Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanpassingsproblemen
Moderator: moderatorteam
-
diana1
- nieuw lid
aanpassingsproblemen
Sinds vandaag ben ik terug aan het werk en daardoor is mijn hond (Yorkshire Terriër, 14 jaar) alleen thuis.
De voorbije weken heb ik regelmatig getraint op het alleen zijn. De eerste dagen jankte en blafte hij een beetje en na een paar dagen kon hij goed een hele tijd alleen blijven.
Vandaag was het moment van de waarheid aangebroken, voor ik vertrok hebben wij nog een wandeling gemaakt en normaal slaapt hij nadien. Echter vandaag heeft hij (volgens mijn buren) een hele periode aan het blaffen geweest. Ik geloof dat best, want toen ik thuis kwam was hij aan het blaffen.
Nooit heeft mijn hond zoveel geblaft, ik moet wel zeggen dat hij vroeger altijd een opvang had wanneer ik moest werken.
Hoe moet ik dit oplossen , niet dat mijn buren er een probleem van maken maar het is zo erg voor dat 'beestje'.
Hij moet wennen aan de nieuwe situatie maar hoe?
De voorbije weken heb ik regelmatig getraint op het alleen zijn. De eerste dagen jankte en blafte hij een beetje en na een paar dagen kon hij goed een hele tijd alleen blijven.
Vandaag was het moment van de waarheid aangebroken, voor ik vertrok hebben wij nog een wandeling gemaakt en normaal slaapt hij nadien. Echter vandaag heeft hij (volgens mijn buren) een hele periode aan het blaffen geweest. Ik geloof dat best, want toen ik thuis kwam was hij aan het blaffen.
Nooit heeft mijn hond zoveel geblaft, ik moet wel zeggen dat hij vroeger altijd een opvang had wanneer ik moest werken.
Hoe moet ik dit oplossen , niet dat mijn buren er een probleem van maken maar het is zo erg voor dat 'beestje'.
Hij moet wennen aan de nieuwe situatie maar hoe?
- sample
- Zeer actief
- caitlin
- Actief
- starfleet
- Erelid
-
Sjiel
- Zeer actief
-
sassel
- Actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Als hij de radio uberhaupt nog hoort, met zijn 14 jaar zal hij wel doof zijn, en ook niet zo goed meer zien. Ja best wel zielig voor het beestje dat hij zo moet blaffen, lijkt me ook niet goed voor zo'n oudje, maar ik denk dat je dat op deze leeftijd niet meer kunt veranderen.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
diana1
- nieuw lid
Horen en zien doe hij nog perfect. Alé ja, als het hem niet interesseert, hoort hij het niet of wil hij het niet horen. Maar je moet hier eens proberen een keukenkast te openen. Zelfs als je het heel zachtjes doet komt hij nog af, dus hoort hij dat toch nog. Maar eten is één van zijn hobby's.Als hij de radio uberhaupt nog hoort, met zijn 14 jaar zal hij wel doof zijn, en ook niet zo goed meer zien.
Vandaag dag 2: heel goed gegaan, was rustig als ik thuis kwam en zijn eetbakje was leeg. Net ne lekkere knuffel gehad en straks gaan we wandelen.
Morgen ben ik de hele dag thuis (woensdag, altijd).
Volgens mij was hij gisteren aan het waken, met het ouder worden is hij veel waakzamer geworden. En gisteren hangde er onweer in de lucht, iets waar hij heel bang van is.
Eventjes aankijken hoe het verder evolueert en dan eventueel een dagoppas zoeken.
Of gezelschap geven van een cavia. Vroeger toen hij klein was, hadden wij er eentje. Je had dat moeten zien, als de cavia begon te piepen liep hij als een bezetenen naar de kooi. Ook wanneer mijn hond iets had mispeutert ging hij naast de kooi liggen, precies of hij zocht daar bescherming bij.
éen van de dingen die hij nooit gedaan heeft is knabbelen op kauwstokjes.lekkere mergpijp te geven
Zelfs niet als pup? Scheen daar geen behoefte aan te hebben. hoe vaak ik hem er ook eentje gaf. 'T ja het is een raar kereltje'
-
sassel
- Actief