Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu definitief: 30 April, lange wandeling Austerlitz

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Wij gaan ook mee!!!!!!!! We nemen Joy, Noa, Djenko en Kyra mee. Mijn ongecastreerde reu (Djenko) is absoluut niet agressief! :neenee: En aangezien zijn vriendinnetje Kyra meegaat zal hij niet zo heel veel aandacht voor andere teefjes hebben. :mrgreen:
Dus vanuit Arnhem 2 Duitse Doggen, 2 Hollandse Herders en 2 gladiolen :smile:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb besloten dat ik niet mee ga. Ik zit namelijk vrijdag ook al de hele dag in de auto. Het is vanaf Appelscha 2 uur rijden.
Ik ga bij mij in de buurt 20 kilometer wandelen met een vriendin ter voorbereiding op een wandeltocht van 30 km die we in juni gaan doen.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Baloe heeft het weekend waarschijnlijk ergens kennelhoest opgepikt. :jank:

Hij heeft er weinig last van, dus ik moet in de loop van de week even bekijken hoe het met hem gaat, want wil niet dat jullie honden ook allemaal besmet worden... :neenee: Als hij dus nog niet helemaal beter is (wat ik op zich niet verwacht, want hij was gisteravond niet lekker, maar nu gaat het alweer beter), kunnen wij dus helaas ook niet mee..

Groetjes,
Nina
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

sypke schreef:Ik heb besloten dat ik niet mee ga. Ik zit namelijk vrijdag ook al de hele dag in de auto. Het is vanaf Appelscha 2 uur rijden.
Ik ga bij mij in de buurt 20 kilometer wandelen met een vriendin ter voorbereiding op een wandeltocht van 30 km die we in juni gaan doen.
vanaf Appelscha 2 uur rijden??????? Vanaf Groningen is het wel 2 uur.

hmmm zo blijven er weinig mensen over......
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Dog-out schreef:Mijn ongecastreerde reu (Djenko) is absoluut niet agressief! :neenee:
Hoi Lindy,

Er staat toch ook nergens dat Djenko agressief zou zijn?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Ik heb besloten dat ik niet mee ga. Ik zit namelijk vrijdag ook al de hele dag in de auto. Het is vanaf Appelscha 2 uur rijden.
O, wat jammer... :jank:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Hoi Estelle,

En kennisje van mij wil ook graag mee lopen met haar zwarte doggenteef. :ok:
Bayo
Actief
Contacteer:

Bayo wil mee

Ongelezen bericht door Bayo »

Hallo, wij willen ook graag mee, maar aangezien we nog naar een verjaardag moeten, wil ik wel graag rond 4 uur weer bij de auto terug zijn. Het vertrek is om 12 uur en de route is ongeveer 12 km, dus dat moet lukken lijkt mij. Op www.bayo.nl staat ook een wandeling naar Austerlitz. Hier staat ook een routebeschrijving met foto's bij. Volgens mij is het vertrekpunt hetzelfde. Dit is misschien handig voor de mensen die daar de weg niet kennen.
Petra Holierhoek & Bayo
estelle

Scooby schreef:
estelle schreef:
Hoi Estelle,

En kennisje van mij wil ook graag mee lopen met haar zwarte doggenteef. :ok:
Okay maar ik vind het juist wel leuk om wat mensen van het forum te ontmoeten, mensen die veel 'aanwezig' zijn op het forum e.d.
:wink:
Bayo
Actief
Contacteer:

Verzamelplaats

Hallo, ik heb even op de kaarten e.d. gekeken.
Het kantoor van staatsbosbeheer is niet het vertrekpunt van de route van Nicky Gootjes. :denken: Waar verzamelen we nu? Bij het kantoor van staatsbosbeheer of bij het vertrekpunt van Nicky Gootjes? :denken:
Het kantoor van SBB weet ik zo niet te vinden, de andere wel, want daar ben ik al geweest tijdens het voorlopen voor 16 mei. :ok: Daarom staat er ook foto's op mijn website. Het maakt mij niet uit, maar ik sta wel graag bij de goede parkeerplaats. :ok:
Tot zaterdag Petra met Bayo (kruising Friese stabij X Border collie)
Petra Holierhoek & Bayo
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Dit staat letterlijk in mijn boekje van Nicky Grootjes als vertrekpunt voor deze route, hoor:

