Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe wennen aan ander voer dan de fokker?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
hoe wennen aan ander voer dan de fokker?
Ik krijg een pup over een week.Ze krijgt bij de fokker pap en brood en gekookt voer. Maar ik wil haar ook aan brokjes. Ik zal de eerste week me wel aan dat voer houden maar wil toch brokjes en blikvoer of soms wat anders. Wat is het beste voor een pup?? Waar dus ook alles in zit en ze alle voedingsmiddelen wel krijgt wat ze nodig heeft. Het is een kleinpoedeltje.
Gery
Gery
-
- Zeer actief
Ik zou zeker een week het voer van de fokker geven , en dan heel langzaam jou voer er door gaan mengen , en steeds minder het voer van de fokker .
Hou een beetje rekening wat brok grote betreft , het is en blijft een klein hondje , daar hebben ze apart voer voor
Hou een beetje rekening wat brok grote betreft , het is en blijft een klein hondje , daar hebben ze apart voer voor
Laatst gewijzigd door plenty op 22 apr 2005 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
- M@ri@nne
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- starfleet
- Erelid
Vreemde voeding houdt de fokker erop na. Houdt weinig rekening met de nieuwe eigenaren.
Ik zou de hond gelijk volledig op Rodi compleet of een andere vers vlees voeding zetten zetten, eventueel even de kook erover als pup nog niet gewend is. en na een dag of wat geleidelijk een maaltijd geweekte brokken gaan geven als je perse brokken wil gaan geven in de toekomst.
Daarna de brokken ongeweekt geven. Als je persé blikvoer wil geven, geef dan maar een klein beetje in het begin. Maar op zich kun je je beter ver houden van blik, zeker bij een pup.
Anne
Ik zou de hond gelijk volledig op Rodi compleet of een andere vers vlees voeding zetten zetten, eventueel even de kook erover als pup nog niet gewend is. en na een dag of wat geleidelijk een maaltijd geweekte brokken gaan geven als je perse brokken wil gaan geven in de toekomst.
Daarna de brokken ongeweekt geven. Als je persé blikvoer wil geven, geef dan maar een klein beetje in het begin. Maar op zich kun je je beter ver houden van blik, zeker bij een pup.
Anne
- starfleet
- Erelid
Re: hoe wennen aan ander voer dan de fokker?
Tegenwoordig is er eigenlijk geen slechte hondenvoeding meer. Het is allemaal compleet. Als je brokken wil gaan voeren is er zo ontzettend veel op de markt. Wij hebben onze hond eerst Fokker gegeven (voerde de fokker ook) maar daar deed ze het niet goed op. daarna Royal Canin en sinds kort overgestapt op Eukanuba. En zo zijn er nog tig merken.Gery schreef:Wat is het beste voor een pup?? Waar dus ook alles in zit en ze alle voedingsmiddelen wel krijgt wat ze nodig heeft. Het is een kleinpoedeltje.
Gery
Het ene hondje doet het prima op Pedigree puppenbrokken, een ander op Hill's een ander op farmfood.. In het begin geen grote zakken aanschaffen.
De meeste pups doen het uitstekend op vers vlees voeding compleet en kunnen zonder langzaam wennen die overstap maken.
Anne
-
- Vaste gebruiker
Koop je dat bij een dierenspeciaal zaak.De andere honden van de fokker zien er mooi gezond uit.ze kookt extra voor de honden.En soms ook pannekoek.dat zal dan wel speciaal zijn,maar ik dacht meteen ik wil haar anders gaan voeren.Ik dacht dat brokjes goed was voor de tanden.daarom dacht ik ook aan brokjes.Is eukanuba ook brokjes?Er zijn dus tig merken,maar ik wil gewoon de beste.Dus geeb blikvoer maar Ander vlees dan.Maar welke moet ik dan kopen.Onze vorige hond vond rodi niet zo lekker en ze kreeg er ook diaree van.Dus een goed merk dat ze lekker vinden en alles in zit wat ze nodig hebben.
gery
gery
-
- Vaste gebruiker
O vergeten..de fokker is aangesloten bij de rasvereninging en de raad van beheer.En de tips enz wat ik van haar krijg klink goed.Het is hetzelfde als wat ik allemaal lees op internet. Alleen dat eten dat wil ik dus anders.Ik ga niet elke dag koken voor de hond.
En met de pot mee eten dat zal ok wel niet goed zijn dan. Dus daarom wil ik een goed merk weten en waar je dat haalt.
Gery
En met de pot mee eten dat zal ok wel niet goed zijn dan. Dus daarom wil ik een goed merk weten en waar je dat haalt.
Gery
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah, de fokker maakte zelf het eten voor de honden? Dan zal dat wellicht wel iets meer ingehouden hebben dan alleen pap en brood, zeker als ze haar volwassen honden ook op eigengemaakte voeding had staan.
