Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitvallen naar andere honden
Moderator: moderatorteam
- jose2diever
- Actief
Uitvallen naar andere honden
Misschien hebben jullie goede raad....
Mijn hond valt af en toe uit naar andere honden. Dit doet hij meestal alleen in zijn / onze eigen wijk. In het begin alleen naar zwarte honden. Dit deed hij waarschijnlijk omdat hij meerde malen is aangevallen door zowel twee bouviers als een doberman. Later begon hij ook lelijk te doen tegen bijna alle honden die groter waren dan hijzelf. Een tijdje geleden bleven alleen de kliene witte hondjes gespaard van gegrom, geblaf en/of uitvallen (bijten).
Ik heb het probleem aangepakt door hem te laten zitten of door hem te laten volgen. Zodra hij meer oog voor mij had en minder voor de andere hond heb ik hem beloond (met een kluifje en met vriendelijke woorden). Het gedrag is wel wat minder geworden, maar nog lang niet weg.
Wat ik zo raar vind is dat als ik op 'vreemd' terrein ben (in het bos of op de heide etc.) dan is hij zo makkelijk als geen ander. Zodra ik met een hele groep mensen en honden ga wandelen is hij vaak maatjes met alle honden.
Wat is hier aan de hand? En wat kan ik doen zodat hij niet meer uitvalt naar andere honden?
Mijn hond valt af en toe uit naar andere honden. Dit doet hij meestal alleen in zijn / onze eigen wijk. In het begin alleen naar zwarte honden. Dit deed hij waarschijnlijk omdat hij meerde malen is aangevallen door zowel twee bouviers als een doberman. Later begon hij ook lelijk te doen tegen bijna alle honden die groter waren dan hijzelf. Een tijdje geleden bleven alleen de kliene witte hondjes gespaard van gegrom, geblaf en/of uitvallen (bijten).
Ik heb het probleem aangepakt door hem te laten zitten of door hem te laten volgen. Zodra hij meer oog voor mij had en minder voor de andere hond heb ik hem beloond (met een kluifje en met vriendelijke woorden). Het gedrag is wel wat minder geworden, maar nog lang niet weg.
Wat ik zo raar vind is dat als ik op 'vreemd' terrein ben (in het bos of op de heide etc.) dan is hij zo makkelijk als geen ander. Zodra ik met een hele groep mensen en honden ga wandelen is hij vaak maatjes met alle honden.
Wat is hier aan de hand? En wat kan ik doen zodat hij niet meer uitvalt naar andere honden?
Groetjes,
het baasje van Diever
het baasje van Diever
-
boxersien
- jose2diever
- Actief
Het is eigenlijk een beetje zo gegroeid. Nadat hij voor de zoveelste keer door die zwarte honden was uitgeblaft is hij zwarte honden gaan wantrouwen. Dus koos hij de aanval naar alle grote zwarte honden. Later is hij gaan uitvallen naar alle donkere grote honden, daarna naar alle grote honden en als laatse waren alleen de kleine witjes nog maar veilig.
Groetjes,
het baasje van Diever
het baasje van Diever
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
1 van mijn honden doet het ook, vooral op eigen terrein, maar dat is een herder, die horen dat ook wel te doen. Alhoewel hij zelf vind dat een stuk van de weg hier ook van hem is. Daar duldt hij ook geen andere honden. Zijn we ergens in het bos of op het strand, dan is het niet aan de orde, dat is zijn territorium niet.
Wat ik doe hier aan de weg is afleiden met koekjes als ik een andere hond aan zie komen, en laten zitten. En de aandacht op mezelf vestigen, dus ik sta af en toe voor paal, want ik moet behoorlijk gek doen om z'n aandacht te trekken, maar het werkt.
Wat ik doe hier aan de weg is afleiden met koekjes als ik een andere hond aan zie komen, en laten zitten. En de aandacht op mezelf vestigen, dus ik sta af en toe voor paal, want ik moet behoorlijk gek doen om z'n aandacht te trekken, maar het werkt.
-
Beau en Lara
- Vaste gebruiker
-
sassel
- Actief
Ik heb zelf een Jack russel gehad en die kon ook zo ongelofelijk stoer doen tegen vooral grote honden.
Ik denk dat het van hem een stuk onzekerheid was.
Ik laat met mijn grote bek wel even zien dat ik ook heus wel wat ben.
Als hij dan van de riem was dan was hij niet zo bravour meer.
Als hij erdan tussenuit wilde piepen dan riep ik hier en bleef hij bij de voet.Enzo konden wij grote honden passeren.
Ik denk dat het van hem een stuk onzekerheid was.
Ik laat met mijn grote bek wel even zien dat ik ook heus wel wat ben.
Als hij dan van de riem was dan was hij niet zo bravour meer.
Als hij erdan tussenuit wilde piepen dan riep ik hier en bleef hij bij de voet.Enzo konden wij grote honden passeren.
Groetjes Saskia en Zep
-
mickey
- Zeer actief
Van 3 honden hier in de buurt weet ik dat ik Mickey niet in de buurt moet laten want dan gaat ie helemaal uit z'n dak
.
Gelukkig weten de baasjes het ook en ontwijken we elkaar zo'n beetje.
Afleren gaat niet, hij laat zich niet afleiden, zelfs niet met het lekkerste koekje
Precies zo gaat het met katten die buiten lopen, als we ergens lopen waar weleens katten lopen dan zit ie al honderd meter ver te kijken of ie een kat ziet
We hebben zelf ook een kat en dat is z'n beste vriendin maar andere katten wil ie wel kattengehakt van maken denk ik :N:
Dat het onzekerheid is denk ik ook, volgens mij is ie gewoon bang want zodra een kat stil blijft zitten of op hem toe loopt wordt ie heel stil en loopt met een grote boog eromheen.
Gelukkig weten de baasjes het ook en ontwijken we elkaar zo'n beetje.
Afleren gaat niet, hij laat zich niet afleiden, zelfs niet met het lekkerste koekje
Precies zo gaat het met katten die buiten lopen, als we ergens lopen waar weleens katten lopen dan zit ie al honderd meter ver te kijken of ie een kat ziet
We hebben zelf ook een kat en dat is z'n beste vriendin maar andere katten wil ie wel kattengehakt van maken denk ik :N:
Dat het onzekerheid is denk ik ook, volgens mij is ie gewoon bang want zodra een kat stil blijft zitten of op hem toe loopt wordt ie heel stil en loopt met een grote boog eromheen.