Het kantoor van Staatsbosbeheer aan de Woudenbergseweg (N224), vlakbij afslag Austerlitz (ter hoogte van km.-paaltje 5,4).
(Er staat bij dat je voor deze route bij het info-bord van SBB het bos in moet lopen.)
Bayo
Actief
Contacteer:

Oké ik zie het staan

Hallo, ik heb het inderdaad zien staan. Ik keek naar de routebeschrijving. Ik kom naar het kantoor van SBB. Tot zaterdag.
Petra Holierhoek & Bayo
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: Oké ik zie het staan

Bayo schreef:Hallo, ik heb het inderdaad zien staan. Ik keek naar de routebeschrijving. Ik kom naar het kantoor van SBB. Tot zaterdag.
Ga jij even verwarring lopen zaaien. :wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik ga definitief niet mee a.s. zaterdag. Ik wil jullie wel allemaal een fijne wandeling wensen, volgens de voorspelling wordt het prima weer.

Groet, Sieneke
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:Ik ga definitief niet mee a.s. zaterdag. Ik wil jullie wel allemaal een fijne wandeling wensen, volgens de voorspelling wordt het prima weer.

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

O, wat jammer. :jank: Gaat het nog niet helemaal goed met je honden?
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Scooby schreef:
Bas Rouge schreef:Ik ga definitief niet mee a.s. zaterdag. Ik wil jullie wel allemaal een fijne wandeling wensen, volgens de voorspelling wordt het prima weer.

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

O, wat jammer. :jank: Gaat het nog niet helemaal goed met je honden?
Rein is prima in orde. Barousse minder, ze heeft op het moment veel last van de arthrose in haar linkerelleboog. Rug is veel beter, dankzij rust en fysiotherapie. Ben nu ook twee maal bij de acupuncturist geweest met haar, kan nog niet zeggen of dat m.i. wat doet. Aanstaande maandag gaat ze haar behandelen met ultrasone golven omdat Barousse zo vast zit in haar rug. Het wordt zaterdag heerlijk weer en buiten zijn daar geniet ze erg van, ik ga dan liever met allemaal een paar uur op een plek in de zon zitten dan met twee lopen en haar alleen thuis laten.

Groet, Sieneke
estelle

hmmmm nou zit ik ook in verwarring over het vertrekpunt hoor.

Ik weet dat je na de 'speeltuin' in Austerlitz een 'zijparkeerplaats' hebt, ik dacht dat het daar was??
Maar ik kan me alleen niet herinneren van de vorige keer dat daar een kantoor o.i.d. bij was.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:hmmmm nou zit ik ook in verwarring over het vertrekpunt hoor.

Ik weet dat je na de 'speeltuin' in Austerlitz een 'zijparkeerplaats' hebt, ik dacht dat het daar was??
Maar ik kan me alleen niet herinneren van de vorige keer dat daar een kantoor o.i.d. bij was.
Hoi Estelle,

Tja, ik kan je ook niet verder helpen. Ik ben er ook nog nooit geweest.
Ik heb op Internet dit kaartje gevonden. Bij de zwarte punt schijnt de boswachterij van Austerlitz te zijn. Kun je hier iets mee?

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nog even een aanvulling:

De parkeerplaats heet: 'Franse Put' en ligt aan de N224, ter hoogte van de afslag Driebergen.
estelle

okay das wel te vinden. Dank je!
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Hoi hoi!
Wij hebben er zin in en zijn heel benieuwd naar alle hondjes!!!!!!
Groetjes Lindy & Machiel, Joy, Noa, Djenko en Kyra
estelle

uhmm wij kijken wel zaterdagochtend even naar de filemeldingen.
Mocht het dan al overal en nergens vast staan dan komen wij niet, maar dan bel ik uiteraard wel even met Scooby.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:uhmm wij kijken wel zaterdagochtend even naar de filemeldingen.
Mocht het dan al overal en nergens vast staan dan komen wij niet, maar dan bel ik uiteraard wel even met Scooby.
Hm, als iedereen dat gaat doen, sta ik daar straks in mijn eentje... :roll: En het is voor mij toch ook een uur rijden, dus ik hoop wel dat iedereen komt...
estelle

Scooby schreef:
estelle schreef:uhmm wij kijken wel zaterdagochtend even naar de filemeldingen.
Hm, als iedereen dat gaat doen, sta ik daar straks in mijn eentje... :roll: En het is voor mij toch ook een uur rijden, dus ik hoop wel dat iedereen komt...
Ja dat is zo maar wij zitten wel met 4 grote honden in een auto...als het zo warm wordt als ze voorspellen ga ik daar niet mee in de file staan.

