Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tt in nek of op keel plaatsen ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

boxersien schreef:Op die vereniging waar zij naartoe gaan mag helemaal geen stroom gebruikt worden en ik ken mensen die daar trainen en met hun vier honden op top niveau draaien.
Met 4 honden op top niveau draaien??Da's heel knap, petje af hoor
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

visaton schreef:
boxersien schreef:Op die vereniging waar zij naartoe gaan mag helemaal geen stroom gebruikt worden en ik ken mensen die daar trainen en met hun vier honden op top niveau draaien.
dat vond ik ook al! :eek: 4 tophonden op 1 vereniging... daar zou menig vereniging jaloers op zijn! Hoe heten de honden? Welke wedstrijden hebben ze meegedraaid?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:Bovendien zijn ze buiten het pakwerk om ook nog eens vreselijk lief en kan ook iedereen er alles mee doen.
ja en wat wil je daarmee zeggen dan? dat mijn honden dat bijvoorbeeld niet zijn omdat ze een prikband omhebben?
Zij doen het omdat ze het leuk vinden en doen alles met plezier, doen honden die met de TT zijn opgeleid dit ook nog allemaal?????
yep, zo goed als alle honden die ik ken doen het bijten met heeeeeeel veel plezier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
visaton
Actief

malinois schreef:
visaton schreef:
dat vond ik ook al! :eek: 4 tophonden op 1 vereniging... daar zou menig vereniging jaloers op zijn! Hoe heten de honden? Welke wedstrijden hebben ze meegedraaid?
Ben ik ook zeer benieuwd naar….
Afbeelding

zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Laat toch zitten boxersien. Hier lullen is tegen de muur lullen. Maar de voorstanders van TT, prikband en slip komen zich over een jaar of wat nog wel eens tegen. Als ze zien hoe het anders kan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:Laat toch zitten boxersien. Hier lullen is tegen de muur lullen. Maar de voorstanders van TT, prikband en slip komen zich over een jaar of wat nog wel eens tegen. Als ze zien hoe het anders kan.
ik vraag gewoon naar namen, als jij roept dat je 4 tophonden ergens hebt lopen op 1 vereniging moet je ook kunnen roepen hoe ze heten en welke wedstrijden ze gedraaid hebben. Ik kan dat natuurlijk ook wel roepen :roll:
heb jij je werkhond al gekocht trouwens, want jij kon alles zonder hulpmiddelen dus ben nog steeds benieuwd naar het resultaat.
En ik zie hoe het anders kan, en dat bevalt me niet dus nee... voorlopig verander ik het niet. Ik sta voor alles open, maar tot nu toe is er nog geen goed alternatief.
Afbeelding
visaton
Actief

zepenko schreef:Laat toch zitten boxersien. Hier lullen is tegen de muur lullen. Maar de voorstanders van TT, prikband en slip komen zich over een jaar of wat nog wel eens tegen. Als ze zien hoe het anders kan.
Wat is er mis mee om bewijzen te vragen als er beweerd word dat er 4 honden van een vereniging (of word er één persoon bedoeld ?) op top niveau draaien?En zolang jij geen politiehond voorbrengt op de jou beschreven manier zullen de voorstanders van TT , prikband en slip niet zien dat het anders kan.
Afbeelding

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Oké, eigenlijk is het zo dat er twee zijn die al helemaal op top niveau werken en twee zitten er tegenaan, maar die zijn nog jong dus die moeten gewoon nog verder leren. Ik neem aan dat er veel verenigingen zijn waar vele goede honden zitten?? Zeker als jullie dan zulke goede methoden hebben om honden vanalles aan en af te leren?!?!
Waarom moeten er altijd gelijk namen komen als iemand zoiets zegt? Eigenlijk weet ik al bij voorbaat dat jullie zoiets niet geloven.
Als ik wat ouder ben en er tijd voor heb dan komt er hier ook een DH om mee te werken. Dan heb ik zelf ook meer ervaring en kan ik tenminste meepraten. Nu train ik zelf niets meer dan gehoorzaamheid en doggy dance en dat is zeker een heel andere kant van het sporten.

Ik was gewoon heel benieuwd waarom het met stroom ed moet.
En nee ik heb niet beweert en ook niet bedoelt dat zo'n opgevoede hond vals moet zijn, maar mij lijken ze toch feller.

