Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
plassen tegen een andere hond
Moderator: moderatorteam
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
plassen tegen een andere hond
Hey allemaal,
Ik heb misschien iets stoms, maar ik vroeg het mij eens af.
Ik was van de week met de hond gaan wandelen. We kwamen bij een meertje en daar waren meer honden. Mijn hond is samen met de andere honden leuk aan het spelen en rennen allemaal door het water.
Op den duur komt er een pup bij. Scooby loopt er op af snuffelt wat. En vervolgens plast die tegen de pup aan. Vervolgens was hij overal aan het markeren daar. Hij is nu net 1 jaar kan het zo zijn dat zijn hormonen nu echt gaan opspelen?
En is dit normaal bij honden gedrag?
Ik heb misschien iets stoms, maar ik vroeg het mij eens af.
Ik was van de week met de hond gaan wandelen. We kwamen bij een meertje en daar waren meer honden. Mijn hond is samen met de andere honden leuk aan het spelen en rennen allemaal door het water.
Op den duur komt er een pup bij. Scooby loopt er op af snuffelt wat. En vervolgens plast die tegen de pup aan. Vervolgens was hij overal aan het markeren daar. Hij is nu net 1 jaar kan het zo zijn dat zijn hormonen nu echt gaan opspelen?
En is dit normaal bij honden gedrag?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Maar als Lola voor hem kruipt dan is meneer toch dominanter, en wil hij dat even laten blijken door over haar heen te plassen?massam schreef:vraag ik me af. de hond van mijn moeder is een grote sukkel en die pist over elke hond heen die te dichtbij is, lola is ook al ondergeplast door deze heer en lola kruipt voor hem..

-
estelle
Hier hebben ze het ook een tijdje bij elkaar gedaan.massam schreef:vraag ik me af. de hond van mijn moeder is een grote sukkel en die pist over elke hond heen die te dichtbij is, lola is ook al ondergeplast door deze heer en lola kruipt voor hem..
Ook de honden die helemaal onderaan de roedel stonden piesten vrolijk tegen de ranghogere reuen of teven.
Het is, denk ik, de 'simpelste' manier om toch duidelijk te maken dat je misschien toch wel wat in te bregen wil hebben of dat je misschien toch wel stiekem hogerop probeert te komen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Moritz plast ook met regelmaat over andere honden heen en is op zich geen dominante hond.
Volgens mij heeft het ook met dominantie te maken, maar bij Moritz kan ik dit dus ook niet plaatsen (al is hij ook niet onderdanig te noemen hoor naar andere honden, zeker niet). Hij loopt gewoon prima op zijn gemak tussen andere honden en af en toe pist hij tegen ze aan

Volgens mij heeft het ook met dominantie te maken, maar bij Moritz kan ik dit dus ook niet plaatsen (al is hij ook niet onderdanig te noemen hoor naar andere honden, zeker niet). Hij loopt gewoon prima op zijn gemak tussen andere honden en af en toe pist hij tegen ze aan
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
Dat heb ik dus nu ook met scooby...Stang schreef:Moritz plast ook met regelmaat over andere honden heen en is op zich geen dominante hond.
Volgens mij heeft het ook met dominantie te maken, maar bij Moritz kan ik dit dus ook niet plaatsen (al is hij ook niet onderdanig te noemen hoor naar andere honden, zeker niet). Hij loopt gewoon prima op zijn gemak tussen andere honden en af en toe pist hij tegen ze aan![]()
Hij speelt met andere en kan er niet echt uithalen dat hij dominant is enkel plaste hij nu wel tegen een ander onderdanig hondje.. Vond het sneu voor dat hondje haha..

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er is in mijn ogen ook wel een heel verschil tussen 'per ongeluk' over een andere hond heen plassen en het bewust doen. Jack piest bijna dagelijks tegen andere honden.
Maar dat komt gewoon omdat ze met hun kop in de weg zitten als hij aan iets interessants heeft gesnuffeld waar vervolgens tegenaan moet worden gepiest.
Hij heeft het 1 of 2 keer 'bewust' gedaan, en dan was zijn aandacht echt voor 100% bij die andere hond. Dus echt aankijken, schouders ophalen, op aflopen en poot optillen.
Het tweede mag van mij dus niet, het eerste... tsja, ik roep wel van 'Let op!', maar als zo'n hond zijn kop tussen Jacks poten steekt is het ook een beetje z'n eigen schuld.
Hij heeft het 1 of 2 keer 'bewust' gedaan, en dan was zijn aandacht echt voor 100% bij die andere hond. Dus echt aankijken, schouders ophalen, op aflopen en poot optillen.
Het tweede mag van mij dus niet, het eerste... tsja, ik roep wel van 'Let op!', maar als zo'n hond zijn kop tussen Jacks poten steekt is het ook een beetje z'n eigen schuld.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- moeli
- Actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nou, Jack doet het echt wel per ongeluk. Als hij met een stel andere honden aan hetzelfde grassprietje staat te ruiken en hij vindt dat er tegenaan geplast moet worden, vind ik het per ongeluk als een van die honden er net met z'n kop onder zit.moeli schreef:het is vaak per situatie afhankelijk welke hond het zelfverzekerdst is , ligt altijd aan de combinatie , De hond met de "hoogste" houding vertoont domninant gedrag . Ik geloof niet dat honden per ongeluk op elkaar urineren, net zo min als honden per ongeluk bijten. .groetjes annemieke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
estelle
Hier wachten ze dan tot er 'plaats' is om te plassen.....Hanneke2 schreef:Nou, Jack doet het echt wel per ongeluk. Als hij met een stel andere honden aan hetzelfde grassprietje staat te ruiken en hij vindt dat er tegenaan geplast moet worden, vind ik het per ongeluk als een van die honden er net met z'n kop onder zit.moeli schreef:het is vaak per situatie afhankelijk welke hond het zelfverzekerdst is , ligt altijd aan de combinatie , De hond met de "hoogste" houding vertoont domninant gedrag . Ik geloof niet dat honden per ongeluk op elkaar urineren, net zo min als honden per ongeluk bijten. .groetjes annemieke
Als Woopy bijv. ergens staat te snuffelen en Chello komt daarbij en die wil daar plassen (Chell is de ranghoogste reu) dan wacht Chello geduldig tot Woopy weg gaat om te plassen.
Wat hier weleens gebeurt is dat bijv. Chello al lang en breed staat te plassen en dat Woopy dan per ongeluk te dichtibj komt....
-
ed
- Actief
- Contacteer: