Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ken mijn hond niet meer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rie
Zeer actief
Contacteer:

ik ken mijn hond niet meer

Ongelezen bericht door rie »

Ik ben vanavond weer met Djarno naar de cursus geweest.
We zijn sinds een paar weken bezig aan de basis cursus.We hebben
toen hij puppy was een puppycursus enkele maanden gevolgd bij een
andere vereniging maar deze trainings methode van hen stond me
niet aan.Ook hebben we een tijdje bij Shinto indertijd bij de knpv
getraind.Maar ondanks dit kan ik geen weg met Djarno.Hij is me
helemaal de baas.

Maar nu:De vorige keer snauwde hij al naar een paar honden.
Maar vandaag was hij tegen alle honden echt agressief.Hij had
eerder zelfs nog nooit gesnauwd naar een andere hond,tot
we aan deze cursus begonnen. :N:
Echt waar zo is hij nog nooit geweest.Hij is altijd een watje en doet
niemand kwaad.Ik wist niet wat ik aan mijn fiets had hangen!!!! :(
Het was echt schrikwekkend.Nu heb ik natuurlijk gevraagd aan de
instructeur wat er nu eigenlijk gaande is met hem.
Hij vertelde mij dat ik heel goed moest uit kijken voortaan.
Er is zich een roedel aan het vormen,en Djarno wil duidelijk
de baas worden.
:roll:
Nou ik kan je vertellen,ik zat vanavond met mijn ogen uitpuilend
in mijn hoofd.Ik wist niet wat me over kwam.Dit is echt niet leuk. :cry:
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

huh.. wat raar.. is er in tussentijds niets op de cursus gebeurt ofzo?
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nee dit is niet leuk, sterker nog het is heeeeel vervelend!
Ik reageer omdat ik het herken!

Dit is namelijk precies dezelfde reden waarom ik ooit met Stapper ben gestopt op cursus.
Ook zo'n debile opmerking van de trainer, wel voortaan uitkijken hoor, gelijk laten castreren.
Had ik dus niets aan.

Ik dacht altijd dat een roedel zich alleen thuis vormde en niet in een groep buitenshuis???

Maar goed, ik ben toen dus gestopt met cursus, heb het vervolgens helemaal uit de hand laten lopen (stapper kon met goed fatsoen niet meer los want die greep elke reu groot of klein)

Uiteindelijk ben ik met kilo's worst en kaas het commando DOORLOPEN gaan traien met hem.
Dat heeft echt heel erg geholpen, nu, inmidels 2 jaar later wordt er zelden of nooit meer gevochten:)

Hopelijk krijg je meer tips, sucses hoor.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

Nee er is helemaal niks gebeurt. :19:
Ja misschien wel,maar dat heeft er denk ik niks mee te maken.In ons groepje zitten 2 Rotweilers,en met 1 ervan heeft hij eerst gespeeld.En daarna moest die ander hem niet meer.
Maar dat is nu eigenlijk al over.Want die hebben ze dat dus effe afgeleerd,want ze pakten naar meer honden uit.
Afbeelding
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe oud is Djarno?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe reageer je op zijn gedrag? Verder vind ik zelf dat als een hond zich overal goed gedraagt behalve "op school" je daar dus niet meer moet zijn. Dan leert je hond daar alleen maar dingen waarvan jij niet wilt dat hij ze leert en kan je dus beter stoppen.
Wel vraag ik me inderdaad af hoe oud je hond is en of zijn gedrag dus ook gewoon te linken is aan het feit dat hij volwassen wordt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je geeft in je eerste berichtje aan dat Djarno jou de baas is of lees ik die zin verkeerd?
Maar uit je verhaal haal ik wel dat ie gewoon elke keer een stapje verder gaat in het lelijk doen. Blijkbaar ziet hij daartoe de mogelijkheid. Als ik die eerste zin dus goed begrijp, neemt hij de leiding van je over.
Maar nogmaals, wellicht begreep ik dat zinnetje verkeerd. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wij hebben dat ook met Chello gehad. Een hele lieve sociale reu maar zodra we op de GGclub kwamen en we met de groep moesten trainen sloeg hij helemaal om. Hij vloog uit naar alles wat los en vast zat, er was geen land met hem te bezeilen. Het enige waar ik tijdens de trainingen mee bezig was, was om hem te houden want hij werd mega sterk.
Wij zijn toen gestopt met trainen en gewoon zelf thuis aan de slag gegaan.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik vraag me ook af wat de hond waar ie naar uitviel aan het doen was, het onschuldige slachtoffer is vaak helemaal neit zo onschuldig.
weg gehaald zit een virus in
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Ik weet het natuurlijk niet zeker omdat ik jou honden niet ken maar,
Misschien kan je hier wat mee :idea:
het klinkt bij mij als jaloezie in de oren.
Ik zelf heb dat gehad met mijn reu, die kan niet meer trainen vanwegen een belssure.
Nu ben ik met de teef aan het trainen en dat pakte in de begin fase ook slecht uit zodat mijn reu naar andere honden ging uitvallen.
Nu ik hem wat meer aandacht ben gaan geven en op zijn nivo zelf een beetje met hem train gaat het weer een stuk beter. :wink:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik heb in het verleden ook gepoogd een training te volgen met Nick. Nick was op dat moment reeds 3 jaar en het leek "men van de hondenschool" beter om mij en Nick mee te laten doen met de pubers.