Ik ben helemaal geen voorstander van dit soort dingen, maar als ik met een probleemhond zou zitten en het kan niet anders dan zou ik het ook gebruiken, maar ik zou hem nooit gebruiken voor bv trainen voor de 'lol'.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:Oké, eigenlijk is het zo dat er twee zijn die al helemaal op top niveau werken en twee zitten er tegenaan, maar die zijn nog jong dus die moeten gewoon nog verder leren. Ik neem aan dat er veel verenigingen zijn waar vele goede honden zitten?? Zeker als jullie dan zulke goede methoden hebben om honden vanalles aan en af te leren?!?!
nee waarom? Niet iedereen hoeft een tophond! Ik heb geen hond gekocht om wereldkampioen te worden.
Waarom moeten er altijd gelijk namen komen als iemand zoiets zegt? Eigenlijk weet ik al bij voorbaat dat jullie zoiets niet geloven.
zoveel tophonden zijn er niet, als je op de NK alle rassen kijkt zie je bijna alleen maar mechelaars.
Dus ik ben benieuwd wie dat zijn zoveel tophonden op 1 verenging ken ik inderdaad niet. Je mag als vereniging trots zijn als je er 1 hebt.

Als ik wat ouder ben en er tijd voor heb dan komt er hier ook een DH om mee te werken. Dan heb ik zelf ook meer ervaring en kan ik tenminste meepraten. Nu train ik zelf niets meer dan gehoorzaamheid en doggy dance en dat is zeker een heel andere kant van het sporten.
dat is het zeker. Je moet er rekening mee houden dat het andere type honden zijn dan de gewone huishonden omdat er vaak jaren op gefokt is op karakter.
En nee ik heb niet beweert en ook niet bedoelt dat zo'n opgevoede hond vals moet zijn, maar mij lijken ze toch feller.
op het veld ja, maar ze zijn net zo sociaal als 'normale' huishonden. Daar zitten ook zeer sociale en minder sociale honden tussen.
Ik ben helemaal geen voorstander van dit soort dingen, maar als ik met een probleemhond zou zitten en het kan niet anders dan zou ik het ook gebruiken, maar ik zou hem nooit gebruiken voor bv trainen voor de 'lol'.
heb je liever je hond in je arm hangen dan? Nou ik toch niet hoor. Ik train voor m'n hond in principe, als die laat merken dat hij het niet leuk (meer) vind stop ik a la minuut met de sport met die hond... dus voor de lol inderdaad, maar sommige honden gaan daar zover in dat er bepaalde hulpmiddelen nodig zijn. Daar ontkom je niet aan. Als je er niets aan doet knapt hij jou erbij op.
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

4honden in de top :N: daarna nog maar 2 :N:

verdomme petje af je moet me het adres geven van die club , ik ben verschrikkelijk onder de indruk :roll: zoals malinois al zij je mag blij zijn met 1toppertje . en zeker in de duitse herder wereld zijn toppertjes ver te zoeken :eek:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik begrijp dat het niveau van de gemiddelde hond wat bereikt wordt door de gemiddelde eigenaar op de gemiddelde vereniging niet echt hoog te noemen is, ondanks het toepassen van de meest walgelijke martelmethodes? :roll:
scooby doo

Wil de hond schreef:Ik begrijp dat het niveau van de gemiddelde hond wat bereikt wordt door de gemiddelde eigenaar op de gemiddelde vereniging niet echt hoog te noemen is, ondanks het toepassen van de meest walgelijke martelmethodes? :roll:

whahahaha
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wat is hier zo leuk aan, moet je lachen omdat er eindelijk iemand is die het doorheeft?
visaton
Actief

Wil de hond schreef:Wat is hier zo leuk aan, moet je lachen omdat er eindelijk iemand is die het doorheeft?
Schijnbaar snap je het niet.…boxersien beweert dat er op één club 4 honden op top niveau trainen…vraag je om namen…dan zijn het nog maar 2 honden..en nog steeds geen namen, om de heel eenvoudige reden dat ze die niet geven kan. Want zo moeilijk kan dat toch niet zijn om de namen van de trainers en honden hier even te type?

De fokker van mijn jongste x Hollander traint altijd met TT en die heeft in Den Bosch gestaan (zegt jou niets waarschijnlijk) met één van zijn honden…..Zodra zepenko (of jij) daar staat met een hond die tie heeft getraind met zijn methoden mag je nog een keer proberen leuk te zijn.

Roepen dat het walgelijke martelmethodes zijn en zelf met geen ander fatsoenlijk alternatief komen is pure onwetendheid/domheid.