Op zich is het wellicht wel verstandig om lekker vers vlees te gaan voeren, zoals Rodi, Carnibest, Energique of Duck of dergelijke.
Dat is beter dan brokjes, juist omdat je pup echt eten gewend is en geen astronautenvoer zoals brokjes.
Als je wel brokjes wilt gaan voeren zou je er voor kunnen kiezen om versvlees maaltijden af te wisselen met brokjes.
Farmfood heeft prima brokjes, juist ook voor puppies, die daar goed mee samen gaan.

Op zich is het wellicht wel verstandig om lekker vers vlees te gaan voeren, zoals Rodi, Carnibest, Energique of Duck of dergelijke.
Dat is beter dan brokjes, juist omdat je pup echt eten gewend is en geen astronautenvoer zoals brokjes.
Als je wel brokjes wilt gaan voeren zou je er voor kunnen kiezen om versvlees maaltijden af te wisselen met brokjes.
Farmfood heeft prima brokjes, juist ook voor puppies, die daar goed mee samen gaan.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- starfleet
- Erelid
Dat klinkt al weer heel anders;-) Als je het voor jezelf gemakkelijk wil houden zou ik versvlees geven. Rodi compleet is in de supermarkt te koop, maar in de dierenwinkel kun je ook andere soorten krijgen. Rodi is prima voer hoor, dat je andere hond het niet lustte, dat zegt niet veel, maar er zijn meer soorten op de markt.Gery schreef:O vergeten..de fokker is aangesloten bij de rasvereninging en de raad van beheer.En de tips enz wat ik van haar krijg klink goed.Het is hetzelfde als wat ik allemaal lees op internet. Alleen dat eten dat wil ik dus anders.Ik ga niet elke dag koken voor de hond.
Gery
Qua brokken is het een kwestie van iets kiezen en kijken of je hond het er goed op doet en het lekker vindt. Je kunt bij de dierenwinkel vragen of ze proefpakketjes hebben liggen. Van Eukanuba zijn die er altijd wel.
Anne
-
- Vaste gebruiker
Ik ben vandaag eens wezen kijken wat er is voor pups en dat is dus erg veel.Maar het zijn grote pakken.Dat is jammer omdat je het dan niet kan proberen. Mischien kan ik eens vragen bij de fabriek of ze proefpakjes hebben.En ja de grote honden van de fokker zien er mooi gezond uit.Dat zit wel goed. En ik ga dus deze pup geen blikvoer geven maar rodi of iets anders. Mischien dat ik mijn hond die ik nu heb ook over ga op rodi langzaam.
Gery
Gery
- starfleet
- Erelid
Je kan het gewoon aan de winkelier vragen, die heeft ze vaak liggen onder de toonbank. Ook de dierenarts heeft proefpakketjes van fabrikanten.Gery schreef:Ik ben vandaag eens wezen kijken wat er is voor pups en dat is dus erg veel.Maar het zijn grote pakken.Dat is jammer omdat je het dan niet kan proberen. Mischien kan ik eens vragen bij de fabriek of ze proefpakjes hebben.
Gery
Anne
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, ik vind dat je gewoon 1 goede soort uit moet zoeken en het daar dan mee moet doen, tenzij echt blijkt dat de pup het er niet goed op doet.
Maar als er iets slecht is, is dat verschillende soorten brokjes gaan lopen voeren. Als de pup eenmaal niet anders meer gewend is dan brokjes en je gaat dan wel lopen wisselen tussen de verschillende brokjes week na week heb je straks een pup die constant aan de diaree is.
Je had eigenlijk van te voren na moeten denken over wat je je pup wilt gaan voeren. Maar goed, dat is nu eenmaal niet zo, wees dan nu ook slim en koop gewoon 1 brok. Kijk hier in deze rubriek maar onder de verschillende brokkentopics, daar worden een paar merken genoemd die je heel goed kan geven omdat ze kwalitatief goed zijn en ook qua prijs nog te behappen.
Maar als er iets slecht is, is dat verschillende soorten brokjes gaan lopen voeren. Als de pup eenmaal niet anders meer gewend is dan brokjes en je gaat dan wel lopen wisselen tussen de verschillende brokjes week na week heb je straks een pup die constant aan de diaree is.
Je had eigenlijk van te voren na moeten denken over wat je je pup wilt gaan voeren. Maar goed, dat is nu eenmaal niet zo, wees dan nu ook slim en koop gewoon 1 brok. Kijk hier in deze rubriek maar onder de verschillende brokkentopics, daar worden een paar merken genoemd die je heel goed kan geven omdat ze kwalitatief goed zijn en ook qua prijs nog te behappen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.