Wil de hond schreef:Waarom is het dan toch dat alle winnende vechthonden die op fotos te zien zijn hun oren nog hebben, en zelfs zonder scheuren erin?
Ik heb ook honden gezien met volledig weggesneden oren, maar dat waren allemaal honden in handen van mensen die niet echt wisten waar het om ging in de pit.
In jouw geval gaat het natuurlijk puur om jouw smaak, het wegbranden van je hond zijn oortjes heeft slechts één reden, jouw idee over wat je mooi vindt.
Ik heb nog geen foto gezien waar de oren niet beschadigd zijn naar een vechtpartij, waarschijnlijk ook omdat ik niet zo zoek & kick op foto's van gemassacreerde honden en hondengevechten
Vindt je het trouwens raar dat ouders hun kinderen wegtrekken voor een gecoupeerde pit? Ik niet hoor, die eigenaar is in ieder geval zo ver gegaan zijn pup te verminken om hem stoer te maken, dat zegt genoeg over de eigenaar. Alleen voor die eigenaar loop ik dus al een blokje om. Aangezien het zijn hond is en de hond duidelijk stoer moet zijn kan je mij niet vertellen dat die eigenaar er een vreselijk lieve gezinshond van heeft gemaakt, die hoeven nl niet op zijn bruutst de straat op, dan draait het niet om de zo vals mogelijk kop die je krijgt als je de oren eraf laat snijden.
Je wordt gezien als een aso met een gevaarlijke hond, zo is het nu eenmaal. Eigen keuze eigen probleem
Zoals ik al zei, mijn honden mogen hoe dan ook geen contact maken met zo'n hond. Dat is ook beter want de eigenaren van een gecoupeerde pit willen dat meestal ook niet hebben

Ik spuug op mensen met vooroordelen
DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER
Ik heb het over dit hondje, de oren zijn rond weggesneden. Een dober heeft heel andere oren na couperen en dus heel andere problemen. De dober met gesneden oren kan bv niet te lang in de vorst, de superdunne puntjes vriezen er gewoon af
Vintho heeft geen puntjes omwille van dat probleem, als het dan al zou kunnen waarzijn, heb er gewoon rekening mee gehouden
Het pitje, met de nu kale oorranden kan niet te lang in de zon, zeker een rednose niet. Ook de binnenkant van zijn oren gaat verbranden.
Er begon na 2 weken al terug volop haar over het littekenweefsel te groeien hoor, en stel je een hond hebt die niet dat geluk heeft dat de oorranden opnieuw bedenkt worden, er bestaat altijd creme voor, maar ja dat gaan kerels zoals ik niet doen want we halen plezier uit het pijnigen van onze hond, juist?[/quote]