Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verveling???
Moderator: moderatorteam
-
AnitaSpike
- Zeer actief
verveling???
Als vervolg op, "wat doet jouw hond de hele dag?" deze vraag.
De buurvrouw gaat steeds meer met haar hond, een Golden van 9 maand op stap omdat ze het idee heeft dat hij zich verveelt.
Hij heeft speeltjes en is veel in de tuin.
Nu is mijn vraag, hoe kun je zien dat een hond zich verveelt? Zij denkt dat hij zich verveelt omdat hij maar een beetje ligt en zijn energie kwijt moet, volgens mij vindt hij het prima zo.
Is het een kwestie van je hond kennen, kan sloopgedrag een aanwijzing zijn enz..... ik hoop op veel reacties.
Spike en ik zijn net 3 kwartier thuis van een wandeling van een uur en nu wilde zij hem over een half uurtje al weer meenemen met haar hond, ook voor een wandeling van een uur. Ik denk dan, hij raakt zijn ritme kwijt als hij onverwachts en ineens heel vaak gaat, grote wandelingen.
Nu heb ik dus nee gezegd, hij ligt heerlijk te slapen. Dat vindt zij maar raar.
Het gaat me niet om wie er gelijk heeft maar de redenen erachter.
Als er vragen zijn over mijn verhaal hoor ik het wel?!
De buurvrouw gaat steeds meer met haar hond, een Golden van 9 maand op stap omdat ze het idee heeft dat hij zich verveelt.
Nu is mijn vraag, hoe kun je zien dat een hond zich verveelt? Zij denkt dat hij zich verveelt omdat hij maar een beetje ligt en zijn energie kwijt moet, volgens mij vindt hij het prima zo.
Is het een kwestie van je hond kennen, kan sloopgedrag een aanwijzing zijn enz..... ik hoop op veel reacties.
Spike en ik zijn net 3 kwartier thuis van een wandeling van een uur en nu wilde zij hem over een half uurtje al weer meenemen met haar hond, ook voor een wandeling van een uur. Ik denk dan, hij raakt zijn ritme kwijt als hij onverwachts en ineens heel vaak gaat, grote wandelingen.
Nu heb ik dus nee gezegd, hij ligt heerlijk te slapen. Dat vindt zij maar raar.
Het gaat me niet om wie er gelijk heeft maar de redenen erachter.
Als er vragen zijn over mijn verhaal hoor ik het wel?!
Groetjes van Anita en een poot van Spike!

- starfleet
- Erelid
Re: verveling???
Mijn hond verveelt zich af en toe een beetje met dit weer. Dan loopt ze wat rusteloos heen en weer, gaat naar buiten zitten turen met een blik van:"zet die regen af vrouwtje".Ze wil geen einden in de regen lopen, we komen geen hondjes om te spelen tegen met die nattigheid, ze is uitgespeeld binnen met de rustige spelletjes (ik heb een gladde vloer, dus kan niet binnen ballen met haar) en uitgekluifd en het is geen slaper.AnitaSpike schreef:Als vervolg op, "wat doet jouw hond de hele dag?" deze vraag.
Een hond die lekker ligt als hij verder genoeg aandacht en beweging krijgt, die verveelt zich volgens mij niet.
Anne (gaat maar weer een potje sjorren met de hond en wachten tot het droog wordt)
- Zoie
- Zeer actief
als mijn hond ligt te slapen laat ik hem met rust. Zou dus niet als mijn hond ligt uit te rusten van een wandeling hem er weer op uit sturen.
Als Spok zich verveelt gaat hij rusteloos wat achter mij aan lopen, op allerlei dingen kauwen en slopen, en dan ga ik hem of even bezighouden, of geef hem iets om zichzelf bezig te houden ( iets te kauwen) en vaak is het dan gewoon tijd om even of wat langer uit te gaan.
Als Spok zich verveelt gaat hij rusteloos wat achter mij aan lopen, op allerlei dingen kauwen en slopen, en dan ga ik hem of even bezighouden, of geef hem iets om zichzelf bezig te houden ( iets te kauwen) en vaak is het dan gewoon tijd om even of wat langer uit te gaan.

