileiro, Dogo Argentino, CAO .... die men naar hier haalt ? Dan had men die nooit naar hier moeten halen omdat ze hier in de lage landen hun functie niet kunnen uitvoeren.
Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het was een grote kynoloog die zei 'elke hond is in de eerste plaats een gezelschapshond'. Hiermee bedoelde hij dat elke hond in de eerste plaats een gezinshond is, die zich sociaal moet gedragen in onze overvolle maatschappij. De tijden zijn veranderd.
Door het couperen geeft men de honden een extra agressieve uitstraling. Veel van de angst van mensen die aanleiding geeft tot de hetze tegen 'vechthonden' heeft te maken met die gecoupeerde oren.
Als je een gecoupeerde pitbull met een pinnenhalsband ziet, die ziet er toch veel gevaarlijker uit dan een niet-gecoupeerde. Ik denk zelfs dat veel mensen een niet-gecoupeerde pitbull niet zouden herkennen als dusdanig.
Idem met de Mastino : altijd maar groter, zwaarder , breder, meer rimpels.... geen wonder dat Jan met de Pet er schrik van heeft.
Idem met de Rottweiler, die nu bijna 2x zoveel weegt als zijn voorouders.
Dan kom je dus van een koude kermis thuis want die zeggen hier helemaal niets over .Mol schreef:bel raad van beheer die zal het je vertellen.cane corso schreef:Vertel me waar ik deze wet/regel kan vinden.
Als het verboden is dan moet het dus ergens beschreven staan.!!!!!!!
mol

dat is niet waar hoor want ik heb ze er over gebeld in verband met de CAO die ik uit rusland wil halencane corso schreef:Dan kom je dus van een koude kermis thuis want die zeggen hier helemaal niets over .Mol schreef:bel raad van beheer die zal het je vertellen.cane corso schreef:Vertel me waar ik deze wet/regel kan vinden.
Als het verboden is dan moet het dus ergens beschreven staan.!!!!!!!
mol

Toen deze regels en aankomende wetten en verboden speelde gold er al een aantal jaren een coupeerverbod voor honden.. dus die oren zaten er bij de meeste Dogos, Mastino's Staffies en Rottweilers al aan....johan1969 schreef:
Als je de geviseerde rassen in Nederland bekijkt (eerst pitbull, dan amstaff, mastino, dogo, fila, rottweiler) dat zijn honden die allemaal gecoupeerd werden (behalve de fila) en er toch zeer stoer of eng uitzien.

Die wet heeft wel een einde gemaakt aan een heel ellendig leven van heel veel honden.Brigitte schreef:Ja, idd alleen hier door een stomme &^%$ wet mag het niet meer. Ja, als je een Poolhond hebt weer welMol schreef:
gelul in de ruimte het laatste gedeelte, je mag geen hond meer laten trekken omdat dit zielig zou zijn, ja toen dertijd meschien ja maar er zijn genoeg rassen die het nogsteeds werelds vinden om zwaare opjecte weg te trekken in andere landen heb je daar zelfs wedstrijden in.
mol

1x was voldoendeDuvel schreef:Dus in het kort: couperen is schandalig, want dat is 'onnodig' pijnlijk, maar rassen fokken die allerlei gezondheidsproblemen ondervinden uit estetische overweging mag dus zonder gezeur van de meeste hier. Ik denk bv aan de veel te korte neuzen van diverse rassen, de kromme pootjes, exesief veel rimpels/vel enz......
Ach ik zeg gewoon dat ik het mooi vindt, en dat ik de foto goed gemaakt vindt. En een neuspiercing zou deze reu niet staan, is een belediging want hij is zo mooi genoegstarfleet schreef:Misschien staat een neuspiercing ook wel heel mooi. Toekomstmuziek.cane corso schreef:Ja ik blijf het mooi vinden staan.!!!!!!!en een
voor de fotograve
Anne