Al zou er hier op het moment iemand zijn die het doorheeft…….dan ben jij dat absoluut niet!
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Den Bosch? :denken:

Is dat niet een dorp in de buurt van Rotterdam?

Inderdaad hoor, als je beweert dat je zoveel tophonden kent kun je best even op zijn minst de namen van de honden neerzetten, zo moeilijk is dat niet.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

boxersien schreef:Hun DH die ze nu hebben wordt ook getraind voor gehoorzaamheid en pakwerk. Op die vereniging waar zij naartoe gaan mag helemaal geen stroom gebruikt worden en ik ken mensen die daar trainen en met hun vier honden op top niveau draaien. Bovendien zijn ze buiten het pakwerk om ook nog eens vreselijk lief en kan ook iedereen er alles mee doen. Zij doen het omdat ze het leuk vinden en doen alles met plezier, doen honden die met de TT zijn opgeleid dit ook nog allemaal?????
Wat is in jouw ogen een tophond?
Een hond die af en toe leuk meedraait in een wedstrijd?
In mijn ogen is een tophond een hond die jaren lang op het hoogste niveau mee kan draaien en ook meerdere wedstrijden per seizoen.
Deze honden zijn er gewoon niet zo heel veel, honden die dat niveau dus lange tijd vast kunnen blijven houden. Je mag allang blij zijn als je als club 1 zo'n hond hebt. :wink: Wij hebben 1 zo'n hond op de club en dat is echt keihard werken om dat niveau vast te kunnen blijven houden. Dat red je niet met af en toe een keer trainen, dat is meerdere keren per week trainen, op verschillende velden en met verschillende pakwerkers. Daarnaast ook nog regelmatig in stadions trainen, omdat grote wedstrijden vaak in een stadion worden gehouden en de ambiance in een stadion is alweer heel anders als op een trainingsveld. En hoe vaker je traint, hoe groter de kans dat er ergens ook weer een foutje insluipt.
Ik wil best geloven dat dat kan zonder tt oid, maar dan ook nog verschillende op 1 vereniging??? Als het zo makkelijk was om de "top" te bereiken zonder daar soms andere hulpmiddelen voor te gebruiken zou iedereen dat doen. :wink:

Mijn ambitie is niet om in die top mee te draaien, dat is maar voor heel weinig mensen weggelegd. Je hebt een hond nodig die echt op alle 3 de onderdelen stabiel scoort, die zich niet snel laat afleiden en die bovenal wil....en dan moet ie ook nog de klik met de betreffende geleider hebben dat maakt dat het een echt team wordt. En ook als geleider moet je dit willen en er de tijd voor hebben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
visaton
Actief

Wil de hond schreef:Den Bosch? :denken:

Is dat niet een dorp in de buurt van Rotterdam?

Inderdaad hoor, als je beweert dat je zoveel tophonden kent kun je best even op zijn minst de namen van de honden neerzetten, zo moeilijk is dat niet.
Ik zei ut al....onwetendheid/domheid
Afbeelding

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Wil de hond schreef:Ik begrijp dat het niveau van de gemiddelde hond wat bereikt wordt door de gemiddelde eigenaar op de gemiddelde vereniging niet echt hoog te noemen is, ondanks het toepassen van de meest walgelijke martelmethodes? :roll:
Hier ben ik het mee eens!! Als die zo gezegde martelmethodes niet genoeg helpen, waarom dan gebruiken??

Ik heb een hekel aan om steeds namen te moeten noemen, omdat men anders je toch niet gelooft (dus iedereen kan vragen wat hij wilt, maar met namen komen doe ik toch niet neem maar aan dat het waar is). Bovendien is het niet in NL (waar iedereen vanuit gaat).
Dat ik later een werkhond wil staat vast en idd dit zijn geen huishonden en dat weet ik goed omdat ik met redelijk wat mensen om ga die ook die sporten beoefenen.
Verder stop ik met de discussie verder te voeren, niet omdat ik geen uitweg zie, maar omdat dit toch een eindeloze discussie lijkt te zijn en ik nu redelijk wat info heb waarom men kiest voor een TT!!!
visaton
Actief

boxersien schreef:
Hier ben ik het mee eens!! Als die zo gezegde martelmethodes niet genoeg helpen, waarom dan gebruiken??

