Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cane corso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

little-wolf schreef:
achja, zolang sterelisatie/castratie wel normaal is en voor het gemak van de mens gedaan wordt, moet hier ook niet over gezeurd worden.
Ah, dat couperen wordt dus ook onder volledige narcose uitgevoerd.

Anne
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

starfleet schreef:
little-wolf schreef:
achja, zolang sterelisatie/castratie wel normaal is en voor het gemak van de mens gedaan wordt, moet hier ook niet over gezeurd worden.
mee eens!
En wat maken we ons toch weer druk! wat hebben we toch weer een hoop bla bla omdat we zogenaamd onze beesjes pijn doen enz, enz. Vergeet niet dat nog maar enkele jaren geleden dit alles heel normaal was en je er niemand over hoorde. Haakjes in de bek van de vis schijnt ook pijnlijk te zijn, maar daar gaan we ook mee door tot wij als mens beslissen dat het te pijnlijk wordt en dus sociaal niet meer acceptabel. Als een hond in het wild leeft lopen ze meer litekens en trauma op dan op fatsoelijke en verzorgde manier gecoupeerd te worden. Die honden kunnen ook nog gewoon 'communiceren'.
Mensen die zo'n grote mond hebben over zonde en in de natuur... bla bla, die moeten dan de natuur ook maar helemaal de natuur laten en 1) niet fokken en 2) zeker zelf geen huisdier houden, die moet je dan lekker in de natuur laten!
het fokken van honden is ten alle tijde menselijke manipulatie, wat maakt dan couperen opeens zoveel erger????? :denken:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
starfleet
Erelid

Duvel schreef:
mee eens!
En wat maken we ons toch weer druk! wat hebben we toch weer een hoop bla bla omdat we zogenaamd onze beesjes pijn doen enz, enz. Vergeet niet dat nog maar enkele jaren geleden dit alles heel normaal was en je er niemand over hoorde.
Het was vroeger ook "normaal" dat een hond een melkkar trok, dat je jonge katjes verzoop en je hond half dood schopte of mensen hun hoofd afhakten of vierendeelde.

Als je een hond met staande oren zo mooi vindt moet je een hond met staande oren nemen. Ik begrijp best dat het bij de rassen waar gecoupeerd werd van oudsher een doel had, maar tegenwoordig is het voor de "mooi" en het staat zo "stoer". Die flappers zien er te lief uit.

Anne (generaliserend)
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

starfleet schreef:
Duvel schreef:
mee eens!
En wat maken we ons toch weer druk! wat hebben we toch weer een hoop bla bla omdat we zogenaamd onze beesjes pijn doen enz, enz. Vergeet niet dat nog maar enkele jaren geleden dit alles heel normaal was en je er niemand over hoorde.
Het was vroeger ook "normaal" dat een hond een melkkar trok, dat je jonge katjes verzoop en je hond half dood schopte of mensen hun hoofd afhakten of vierendeelde.

Als je een hond met staande oren zo mooi vindt moet je een hond met staande oren nemen. Ik begrijp best dat het bij de rassen waar gecoupeerd werd van oudsher een doel had, maar tegenwoordig is het voor de "mooi" en het staat zo "stoer". Die flappers zien er te lief uit.

Anne (generaliserend)
gelul in de ruimte het laatste gedeelte, je mag geen hond meer laten trekken omdat dit zielig zou zijn, ja toen dertijd meschien ja maar er zijn genoeg rassen die het nogsteeds werelds vinden om zwaare opjecte weg te trekken in andere landen heb je daar zelfs wedstrijden in.

en elk ras is gefokt met een doel en elk ras wat in de ring staat moet dan ook zij ras vertegenwoordigen en moet ten alertijde zijn functie kunnen uit voeren, en is dit niet meer het geval zoals beschreven staan zoals in de standaard is de hond in kwestie niet meer geschikt voor zijn funktie dus vertegenwoordigt dez zwart wit gezien ook zijn ras niet meer.

mol :8):
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mol schreef:
gelul in de ruimte het laatste gedeelte, je mag geen hond meer laten trekken omdat dit zielig zou zijn, ja toen dertijd meschien ja maar er zijn genoeg rassen die het nogsteeds werelds vinden om zwaare opjecte weg te trekken in andere landen heb je daar zelfs wedstrijden in.

