Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voeding deense/duitse dog
Moderator: moderatorteam
- rianneke
- Zeer actief
voeding deense/duitse dog
hoi hoi,
Even een vraagje, puur nieuwschierigheid. Hoeveel eet een Deense/duitse dog per dag? (uitgedrukt in gram) Ben gewoon erg benieuwd.
Groetjes
Rianne
Even een vraagje, puur nieuwschierigheid. Hoeveel eet een Deense/duitse dog per dag? (uitgedrukt in gram) Ben gewoon erg benieuwd.
Groetjes
Rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
De grammen die op de verpakkingen staan, daar hou ik mij echt niet aan.
Szandor krijgt gewoon op het oog en zolang hij niet dik is, blijf ik lekker zo voeren.
In ieder geval zit hij ruim aan de kilo met alles er dan bij en gaat 8x per dag naar buiten en knalt al zijn energie er dan uit.
Dus..............hij heeft altijd een zeer gezonde trek
Szandor krijgt gewoon op het oog en zolang hij niet dik is, blijf ik lekker zo voeren.
In ieder geval zit hij ruim aan de kilo met alles er dan bij en gaat 8x per dag naar buiten en knalt al zijn energie er dan uit.

- rianneke
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ozzy krijgt ook een kilo...................Szandor schreef:De grammen die op de verpakkingen staan, daar hou ik mij echt niet aan.

- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Ik voer ook op het oog. Ik weet niet in grammen hoeveel voer onze doggen krijgen maar ik doe met een zak Cavom van 20 kilo ongeveer 10 dagen. Hier eten 2 doggen en een Hollandse herder van. De doggen zullen dus iets minder dan een kilo (800 gram?) per dag per hond eten. Ze krijgen daarnaast om de dag een schijf Compleet erbij en mogen ook de gezonde kliekjes van onze warme maaltijd hebben. Mijn doggenteven zijn tussen de 75 en 80 cm hoog, wegen ongeveer 60 kilo en mogen zich dagelijks uitleven in een losloopgebied. Daarnaast zijn ze beiden gesteriliseerd, dan schijnen ze ook minder voer nodig te hebben. Er zijn allerlei factoren te bedenken die van invloed zijn op de hoeveelheid voer. Hoogte/bouw/geslacht/leeftijd van de hond, beweging, soort voer, verbranding, enz. Wel leuk om hier eens over na te moeten denken!
Groetjes Lindy, Joy, Noa, Djenko en M&M
Groetjes Lindy, Joy, Noa, Djenko en M&M
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
En als hij het niet krijgt dan háált hij het.Hutsje schreef:Ozzy krijgt ook een kilo...................Szandor schreef:De grammen die op de verpakkingen staan, daar hou ik mij echt niet aan.

-
- Actief
Over voeding gesproken.
Wat voeren jullie de doggen pups of wat hebben jullie gegeven.
Mocht dit al in een topic gevraagd zijn kan iemand mij dan naartoe verwijzen.Zep is nu 7 mnd en wij willen eigenlijk overstappen op iets anders.Hij zit nu op 800gr. Fokker L en ziet er eigenlijk voor het mooie iets te mager uit.
Mocht dit al in een topic gevraagd zijn kan iemand mij dan naartoe verwijzen.Zep is nu 7 mnd en wij willen eigenlijk overstappen op iets anders.Hij zit nu op 800gr. Fokker L en ziet er eigenlijk voor het mooie iets te mager uit.
Groetjes Saskia en Zep
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Cavom!!sassel schreef:Over voeding gesproken.

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-