Pakte niet zo fijn uit. Ben 3x geweest. Op dat moment wist ik niet waarom Nick op sommige momenten dus vervelend deed naar jongere reuen toe. Dan heb ik het dus over een leeftijd van 6 tot 12 maanden. Nu achteraf denk ik: heeft hij zich nog voorbeeldig gedragen. Ik had hem toen pas 2 weken! Hij als volwassen reu tussen al die overmoedige puberreuen! De instructrice merkte op dat ik toch wel een erg dominate reu heb. Ik had het toen helemaal gehad en ben nooit meer geweest. Thuis is het een watje, wel een zelfverzekerde hond, maar hij luistert gewoon lekker en vindt alles wat ik met hem doe helemaal prima. Hij trekt het alleen niet als jongere reuen denken bijdehand te doen. En zeker als hij aangelijnd is.
Ze kunnen me wat daar bij die hondenschool. Op basis van 5 minuten een dergelijke opmerking geven.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

Onze Djarno is al 4,5 jaartjes jong.
En zit dus ook in een groep met puppies.

Het gebeurde eigenlijk zo:
Ik zat naast de deur in de kantine voor aanvang.Dus iedereen kwam door die deur naar binnen.En naar iedere hond deed hij kei agressief.

Als ik met hem op het veld aan het trainen ben,en ik moet volgen langs hen allemaal door,of door elkaar.Dan valt hij niet uit!!!!

Bedankt alvast voor de reacties.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gewoon een ander plekkie kiezen om te zitten en leuk je ding doen. :wink: Het kan best zijn dat de frontaal naderende honden jouw eigen hond te veel stress gaf waardoor hij zo reageerde.
Met hetgeen wat je trainer zei over het vormen van een roedel, het kan zijn dat hij extra opgefokt was doordat jij bij hem zat, maar er zijn legio honden waarvoor dat geldt en het zegt niet eens iets over je rangorde.
Verder lekker je ding doen en accepteren dat je hond nou eenmaal niet Mister Perfect is en dus in sommige situatie's niet vriendelijk tegen andere honden. Ik vind eerlijk gezged dat er van een mug een olifant wordt gemaakt, maar misschien ligt dat aan de wijze waarop ik je verhaal interpreteer. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
rie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Gewoon een ander plekkie kiezen om te zitten en leuk je ding doen. :wink: Het kan best zijn dat de frontaal naderende honden jouw eigen hond te veel stress gaf waardoor hij zo reageerde.
Met hetgeen wat je trainer zei over het vormen van een roedel, het kan zijn dat hij extra opgefokt was doordat jij bij hem zat, maar er zijn legio honden waarvoor dat geldt en het zegt niet eens iets over je rangorde.
Verder lekker je ding doen en accepteren dat je hond nou eenmaal niet Mister Perfect is en dus in sommige situatie's niet vriendelijk tegen andere honden. Ik vind eerlijk gezged dat er van een mug een olifant wordt gemaakt, maar misschien ligt dat aan de wijze waarop ik je verhaal interpreteer. :wink:
Het is misschien van een mug een olifant maken.Maar voor mij was het een hele rare waarneminig.Ik had mijn hond nog nooit zo gezien.

En wat ik ermee bedoel dat hij me de baas is.
Is dat hij me ontzettend trekt,niet goed luistert.En mijn man kan wel normaal met hem lopen.Vandaar zeg ik dat hij mij de baas is.En een voorbeeld van op de cursus:
We moesten het blijven oefenen. Als ik voor hem van hem af ging staan begon hij me ieders keer wild te bespringen.Hij wilde dat niet en deed het ieders keer weer.Ging ik naast hem staan van hem af,dan was het wel goed.
Ook sleurt hij me helemaal mee als ik met meer mensen ben.Alleen gaat het nu wat beter.Toen ik zondag met mijn ouders naar het bos ben geweest kwam ik met hoofdpijn terug,hij was niet te houden.
Maar als ik het goed begrijp wil hij dan dus ook weer de leider zijn van het groepje en voorop lopen.

Maar ik ga voorlopig effe alleen wandelen dat onze rangorde eerst in orde komt.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ok, hij is je dus inderdaad de baas. Dat maakt ook dat hij heerlijk doet waar hij zin in heeft en dus ook flink te keer mag gaan tegen andere honden.
Daar zou ik dan lekker aan gaan werken. :ok:
En inderdaad, niet naast de deur van de kantine gaan zitten met hem.
Hoef ik ook niet te doen met Toby hoor, terwijl hij op het veld hartstikke braaf is. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”