Ja, idd alleen hier door een stomme &^%$ wet mag het niet meer. Ja, als je een Poolhond hebt weer wel :roll:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Mol schreef:en elk ras is gefokt met een doel en elk ras wat in de ring staat moet dan ook zij ras vertegenwoordigen en moet ten alertijde zijn functie kunnen uit voeren, en is dit niet meer het geval zoals beschreven staan zoals in de standaard is de hond in kwestie niet meer geschikt voor zijn funktie dus vertegenwoordigt dez zwart wit gezien ook zijn ras niet meer.

Hoeveel rassen kunnen nog hun oorspronkelijke functie uitoefenen ? Niet veel denk ik, en al zeker niet de exemplaren die in de showring hoge prijzen halen.

En wat dan met rassen als de Fila Brasileiro, Dogo Argentino, CAO .... die men naar hier haalt ? Dan had men die nooit naar hier moeten halen omdat ze hier in de lage landen hun functie niet kunnen uitvoeren.

Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het was een grote kynoloog die zei 'elke hond is in de eerste plaats een gezelschapshond'. Hiermee bedoelde hij dat elke hond in de eerste plaats een gezinshond is, die zich sociaal moet gedragen in onze overvolle maatschappij. De tijden zijn veranderd.

Door het couperen geeft men de honden een extra agressieve uitstraling. Veel van de angst van mensen die aanleiding geeft tot de hetze tegen 'vechthonden' heeft te maken met die gecoupeerde oren.
Als je een gecoupeerde pitbull met een pinnenhalsband ziet, die ziet er toch veel gevaarlijker uit dan een niet-gecoupeerde. Ik denk zelfs dat veel mensen een niet-gecoupeerde pitbull niet zouden herkennen als dusdanig.

Idem met de Mastino : altijd maar groter, zwaarder , breder, meer rimpels.... geen wonder dat Jan met de Pet er schrik van heeft.

Idem met de Rottweiler, die nu bijna 2x zoveel weegt als zijn voorouders.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

starfleet schreef:
little-wolf schreef:
Ah, dat couperen wordt dus ook onder volledige narcose uitgevoerd.

Anne
ik durf niet te zeggen of couperen onder verdoving gebeurd, ben er nog nooit bij geweest.
maar een dier kan ook aardig ongerief ondervinden van een narcose.
(ik zeg dus niet dat alles maar zonder gedaan moet worden)

wat ik bedoelde en jij blijkbaar niet snap, mag iemand zn hond niet couperen omdat het mooi is, maar je mag je hond wel "laten helpen" omdat die piemelkwakkie's zo vies zijn of het vloeien van bloed uit de vulva.
stel je voor dat je extra moet poetsen. :roll:
little-wolf
Zeer actief

johan1969 schreef:
Mol schreef:en elk ras is gefokt met een doel en elk ras wat in de ring staat moet dan ook zij ras vertegenwoordigen en moet ten alertijde zijn functie kunnen uit voeren, en is dit niet meer het geval zoals beschreven staan zoals in de standaard is de hond in kwestie niet meer geschikt voor zijn funktie dus vertegenwoordigt dez zwart wit gezien ook zijn ras niet meer.

Hoeveel rassen kunnen nog hun oorspronkelijke functie uitoefenen ? Niet veel denk ik, en al zeker niet de exemplaren die in de showring hoge prijzen halen.

En wat dan met rassen als de Fila Brasileiro, Dogo Argentino, CAO .... die men naar hier haalt ? Dan had men die nooit naar hier moeten halen omdat ze hier in de lage landen hun functie niet kunnen uitvoeren.

Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het was een grote kynoloog die zei 'elke hond is in de eerste plaats een gezelschapshond'. Hiermee bedoelde hij dat elke hond in de eerste plaats een gezinshond is, die zich sociaal moet gedragen in onze overvolle maatschappij. De tijden zijn veranderd.

Door het couperen geeft men de honden een extra agressieve uitstraling. Veel van de angst van mensen die aanleiding geeft tot de hetze tegen 'vechthonden' heeft te maken met die gecoupeerde oren.
Als je een gecoupeerde pitbull met een pinnenhalsband ziet, die ziet er toch veel gevaarlijker uit dan een niet-gecoupeerde. Ik denk zelfs dat veel mensen een niet-gecoupeerde pitbull niet zouden herkennen als dusdanig.

