Nou ja,als we op die toer gaan dan moeten we allemaal maar weer een wolf of een Dingo nemenScooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Een Sharpei is wel puur natuur.
Hm..., dit is een discussie op zich waard, denk ik...

Moderator: moderatorteam
maar niet onmogelijk.Scooby schreef:Hoi,little-wolf schreef:
Met deze oortjes kan toch nog maar héél moeilijk gecommuniceerd worden, hoor.
In honde-oren knippen is niet voor niks verboden.Angel-eyes schreef:Jij knipt er niet in, een ander wel, je hebt gewoon geen ene reet te vertellen over wat iemand mooi vind bij zijn eigen hond.
Nee,little-wolf schreef:maar niet onmogelijk.
en ach, het maakt niet uit ook.
deze honden zullen toch niet vaak met andere honden gaan spelen.
of ze nu wel of geen flaporen hebben.
ze zijn namelijk niet zo makkelijk met soort/sexegenoten.
Ergens in de buurt van de eerste Sharpei-foto.Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Een Sharpei is wel puur natuur.
Waar heb ik dat nu weer gezegt??
Een wond van dien aard doet zeer??Jacks schreef:ga nou toch niet zo zitten muggensiften zeg, je bent niet de enigste verpleegkundige hier hoor.stax schreef:Euhhhhhhhmmm mag ik even verbeteren en zeggen dat niet iedere wond een pijnlijke wonde is...........Jacks schreef:dat schrijf ik niet. Ik zeg een wond is een wond en een wond doet pijn.Een wond doet pijn, hoe je het ook inkleedt. Een wond is een wond bij mens en dier.
Als je naar de tandarts gaat en ze trekken je kies dan heb je een wonde en door de verdoving voel je er niets van.... Mijn tandarts gebruikt laser om die wonde te dichten... Nadien als de verdoving is uitgewerkt... Geen bloed, geen pijn, niets...
Ik ben verpleegkundige en ik kan je gerust vertellen dat er wel meer wondes zijn die geen pijn doen... Klinkt vreemd maar is toch wel zo...
Een hond kan je eigenlijk niet vergelijken met een mens, zenuwstelsel en pijngrens (schrikgrens) ligt gevoelsmatig anders...
Als je hond geen normale gedragingen vertoont na een ingrijp ga er dan maar prat op dat ie pijn heeft ook al jankt hij niet
Wacht, ik zal het je duidelijk uitleggen, dan snap je het ook.
Een wond van dien aard doet zeer.
Hoi Sieneke,Bas Rouge schreef:Toen haar nestgenoten en zij weer bij elkaar kwamen na hun bezoek aan de dierenarts bleek de combinatie van 9 gecoupeerde pups en eentje die nergens last van had heel rot voor de gecoupeerde. Ik ben haar ook eerder gaan ophalen dan de bedoeling was aangezien haar nestgenoten veel last ondervonden van Barousse' gedrag.
Zij wilde spelen zoals voorheen en had geen last van de wonden aan het hoofd.
Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Een Sharpei is wel puur natuur.
Wil de hond schreef:In honde-oren knippen is niet voor niks verboden.Angel-eyes schreef:Jij knipt er niet in, een ander wel, je hebt gewoon geen ene reet te vertellen over wat iemand mooi vind bij zijn eigen hond.![]()
Volgens jouw redenatie mag ik het mooi vinden om een bont en blauw geschopte hond te hebben die elke week met een andere poot kreupelt zonder dat bvb. jij daar wat van mag zeggen?
marian* schreef:Ergens in de buurt van de eerste Sharpei-foto.Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Een Sharpei is wel puur natuur.
Vergeetachtig aan het worden?
Scooby schreef:Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Een Sharpei is wel puur natuur.
Waar heb ik dat nu weer gezegt??Weet je nu zelf al niet meer wat je allemaal geschreven hebt, lieve Rob?
o, omdat ik het mooi vind moet ik het ook maar doen?Wil de hond schreef:Nee,little-wolf schreef:maar niet onmogelijk.
