te gebruiken.
Nl. dicht, eerst getoond wat dat inhoudt aan hem.
ONGELOFELIJK, MAAR ECHT WAAR !!!
Het ging super de hele wandeling.
Ik ben zo blij
En nu natuurlijk houden zo. (hoop ik)
Moderator: moderatorteam

Als je hem nu de kans niet geeft om het fout te doen, weet hij niet beter of dat is een commando dat je serieus moet nemen. Je vorige commando had zijn kracht verloren (als het al ooit kracht heeft gehad).Mama Sanneke schreef:Ik besloot het maar te wagen en een nieuw commando
te gebruiken.
Nl. dicht, eerst getoond wat dat inhoudt aan hem.
ONGELOFELIJK, MAAR ECHT WAAR !!!
Het ging super de hele wandeling.
Ik ben zo blij![]()
![]()
En nu natuurlijk houden zo. (hoop ik)![]()
![]()

Ik heb dat ongeveer 3 weken lang gedaan, maar langer dan 4 seconden lopen zonder te trekken doet hij echt niet.jose2diever schreef:Een aardig goede manier, maar ook de manier die de meeste tijd vraagt. Is iedere keer als de hond aan de riem trekt te stoppen. De hond gaat dan naar een oplossing zoeken. Zodra de lijn weer losjes is kun je weer verder lopen. Gaat hij weer trekken dan stop je weer. Het nadeel is alleen dat dit zeer tijdrovend is.

wij hebben het haar van pup af aan goed geleerd en ze wist niet anders. Helaas na de operatie begon ze te trekken en dat moesten we dus afleren. Toen heb ik het dus met snoepjes gedaan, ja misschien heel fout, maar het heeft geholpen, nam gewoon 3 snoepjes mee en deed die in mijn hand, ze had alleen nog maar oog voor mijn handen en met het gevolg dat de lijn slap hing, dan zei ik naast en rustig, gaf ik een snoepjes en dan een eind verderop het zelfde. Na dat een week te hebben gedaan wist ze het helemaal, nu loopt ze heel rustig aan de lijn zonder dat ik nog snoepjes geefSaartje schreef:Ik heb dat ongeveer 3 weken lang gedaan, maar langer dan 4 seconden lopen zonder te trekken doet hij echt niet.jose2diever schreef:Een aardig goede manier, maar ook de manier die de meeste tijd vraagt. Is iedere keer als de hond aan de riem trekt te stoppen. De hond gaat dan naar een oplossing zoeken. Zodra de lijn weer losjes is kun je weer verder lopen. Gaat hij weer trekken dan stop je weer. Het nadeel is alleen dat dit zeer tijdrovend is.
Ik deed trouwens op deze manier 3 kwartier over 100 meter
Die tip heb ik hier al honderd keer gelezen en het helpt geen barst, dus is volkomen zinloos.jose2diever schreef:Een aardig goede manier, maar ook de manier die de meeste tijd vraagt. Is iedere keer als de hond aan de riem trekt te stoppen. De hond gaat dan naar een oplossing zoeken. Zodra de lijn weer losjes is kun je weer verder lopen. Gaat hij weer trekken dan stop je weer. Het nadeel is alleen dat dit zeer tijdrovend is.

Ja maar kijk, ik wil het juist heel leuk maken om bij mij te lopen zonder te trekken.boxersien schreef:De beste manier vind ik (heb alleen maar bij grote sterke honden gebruikt) is dat als ze trekken steeds een korte felle correctie geven naar de zijkant. Dit werkt fantastisch. Het is niet de netste manier misschien, maar trekken aan de riem is ook niet netjes, zeker niet als je bij 100 kg weegt dan sleur je het baasje gewoon de weg over.
Vooral het naar de zijkant corrigeren is het beste. Dit voelen ze veel beter en zelf vind ik dit beter als recht achteruit trekken zodat steeds die heupen een smak krijgen te verwerken.

Kheb men schoenzolen al versleten van al dat stoppen, helpt bij Luka dus ook niet.vinkje schreef:Die tip heb ik hier al honderd keer gelezen en het helpt geen barst, dus is volkomen zinloos.jose2diever schreef:Een aardig goede manier, maar ook de manier die de meeste tijd vraagt. Is iedere keer als de hond aan de riem trekt te stoppen. De hond gaat dan naar een oplossing zoeken. Zodra de lijn weer losjes is kun je weer verder lopen. Gaat hij weer trekken dan stop je weer. Het nadeel is alleen dat dit zeer tijdrovend is.

Grrr, dat is niet echt leuk nee.Mama Sanneke schreef:Nou, het gaat een beetje op en af nu.
Een van de buren had niks leuker gevonden dan met zo'n vierwielbromdinges heen en weer te komen rijden toen Luka buitenliep,
Tineke overstuur, haar schoenen en benen onder de modder, Luka
overstuur, nou rijden ze de'r weer en Luka zit onder baasje zijn stoel.
Leuk hé, kan weer opnieuw beginnen

helaas, hier is bijna niks, een klein bosje in de buurt maar daar lopen nogal wat honden en dan word het ook weer niks.Saartje schreef:Grrr, dat is niet echt leuk nee.Mama Sanneke schreef:Nou, het gaat een beetje op en af nu.
Een van de buren had niks leuker gevonden dan met zo'n vierwielbromdinges heen en weer te komen rijden toen Luka buitenliep,
Tineke overstuur, haar schoenen en benen onder de modder, Luka
overstuur, nou rijden ze de'r weer en Luka zit onder baasje zijn stoel.
Leuk hé, kan weer opnieuw beginnen
Is er geen rustig parkje of strandje in de buurt, waar je met Luka kan oefenen?
Ik zoek altijd heel rustige plekjes op omdat mijn hond erg snel afgeleid is, daarnaast is ie als de dood voor motoren enzo.
Wel zonde zeg, dat je nu weer overnieuw moet beginnen, maar het begin is er in ieder geval en je weet dat het kan lukken![]()
Heel veel succes!