Idem met de Mastino : altijd maar groter, zwaarder , breder, meer rimpels.... geen wonder dat Jan met de Pet er schrik van heeft.

het zou es tijd worden dat mensen es die oogkleppen af deden.
maar das ijdele hoop. :roll:

ik snap echt niet waar t vandaan komt of wie t verzonnen heeft, maar ik vind gecoupeerde honden absoluut niet agressiefer of be-anstigender eruit zien dan met flappers.
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:

het gaat er niet om of dat ze het wel of niet mogen of kunnen omdat het hier niet toe gestaan is het gaat er om dat de een hond een ras vertegenwoordigt en een show is ook nog altijd gebaseerd op dit feit dat een hond zo goed mogelijk aan de standaard van zijn ras voldoet, of de hond nou wel of niet voor zijn functie in gezet wordt of niet dat is niet de esentie van het gebeuren, het gaat er om dat het ras voldoet aan de eisendie gesteld worden aan het ras om zijn funtie te kunnen beoefenen.

een dalmaat kan ook niet zo groot worden gefokt als een duitse dog omdat hij dat zijn oorspronkelijke functie niet meer kan uit voeren

een dashond kan ook niet zo groot wrorden als een fox hond, en een mastino mag ook geen kop hebben van een greyhound.

daar gaat het om.

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ja, maar als 90% van de honden in de ring niet meer aan de huidige standaard van dat bepaald ras beantwoordt, dan pas je de standaard toch gewoon aan he. :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Mol, no offence, maar ik bedoel gewoon dat vele fokkers oogkleppen ophebben. Ze redeneren enkel vanuit de standaard, maar ze leven in een ivoren toren, een eigen eilandje, en hebben geen voeling met wat er in de maatschappij leeft, ivm evolutie qua dierenrechten en de terechte angsten van sommige mensen ivm importen van bepaalde rassen.

Als je de geviseerde rassen in Nederland bekijkt (eerst pitbull, dan amstaff, mastino, dogo, fila, rottweiler) dat zijn honden die allemaal gecoupeerd werden (behalve de fila) en er toch zeer stoer of eng uitzien.

Met Golden retrievers of Mechelaars gebeurde er in de periode 1990 -2000 misschien meer ongevallen (ik noem maar een paar willekeurige rassen) , maar daar had de wetgever geen oog voor. Volgens mij hebben niet enkel objectieve cijfers (die er misschien niet waren) , maar vooral uiterlijke overwegingen (looks van de honden) meegespeeld.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

[quote="little-wolf*]ik snap echt niet waar t vandaan komt of wie t verzonnen heeft, maar ik vind gecoupeerde honden absoluut niet agressiefer of be-anstigender eruit zien dan met flappers.[/quote]

Ik vind een Mastino of Amstaff met gave oren ook indrukwekkend, en bijna even stoer als hun gecoupeerde broertjes, maar bij rassen als de dobermann is het verschil wel heel groot.

Een niet gecoupeerde doberman lijkt meer op een jachthond en ziet er mi niet stoer uit. Daardoor is zijn populariteit fel acheruit gegaan.

Veel fokkers waren tegen het coupeerverbod , niet omdat hun honden dan minder mooi of uniform zouden zijn, maar omdat dan de populariteit van de rassen wel eens zou kunnen verschuiven.
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Mol schreef:
cane corso schreef:Vertel me waar ik deze wet/regel kan vinden.

Als het verboden is dan moet het dus ergens beschreven staan.!!!!!!!
bel raad van beheer die zal het je vertellen.

Dan kom je dus van een koude kermis thuis want die zeggen hier helemaal niets over . :pffff:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

cane corso schreef:
Mol schreef:
cane corso schreef:Vertel me waar ik deze wet/regel kan vinden.

Als het verboden is dan moet het dus ergens beschreven staan.!!!!!!!
bel raad van beheer die zal het je vertellen.

Dan kom je dus van een koude kermis thuis want die zeggen hier helemaal niets over . :pffff:
dat is niet waar hoor want ik heb ze er over gebeld in verband met de CAO die ik uit rusland wil halen

cane corso
Zeer actief

Dit is de mail die ik kreeg betreffende mijn vraag of het verboden is om een hond in het buitenland te laten couperen.

Dag Deborah,

Deze vraag kun je beter aan het ministerie van Landbouw (LNV) of aan de Algemene Inspectiedienst (AID) stellen, want zij gaan over/handhaven de wet over couperen.