Ik heb een hekel aan om steeds namen te moeten noemen, omdat men anders je toch niet gelooft (dus iedereen kan vragen wat hij wilt, maar met namen komen doe ik toch niet neem maar aan dat het waar is). Bovendien is het niet in NL (waar iedereen vanuit gaat).
Dat ik later een werkhond wil staat vast en idd dit zijn geen huishonden en dat weet ik goed omdat ik met redelijk wat mensen om ga die ook die sporten beoefenen.
Verder stop ik met de discussie verder te voeren, niet omdat ik geen uitweg zie, maar omdat dit toch een eindeloze discussie lijkt te zijn en ik nu redelijk wat info heb waarom men kiest voor een TT!!!
Maakt niet uit waar ut is...noem namen....Als je die niet hebt, lul je uit je nek.Simpel
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:Hier ben ik het mee eens!! Als die zo gezegde martelmethodes niet genoeg helpen, waarom dan gebruiken??
je snapt echt niet waar je het over hebt he :roll:
Ik heb een hekel aan om steeds namen te moeten noemen, omdat men anders je toch niet gelooft (dus iedereen kan vragen wat hij wilt, maar met namen komen doe ik toch niet neem maar aan dat het waar is).
dat klopt inderdaad.. vooral bij de duitse herders is het zeer dun gezaaid met echte tophonden. Dus ja dan ben ik benieuwd naar de namen, want iedereen kan beweren dat hij een tophond heeft en dan 4 op 1 vereniging dat is dan wel heeeeeeeeeel knap.
Bovendien is het niet in NL (waar iedereen vanuit gaat).
maakt niet uit, echte tophonden zijn overal bekend.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

boxersien schreef:

waarom lul je hier dan als je je toch niet verder de discussie aan wil gaan.
scooby doo

visaton schreef:
boxersien schreef:

Maakt niet uit waar ut is...noem namen....Als je die niet hebt, lul je uit je nek.Simpel
idd als je geen namen kunt noemen lul je uit ja nek . je moet al niet bang zijn om namen te noemen want iemand die op zo een manier traint is natuurlijk noemenswaardig en gratis reclame voor jouw club en de persoon in questie
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

boxersien schreef:Ik snap geen bal van heel dat gedoe met stroom en prikbanden met honden. Mijn hond train ik gewoon met speeltjes en beloningen en mening hond luisterd slechter (en dat voor een boxer :pffff: ). De DH van mijn vrienden zat ook in de gehoorzaamheid. Vanalles geprobeert maar niets hielp om haar wat aan te leren omdat ze geen beloning wilde en geen speeltjes. Wat doe je dan?? Een andere manier zoeken en dat werd de clicker. Ze deed werkelijk alles!!
zo zie je, je vertelt wat in het wilde weg, het is duidelijk, van de klikker ken je niet veel. Als de hond niet geïnteresseerd is in beloning of speeltjes (nu ja, vermoedelijk bedoel je met beloning brokjes), dan kun je de hond ook nooit met de klikker leren werken.

Overigens, je kunt TT gebruiken zonder te martelen.

Het voordeel van de klikker is de timing, je kunt heel goed zeggen op de juiste moment 'dat heb je goed gedaan, er volgt een beloning'
TT kun je heel goed timen, infeite een onzichtbare lijn.
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

malinois schreef:
ik vraag gewoon naar namen, als jij roept dat je 4 tophonden ergens hebt lopen op 1 vereniging moet je ook kunnen roepen hoe ze heten en welke wedstrijden ze gedraaid hebben. Ik kan dat natuurlijk ook wel roepen :roll:
heb jij je werkhond al gekocht trouwens, want jij kon alles zonder hulpmiddelen dus ben nog steeds benieuwd naar het resultaat.
En ik zie hoe het anders kan, en dat bevalt me niet dus nee... voorlopig verander ik het niet. Ik sta voor alles open, maar tot nu toe is er nog geen goed alternatief.
Wordt aan gewerkt. Je moet alleen wat geduld hebben. Maar dat is lastig he? Da's namelijk te zien aan de trainingsmethoden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:Wordt aan gewerkt. Je moet alleen wat geduld hebben. Maar dat is lastig he? Da's namelijk te zien aan de trainingsmethoden.
waar wordt aan gewerkt? aan de namen, ik neem aan dat je die zo op kan dreunen of wordt er gewerkt aan alternatieve methodes, ja ik zie dus niets, al jaren niet... dus..... ik wacht nog steeds af....
geduld heb ik genoeg want ik hoef niet zo nodig een wereldkampioen te hebben, MAAR mijn hond moet wel luisteren voor z'n eigen veiligheid, dus bepaalde dingen MOET hij gewoon doen.
En wat is te zien aan de trainingsmethoden???? dat ik geen geduld heb? Hoe weet jij hoe ik train als ik vragen mag, ben je er elke keer bij?
Afbeelding
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

mechelaar_fan schreef:

Het voordeel van de klikker is de timing, je kunt heel goed zeggen op de juiste moment 'dat heb je goed gedaan, er volgt een beloning'
Even tussen door.

dat clikken is dat niet hetzelfde als braaf zeggen????
Je clikt en je geeft snoep
je zegt braaf en je geeft snoep.
Ik snap daar echt helemaal niks van van dat clikken.