Vind sowieso dat er maar weinig mensen komen. Had gehooopt dat er wat meer mensen zouden komen van de 'vaste' forummers.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Vind sowieso dat er maar weinig mensen komen. Had gehooopt dat er wat meer mensen zouden komen van de 'vaste' forummers.
Hoi Estelle,

Dan hadden we een kortere wandeling moeten organiseren, denk ik. Er zijn niet zoveel mensen (en honden) die een lange afstandswandeling willen en kunnen lopen.
Maar ik moet nu wel even zeker weten dat er mensen in èlk geval komen, want ik ga geen uur voor niets rijden....
Bayo
Actief
Contacteer:

Ik kom wel

Hallo allemaal, ik kom wel. :ok: :ok: :ok: Als ik namelijk ergens mijn zinnen op gezet heb, dan wil ik niet meer afzeggen. Ik hoop wel dat we elkaar vinden, na alle verwarring op het forum. Aangezien ik er al een keer geweest ben, om de wandeling uit het boekje deel 1 van Nicky te lopen lijkt het mij handig om mijn idee even te geven.

Routebeschrijving zoals die op www.bayo.nl, onder wandeloverzicht Austerlitz staat, daar met foto's:

Tussen de A12 en de A28 ligt de N224. Deze weg moet je hebben. Let erop dat de afslag Maarn afwijkend is. Je kunt er niet altijd de snelweg op of af.
Aan de N224 ligt de parkeerplaats Franse put (zie foto's hieronder). Dit is tegenover de afslag Driebergen.

We verzamelen bij de achterste parkeerplaats, bij het onderstaande informatiebord (zie foto).

Zullen we daar afspreken om 12:00 uur. Dit is dus niet bij het kantoor van SBB, want dat ligt meer naar het westen. Volgens ligt dit kantoor bij de zwarte stip die op het kaartje staat wat Scooby op 28 april stuurde. De Franse Put ligt bij de witte P in het groene vlakje, dit is tussen de zwarte stip en het rode kruispunt. Maakt dit het duidelijker? :denken: :denken: :denken:

Voor vragen kunnen jullie mij mailen, dan mail ik het antwoord wel of bel ik je even. Tot ziens, Petra Holierhoek
Petra Holierhoek & Bayo
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ik kom wel

Bayo schreef:Zullen we daar afspreken om 12:00 uur. Dit is dus niet bij het kantoor van SBB, want dat ligt meer naar het westen. Volgens ligt dit kantoor bij de zwarte stip die op het kaartje staat wat Scooby op 28 april stuurde. De Franse Put ligt bij de witte P in het groene vlakje, dit is tussen de zwarte stip en het rode kruispunt. Maakt dit het duidelijker? :denken: :denken: :denken:
Hoi Petra,

Ik weet niet of het slim is om zo kort van te voren nog een andere parkeerplaats af te spreken waar we verzamelen? Wellicht kijken er mensen niet meer op het forum en er lopen, volgens mij, ook mensen mee die helemaal niet op het forum komen... Het wordt nu allemaal wel erg verwarrend waar we nu af gaan spreken, eerlijk gezegd... :roll:
In het boekje van Nicky Grootjes staat toch dat de wandeling bij het kantoor van SBB begint?
estelle

Laten we nou maar gewoon die parkeerplaats aanhouden van SBB....
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Laten we nou maar gewoon die parkeerplaats aanhouden van SBB....
Hoi Estelle,

Ja, daar ben ik ook voor. Als dat niet de goede parkeerplaats blijkt te zijn, kunnen we altijd nog (als iedereen er is) met z'n allen naar die andere parkeerplaats rijden, toch?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hahaha, gut wat een verwarring weer. Tuurlijk, gewoon de parkeerplaats aanhouden die Nicky Gootjes beschrijft. Die route heeft iedereen.

Ik wens jullie in elk geval heel veel plezier, en wel foto's maken he? En Karen, wij gaan met onze loopse doosjes 12 km Vorden doen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”