- Mechelfanaat
- Actief
hoe meer je met een hond doet hoe meer hij ook wil.
Als een hond 3 a 4 keer perdag wordt uitgelaten,
en af toe eens lekker mag rennen(spelen) dan is dat voor een huis hond voldoende. Een wandeling van een uur er tussen is prima!!
en meer mag best maar hoeft niet. Natuurlijk is de éne hond iets sneller te vreden dan een ander.
Af en toe een lekkere kluif of een spelletje met de hond doen is geen overbodige luxe.
En werk honden daar gelden iets andere regels voor. Die hebben wel wat meer beweging nodig ( daar zijn ze voor gefokt)
Sloop gedrag kan een rede van verveling zijn maar ook een rede van dominantie.(als de rangorde niet oke is dan gaan ze ook wel eens slopen)
Maar nogmaals hoe meer je er mee doet hoe meer ze ook willen.
Als een hond 3 a 4 keer perdag wordt uitgelaten,
en af toe eens lekker mag rennen(spelen) dan is dat voor een huis hond voldoende. Een wandeling van een uur er tussen is prima!!
En werk honden daar gelden iets andere regels voor. Die hebben wel wat meer beweging nodig ( daar zijn ze voor gefokt)
Sloop gedrag kan een rede van verveling zijn maar ook een rede van dominantie.(als de rangorde niet oke is dan gaan ze ook wel eens slopen)
Maar nogmaals hoe meer je er mee doet hoe meer ze ook willen.
- Zoie
- Zeer actief
-
AnitaSpike
- Zeer actief
BEDANKT VOOR DE REACTIES!!
Precies mijn gedachten zoals jullie het opschrijven.
Spike heeft alsnog zijn wandeling gehad want vanavond
heeft ze hem meegenomen voor een wandeling van 3 kwartier.
Ik had een Open Dag en was er niet en mijn man is ziek en zij
bood aan om te lopen. En hij vindt het ook erg leuk om met haar hond
te wandelen, ze zijn dikke vrienden. Als ze beiden in de eigen tuin zijn
dan ruikt Spike hem en zit heel eigenwijs met zijn snuit in de lucht te ruiken.
Hij liep piepend naar mijn man vertelde hij me, zo gek is hij met de buurhond.
Nog een vraagje;
Kun je en zo ja, hoe kun je het verschil zien of een hond uit moeheid gaat slapen of omdat hij zich verveelt? Dan kan ik het er eens met de buurvrouw over hebben.... Alvast weer bedankt!
Precies mijn gedachten zoals jullie het opschrijven.
Spike heeft alsnog zijn wandeling gehad want vanavond
heeft ze hem meegenomen voor een wandeling van 3 kwartier.
Ik had een Open Dag en was er niet en mijn man is ziek en zij
bood aan om te lopen. En hij vindt het ook erg leuk om met haar hond
te wandelen, ze zijn dikke vrienden. Als ze beiden in de eigen tuin zijn
dan ruikt Spike hem en zit heel eigenwijs met zijn snuit in de lucht te ruiken.
Hij liep piepend naar mijn man vertelde hij me, zo gek is hij met de buurhond.
Nog een vraagje;
Kun je en zo ja, hoe kun je het verschil zien of een hond uit moeheid gaat slapen of omdat hij zich verveelt? Dan kan ik het er eens met de buurvrouw over hebben.... Alvast weer bedankt!
Groetjes van Anita en een poot van Spike!

- starfleet
- Erelid
Als je lekker hebt gewandeld met je hond, even gespeeld, een aaitje gegeven als hij een speeltje heeft en een kluif en hij gaat dan liggen dutten, dan verveelt hij zich niet. En als hij zich dan verveelt, dan bekijkt hij het maar even.AnitaSpike schreef: Kun je en zo ja, hoe kun je het verschil zien of een hond uit moeheid gaat slapen of omdat hij zich verveelt? Dan kan ik het er eens met de buurvrouw over hebben.... Alvast weer bedankt!
Als je continu bezig bent met de hond, dan wil hij ook constant vermaakt worden. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Het doet me een beetje denken aan kinderen tegenwoordig die van het ene clubje naar het andere gereden worden, want oh oh, er zou toch eens een onbenut minuutje zijn. Daar kweek je kinderen mee die zich niet meer zelf kunnen vermaken en dat is volgens mij bij honden net zo.
Anne
-
estelle
Bij mijn honden merk ik wel verschil.AnitaSpike schreef: Kun je en zo ja, hoe kun je het verschil zien of een hond uit moeheid gaat slapen of omdat hij zich verveelt? Dan kan ik het er eens met de buurvrouw over hebben.... Alvast weer bedankt!
Als ze gewoon slapen dan liggen ze languit op hun zij en hun ogen zijn halfopen.
Slapen ze van vermoeidheid dan ligt Hera bijv. helemaal opgekruld en dr oogjes worden dan wat wateriger. Ghaya ligt ook opgekruld.
Chello ligt eigenlijk altijd languit maar toch zie ik wel verschil.
Woopy gaat dan altijd helemaal 'op' in zijn mand, haha moeilijk te omschrijven maar hij maakt dan echt een lekker nestje en ligt dan languit.
Ohja als ze hier gewoon wat aan het dutten zijn dan liggen ze ook heel vaak op het uiteinde van de bank met hun kop op de leuning......Als ze echt moe zijn doen ze dit nooit.