Het maakt inderdaad niet uit, want jij vindt geknipte oren zo mooi, maar ondertussen lopen je eigen honden rond met alles d´r op en d´r an.
Wat een slappert ben jij, zulke ellende proberen af te doen met een "het maakt niet uit".
little-wolf schreef:o, omdat ik het mooi vind moet ik het ook maar doen?Wil de hond schreef:Nee,little-wolf schreef:maar niet onmogelijk.
Het maakt inderdaad niet uit, want jij vindt geknipte oren zo mooi, maar ondertussen lopen je eigen honden rond met alles d´r op en d´r an.
Wat een slappert ben jij, zulke ellende proberen af te doen met een "het maakt niet uit".
Hoi Mol,Mol schreef:tja dan ben je waarschijnlijk bij een fokker of een eigenaar geweest die het niet in de eerste dagen van het diertje zijn leven heeft gedaan en dan ja dan ben je dom!
mol
die vind ik niet mooiAngel-eyes schreef:little-wolf schreef:o, omdat ik het mooi vind moet ik het ook maar doen?Wil de hond schreef:Nee,little-wolf schreef:maar niet onmogelijk.
Wanneer ga je die Ferrari nou kopen?
Heel soms wel hoor onze Tash en onze vorige reu (met gecoupeerde oren)waren prima met zowel soort als sexgenotenlittle-wolf schreef:maar niet onmogelijk.Scooby schreef:Hoi,little-wolf schreef:
Met deze oortjes kan toch nog maar héél moeilijk gecommuniceerd worden, hoor.
little-wolf schreef:die vind ik niet mooiAngel-eyes schreef:little-wolf schreef:o, omdat ik het mooi vind moet ik het ook maar doen?Wil de hond schreef: Nee,
Wanneer ga je die Ferrari nou kopen?![]()
maar als ik hem mooi vond, had ik hem al gehad
Hoi,Angel-eyes schreef:Dat is ook best waar, ken zat mensen die met hun gecoupeerde boxertje nooit bevuilde oren hadden, als ik die van mij 1 dag hun oren niet schoonmaak dan zit er al bruine drap in, moet ze echt elke dag schoonmaken.
Net alsof een paar gechopte oren net zo duur is als één of ander stom stuk blik met wielen.Angel-eyes schreef:little-wolf schreef:die vind ik niet mooiAngel-eyes schreef:little-wolf schreef: o, omdat ik het mooi vind moet ik het ook maar doen?
Wanneer ga je die Ferrari nou kopen?![]()
maar als ik hem mooi vond, had ik hem al gehad
Porsche Cayenne dan?![]()
Hoi,Angel-eyes schreef:Moet je wel alles quoten he?Anders komt het niet helemaal over
Aha, oke, maar het was dus sarcastisch, kan nu niet zo snel iets natuurlijks verzinnen aan een chinees.....naja blaffen en schijten doen ze als elke andere hond natuurlijk, maar verder?Scooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Moet je wel alles quoten he?Anders komt het niet helemaal over
Nee, want de rest van wat je geschreven hebt, had er niets mee te maken en ik wordt gek van die ellenlange quotes altijd. Ik quote alleen wat ik wil quoten en waar ik op wil reageren. Blijft het wel zo overzichtelijk he lieve Rob van me![]()
Sommige mensen ruilen een hond anders wel net zo makkelijk in als hun auto en het geeft te denken als mensen dieren met bezit gaan vergelijken. Dat geeft precies aan tot hoever het respect voor het dier gaat.Wil de hond schreef:[Net alsof een paar gechopte oren net zo duur is als één of ander stom stuk blik met wielen.![]()
Eline* schreef:Sommige mensen ruilen een hond anders wel net zo makkelijk in als hun auto en het geeft te denken als mensen dieren met bezit gaan vergelijken. Dat geeft precies aan tot hoever het respect voor het dier gaat.Wil de hond schreef:[Net alsof een paar gechopte oren net zo duur is als één of ander stom stuk blik met wielen.![]()