Ik heb het geprobeert te begrijpen maar ik kan alleen maar tot de conclussie komen dat mensen die clikken niet goed met hun stem en gevoel in contakt met hun hond kunnen komen.

Maar ik zal het wel mis hebben.
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

patrick* schreef:
mechelaar_fan schreef:

Even tussen door.

Ik heb het geprobeert te begrijpen maar ik kan alleen maar tot de conclussie komen dat mensen die clikken niet goed met hun stem en gevoel in contakt met hun hond kunnen komen.

als je je stem gebruikt moet je er voor zorgen dat je t steeds opdezelfde manier zegt. an dat gaat niet altijd. je bent misschien een keer boos of sjaggie.
een klick klinkt altijd t zelfde.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

patrick* schreef:
mechelaar_fan schreef:

Even tussen door.

het grootste verschil tussen de clicker en andere methode's is dat je de hond laat uitzoeken waar hij de click voor krijgt zonder dat te sturen met bv je lijn of je stem . Je kan wel gedrag uitlokken op een bepaalde manier. De hond zal steeds sneller allerlei soorten gedrag uitproberen om een click te krijgen.Je ziet ze bijna denken. Na een clik volgt een beloning , balletje , snoepje , aai etc etc . De tijd tussen de klick en belonen is niet belangrijk omdat de klik de beloning is . De timing kan hier dus erg scherp mee zijn en je kunt er erg mooi iets netjes maken zoals een apport of zo .
Ik gerbuik hem steeds vaker en moet zeggen dat het goed bevalt.
Afbeelding
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

little-wolf schreef:
patrick* schreef:
mechelaar_fan schreef:

Even tussen door.

als je je stem gebruikt moet je er voor zorgen dat je t steeds opdezelfde manier zegt. an dat gaat niet altijd. je bent misschien een keer boos of sjaggie.
een klick klinkt altijd t zelfde.
Nou bij mij gaat dat dus voor 99% wel op.

al ben ik nog zo boos als hij braaf is is hij braaf en dan zal hij dat meemaken ook.
Ik laat hem net zo hard weten dat hij braaf is dan dat ik hem laat weten dat hij niet braaf is.
Er is geen plaats voor boos blijven in mijn sport :wink:
als dat niet een nootzaak heeft in de africhting :19:
Dat is ook de reden dat ik mijn hond echt giga op zijn donder kan geven en hij na 1 seconde weer vrolijk naast mij zit of achter de pakwerker.
Een clikker is dus toch voor mensen die moeite hebben om contakt te leggen met hun hond of hun emotie niet kunnen contoleren in het voordeel van de africhting :denken:
Gelukkig is hij er dan voor een hoop mensen.
als ik ooit een piel krijg die erg zacht is op de stem dan zal ik het wel een proberen, lijkt me dan wel geschikt
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

patrick* schreef:Een clikker is dus toch voor mensen die moeite hebben om contakt te leggen met hun hond of hun emotie niet kunnen contoleren in het voordeel van de africhting :denken:
Gelukkig is hij er dan voor een hoop mensen.
Ik denk dat je in het algemeen kunt zeggen dat mensen die hun hond iets willen leren heel veel moeite hebben met het zodanig kontakt maken met hun hond dat deze zonder clicker ook gigantisch goed kan leren. Voor dit soort mensen is een clicker natuurlijk een uitkomst, ze kunnen hun hond zo in elk geval dingen bijbrengen.

Hier komt nog bij dat veel mensen zo graag willen dat hun hond iets doet omdat hij er helemaal uit zichzelf voor kiest om aan een wens van de eigenaar te voldoen. Er zijn nu eenmaal vele manieren om tegen een hond aan te kijken en daar mee om te gaan.

Ik clicker niet en kan slechts in het algemeen spreken, omdat ik niets met africhting doe. Maar ik train wel veel honden. En denk nog steeds dat ik daarbij geen clicker nodig heb.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”