Vr.gr.
R. Agter

Dus dan praten ze langs elkaar heen daar bij de raad, maar zij verwijzen mij dus degelijk naar de LNV en mischien kan je daar even opzoeken dat het NIET VERBODEN IS :boos:
Ik wens jullie veel lees plezier en hierbij de link en lees goed he maar het er staat duidelijk : OVERIGENS IS HET BEZITTEN VAN,ALSMEDE HET IN NEDERLAND FOKKEN MET DIEREN MET EEN VERBODEN INGREEP NIET VERBODEN.

http://cms.aid.nl/CMS/1039616852941 (dit is de tekst; klik dan op ingrepenbesluit en scroll naar pag. 10. )
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

johan1969 schreef:

Als je de geviseerde rassen in Nederland bekijkt (eerst pitbull, dan amstaff, mastino, dogo, fila, rottweiler) dat zijn honden die allemaal gecoupeerd werden (behalve de fila) en er toch zeer stoer of eng uitzien.

Toen deze regels en aankomende wetten en verboden speelde gold er al een aantal jaren een coupeerverbod voor honden.. dus die oren zaten er bij de meeste Dogos, Mastino's Staffies en Rottweilers al aan....
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Brigitte schreef:
Mol schreef:

Ja, idd alleen hier door een stomme &^%$ wet mag het niet meer. Ja, als je een Poolhond hebt weer wel :roll:
Die wet heeft wel een einde gemaakt aan een heel ellendig leven van heel veel honden.
Net zoals vroeger het gebruik van kettinghonden verboden was zie ik de laatste jaren weer steeds meer honden aan kettingen liggen of hun leven in kleine kennels slijten.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Duvel
Actief
Contacteer:

Dus in het kort: couperen is schandalig, want dat is 'onnodig' pijnlijk, maar rassen fokken die allerlei gezondheidsproblemen ondervinden uit estetische overweging mag dus zonder gezeur van de meeste hier. Ik denk bv aan de veel te korte neuzen van diverse rassen, de kromme pootjes, exesief veel rimpels/vel enz......
Duvel
Actief
Contacteer:

Dus in het kort: couperen is schandalig, want dat is 'onnodig' pijnlijk, maar rassen fokken die allerlei gezondheidsproblemen ondervinden uit estetische overweging mag dus zonder gezeur van de meeste hier. Ik denk bv aan de veel te korte neuzen van diverse rassen, de kromme pootjes, exesief veel rimpels/vel enz......
Duvel
Actief
Contacteer:

Duvel
Actief
Contacteer:

Duvel
Actief
Contacteer:

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

En dat 5 keer :smile:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Angel-eyes schreef:En dat 5 keer :smile:
Het was toch kort :pffff:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
chiaro
Actief
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door chiaro »

Over couperen gesproken

:denken:

Afbeelding

he Lau ;-)
Groetjes
José
Chiaro E Tondo Cane Corso Italiano
Afbeelding>
little-wolf
Zeer actief

Duvel schreef:Dus in het kort: couperen is schandalig, want dat is 'onnodig' pijnlijk, maar rassen fokken die allerlei gezondheidsproblemen ondervinden uit estetische overweging mag dus zonder gezeur van de meeste hier. Ik denk bv aan de veel te korte neuzen van diverse rassen, de kromme pootjes, exesief veel rimpels/vel enz......
1x was voldoende :smile:

maar je heb gelijk. :ok:
cane corso
Zeer actief

Ja ik blijf het mooi vinden staan.!!!!!!! :ok: en een :ok: voor de fotograve :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

cane corso schreef:Ja ik blijf het mooi vinden staan.!!!!!!! :ok: en een :ok: voor de fotograve :wink:
Misschien staat een neuspiercing ook wel heel mooi. Toekomstmuziek.

Anne
little-wolf
Zeer actief

starfleet schreef:
cane corso schreef:Ja ik blijf het mooi vinden staan.!!!!!!! :ok: en een :ok: voor de fotograve :wink:

Anne
:roll:

wanneer ga je zeuren over sterrelisatie en castratie?
ohnee, das de normaalste zaak van de wereld :idea:
cane corso
Zeer actief

starfleet schreef:

Anne
Ach ik zeg gewoon dat ik het mooi vindt, en dat ik de foto goed gemaakt vindt. En een neuspiercing zou deze reu niet staan, is een belediging want hij is zo mooi genoeg :pffff: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”